Конспект уроку з математики у 3 класі " Розв'язуємо рівняння"

Про матеріал
Розробка уроку з математики у 3 класі з теми "Розв 'язуємо рівняння" створена за програмою НУШ. Допоможе вчителю застосувати поданий матеріал для кращого засвоєння цієї теми учням 3 класу.
Перегляд файлу

 

Урок з математики у 3 класі

Тема  Розв ‘язуємо рівняння

  Мета: 1) ознайомити учнів із пам’яткою розв’зування рівнянь на основі властивостей рівняння,        повторити властивості рівнянь, продовжити знайомити учнів із способами  розв’язування рівнянь, повторити порядок дій у виразах;

2) розвивати уміння і навички розв’язування рівнянь, розв’ язувати задачі складанням рівнянь, обчислювати вирази на декілька дій;

          3) виховувати інтерес до математики.

Обладнання: мультимедійна презентація

                                                         Хід уроку:

І. Організація класу

Міркувати швидко.

Відповідати-  правильно.

Лічити – точно.

Працювати -дружно.

ІІ. Актуалізація опорних знань умінь та навичок учнів.

1.Каліграфічна хвилинка.

-Напишіть каліграфічно відповідь на питання : «Чому дорівнює добуток чисел 6 і 8?»

2. Усний рахунок.

- Обчисли вирази , пригадай таблицю множення і ділення, порядок дій у виразах, відповідь покажи на картках для усного рахунку.

(72:8:3·7 )+(54:6:3·9)-43= 5

2·8:4·3:6·9:3·10=60

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередньому уроці ми ознайомились із способом розв’ язування ускладнених рівнянь, в яких праву частину подано числовим виразом на основі властивостей рівності. Ми переконалися, що таким способом розв ‘язувати ускладнені рівності значно простіше.

ІV. Повторення вивченого

Коментар учнів про те , як розв’язали рівняння .

Х+24=18+24                              або    х+24= 18+24

Х+24=42                                                 х=18

Х=42-24

Х=18

18+24=18+24

42=42

У лівій і правій частинах рівняння записано суми, значення цих сум рівні, у сумах однакові другі  доданки ( їх виділено червоним кольором), тому мають бути однакові і перші доданки. Отже: х=18.

V.Ознайомлення з новим матеріалом

  1.   Пояснення суті способу  розв ‘ язування  рівнянь  1 на с.68 підручника

а+8=12                 а+8=12

а=12-8                  а+8=4+8

а=4                       а=4

4+8=12

12=12

Спосіб розв’язування на основі властивостей рівностей

  1. Читаю вираз , поданий у лівій частині рівняння.  Визначаю відомий компонент.
  2. Замінюю число у правій  частині рівняння таким самим виразом, із таким самим відомим компонентом.
  3. Зіставляю математичні вирази, записані у правій і лівій частині рівняння.  Якщо між однаковими математичними виразами , які містять спільний компонент, стоїть знак рівності, то й інший компонент у них також однаковий.
  4. Записую відповідь.

VІ.Фізична хвилинка «Раз, два, три»

VІІ. Закріплення вивченого

  1. Розв  ‘язування рівнянь 2  на с.68 за підручником із застосуванням властивостей рівностей.

7·с=21             36:х=9

       7·с=7·3            36:х=36:4

       с=3                 х=4

      7·3=21             36:4=9

       21=21             9=9

  1. Розв  ‘язування задачі  3 на с.68 складанням рівняння

У ящ.- 12 кг груш

У кош.- ? кг, у 3 рази <

 Нехай х кг груш у кошику

х·3=12

х·3=4·3

х=4 (кг) -груш у кошику

Відповідь: 4 кг груш у кошику.

  1. Знаходження значень виразів 4 на с.68 підручника із викоритсанням знань таблиці моноження і ділення , порядку дій у виразах.

78-36:6+3=75

80-(25:5+9)=66

VІІІ.    Рефлексія навчальної діяльності учнів.

-          Які способи розв’язування рівнянь ви знаєте?

-          І з яким новим способом розв  ‘язування рівнянь ви познайомились?

-          Чи всі прості рівняння ви можете розв  ‘язати способом на основі власивостей рівностей? (Так).

-          Як ви розумієте цей спосіб розв  ‘язування  простих рівнянь    на основі властивостей рівняння?

ІХ. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку