Конспект уроку з музичного мистецтва (за підручником Л.Масол) "Карнавал – свято музики і танцю"

Про матеріал

Конспект уроку з музичного мистецтва (за підручником Л.Масол) "Карнавал – свято музики і танцю". Використано музичний матеріал: Жан­-Батист Арбан «Карнавал у Венеції», Сержіо Абреу «Бразильский карнавал»; укр..народна пісня «Чом ти не прийшов», Н.Май« На нашій Україні».

Перегляд файлу

7клас

Тема. Музичне мистецтво в нашому житті

Тема уроку.  ​Карнавал  свято музики і танцю.

Мета:

навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір  учнів, ознайомити їх з творчістю композиторів  Жан ­Батиста  Арбана та                     Сержіо Абреу, вчити слухати та аналізувати музичні твори ;

​ розвиваюча: розвивати музичні здібності: музичний слух, унісонний спів; формувати вокально-хорові навички та навички  образного, осмисленого сприйняття музи ​

виховна: формувати емоційні, естетичні  якості особистості, любові до рідного краю, любові до народних пісень.

Музичний матеріал: Жан­-Батист Арбан «Карнавал у Венеції», Сержіо Абреу «Бразильский карнавал»; укр..народна пісня «Чом ти не прийшов», Н.Май« На нашій Україні».

Обладнання:​  характеристика засобів музичної виразності, відеозапис музичних творів, підручник для 7 класу Л.М.Масол, Л.С.Аристова, комп’ютер, зошити, фонохрестоматія 7 клас.

Тип уроку: комбінований

Методи. Словесні: розповідь, пояснення,фронтальне опитування.

Наочні: ілюстрування. Практичні: вокально-хорова робота.

                                                   Хід уроку

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.1.Організаційний момент.

Музичне вітання

  1.        Повідомлення теми, мети, завдань уроку

(теми семестру та уроку написані на дошці) Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні нас чекає цікава і захоплююча подорож  на свято музики і танцю.

 Ми познайомимося з двома карнавалами, що проходять в різних частинах світу і є самими відомими і улюбленими для багатьох людей, що з’їжджаються з найвіддаленіших куточків світу, щоб побачити або прийняти участь в цьому дійстві. Знайдемо в них спільні і відмінні риси, а також дізнаємося, як надихало це яскраве свято композиторів на створення музичних творів.

Спробуємо себе в ролі художників – декораторів, без яких не проходить жоден карнавал. Будемо розвивати вокальні здібності при виконанні вивчених пісень.

1.3 Актуалізація опорних знань

Бліцопитування

  •         Що таке карнавал?
  •         Хтось з вас був на карнавалі?
  •         Як називається місто, де виник карнавал?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Розповідь учителя

Розповідь учителя. Щороку шанувальники карнавалів й маскарадів приїжджають звідусіль в італійське місто на воді - Венецію. Саме тут з'явилася традиція карнавального  святкування. Вистави венеціанського карнавалу відбуваються просто неба, на тлі унікальних декорацій - пам'яток архітектури, які пов'язані між собою численними каналами й містками.
На центральній площі Сан-Марко відбувається церемонії відкриття карнавалу, а потім розпочинається масове костюмоване гуляння. Протягом двох тижнів у Венеції проводять різноманітні концерти, влаштовують неперевершені феєрверки, в театрах проходять вистави, а в середньовічних палацах - бали-маскаради. І звідусіль - з майданів і площ, з будинків міських жителів і величних споруд, та навіть із граційних гондол, що перевозять людей, - лунає жива музика!

Отже, карнавал – це театралізоване свято, учасники якого вдягають яскраві костюми й маски.

  • Роздивіться костюми й маски учасників карнавалу на ілюстраціях.
  • Які інструменти звучать? Яка музика може лунати?

7klas.files/image037.jpg

7klas.files/image038.jpg

А.Соттер. Ескізи венеціанських карнавальних костюмів.

Карнавал надихає художників на створення вишуканих костюмів і загадкових масок, а композиторів — на написання чудової музики. У різний час музиканти відображала свої святкові карнавальні емоції у звуках, тембрах і ритмах.

Атмосферу карнавального свята можна почути у фортепіанному «Карнавалі Роберта Шумана», в увертюрах «Карнавал» Антоніна Дворжака, Гектора Берліоза, Олександра Глазунова. Італійський композитор і скрипаль Нікколо Поганілі написав варіації «Венеціанський карнавал» для скрипки і фортепіано, а французький композитор Жан-Батист Арбан створив  твір для труби який назвав  «Карнавал у Венеції».

Пов’язане зображенняСлухання музики

Жан-Батист Арбан «Карнавал у Венеції»

  • слухання
  • характеристика прослуханого твору

Яскравий і захоплюючий карнавал відбувається щороку на іншому боці Земної кулі, в тропічній Бразилії, а саме в її столиці - Ріо-де-Жанейро. Особливістю  бразильського  карнавалу є форма його проведення.  Глядачі розміщуються на трибунах уздовж самбадрому - спеціальної території, якою йдуть учасники карнавалу.

Парад шкіл самби - це неймовірно яскраве, блискуче й енергійне явище. Адже перед публікою по черзі рухаються фантастично оформлені платформи, на яких безупинно танцюють самбу запальні бразильські красуні. Щоб перемогти на конкурсі танцівники мають вразити журі, яке складається із 40 суддів, своєю хореографією, декораціями, костюмами, гримом. Тому кожна школа самби, зокрема й дитяча, вибирає тему, розробляє сценарій і упродовж року готує виступ.
Талант і фантазія сотень художників і праця тисяч бразильців перетворили Самбадром в казковий світ. Яких тільки образів тут можна побачити: дракони, слони й тигри, мешканці підводного царства, піратські кораблі, римські легіонери тощо.

Перегляд відеоролика «Карнавал у Бразилії»

Пов’язане зображенняМи послухаємо твір Сержіо Абреу, який передає ритм танцювального свята,  адже в центрі карнавалу танець самба!

Слухання музики

Сержіо Абреу, «Бразильский карнавал»

● слухання

характеристика прослуханого твору

Творче завдання:

  Виконати ескіз венеціанської маски

 Отже,якщо порівнювати бразильський та венеціанський карнавали – можна знайти між ними спільне і те, що їх різнить.  Назвіть спільні та відмінні риси.

ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА

Розспівування

Мандруючи світами гарно повертатися в рідні краї, на рідну Батьківщину і тому ми повертаємося до наших джерел – народної пісні.

Продовження розучування  пісні Н.Май« На нашій Україні» та виконання

української народної пісні «Чом ти не прийшов».

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чи сподобався вам урок?  Чим саме?

-  Як ви гадаєте цілі, які були поставлені на початку уроку були виконані?

Домашнє завдання
Завершити в кольорі ескіз венеціанської маски.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сушко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kritskaya Julea
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
10379
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку