Тема. Правило ділення суми на число. Задачі на ділення суми на число
Мета: ознайомити учнів із властивістю ділення суми на число; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі ; розвивати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
-Що ви чекаєте сьогодні на уроці?
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Каліграфічна хвилинка.
1)Гра « Мовчанка»
21 : 3_ ·12 _– 3_ : 9_·10_-10 _: 10 = 8
2)Записати числа, які діляться на 8.
2.Гра -змагання
300 · 3 = 900
4 · 200 = 800
5 · 18 = 90
19 · 3 = 57
8 12 = 96
23 · 3 = 69
17 · 5= 85
120 · 3 = 360
240 · 2 = 480
3) Мат. диктант «Ділення»
35 : 5=7 28: 4=7 72 : 9 = 8 35 : 7 =5 48 : 8=6 18 : 6 =3 40 : 8 = 5
45 : 5 =9 27 : 3 =9 14:2 = 7 16 : 4=4 24:6=4 42 : 7 =6 36:9=4
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі способами ділення суми на число, продовжимо роботу над задачами.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота в групах
Завдання 879
— Порівняйте відповіді, отримані в обох випадках. (Обидва способи розв’язання дали однакові результати.)
— Чим відрізняється розв’язання?
— Чи можна між ними поставити знак «дорівнює»?
(18 +12): 3 = 18: 3 +12: 3
— Розв’язуючи задачу 1-м способом, ми суму розділили на число. Розв’язуючи задачу 2-м способом, кожне з чисел ділили на число, а результати ділення додали. Відповіді у задачах отримали однакові, отже, розв’язання було правильним. Знаходити результати ділення суми на число можна по-різному.
Висновок. Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний з доданків і знайдені частки додати.
Фізкультхвилинка
Час прийшов для відпочинку,
Проведемо фізкультхвилинку.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Дружно всі присіли, встали.
І руками помахали.
Три! Чотири! Нахилились.
Зі струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Всі веселі.
Крутимось на каруселі.
А тепер всі руки в боки.
Як зайчата скоки-скоки!
Сім! Вісім! В потяг сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
2. Фронтальна робота
Учні обчислюють «ланцюжком», скориставшись правилом ділення суми на число.
(24 + 28): 4 = 13 (30 + 54): 6 = 14 (36 + 60): 6 = 16
(25+ 45): 5= 14 (48 + 40): 8= 11 (18 +27): 3 = 15
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Продовження роботи за підручником (c. 118-119)
Завдання 882. Робота в парах
Розв’язування задачі двома способами
2. Офтальмологічна пауза
3. Самостійна робота №883
4. Гра «Хрестики-нулики»
Обираємо групу «Хрестики»(учень, який дасть правильну відповідь, визначить групу «хрестики»)
Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
(50+10) :5 =12 (30+12):3=14
(18+14):2=16 (24+32) :4=14
(80+24) :8=13 (64+24):8 =11
(40+35) :5=15 (16+18):2=17
(21+15):3=12
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
--Чи здійснилися ваші очікування?
-- Оцініть свою роботу , накресливши відрізок на стільки см, на скільки балів ви заслуговуєте.
— Назвіть тему уроку.
— Як можна розділити суму на число? Наведіть приклади.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 119, завдання 759; 760.