Мета уроку ввести сполучну властивість множення; розвивати навички обчислення прикладів з використанням переставної та сполучної властивостей; продовжувати розвивати самостійність в роботі; виховувати наполегливість, старанність; розвивати логічне мислення.
Тема уроку: Сполучна властивість множення
Мета: ввести сполучну властивість множення; розвивати навички обчислення прикладів з використанням переставної та сполучної властивостей; продовжувати розвивати самостійність в роботі; виховувати наполегливість, старанність; розвивати логічне мислення.
Хід уроку
I. Організаційний момент:
Привітання.
Девятнадцяте листопада Класна робота
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Що ви вивчали на попередніх уроках? ( Відповідь учнів.)
Весь цей час ви не гуляли,
А сумлінно працювали,
Числа натуральні вчили,
Дії з ними повторили.
Вчили те, що треба знати,
Множити та додавати.
Мали вдачі не ледачі,
Щоб розв’язувать задачі.
Щоб працювати було цікавіше, проведемо урок у незвичні формі. Сьогодні ми будемо подорожувати з героями відомого вам мультику «Маша і Ведмідь».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Розпочнемо свою роботу
1.Усний рахунок.
Робота на розвиток швидкості виконання множення натуральних чисел.
У саду, що біля дому
Квітів ряд. Та от дива
Надзвичайна, загадкова
Серед них одна росла
Вправа «Ромашка» (виконати приклади записані на пелюстках квітки)
4*11; 125*8; 45*2; 250*4; 50*10; 2*19; 5*14; 3*33; 3*15; 50*6.
2. Вправи логічного змісту. (Маша потрапила під дощ, який змив деякі записи у її зошиті. Допоможіть їй відновити рівності)
1. Знак якої арифметичної дії треба поставити замість краплинки, щоб рівність була правильною: а) 75*1=75, б) 35*2=70, в) 37*0=0? г)62*0=62; 43*43=86
2. Знайти число, яке можна поставити замість краплинки, щоб рівність вийшла правильною: а) 3•*=4+4+4, б) *•5=5, в) 0•*=0?
3.Теоретична хвилинка.
Вправа «Мозковий штурм». (На осінньому листі)
Щоб бути гарними помічниками нашим героям, нам необхідно повторити основні правила.
З кожним із нас в житті трапляються ситуації, коли необхідно вміти швидко знайти добуток кількох чисел. Переставної властивості множення для цього не достатньо, тому виникла потреба познайомитися з новими правилами, які дозволяють раціонално виконувати таку дію.
Тому тема уроку Сполучна властивість множення
Сьогодні на уроці …
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Посіяв Ведмідь моркву біля свого дому. Виросла вона наславу - по 300грам кожна. Прийшов час збирати врожай. Давайте допоможимо порахувати його масу.
1) Кількість морквин дорівнює 4 · 5, а кожна морквина має масу 300 г. Значить, загальна маса зібраної моркви становить (4 · 5) · 300 = 6000 (г) = 6 (кг).
2) В одному ряду є 5 морквин. Значить, маса моркви в одному ряду дорівнює 5 · 300 (г). Але рядів є 4, тому маса моркви дорівнює (5 · 300) · 4 = 6000 (г) = 6 (кг).
Отже, (4 · 5) · 300 = 4 · (5 · 300).
Перевіримо цю властивість для інших чисел.
(3 · 2) · 4 = 3 · (2 · 4);
(5 · 3) · 5 = 5 · (3 · 5);
(6 · 7) · 2 = 6 · (7 · 2);
Щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел.
(а · b) · с = а · (b · с) — сполучний закон множення.
Відкрийте підручник на сторінці 134. Прочитайте правило написане жирним курсивом.
При множенні кількох чисел, множники можна міняти місцями та брати в дужки, тим самим визначаючи порядок обчислень.
наприклад:
2 · 37 · 5 = 37 · (2 · 5) = 37 · 10 = 370
959 · 8 · 125 = 959 · (8 · 125) = 959 · 1000 = 959000.
Сполучний закон множення допомагає раціоналізувати обчислення
V. Закріплення матеріалу.
Перше вересня настало,
Маша в школу завітала.
Вже Ведмідь їй клас ладнає
Машу грамоті навчає:
І читати і писати,
І, звичайно, рахувати.
Аж стомивсь Ведмідь, упрів,
Подрімати захотів,
Щоб дівча відволікти,
Дав завдання: розв’яжи!
2 ·7 ·5
5 ·3 ·4
4 ·6 ·25
4 ·8 ·5
5 ·19 ·20
25 ·9 ·4
Вправа 425
427
435*
441*
447** (1)
VI. Підсумок уроку.
Як настрій? Покажіть свій настрій
Що нового ви дізналися?
Обчислити усно:123• 8 •0 •1254 •76. Відповідь: 0
Я всім бажаю успіхів і не нульових результатів у навчанні!
VIІ. Домашнє завдання.
Вивчити правило п.17 (ст.134); розв’язати: Вправа 426, Вправа 428