Конспект уроку з математики для учнів 1 класу на тему: " Число 3 і цифра 3"

Про матеріал

Урок математики за науково - педагогічним проектом " Інтелект України". Мета: розкрити зміст поняття число і цифра 3; ознайомити учнів з утворенням числа 3; учити писати цифру 3; закріпити поняття « задача»; повторити властивості трикутника. Розвивати увагу, пам᾿ять, мислення,творчі здібності учнів. Виховувати самостійність, допитливість.

Перегляд файлу

Науково – педагогічний проект « Інтелект України»

Урок математики

1 клас

Тема. Число 3 і цифра 3. Склад числа 3. Задача. Умова та запитання задачі. Трикутник.

Мета. Розкрити зміст поняття число і цифра 3; ознайомити учнів з утворенням числа 3; учити писати цифру 3; закріпити поняття « задача»;  повторити  властивості трикутника. Розвивати увагу, пам᾿ять, мислення,творчі здібності учнів. Виховувати самостійність, допитливість.

Обладнання: комп᾿ютер, телевізор, мультимедійна презентація   по темі уроку, таблиці по темі уроку,  зошит - підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».( Автори І.В. Гавриш та С.О. Доценко.)

Хід уроку

Ι. Організаційний момент

- Діти, який у вас настрій? Сідайте  зручненько, ми розпочинаємо наш урок математики.

1. Робота з віршиком про цифри.

- Наш урок ми почнемо з віршика про цифри. Поставте пальчики на початок віршика і промовляємо разом з диктором.

( Звучить аудіозапис  віршика, діти читають вголос за диктором)

  • А тепер давайте ще раз прочитаємо цей віршик виразно і красиво.

( Діти хором читають віршик)

2. Робота з « Будиночком чисел».

( На дошці висить  таблиця « Будиночок чисел»)

  • Діти, подивіться, будь ласка, на наш « Будиночок чисел». Давайте назвемо цифри , які в ньому живуть. ( 1,2,4,5,)
  • Якої цифри сьогодні тут не вистачає?  ( Цифри 3)
  • Скільки цукерок  потрібно домалювати? ( Три)
  • Яке число називає кількість цукерок? ( Число три)

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

_ Діти, хто здогадався, яка цифра буде у нас сьогодні в гостях на уроці?      ( Цифра 3).

  • Правильно, сьогодні ми познайомимося з числом і цифрою три. Навчимося її красиво писати і виконаємо багато цікавих завдань.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • Діти, наш Знайко забув, що означає знак « >». ( Демонструю його на дошці)
  • Давайте допоможемо йому вибрати правильну відповідь.

( Діти читають у зошиті варіанти відповідей, із них вибирають правильну)

ΙѴ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Виконання завдання на порівняння числа 3 та 2.
  • Діти, доведіть, будь ласка, що число « три» більше, ніж число « два». Зробіть для цього малюнок і підпишіть його мовою математики.

( Діти виконують завдання в зошиті)

  1. Написання цифри 3.
  • Діти, нагадайте, будь ласка, яке число завітало до нас в гості? ( Число три)

На письмі число три позначають цифрою три. Наш Хвалько хоче, щоб ми сьогодні навчилися красиво писати цифру 3. Давайте на неї подивимось.

( Демонструю картку із цифрою три, аналізую її графічне зображення)

Обведіть перший рядок за зразком, а другий рядок спробуйте написати самостійно. ( Контроль виконання вправи. )

Ѵ. Робота в зошиті.

1. Закріплення знань про трикутник.

_ Діти, подивіться на малюнок. Яка геометрична фігура зображена?                   ( Трикутник) Пригадайте, що ви знаєте про трикутник? Наша Кнопочка ніяк не може впоратися із завданням, яке їй дав Кмітливчик. Давайте їй допоможемо. ( Діти виконують завдання в зошиті)

  1. Фізкультхвилинка
  2. Склад числа 3
  • Подивіться уважно на малюнок. Хто може визначити склад числа 3?

А тепер допоможіть Поспішайкові виконати завдання Знайка. Як йому записати склад числа 3?

  1. Робота над таблицею додавання числа 3.
  • Діти, увага! Підняли свої очі на екран. Зараз ми будемо працювати з таблицею додавання числа 3.

( На екрані телевізора іде демонстрація додавання числа 3)

-А тепер дивимось у зошит і повторимо  таблицю додавання числа три ще раз.

- А тепер підняли свої оченята і повторимо її не дивлячись у зошит.

6. Робота над правилом Мудрої Сови.

- Діти, увага! Давайте попрацюємо над правилом Мудрої Сови.

( Звучить аудіозапис, діти хором читають за диктором)

  • Прочитаємо правило ще раз хором. Повторіть з пам᾿яті ( 2 – 3 учні повторюють з пам᾿яті)
  1. Робота над завданням 10.
  • Подивіться уважно на приклад. Чого в ньому не вистачає? ( Другого доданка)  Допоможіть Кнопочці дописати невідомий доданок і заповнити таблицю.
  1. Робота над завданням 11.
  • Діти, а тепер Хвалько хоче вашої допомоги. Він розгубився і не знає які потрібно дописати доданки в прикладах.
  1. Фізкультхвилинка.

ѴІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з правилом.
  • Діти, на минулому уроці ми познайомились з поняттям « задача». Хто запам᾿ятав з чого складається задача? ( Відповіді дітей).
  • Для того ,щоб гарненько запам᾿ятати, давайте ще раз прослухаємо правило. ( Звучить аудіозапис)
  • Давайте прочитаємо хором
  • Хто може повторити з пам᾿яті?
  1. Робота над  задачами.

А) Виконання завдання 13

  • Подивіться на малюнок. Хто на ньому зображений? ( Синички)
  • Скільки синичок ліворуч? ( 2)
  • Скільки праворуч? ( 3)
  • Яке слово написано між ними? ( Прилетіло)
  • Доберіть до умови таке питання, щоб вийшла задача.

Б) Виконання завдання 14

  • Кого ви бачите на наступному малюнку? ( Їжачка та білочку)
  • Скільки їжаків? Скільки білочок?
  • Доберіть до умови таке запитання, щоб вийшла задача.

В) Виконання завдання15

  • Діти, наш Незнайко потребує вашої допомоги. Давайте допоможемо йому розв᾿язати задачу.

( Діти читають задачу)

  • Знайдіть і прочитайте умову задачі.
  • Знайдіть і прочитайте питання.
  • Як розв᾿язати цю задачу? Оберіть правильний варіант відповіді.

Г) Виконання завдання 16

- Подивіться уважно на малюнок і визначте, який підходить до задачі. Розфарбуйте його.

3. Робота над правилом.

- Яка геометрична фігура зображена? ( Трикутник) Давайте ще раз пригадаємо, що ми про неї знаємо. ( Звучить аудіозапис. Діти повторюють правило хором)

4. Виконання вправи на розвиток просторової уяви.

- Подивіться уважно на малюнок і визначте, скільки трикутників ви бачите на малюнку. ( Діти визначають самостійно, обводять свій варіант відповіді)

- Хто побачив 4 трикутника? 3 трикутника? 2 трикутника?

( Завдання перевіряється демонстрацією на екрані телевізора)

ѴĮІ. Підсумок уроку.

  • Про яке число ми говорили на уроці? Якою цифрою позначається число три?
  • Які завдання сподобались найбільше?
  • Кому було легко виконувати всі завдання?
  • Хто зазнав певних труднощів?
  • Молодці! Пропоную закінчити наш урок піснею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончаренко Альона Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
7663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку