Урок математики за науково - педагогічним проектом " Інтелект України". Мета: розкрити зміст поняття число і цифра 3; ознайомити учнів з утворенням числа 3; учити писати цифру 3; закріпити поняття « задача»; повторити властивості трикутника. Розвивати увагу, пам᾿ять, мислення,творчі здібності учнів. Виховувати самостійність, допитливість.
Науково – педагогічний проект « Інтелект України»
Урок математики
1 клас
Тема. Число 3 і цифра 3. Склад числа 3. Задача. Умова та запитання задачі. Трикутник.
Мета. Розкрити зміст поняття число і цифра 3; ознайомити учнів з утворенням числа 3; учити писати цифру 3; закріпити поняття « задача»; повторити властивості трикутника. Розвивати увагу, пам᾿ять, мислення,творчі здібності учнів. Виховувати самостійність, допитливість.
Обладнання: комп᾿ютер, телевізор, мультимедійна презентація по темі уроку, таблиці по темі уроку, зошит - підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».( Автори І.В. Гавриш та С.О. Доценко.)
Хід уроку
Ι. Організаційний момент
- Діти, який у вас настрій? Сідайте зручненько, ми розпочинаємо наш урок математики.
1. Робота з віршиком про цифри.
- Наш урок ми почнемо з віршика про цифри. Поставте пальчики на початок віршика і промовляємо разом з диктором.
( Звучить аудіозапис віршика, діти читають вголос за диктором)
( Діти хором читають віршик)
2. Робота з « Будиночком чисел».
( На дошці висить таблиця « Будиночок чисел»)
ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
_ Діти, хто здогадався, яка цифра буде у нас сьогодні в гостях на уроці? ( Цифра 3).
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
( Діти читають у зошиті варіанти відповідей, із них вибирають правильну)
ΙѴ. Вивчення нового матеріалу.
( Діти виконують завдання в зошиті)
На письмі число три позначають цифрою три. Наш Хвалько хоче, щоб ми сьогодні навчилися красиво писати цифру 3. Давайте на неї подивимось.
( Демонструю картку із цифрою три, аналізую її графічне зображення)
Обведіть перший рядок за зразком, а другий рядок спробуйте написати самостійно. ( Контроль виконання вправи. )
Ѵ. Робота в зошиті.
1. Закріплення знань про трикутник.
_ Діти, подивіться на малюнок. Яка геометрична фігура зображена? ( Трикутник) Пригадайте, що ви знаєте про трикутник? Наша Кнопочка ніяк не може впоратися із завданням, яке їй дав Кмітливчик. Давайте їй допоможемо. ( Діти виконують завдання в зошиті)
А тепер допоможіть Поспішайкові виконати завдання Знайка. Як йому записати склад числа 3?
( На екрані телевізора іде демонстрація додавання числа 3)
-А тепер дивимось у зошит і повторимо таблицю додавання числа три ще раз.
- А тепер підняли свої оченята і повторимо її не дивлячись у зошит.
6. Робота над правилом Мудрої Сови.
- Діти, увага! Давайте попрацюємо над правилом Мудрої Сови.
( Звучить аудіозапис, діти хором читають за диктором)
ѴІ. Закріплення вивченого матеріалу.
А) Виконання завдання 13
Б) Виконання завдання 14
В) Виконання завдання15
( Діти читають задачу)
Г) Виконання завдання 16
- Подивіться уважно на малюнок і визначте, який підходить до задачі. Розфарбуйте його.
3. Робота над правилом.
- Яка геометрична фігура зображена? ( Трикутник) Давайте ще раз пригадаємо, що ми про неї знаємо. ( Звучить аудіозапис. Діти повторюють правило хором)
4. Виконання вправи на розвиток просторової уяви.
- Подивіться уважно на малюнок і визначте, скільки трикутників ви бачите на малюнку. ( Діти визначають самостійно, обводять свій варіант відповіді)
- Хто побачив 4 трикутника? 3 трикутника? 2 трикутника?
( Завдання перевіряється демонстрацією на екрані телевізора)
ѴĮІ. Підсумок уроку.