Конспект уроку з математики на тему "Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел. Кути многокутника" (2 клас)

Про матеріал

Даний урок має на меті повторити прийоми додавання і віднімання, пов'язані зі знанням нумерації чисел в межах 100, формувати уміння творчо працювати над задачею, розширити знання учнів про продукти, які несуть користь для організму; розвивати кмітливість, уважність, виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я почуття взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Тема: Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел. Кути многокутника (№№ 236-242)

Мета: повторити прийоми додавання і віднімання, пов'язані зі знанням нумерації чисел в межах 100; допомогти  поглибити знання про многокутники; ознайомити з видами кутів; формувати уміння творчо працювати над задачею; розширити знання учнів про продукти, які несуть користь для організму; сприяти розвитку кмітливості, уважності; сприяти вихованню бережливого ставлення до свого здоров'я, почуття взаємодопомоги.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок учнів.

Обладнання: таблиця «Кути», схеми задач, картки для опитування, таблиці усних обчислень, ілюстрації.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Ось і дзвоник пролунав,

До роботи час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

 - Сьогодні у нас незвичайний урок – ми  вирушимо на ферму до бабусі і дідуся і допоможемо їм зібрати з городу корисні овочі.

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання

  • Отож приступимо до збирання урожаю.

Ось шпинат – зелене диво

На городі  в нас росте.

Кучерявий і красивий

Він здоров'я нам дає.

Щоб інфаркти подолати

Шпинат треба споживати!

 - Ви мабуть уже здогадалися, що першим до нашої корзини потрапить шпинат.

А щоб його зібрати давайте перевіримо домашнє завдання. Але поки ми будемо перевіряти домашнє завдання двоє учнів працюватимуть на картках. Виконавши завдання покладіть картки на край парти.

Картка 1

1) Обчислити

56+1=                            100-1=                             33+1=

95-1=                             98+1=                               78-1=

2) Записати розв'язання задачі, поданої коротко

І – 16 кг

ІІ - ?, на 6 кг менше

Картка 2

1) Обчислити

36-1=                              99+1=                             88-1=

72+1=                             35+1=                             54+1=

2) Записати розв'язання задачі, поданої коротко

І – 7 кг 

ІІ – 13 кг       на ? більше 

 - Які вправи ви виконували дома? (134,235)

- Із завдання 234 зачитайте результати виразів з дужками.

 - Зачитайте запитання, яким ви доповнили задачу 235 і поясніть її розвязання.

 - Ось шпинат уже в нашій корзині.

2. Усне опитування

 - А тепер давайте поповнимо нашу корзину ще й смачними полуничками.

На городі полуниця

Смачна дозріває.

І що дуже вітамінна,

Про це кожен знає.

Полунички поїдайте –

Про здоров'я своє дбайте!

 - Щоб зібрати полуничку потрібно виконати ряд таких завдань:

1) Яких з чисел не вистачає в цьому ряду?

60, .....63 ,......66, 67,..... , 70

2) Назвіть «сусідів» кожного числа

...... 20 ...... ,    ......49 ...... ,    ......65 ......  .

3. Усні обчислення

а) арифметичний матеріал

 - А зараз давайте зберемо соковиті кавуни

  • Щоб зібрати кавуни необхідно виконати ось яке завдання: вам потрібно виконати певні дії з числами, які записані в таблиці.

Дано

Обчислити

Результат

29 і 1

суму

 

39 і 8

різницю

 

47 і 6

різницю

 

34 і 5

суму

 

100 і 1

різницю

 

  • Молодці, ось тепер в нашій корзині з'явивилися ще й кавуни.

б) алгебраїчний матеріал

 - На городі нас вже дожидається соковита морква.

Містить бета-каротин

Овоч цей чудовий.

Подружіться, дітки, з ним –

Будете здорові!

 - Щоб зібрати до нашого кошичка ще й моркву, потрібно знайти значення виразу зі змінною. Ось погляньте на дошку:

а

а - 2

8 + а

а + 5

3

 

 

 

12

 

 

 

6

 

 

 

  • Молодці, ось ми зібрали і моркву.

в) Задачі на слух

 - Наступним у нашій корзині опиниться часничок.

Гордовитий часничок

Цибулини своячок

На городі виростає –

Дуже гарну якість має –

Захищає від недуг.

Взимку він найкращий друг

І дорослих і малих,

Бо долає миттю грип.

  • Щоб зібрати часничок  потрібно розв'язати задачі, які я читатиму. Отож, слухайте уважно.
  1. На зелену конюшину

Дядько конюх вивів коней:

Два гнідих і два рябих,

Три гривастих, вороних.

Скільки всіх? Перелічіть!

Швидше відповідь скажіть.

                              (2+2+3)

  1. Біля нірки хом'ячок

      Гриз гороховий стручок

       -  Всього дев'ять,

       Два я з'їм,

       І залишиться ще....(сім)

4. Гімнастика для очей

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

1. Оголошення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання і віднімання, пов'язані зі знанням нумерації чисел в межах 100, а також поглибимо знання про многокутники, а ще ознайомимося з видами кутів.

2. Каліграфічна хвилинка

 - Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота. Нижче каліграфічно  напишіть рядочок цифри 8 та рядочок цифри 4.

 - Молодці

3. Розвиток математичних знань

 - Давайте з вами повторимо вивчене про многокутники. Назвіть серед фігур многокутники:

 

 

  • Скільки у трикутнику кутів? А вершин? Сторін? А в чотирикутнику?
  • Як називається многокутник, який має 6 сторін?
  • Давайте розглянемо в підручнику вправу № 237
  • А чи знаєте ви які є кути?
  • У вас у кожного на парті лежить аркуш паперу. Складіть цей аркуш навпіл, притисніть лінію згину. Перегніть аркуш ще раз. Слідкуйте за тим, щоб частини раніше утвореної лінії перегину сумістилися. У вас утворився кут. Такий кут називається прямим. Розгорніть папір. Що ви помітили? Дві лінії перегину ділять аркуш на  4 частини, тобто утворилося 4 прямі кути, які мають спільну вершину.
  • А зараз за допомогою своєї паперової моделі прямого кута  відшукайте прямі і непрямі кути на предметах, що вас оточують, і на косинці.
  • Скільки прямих кутів у косинця?

4. Первинне закріплення

 - А зараз ми зберемо до нашої корзини соковиті дині. Для цього потрібно виконати наступне завдання.

 - Зараз ми повправляємося у зображенні кутів у зошитах. Я називаю кут, а ви зображаєте його в зошитах і позначаєте вершину.

 - Зобразіть прямий кут із вершиною А, тупий кут з вершиною О, гострий кут з вершиною М, зобразіть будь-який многокутник і позначте його вершини, назвіть в ньому утворені кути.

5. Фізкультхвилинка

IV. Закріплення і повторення

 - Отож, ми з вами продовжуємо допомагати дідусю і бабусі збирати урожай. Зараз нам потрібно зібрати перець.

Якщо хочеш довго жити

Перчик їж смачний щомиті

І солодкий і гіркий

Споживай ти залюбки.

Вікових проблем не маєш –

Якщо перців споживаєш!

 Для того, щоб зібрати перець давайте виконаємо завдання №236 з підручника.

  • І ряд  учнів виконує завдання першого рядка із завдання № 236, а ІІ ряд  - ІІ рядок.
  • Молодці, ось і перець вже в корзині.
  • Тепер зберемо запашну редиску. Для цього розв'яжемо задачу. (№ 240)
  • Добре, от і редиска опинилась в нашій корзині.
  • Ось і допомогли ми бабусі з дідусем зібрати урожай. Давайте ще з ними пограємо в математичну гру.
  • Правила такі: я задумую двоцифрове число, а потім подумки віднімаю від нього 1 і називаю відповідь. Хто відгадає, яке я загадала число сам загадує число.

V. Підсумок уроку

 -    Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?

  • Які вправи вам сподобалися найбільше? Які викликали труднощі.

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку