Конспект уроку з математики у 5 класі. Урок направлений на удосконалення вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну та сполучну властивості множення, розв'язувати задачі на множення натуральних чисел, формувати уміння поєднувати|сполучати| усні і письмові прийоми обчислення|підрахунку|; на виховання взаємоповаги, здорового суперництва, інтересу до математичних знань, виховування уміння вислухати інших; прагнення долати|переборювати| труднощі, навички|навичок| контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв'язків задач.
Урок в 5 класі
Тема: Множення натуральних чисел
Мета уроку:
Мета навчальна: удосконалення вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну та сполучну властивості множення, розв’язувати задачі на множення натуральних чисел, формування уміння поєднувати усні і письмові прийоми обчислення.
Мета виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність виховання пізнавальної активності,
прагнення долати труднощі, навички контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв’язків задач.
Корекційно-розвиваюча мета: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу, розвивати уміння аналізувати, робити висновки, узагальнення.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання задач, знаходити проміжні етапи у розв’язанні задач різних видів, знаходити раціональні способи в їх розв’язанні, аналізувати вивчений матеріал.
Епіграф до уроку:
Знання лише тоді знання, коли вони здобуті зусиллями своєї думки, а не тільки пам’яттю.
Л. Толстой
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку
Урок розпочинається з назви теми уроку, мети та завдань. Прочитайте епіграф і поясніть, як ви розумієте цей вислів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні по черзі витягують з виготовленої вчителем маленької жовтої бочки
Заморочки надруковані на маленьких аркушах паперу.
Наприклад.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
На дошці записані приклади на множення натуральних чисел Діти по чрзі виходять до дошки і їх розв’язують:
1). 41*3=
2). 49*5 =
3). 112*6 =
4). 17*50=
Запишіть у зошиті всі цифри, які ви отримали. Перед вами таблиця відповідності ваших цифр і моїх букв. Складіть будь-ласка речення з цих букв і ви дізнаєтесь, як ми з вами будемо сьогодні працювати.
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
К |
М |
А |
Р |
Ф |
О |
Н |
К |
З |
Отже, наш урок називається «Марафон казок», а допомагати нам будуть натуральні числа і дії з ними.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
ІV. Застосування знань, умінь та навичок.
Розпочинаємо марафон. Зустрічаємо нашого казкового героя. Хто він?
(Cлайд ) ( Колобок)
Діти поділяються на дві групи і виконують завдання, що приніс казковий герой.
Варіант 1
Варіант 2
Хто відповість – це авторська казка чи народна? Назвіть основних героїв цієї казки.
А ми вирушаємо далі. (Слайд ) То хто ж до нас завітав? ( Котигорошко )
Варіант 1
Варіант 2
Яка ж казка завітала до нас? А хто автор цієї казки? Які головні герої цієї казки? Чи перемагає справедливість у цій казці?
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу - все гаразд.
А ми з вами знову у роботі.
До нас знову завітав казковий герой , але не один.( Слайд )
Кіт у чоботях приніс завдання для однієї групи, а кіт Матроскін для іншої.
Варіант 1
(відповідь 4900m =14700 )
2. Готуючись до школи, Буратіно купив 34 зошити по 12 сольдо і 18 зошитів по 16 сольдо. Скільки сольдо заплатив Буратіно за всі зошити? (відповідь: 34•12+18•16 = 696 )
Варіант 2
(відповідь 1100а=7700 ) Кіт Матроскін продав 42л молока по 96 к. за літр і 16 кг сиру по 2 грн. за кілограм. Скільки грошей отримав Матроскін за свій товар?
(відповідь: 42•96+16•200=7232(к) = 72грн 32к )
V Емоційна розрядка.
Ми сьогодні здійснили подорож у казку. Зустрілися з казковими героями, багато працювали . А зараз трішки відпочинемо і зустрінемося іще з одним казковим героєм совеням Всезнаєм який розкаже нам про най…, най…, най.
VI. Підсумок уроку
VІI. Домашнє завдання
- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна творити чудеса, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Повторити п.12, виконати № 412, №414 та виконати творчу роботу:
Перший варіант складе задачу за казкою «Попелюшка» та розв’яже її, а другий варіант складе задачу за казкою «Журавель та лисиця » і також її розв’яже. (Слайд)
V. Рефлексія
Закінчено урок, і виконано план.
Спасибі, діти, величезне вам.
Що наполегливо всі ви трудились
Знання вже точно вам згодились
Чи сподобався вам наш урок?
А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням, отриманим на уроці, і підніміть сигнальні картки, які лежать у вас на столах.
- на уроці мені було все зрозуміло;
- дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати
- я багато що не зрозумів.