25 червня о 18:00Вебінар: Компетентнісні завдання з природничої грамотності: від документів PISA до розширеного світогляду

Конспект уроку з музичного мистецтва на тему : "Різноманітна Австрія"

Про матеріал

Конспект уроку з музичного мистецтва для 4 класу.

Мета (формувати компетентності): предметні – розширити уявлення про особливості емоційного змісту музики; вдумливе сприймання музичних творів; розуміння поняття симфонія; уміння логічно мислити; удосконалені виконавські навички; шанобливе ставлення до світового та вітчизняного музичного мистецтва;

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з музичного мистецтва на тему :

 

 

Різноманітна Австрія

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема . Різноманітна Австрія

Мета (формувати компетентності): предметні – розширити уявлення про особливості емоційного змісту музики; вдумливе сприймання музичних творів; розуміння поняття симфонія; уміння логічно мислити; удосконалені виконавські навички; шанобливе ставлення до світового та вітчизняного музичного мистецтва;

Ключові –  уміння вчитися: уміння зосереджено слухати вчителя, планувати свої дії та доводити роботу до кінця, уміння переключатися з одного виду діяльності на інший; загальнокультурну: чуття краси, естетичне ставлення до навколишньої діяльності; здоров'язбережувальну :правильну поставу, сприятливий емоційний настрій; соціальну: уміння співпрацювати з однокласниками та вчителем; виявляти ініціативу; громадянська: усвідомлення своєї приналежності до певного соціально – культурного середовища; інформаційно – комунікативну: уміння оперувати інформацією, отриманою на уроці.

Музичний матеріал:В.-А. Моцарт, «Рондо в турецькому стилі»; «Симфонія соль мінор» (фрагмент першої частини). « Янчику – подолянчику » українська  народна пісня. (розучування)

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

І. Організаційний момент.

             Музичне вітання.

Доброго ранку, і поле і луг!

Доброго ранку,  учитель і друг!

Все, що навколо існує,

хай нашу пісню почує.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

ІІІ. Основна частина

     Наша подорож країною музики триває. І сьогодні на нас очікує дивовижна країна — Австрія, а саме місто Зальцбург. Це батьківщина визначного композитора Вольфганга Амадея Моцарта.

     Він народився в місті Зальцбург. Там уперше й зустрівся з королевою Мелодією.

     Результат пошуку зображень за запитом "моцарт" Батько Вольфганга був композитором і придворним скрипалем. Саме завдяки йому хлопчик із трьох років почав грати на клавесині, а з п’яти — писати музику.

      Коли Моцарту виповнилося шість років, батько повіз його разом із сестрою на гастролі. Під час концерту в м. Відень — столиці Австрії — та інших містах Європи маленький Моцарт віртуозно грав на скрипці та клавесині.

      Концертні подорожі родини Моцарта тривали впродовж десяти років. У дорослому віці Вольфганг жив у Відні, тут він заснував разом з однодумцями віденську класичну школу.

      Сучасники називали Моцарта «богом музики». На жаль, прожив він дуже мало, однак фантастично багато встиг створити цей геній за тридцять шести років. Його творчу спадщину складають понад шістсот творів.

     Із-поміж кількох сотень творів Моцарта чи не найпопулярніший - «Турецький марш». Що це за марш? Що надихнуло на його створення? Чи самостійна ця п’єса, чи це – частина великого твору? Якою є справжня назва цієї п’єси? Чому її так названо? По-перше, «Турецький марш» - це фінальна частина однієї з фортепіанних сонат. По-друге, Моцарт не називав цю музику «Турецьким маршем» : авторська назва – «Рондо в турецькому стилі». Чому рондо і чому у турецькому стилі? Назва марш повною мірою відповідає характеру музики – з дуже витонченою, але пружною мелодією, чітким ритмом. До того ж слово марш є набагато зрозумілішим для слухачів музики, аніж рондо, що зовсім не визначає характер музики, лише вказуючи на те, що рух музики постійно веде до повторення головної мелодії.

     Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, « Рондо в турецькому стилі».

     Цим твором композитор нібито жартівливо відгукнувся на появу в європейському оркестрі нового музичного інструмента — великого барабану, що був винайдений у Туреччині. У «Рондо» яскраво передана імітація його звучання.Твір написаний у формі рондо: через певний проміжок часу постійно повторюється головна тема (рефрен). Це рондо часто називають „Турецьким маршем”, або „Рондо в турецькому стилі”, хоч сам Моцарт його так і не називав. Музика яскрава, святкова та життєрадісна. Слухаючи твір, можна уявити собі картину народного гуляння.

- Допоможи феї Музичній Формі визначити форму цього твору

C:\Users\Коля\Pictures\Безымянныйve[.png

ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА

     Творча спадщина Моцарта вражає обсягом і розмаїттям: 19 опер, приблизно 50 симфоній, численні концерти, струнні квартети … Минуло понад 200 років від дня смерті композитора, але любов до його надзвичайно красивих та світлих творів не згасає.

     Симфонія краще за решту музичних творів здатна передати суперечливі почуття. Симфонія населена різними героями – мелодіями чи темами, і ці мелодії не просто випливають одна з одної, а взаємодіють і конфліктують. Симфонія – це чотири частинний твір для симфонічного оркестру.

Відомості про І частину Симфонії соль мінор В. А. Моцарта

     Якщо музика цікава та зрозуміла слухачам, урешті-решт вона буде легко впізнавана. Адже музика не має кордонів. Такою вважають і Симфонію соль мінор Вольфганга Амадея Моцарта. Послухай фрагмент першої частини твору: можливо, тобі доводилося її чути раніше?

       Слухання. В. А. Моцарт. Симфонія соль мінор, І частина (фрагмент)

- Хто виконує цей твір?

- Який настрій викликає музика Моцарта?

      Симфонія №40 соль мінор В.А. Моцарта починається з головної теми. Перші такти занурюють слухача в атмосферу тривоги. На тлі пульсуючого акомпанементу виникають схвильовані квапливі, наполегливі скарги-запитання скрипок.

Вокально-хорова робота

Розспівування

Розучування української  народної  пісні « Янчику-подолянчику».

C:\Users\Коля\Pictures\Безымянный'[p;.png

3.   ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підсумок уроку.

Інтерактивний прийом «Мікрофон».

Завершіть речення :

- Мені сьогодні вдалося …

- Мене здивувало ….

        ДопоможітьТріольчику вибрати слова-характеристики твору В.-А. Моцарта Симфонія соль мінор.

C:\Users\Коля\Pictures\23344.pngСтрімка                                  повільна

 радісна                                  мажорна

сумна

замріяна                                   мінорна

     Разом із творами Вольфганга Амадея Моцарта ми потрапили до Австрії, співали та слухали музику, відому за межами цих держав, адже музична мова зрозуміла всім народам.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
2897
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку