Даний урок має на меті повторити прийоми додавання і віднімання, пов'язані зі знанням нумерації чисел в межах 100, формувати уміння творчо працювати над задачею, розширити знання учнів про продукти, які несуть користь для організму; розвивати кмітливість, уважність, виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я почуття взаємодопомоги.
Тема: Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел. Кути многокутника (№№ 236-242)
Мета: повторити прийоми додавання і віднімання, пов'язані зі знанням нумерації чисел в межах 100; допомогти поглибити знання про многокутники; ознайомити з видами кутів; формувати уміння творчо працювати над задачею; розширити знання учнів про продукти, які несуть користь для організму; сприяти розвитку кмітливості, уважності; сприяти вихованню бережливого ставлення до свого здоров'я, почуття взаємодопомоги.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок учнів.
Обладнання: таблиця «Кути», схеми задач, картки для опитування, таблиці усних обчислень, ілюстрації.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Ось і дзвоник пролунав,
До роботи час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
І урок розпочинаймо.
- Сьогодні у нас незвичайний урок – ми вирушимо на ферму до бабусі і дідуся і допоможемо їм зібрати з городу корисні овочі.
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань
1. Перевірка домашнього завдання
Ось шпинат – зелене диво
На городі в нас росте.
Кучерявий і красивий
Він здоров'я нам дає.
Щоб інфаркти подолати
Шпинат треба споживати!
- Ви мабуть уже здогадалися, що першим до нашої корзини потрапить шпинат.
А щоб його зібрати давайте перевіримо домашнє завдання. Але поки ми будемо перевіряти домашнє завдання двоє учнів працюватимуть на картках. Виконавши завдання покладіть картки на край парти.
Картка 1
1) Обчислити
56+1= 100-1= 33+1=
95-1= 98+1= 78-1=
2) Записати розв'язання задачі, поданої коротко
І – 16 кг
ІІ - ?, на 6 кг менше
Картка 2
1) Обчислити
36-1= 99+1= 88-1=
72+1= 35+1= 54+1=
2) Записати розв'язання задачі, поданої коротко
І – 7 кг
ІІ – 13 кг на ? більше
- Які вправи ви виконували дома? (134,235)
- Із завдання 234 зачитайте результати виразів з дужками.
- Зачитайте запитання, яким ви доповнили задачу 235 і поясніть її розвязання.
- Ось шпинат уже в нашій корзині.
2. Усне опитування
- А тепер давайте поповнимо нашу корзину ще й смачними полуничками.
На городі полуниця
Смачна дозріває.
І що дуже вітамінна,
Про це кожен знає.
Полунички поїдайте –
Про здоров'я своє дбайте!
- Щоб зібрати полуничку потрібно виконати ряд таких завдань:
1) Яких з чисел не вистачає в цьому ряду?
60, .....63 ,......66, 67,..... , 70
2) Назвіть «сусідів» кожного числа
...... 20 ...... , ......49 ...... , ......65 ...... .
3. Усні обчислення
а) арифметичний матеріал
- А зараз давайте зберемо соковиті кавуни
Дано |
Обчислити |
Результат |
29 і 1 |
суму |
|
39 і 8 |
різницю |
|
47 і 6 |
різницю |
|
34 і 5 |
суму |
|
100 і 1 |
різницю |
|
б) алгебраїчний матеріал
- На городі нас вже дожидається соковита морква.
Містить бета-каротин
Овоч цей чудовий.
Подружіться, дітки, з ним –
Будете здорові!
- Щоб зібрати до нашого кошичка ще й моркву, потрібно знайти значення виразу зі змінною. Ось погляньте на дошку:
а |
а - 2 |
8 + а |
а + 5 |
3 |
|
|
|
12 |
|
|
|
6 |
|
|
|
в) Задачі на слух
- Наступним у нашій корзині опиниться часничок.
Гордовитий часничок
Цибулини своячок
На городі виростає –
Дуже гарну якість має –
Захищає від недуг.
Взимку він найкращий друг
І дорослих і малих,
Бо долає миттю грип.
Дядько конюх вивів коней:
Два гнідих і два рябих,
Три гривастих, вороних.
Скільки всіх? Перелічіть!
Швидше відповідь скажіть.
(2+2+3)
Гриз гороховий стручок
- Всього дев'ять,
Два я з'їм,
І залишиться ще....(сім)
4. Гімнастика для очей
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
1. Оголошення теми і мети уроку
2. Каліграфічна хвилинка
- Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота. Нижче каліграфічно напишіть рядочок цифри 8 та рядочок цифри 4.
- Молодці
3. Розвиток математичних знань
- Давайте з вами повторимо вивчене про многокутники. Назвіть серед фігур многокутники:
4. Первинне закріплення
- А зараз ми зберемо до нашої корзини соковиті дині. Для цього потрібно виконати наступне завдання.
- Зараз ми повправляємося у зображенні кутів у зошитах. Я називаю кут, а ви зображаєте його в зошитах і позначаєте вершину.
- Зобразіть прямий кут із вершиною А, тупий кут з вершиною О, гострий кут з вершиною М, зобразіть будь-який многокутник і позначте його вершини, назвіть в ньому утворені кути.
5. Фізкультхвилинка
IV. Закріплення і повторення
- Отож, ми з вами продовжуємо допомагати дідусю і бабусі збирати урожай. Зараз нам потрібно зібрати перець.
Якщо хочеш довго жити
Перчик їж смачний щомиті
І солодкий і гіркий
Споживай ти залюбки.
Вікових проблем не маєш –
Якщо перців споживаєш!
Для того, щоб зібрати перець давайте виконаємо завдання №236 з підручника.
V. Підсумок уроку
- Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?