Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням"

Про матеріал

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 3 класу на тему: "Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. Тематичне завдання: „Образ дитячого театру“ (олівці, фломастери)“.

Складається з конспекту уроку та презентації до нього.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМАТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: „ОБРАЗ ДИТЯЧОГО ТЕАТРУ“ Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням

Номер слайду 2

Бесіда Чи відвідували ви театр? Яку виставу ви переглядали? Що найбільше вас вразило у театрі? Як ви вважаєте, хто є головним у театрі? Чи замислювалися ви над тим, яку роль відіграє художник у театрі?

Номер слайду 3

Театр, театральне мистецтво… Ці слова заворожують нас, повертають у світ казки. Театр (у перекладі з грецьк. — «місце видовищ») — вид видовищного мистецтва.

Номер слайду 4

Театрально-декораційне мистецтво — сукупність видів та засобів мистецтва (малярства, скульптури, архітектури, декорацій, костюмів, освітлення, сценічної техніки та ін.), що допомагають створювати зоровий образ вистави, розкривати її зміст, виражати та посилювати емоційний вплив на глядача.

Номер слайду 5

Декорація — художнє оформлення вистави засобами малярства, архітектури, графіки, бутафорії, скульптури, освітлення, постановчої техніки та ін.

Номер слайду 6

Олександр Бенуа. Ескіз декорацій до балету І. Стравінського «Петрушка»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Олександр Бенуа. Ескіз декорацій до опери Ш. Гуно «Лікар мимоволі»

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Олександр Бенуа. Ескізи декорацій до опери М. Глінки «Руслан та Людмила»

Номер слайду 11

Іван Білібін. Ескіз декорацій до опери М. Римського-Корсакова «Золотий півник»

Номер слайду 12

Іван Білібін. Ескізи декорацій до опери М. Римського-Корсакова «Снігуронька»

Номер слайду 13

Творче завдання Пригадайте свою улюблену казку. Намалюйте декорації до цієї казки. Покажіть свою роботу однокласникам. Нехай вони впізнають, до вистави за якою казкою було створено ці декорації.

Номер слайду 14

Бесіда Яку роботу ви виконували сьогодні на уроці? Завершіть речення: «Театр — це...»; «Театри бувають…»; «Створення костюмів і масок — це робота...»; «Створюють декорації у театрі…».

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з образотворчого мистецтва

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Ознайомлення з роботою художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. Тематичне завдання: „Образ дитячого театру“ (олівці, фломастери)

Мета: навчальна: ознайомити учнів із театрально-декораційним мистецтвом, роботою художників у театрі, з елементами оформлення сценічного простору (декорації, сцена та ін.) та їх призначенням;

розвивальна: розвивати вміння визначати роль художника у театрі, насолоджуватися театральним мистецтвом, аналізувати; формувати естетичні почуття, смак;

виховна: прищеплювати любов до театру, шанобливе ставлення до ро­боти працівників театру, до роботи художника у театрі.

Оснащення

Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, фломастери.

Зоровий ряд: фотозображення театральних декорацій до вистав (О. Бе­нуа. Ескізи декорацій до опери М. Глінки «Руслан та Людмила», до ба­лету І. Стравінського «Петрушка», до опери Ш. Гуно «Лікар мимоволі»; І. Білібін. Ескізи декорацій та костюмів до опер М. Римського-Корсакова «Снігуронька» та «Золотий півник»).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

Чи відвідували ви театр?

Яку виставу ви переглядали?

Що найбільше вас вразило у театрі?

Як ви вважаєте, хто є головним у театрі?

Чи замислювалися ви над тим, яку роль відіграє художник у те­атрі?

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Як ви вважаєте, чому видатний французький письменник і філософ Вольтер такої думки про театр: «Театр повчає так, як цього не зробити товстій книзі»?

Чи навчила вас чого-небудь вистава, яку ви переглядали у театрі?

Отже, з’ясуймо, що таке театр і якою є роль художника у ньому, а також стаоримо декорації до вистави.

IV. Викладання нового навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

— Театр, театральне мистецтво… Ці слова заворожують нас, по­вертають у світ казки.

Театр (у перекладі з грецьк. — «місце видовищ») — вид видо­вищного мистецтва.

Театр виник дуже давно. Зараз існують різні театри — театри опери та балету, драматичні, комедійні, лялькові, музичної коме­дії, юного глядача… А в епоху Давньої Греції існував лише один вид театру, витоком якого було народне святкування на честь бога родючості Діоніса.

Як же виглядав той давній театр?

Заплющте оченята та уявіть, що ви знаходитесь у старовинному грецькому театрі… На відкритому майданчику грає всього двоє-троє акторів. Але на очах у публіки вони втілюють різноманітних пер­сонажів театрального дійства. Для цього художники старовинного театру готували дуже виразні маски з глини, завдяки яким актор перетворювався на певного героя — доброго або злого, веселого або сумного, молодого або похилого віку.

Створення костюмів та масок — це робота художника в театрі з найдавніших часів. Діяльність сучасного театрального художника більш різноманіт­на — створення театрального макета декорацій, самих декорацій, робота з гримом, створення костюмів, зачісок, добирання реквізиту. Усе це необхідне для сучасної вистави і є театрально-декораційним мистецтвом.

Театрально-декораційне мистецтво — сукупність видів та засобів мистецтва (малярства, скульптури, архітектури, декорацій, костюмів, освітлення, сценічної техніки та ін.), що до­помагають створювати зоровий образ вистави, розкривати її зміст, виражати та посилювати емоційний вплив на глядача.

Часто у театрі можна почути таке словосполучення — «сценіч­ний простір». Що ж таке сценічний простір і якими є його складові? Його основними складовими є завіса та декорації (задник, кулі­си та ін.).

Пригадайте, як ви вперше ввійшли до театральної зали. Що перше бачать глядачі у залі театру? Звісно завісу. Дивлячись на неї, можна зрозуміти, про що йтиметься у виставі, але іноді й ні. Завіса нібито захищає сцену та весь сценічний простір, зберігаючи таємницю майбутнього дійства.

Але щойно пролунає останній дзвоник і в залі згасне світло, від­сувається завіса, запрошуючи нас до чарівного світу вистави. Саме тут на нас уже чекають декорації до вистави — задник та куліси.

Декорація — художнє оформлення вистави засобами ма­лярства, архітектури, графіки, бутафорії, скульптури, освітлення, постановчої техніки та ін.

2. Ознайомлення з творами мистецтва

Для того щоб глядач потрапив у старовинний замок або до пала­цу, до чарівного лісу чи на квітучу галявину, художник-декоратор ретельно обмірковує зображення, яке знаходитиметься на театраль­ному заднику. Він створює багато ескізів і, тільки обравши найкра­щій, починає працювати над задником до вистави, на фоні якого і відбуватимуться події вистави. Але задника замало для створення сценічного простору. І не менш важливими є куліси, які допомагають створити необхідну атмосферу. (слайди 6-12)

Фізкультхвилинка

V. Самостійна практична робота учнів

Творче завдання

Сьогодні ви перетворитеся на справжніх театральних художни­ків. Пригадайте свою улюблену казку. Намалюйте декорації до цієї казки. Покажіть свою роботу однокласникам. Нехай вони впізна­ють, до вистави за якою казкою було створено ці декорації.

VІ. Актуалізація набутих знань

Інтерактивний прийом «Незавершене речення»

Завершіть речення:

«Театр — це...»;

«Театри бувають…»;

«Створення костюмів і масок — це робота...»;

«Створюють декорації у театрі…».

VII. Підведення підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (при­нести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі, мате­ріали для створення колажу (аркуші паперу, клаптики різно­фактурної тканини та хутра, кольорові вирізки із поліграфічної продукції, цупкі нитки, клей ПВАта ін.)).

3. Проголошення уроку завершеним.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ведміцька Яна Григорівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Маляренко Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
11419
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку