Тема уроку: Розв’язування задач та вправ. Дробові числа і дії над ними.

Про матеріал

Матеріал адресований вчителям математики для узагальнення та систематизації знань, умінь та навиків учнів 5 класу за темою: "Звичайні дроби". Опрацьовуючи матеріал, учні зможуть ліквідувати прогалини в знаннях і вміннях, розширити та поглибити знання, підвищити рівень власної підготовки.


Перегляд файлу

 

Урок з математики в 5 класі за темою: «Дробові числа і дії над ними»

Тема уроку:  Розв’язування задач  та вправ

 Мета уроку :

-  узагальнити і систематизувати знання про звичайні дроби, закріпити і вдосконалити навики дій зі звичайними дробами;  .

-  виховувати інтерес до вивчення математики, свідоме ставлення до праці, самостійність, уважність, активність та відповідальність;

- розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення і записів, спостережливість,  вміння узагальнювати та робити висновки.

Тип уроку:узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка.

Формувати групи компетенцій:

  • Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.
  • Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.
  • Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.
  • Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.
  • Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.
  • Міжпредметну компетентність - навчити учнів використовувати здобуті знання з математики під час виконання завдань з інших предметів

                                                                            Думка інших про тебе

 Запис на дошці:                             Людина = -----------------------------

                                                                              Власна думка про себе                                                                         

                                                                                                      (Л.М.Толстой)

Девіз уроку:  «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».   (Арістотель)

 

Хід уроку

І. Організація класу.

 Сьогодні у нас  не звичайний урок, сьогодні ми з вами потрапимо до казки.

У казці все справжнісіньке буває,

Усе живе, все мислить, розмовляє.

В ній мудрість є, вона навчає жить,

То як же людям казку не любить?

А ви, діти, любите казки?

  • Думаю, вам добре відома казка Ганса Христиана Андерсена "Снігова Королева". Сьогодні знову у пошуках друга потрапила дівчина у дивовижну казку, але казка ця незвичайна,  казка математична, і на своєму шляху зустрінеться Герда із математичними перешкодами.
  • Тож будьте уважними.
  • Міркуй, шукай, порівнюй, роби висновки, працюй.
  • Шукай нові способи розв’язування проблеми.
  • Самостійно встановлюй зв’язки відомого з невідомим.
  • Будь наполегливим і не бійся помилитися.
  • Експериментуй та виправляй невдалі спроби.
  • Будь упевнений у своїх здібностях.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Мета уроку – на основі вивченого теоретичного матеріалу та одержаних навичок

 узагальнити і систематизувати знання про звичайні дроби, закріпити і вдосконалити навики дій зі звичайними дробами

  1. Зупинка №1 «Дзеркальна»
    • Назвати координати точок
    • Задача
    • Третій зайвий
  2. Зупинка №2 «Хлопчик і дівчинка»
  3. Зупинка №3 «Герда в пошуках Кая»
    • Задача від чаклунки
    • Склади відповідність
    • Задача від Карла і Клари
    • Завдання від маленької розбійниці
    • Хвилинка цікавої математики
    • Розвяжіть рівняння
    • Фізкультхвилинка
    • Завдання Фінки – «Тест»
    • Завдання від Снігової королеви «Скласти слово»
  4. Зупинка №4 «Дружба і вірність – велика цінність»
  5. Підсумок уроку
  6. Домашнє завдання

Жив собі один лихий троль. Зробив собі дзеркало, у якому все добре і прекрасне здавалося гидким. Учні троля полетіти на небо, чим вище вони злітали, то дзеркало все дужче кривилося від гримас. Раптом дзеркало так затремтіло, що вирвалося з їх рук, упало на землю і розбилося. І саме ці скалки нароблять більше лиха, ніж саме дзеркало. Ці злі скалки можна нейтралізувати за допомогою великої сили – знань!

IV. Застосування вмінь та навичок для розв’язування задач.

Зупинка №1 «Дзеркальна»

  • Назвати координати точок
  • Задача
  • Третій зайвий

 

 

 

Хлопчик і дівчинка дуже любили бігати в гості одне до одного по даху й сидіти на маленьких стільчиках під трояндами. Там вони так гарно гралися! Бабуся розповідала дітям про Снігову Королеву, яка пролітає вулицями міста й заглядає у вікна, – від того вони вкриваються крижаними візерунками, наче квітами.

– Ой! – раптом зойкнув хлопчик. – Мене кольнуло в серце, і щось потрапило в око!

Одного зимового дня, у розпалі веселощів на майдані з’явилися великі білі сани, і Кай швиденько встиг прив’язати до них свої санчата...

    Герда, звісно ж, по всіх усюдах почала  розшукувала Кая.  Всі до кого вона     зверталася давали їй завдання. Тяжко їх всі виконати маленькій дівчинці Герді. 

Зупинка №2 «Хлопчик і дівчинка»

Герда: Доброго дня! Я – Герда. Ви впізнали меня? (Так). Надворі  зима, холодно,  я шукаю  свого  друга Кая. Мені сказали, что його  забрала  Снігова королева. Ось відпочину тай піду далі.  

 Вчитель: Підожди, Гердо, не спіши. Ми  не залишемо  тебя одну.  Діти,     допоможемо Герді? (Так) 

Зупинка №3 «Герда в пошуках Кая»

  • Задача від чаклунки
  • Склади відповідність
  • Порівняй числа
  • Задача від Карла і Клари
  • Задача від маленької розбійниці
  • Хвилинка цікавої математики
  • Розвяжіть рівняння
  • Фізкультхвилинка
  • Завдання Фінки – «Тест»
  • Завдання від Снігової королеви «Скласти слово»

 

Вчитель. Снігова королева взнала, що  ми допомагаємо Герді  і послала  нам  назустріч  метелицю та снігопад.    (Звучить музика Антоніо Вівальді з циклу “Времена года”)

Снігова королева:
Я королева снігова

Землі володарка нова

Нехай мене почують люди

На цілій землі

В серцях я холод поселю

Усе по своєму зроблю

Мені коритимуться всі

І дорослі й малі

Снігова Королева. Дякую вам, Кай і Герда, дякую і  вам,  мої любі друзі. Ви разом зуміли розтопити моє крижане серце

Зупинка №4 «Дружба і вірність – велика цінність»

  1. Підсумок уроку
  2. Домашнє завдання

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку