Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні тварин, знання елементарної будови"

Про матеріал

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), знання елементарної будови. Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі. Тематичне завдання: Снігурі, Папуга або Вірні друзі людини (гуаш)“.

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), знання елементарної будови. Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі. Тематичне завдання: Снігурі, Папуга або Вірні друзі людини (гуаш)

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, елементарною будовою тварин, правилами зображення тварин; навчити відтворю­вати характерні особливостей силуету птахів у русі;

розвивальна: розвивати навички у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), уміння насолоджуватися творами художників-анімалістів, аналізувати їх; фор­мувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховна: прищеплювати любов до тварин та творів художників-анімалістів.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбом-посібник, будь-які графічні (олівці, куль­кові ручки, фломастери та ін.) або живописні матеріали (гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки).

Зоровий ряд: репродукції творів художників (Кітагава Утамаро «Птахи», «Півень та курка»; А. Торберн «Серія творів “Птахи”», В. Смірін «Бай­баки», «Вузькочерепна польовка», «Степова лисиця корсак»; В. Ватагін «Тигр амурський», «Слон»), схеми малювання тварин.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадки.

Довгі вуха, куций хвіст,

До мисливства в нього хист:

Все знаходить навмання

Це маленьке… (цуценя).

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапкою миюся щодня.

Я пухнасте… (кошеня).

В нас гуляє біля тину,‰

Має носик-намистину,

Сам він схож на будячок.

Це колючий… (їжачок).

Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?»

А для цього хобот є! (Слон)

Маленька, чорненька, співає, щебече,

Під стріхою з глини зліпила гніздечко,

Роздвоєний хвостик, як ножички, має.

Що це за пташина? Хто пташку цю знає? (Ластівка)

Пташка невеличка, в неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка, фартушок

Жовтенький, голосок тоненький,

Ця пташка невеличка називається...(синичка).

Хто це у садку скрекоче,

Всі новини знати хоче?

Це хитренька, білобока,

З чорним хвостиком… (сорока).

Ви правильно відгадали всі загадки.

Про кого ми говоритимемо сьогодні на уроці? Правильно, про тварин.

IIІ. Актуалізація опорних знань

Яких тварин ви знаєте?

Які з них вам подобаються?

Назвіть свійських та диких тварин.

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

— Ми вже говорили, що художники зображують те, що їх хви­лює, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками -...(пейзажистами). Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками-… (портретистами).

А є художники, які захоплюються життям тварин. Їм подо­бається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо.

А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.

— Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як, наприклад, соловей.

Вони всі різняться і за формою, і за кольором! Світом птахів за­хоплюються і художники. Один із них — це шотландський художник Арчибальд Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих художників, які зображували птахів.(Учитель демонструє наочність.)

Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха.

Це зробити зовсім не складно. Спочатку погляньте або пригадай­те, який у птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. Тільки після цього ви зможете розпочати роботу. (слайди 6-15)

Фізкультхвилинка

2. Інструктаж

Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови.Потім з’єднуємо їх між собою шиєю.А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.

Послідовність малювання птаха у стані спокою (слайди 16-20)

Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила розправлені, шия витягнута.Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.

Послідовність малювання птаха у русі — у польоті (слайди 21-23)

V. Самостійна практична робота учнів

Намалюйте тваринку, що вам найбільше подобається.

Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.

VІ. Актуалізація набутих знань

Що зображують художники-анімалісти?

Яку тваринку намалювали ви? Чому?

Які ще тваринки вам подобаються?

Які птахи зустрічаються у нашій місцевості?

Чи відрізняється зображення птаха в стані спокою та в русі?

VII. Підведення підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (роз­глянути вдома та принести на урок світлини своєї родини; при­нести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).

3. Проголошення уроку завершеним.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМАТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: СНІГУРІ, ПАПУГА, ВІРНІ ДРУЗІ ЛЮДИНИ (ГУАШ) Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), знання елементарної будови. Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі.

Номер слайду 2

Відгадайте загадки.  Довгі вуха, куций хвіст, До мисливства в нього хист: Все знаходить навмання Це маленьке…  В хаті я мишей ганяю, Вуса ще з дитинства маю, Лапкою миюся щодня. Я пухнасте…

Номер слайду 3

 В нас гуляє біля тину,‰ Має носик-намистину, Сам він схож на будячок. Це колючий…  Здивувалась дітвора: «Це тварина чи гора? Як же їсть він, як він п’є?» А для цього хобот є!

Номер слайду 4

 Пташка невеличка, в неї білі щічки, Сірі лапки, чорна шапка, фартушок Жовтенький, голосок тоненький, Ця пташка невеличка називається...  Хто це у садку скрекоче, Всі новини знати хоче? Це хитренька, білобока, З чорним хвостиком…

Номер слайду 5

Бесіда Яких тварин ви знаєте? Які з них вам подобаються? Назвіть свійських та диких тварин.

Номер слайду 6

Ми вже говорили, що художники зображують те, що їх хвилює, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками -... . Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками -… .

Номер слайду 7

А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.

Номер слайду 8

Василь Ватагін «Тигр амурський»

Номер слайду 9

Василь Ватагін «Слон»

Номер слайду 10

Володимир Смірін «Байбаки»

Номер слайду 11

Володимир Смірін «Вузькочерепна польовка»

Номер слайду 12

Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні!

Номер слайду 13

Арчибальд Торберн «Серія творів „Птахи“»

Номер слайду 14

Арчибальд Торберн «Серія творів „Птахи“»

Номер слайду 15

Арчибальд Торберн «Серія творів „Птахи“»

Номер слайду 16

Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха. Це зробити зовсім не складно. Спочатку погляньте або пригадайте, який у птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. Тільки після цього ви зможете розпочати роботу.

Номер слайду 17

Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови. Потім з’єднуємо їх між собою шиєю. А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.

Номер слайду 18

Послідовність малювання птаха у стані спокою

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила розправлені, шия витягнута.Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.

Номер слайду 22

Послідовність малювання птаха у русі — у польоті

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Творче завдання Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.

Номер слайду 25

Бесіда Що зображують художники-анімалісти? Яку тваринку намалювали ви? Чому? Які ще тваринки вам подобаються? Які птахи зустрічаються у нашій місцевості? Чи відрізняється зображення птаха в стані спокою та в русі?

zip
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
19219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку