Тема: «У маленької киці м'які топтаниці»
Мета: повторити та закріпити знання про силуетні форми, рельєфність та орнаменти у декоративному мистецтві. Удосконалювати навички роботи в групах різними техніками. Розвивати відчуття гармоній з елементами декору й уміння свідомо підходити до вибору тих чи інших засобів для досягнення художньої виразності. Виховувати в учнів естетичне ставлення до творів декоративного мистецтва, а також любов до тварин.
Обладнання:
Матеріали: кольоровий картон, ножиці, кольоровий папір, клей, пластилін, вощений папір, олівець,манна крупа, дощечки, стеки, альбоми з образотворчого мистецтва.
Зоровий ряд: зразки дитячих робіт, силуетні зображення котів, ілюстрації. Літературний ряд: загадки, вірші.
Хід уроку
І. Організація класу 2 хв
Дзвоник, дзвоник
У клас гонить.
Дзеленчи, дзеленчи,
Ми вже в класі – замовчи!
Хто із вас? Хто із вас?
Запізнивсь сьогодні в клас?
П’ятеро уже сидять –
Будем плідно працювати.
IІ. Актуалізація знань учнів 5 хв
Вправа «Мікрофон»
1 . Жвавий коник-стрибунець нам приніс новину:
Мишку котик запросив нині на гостину.
Накриває їй стола на пеньочку в лісі:
- Ну ходи сюди,мала! І мене не бійся,
Бо у страхові, повір, дуже важко жити.
Я ж таки домашній звір,
Тож давай дружити!
2. Має вуса, пишний хвіст і погану звичку:
Спершу добре він поїсть, потім миє личко.
3. Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює.
А маленькі сірі мишки
Утікають геть від кішки.
- Ось такі вони хитренькі, кумедні, веселі і такі нами любимі маленькі наші друзі. ІІІ. Оголошення теми уроку 1 хв
IV. Вивчення нового матеріалу 5 хв
1.Слово вчителя
Я вам хочу навести один приклад.
- Одного разу Незнайко гуляв у лісі і побачив там білочку . Вона йому дуже сподобалась. Нажаль, у Незнайка не було фотоапарата, тому він не зміг сфотографувати білочку . Він повернувся додому, зателефонував Тюбику і попросив його намалювати білочку. Ось що вийшло у Тюбика. Адже Незнайко так описав Білочку: "Вона ось така. Вушка ось такі. А очі-ось такі! Лапки-ой які! Хвостик-ось такий, такий, такий!"
- Як ви, діти, вважаєте, чому Тюбик не зміг намалювати білочку?
А про котика ми багато чого знаємо і ми можемо пригадати все про цю тваринку.
2. Гра "Визнач стан кожної кішки"
3. Рефлексія.
- Діти, чим любить гратись котик? (Клубочком)
- Ось і ми зараз пограємось клубочком. Хто ловить клубочок, той каже, яким є котик.
(Діти виконують вправу)
V. Практична робота учнів 15 хв
1 . Поділ класу на групи
У кожного з вас на парті є мишка, об'єднайтесь у групи за кольором мишки.
2. Робота в групах "Ажурна пилка"
I група
Мішана техніка (пластилін та кольоровий папір)
Матеріали: картон чорного кольору, білий папір, пластилін, дощечка, стеки, клей, ножиці, олівець.
Послідовність виконання роботи
1 . На чорному картоні наклеїти дах будиночка.
2. З білого паперу вирізати силует котика.
3. Наклеїти силует на картон.
4. 3 пластиліну мотузковим способом виконати рельєф фігурки: розкачайте довгу мотузочку й укладіть її по контуру площинного силуету.
5. Для виконання голови скачайте кулю й розплюсніть її, витягнувши вушка.
6. За допомогою стека можна досягти орнаментації, передачі фактури ліпних частин.
7. Панно доповнили рельєфними зірками та місяцем.
II група
Техніка: "Малюнок на вощеному папері"
Матеріали: вощений папір, картон, ножиці, списані пасти від ручок, олівець.
Послідовність виконання роботи
1 . На картоні намалювати котика, дах будинку, зорі, місяць.
2. Вирізати все, утворились шаблони.
3. Перенести ескізи з шаблонів на вощений папір.
4. Видряпати ручками візерунок.
III група
Техніка "Аплікація з манної крупи"
Матеріали: картон, клей, ножиці, олівець, манна крупа.
Послідовність виконання роботи
1. Намалювати на картоні зірочки, місяць, дах, котика.
2. Виріжте, утворились шаблони.
3. Зробіть на картоні ескіз.
4. На ескіз нанесемо клей.
5. Посипимо все манною крупою.
6. Коли підсохне лишню манку струхнемо.
VI. Продовження роботи над темою уроку 3 хв
- Діти, котики принесли нам у кошичку гостинці.
- Що, це?
- Так, яблучка. А чому ж котики нам принесли яблучка?
- Ось, я вам їх перерізаю поперек і що ви помітили всередині? (Так,маленькі зірочки).
- Так як на наших роботах ми зобразили ніч, тому ми маємо ці маленькі частинки неба.
VII. Арт-терапія музикою
(Звучить музика,учні виконують у групах кожен своє завдання).
VIII. Фізкультхвилинка 2 хв
Котик пухнастий,
Вушка маленькі,
Лапки м'якенькі.
Кігтики гостренькі.
Лапкою почесав,
Хвостиком помахав.
Покружився,потягнувся,
І гарненько усміхнувся.
IX. Продовження творчої діяльності учнів 5 хв
X. Представлення командами своїх робіт 4 хв
1. Учні показують роботи.
2. Кожна команда розповідає послідовність виконання роботи.
3. Інші учасники слухають і запам'ятовують.
- Діти, а якби ми кожну роботу виконували на окремому уроці, скільки б уроків нам знадобилося б.
- Вірно, три уроки.
-А скільки часу? (120 хвилин)
-А у годинах? (2 години)
- Ну ось,а ми за урок стільки навчилися.
XI .Підсумок уроку 3 хв
1. Самооцінка учнів.
-У вас на партах є кольорові зірочки. Якщо вам урок був цікавим, то візьміть червону зірочку і покладіть у верхній квадратик. Якщо ви задоволені своєю роботою на уроці, то покладіть жовту зірочку, якщо ви навчилися чогось на уроці нового, то покладіть зелену зірочку.
- Що це вам нагадує? (Світлофор). А це важливий знак і якщо у вас світяться три віконечка, значить урок пройшов немарно.
2. Інтерактивна вправа "Я особистість".
- Подивіться, дітки, у кожного з вас є листочок. Намалюємо простим олівцем малюнок
котика. А тепер не виріжемо, а ручками відірвемо по контуру. Ось у кожного вийшов котик. Ану підніміть їх вгору. Чи є схожі котики? Вони такі ж різні, як і ви і неповторні. Тобто кожен з вас унікальний , кожен - особистість. Залишайтеся такими як ви є.
3. Прибирання робочих місць.
Звучить музика, учні прибирають свої робочі місця.
1