Конспект уроку з математики у 5 класі

Про матеріал

Конспект уроку з математики у 5 класі. Урок направлений на удосконалення вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну та сполучну властивості множення, розв'язувати задачі на множення натуральних чисел, формувати уміння поєднувати|сполучати| усні і письмові прийоми обчислення|підрахунку|; на виховання взаємоповаги, здорового суперництва, інтересу до математичних знань, виховування уміння вислухати інших; прагнення долати|переборювати| труднощі, навички|навичок| контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв'язків задач.


Перегляд файлу

Урок в 5 класі

Тема: Множення натуральних чисел 

Мета уроку:

Мета навчальна: удосконалення вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну та сполучну властивості множення, розв’язувати задачі на множення натуральних чисел, формування уміння поєднувати|сполучати| усні і письмові прийоми обчислення|підрахунку|.

 

       Мета виховна: виховувати  взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність виховання пізнавальної активності,

прагнення долати|переборювати| труднощі, навички|навичок| контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв’язків задач.

 

         Корекційно-розвиваюча мета: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу, розвивати уміння аналізувати, робити|чинити| висновки|висновки|, узагальнення.

 

      Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання  задач, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні задач різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал.

 

                                                      Епіграф до уроку:

Знання лише тоді знання, коли вони здобуті зусиллями своєї думки, а не тільки пам’яттю.

Л. Толстой

 

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку

Урок розпочинається з назви теми уроку, мети та завдань. Прочитайте епіграф і поясніть, як ви розумієте цей вислів.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальна перевірка виконання домашніх завдань
  2. Повторення теоретичного матеріалу

Учні по черзі витягують з виготовленої вчителем маленької жовтої бочки

Заморочки надруковані на маленьких аркушах паперу.

Наприклад.

  1. Чи правильно, що в рівності 52*5=260, число 260 є множником?
  2. 17*0=17. Чи правильно це?
  3. Рівність (а*в)*с=а*(в+с) є сполучним законом множення. Чи це так?
  4. Щоб збільшити 9 у 5 разів потрібно 9+5.  Чи правильно це?
  5. У виразі 2*с*10а*15 число 2 є числовим множником , бо воно стоїть на початку виразу . Чи правильно це?
  6. Від перестановки множників добуток не змінюється.   Чи правильно це?                                  

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

На дошці записані приклади на множення натуральних чисел Діти по чрзі виходять до дошки і їх розв’язують:

1).   41*3=

2).   49*5 =

3).   112*6 =

4).   17*50=

Запишіть у зошиті всі цифри, які ви отримали. Перед вами таблиця відповідності ваших цифр і моїх букв. Складіть будь-ласка речення з цих букв і ви дізнаєтесь, як ми з вами будемо сьогодні працювати.

0

1

2

3

4

5

6

7

8

К

М

А

Р

Ф

О

Н

К

З

 

Отже, наш урок називається «Марафон казок», а допомагати нам будуть натуральні числа і дії з ними.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітає до нас.

 

ІV. Застосування знань, умінь та навичок.

Розпочинаємо марафон. Зустрічаємо нашого казкового героя. Хто він?

(Cлайд ) ( Колобок)

 

Опис : E:\казки\olobok.jpg

 

Діти поділяються на дві групи і виконують завдання, що приніс казковий герой.

 

Варіант 1

  1. Знайти значення добутку:   65•24 =  (відповідь 1560)
  2. Знайти значення добутку:   872•304 = (відповідь 265088)

Варіант 2

  1. Знайти значення добутку:  83•14 = (відповідь 1162)
  2. Знайти значення добутку:  615•204 = (відповідь 125460)

 

Хто відповість – це авторська казка чи народна? Назвіть основних героїв цієї казки.

А ми вирушаємо далі.  (Слайд ) То хто ж до нас завітав? ( Котигорошко ) Опис : E:\казки\images (16).jpg

 

 

 Варіант 1

  1. Обчислити зручним способом: 4•27•25 =  (відповідь 2700)
  2. Обчислити зручним способом, розклавши один з множників на добуток двох множників:  32•25 =(відповідь 800)

Варіант 2

  1. Обчислити зручним способом:  8•13•125 = (відповідь 13000)
  2. Обчислити зручним способом, розклавши один з множників на добуток двох множників:   68•50 =(відповідь 3400)

Яка ж казка завітала до нас? А хто автор цієї казки? Які головні герої цієї казки? Чи перемагає справедливість у цій казці?

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,                   

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,                        

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.                        

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.                            

Плесніть, діти, кілька раз.                  

За роботу - все гаразд.

 

А ми з вами знову у роботі.

До нас знову завітав казковий герой , але не один.( Слайд )

 Опис : E:\казки\images (23).jpgОпис : E:\казки\ар.jpg

Кіт у чоботях приніс завдання для однієї групи, а кіт Матроскін для іншої.

Варіант 1

  1. Знайдіть значення виразу:  50•m•49•2, якщо m=3

(відповідь 4900m =14700 )

2. Готуючись до школи, Буратіно купив 34 зошити по 12 сольдо і 18 зошитів по 16 сольдо. Скільки сольдо заплатив Буратіно за всі зошити? (відповідь:  34•12+18•16 = 696 )

Варіант 2

  1. Знайдіть значення виразу:  4•а•11•25, якщо а= 7

(відповідь 1100а=7700 )  Кіт Матроскін продав 42л молока по 96 к. за літр і 16 кг сиру по 2 грн. за кілограм. Скільки грошей отримав Матроскін за свій товар?

(відповідь: 42•96+16•200=7232(к) = 72грн 32к )

 

V Емоційна розрядка.

Ми сьогодні здійснили подорож у казку.  Зустрілися з казковими героями, багато працювали .  А зараз трішки відпочинемо і зустрінемося іще з одним казковим героєм совеням Всезнаєм який розкаже нам про най…, най…, най.

 

Опис : http://s019.radikal.ru/i626/1212/66/61712d48a438.jpg

Опис : http://s019.radikal.ru/i608/1212/a4/65d2c97e8e33.jpg

Опис : http://s019.radikal.ru/i637/1212/1d/b08135e00172.jpg

 

VI. Підсумок уроку

 

  • Як називають компоненти дії множення?
  • Як записати переставну властивість множенням для чисел с і d?
  • Як записати сполучну властивість множення для чисел 3, 2, 5?
  • Які ви знаєте особливі випадки множення?
  • Як розв’язати рівняння (х-5)(х-9) = 0?

 

I. Домашнє завдання

 

- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна творити чудеса, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Повторити п.12, виконати № 412, №414 та виконати творчу роботу:

Перший  варіант складе задачу за казкою «Попелюшка» та розв’яже її, а другий варіант складе задачу за казкою «Журавель та лисиця » і також її розв’яже. (Слайд)

Опис : E:\казки\images (15).jpg                     Опис : E:\казки\images (19).jpg

V. Рефлексія

 

Закінчено урок, і виконано план.

Спасибі, діти, величезне вам.

Що  наполегливо всі ви трудились

Знання  вже точно вам згодились

 

Чи сподобався вам наш урок?

 

А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці, і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.

 
         - на уроці мені було все зрозуміло;

 

- дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати

 

 

            -  я багато що не зрозумів.

 

 

 

9колобок

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Приходько Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2018
Переглядів
4111
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку