Конспект уроку образотворчого мистецтва
для учнів 4 класу
Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Музею сучасного мистецтва України
Мета уроку: формування ключових компетентностей: вміння вчитися:
організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, самостійно виконувати практичне завдання, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, здійснювати самоконтроль, робити висновки; загальнокультурної, інформаційної; міжпредметної естетичної компетентності: спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури; здоров'язбережувальної: раціонально планувати час, дотримуватися правил техніки безпеки під час користування цеглинками LEGO; предметної мистецької компетентності: виховувати любов до праці, до предмету, формування естетичного сприйняття творів мистецтва;
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Наочність: презентація, музейний портал;
Обладнання: ноутбук з виходом в інтернет, телевізор;
Структура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку
V. Визначення нового матеріалу
VI. Закріплення нових знань
Хід і зміст уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання;
2. Перевірка підготовленості учнів з планом до заняття;
3. Ознайомлення учнів з планом заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Актуалізація проводиться у вигляді бесіди.
ІІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку
Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Музею сучасного мистецтва України.
Завдання уроку: ознайомитися з історією створення та експозиціями Музею сучасного мистецтва України.
V. Вивчення нового матеріалу.
Він розташувався в історичній частині Подолу на двох поверхах будівлі по вулиці Братській, 14, й одразу дістав велике коло шанувальників. Спочатку була невелика колекція, яку її власник – відомий бізнесмен і меценат Сергій Цюпко почав збирати 20 років тому. Основу її складав нефігуративний живопис сучасних українських художників. Потім виникло цілком зрозуміле бажання розширити часові та географічні межі збірки, зосередивши однак увагу саме на мистецтві України періоду другої половини ХХ століття, який, на жаль, майже відсутній у вітчизняних музеях. Коли кількість творів, їхніх авторів та мистецьких напрямів, які вони представляють значно збільшилися, було прийняте рішення «музеєфікувати» колекцію.
У грудні 2009 році відбувся переїзд Музею до нового триповерхового приміщення по вул. Глибочицькій, 17. Великі площі (понад 3,5 тис. кв. м.) дозволили сформувати першу постійну експозицію з кращих творів збірки (вона займала другий і третій поверхи Музею). За 5 років життя Музею на Глибочицькій було проведено багато цікавих виставок, проектів, тощо. У вересні 2014 року Музей відкрив свої двері по вул. Фрунзе, 41.
Сьогодні це три виставкові простори для постійних та тимчасових експозицій Нині це єдиний у нашій країні музей, де зберігаються твори багатьох представників різних мистецьких шкіл і напрямів усіх регіонів України від 1930-х років ХХ століття до сьогодення. Колекція нараховує понад п`яти тисяч творів живопису, графіки, скульптури. У колекції зберігаються твори понад 700 авторів.
Серед них – визначні широко відомі в Україні й на Заході представники регіональних художніх шкіл Києва:
Микола Глущенко Сергій Григор’єв Михайло Дерегус Володимир Костецький
Харкова:
Асхат Сафаргалін Григорій Томенко Євген Трегуб Сергій Бєсєдін
Одеси:
Микола Павлюк Володимир Заузе Костянтин Ломикін Михайло Божий
А також твори відомих «українських парижан» – Василя Хмелюка і Миколи Вакера;
нью-йоркців Абрама Маневича і Михайла Туровського; сучасних художників.
Василь Хмелюк Микола Вакер Абрам Маневич Михайло Туровський
У Музеї працює бібліотека; у лекційній залі проходять теоретично-практичні заходи: майстер-класи, лекції, семінари, круглі столи, конференції із запрошенням українських та іноземних мистецтвознавців, художників, кураторів, галеристів і всіх, кого цікавить стан і проблеми сучасного мистецтва в Україні та його презентація за межами нашої держави. У подальшому передбачено відкриття художньої студії, впровадження освітніх програм і програм по роботі з дітьми дошкільного і шкільного віку, адже музей – це місце, де діти мають почуватися затишно, комфортно й розкуто, здобувати знання й творити.
За словами фундатора Музею Сергія Цюпка, “призначення Музею – не лише збирати та експонувати художні надбання нашого народу, а й повертати українські цінності в Україну. Повертати для тих, хто вважає себе громадянином України, любить її та хоче бачити її сильною і розвинутою, культурною і освіченою. Ми мріємо про те, щоб наш Музей відвідувала велика кількість шанувальників українського мистецтва, щоб наші діти отримували естетичну насолоду у світі мистецьких образів і відчували повагу до митців минулого.
Можливо, хтось із вас хоче просто відпочити, поспілкуватися або зустріти близьких за духом людей. Ми відкриті для всіх і пропонуємо вам зануритися в гармонію картин, яка неодмінно допоможе народжуватися думкам і почуттям…».
Сергій Вікторович Цюпко Сергій Цюпко та екс-мер Вільнюса
Артурас Зуокас
Біографія фундатора Музею сучасного мистецтво України Сергія Цюпка
Сергій Вікторович Цюпко – фундатор Музею сучасного мистецтва України, кандидат економічних наук, меценат.
Народився 4 жовтня 1963 р. у с. Галка, Роменського р-ну, Сумської області. Закінчив Українську сільськогосподарську Академію за спеціальністю «агрономія»; Київський інститут інвестиційного менеджменту. 1986-1993 рр. – Український науково-дослідний інститут, науковий співробітник. 1993-1998 рр. – Київський інститут інвестиційного менеджменту, головний спеціаліст з інвестиційного менеджменту. .
Одружений, виховує трьох дітей.
Нагороди: «Знак Пошани» від Київського Міського Голови за особистий внесок у розвиток підприємництва та формування ринкової структури в Україні (2004 р.); Почесна відзнака «Суспільне визнання» I ступеню Міжнародної Благодійної Організації «Фонд Суспільного Визнання» (2002 р.); Почесна відзнака Орден «За високий Професіоналізм» та почесне звання «Народний посол України» за багаторічну благодійну діяльність на теренах відродження духовності нації (2006 р.), низка церковних нагород.
VІ. Закріплення нових знань
Фронтальна бесіда.
VІІ. Заключна частина
ПІДВЕДЕННЯ ВЧИТЕЛЕМ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
1.Вчитель повідомляє про досягнення цілей заняття;
2. Проведення об’єктивної оцінки результатів роботи.
Посилання на сайт віртуальних екскурсій: https://museum-portal.com/
Посилання на офіційний сайт Музею сучасного мистецтва України: