Конспект уроку з основ здоров'я

Про матеріал
Урок дає можливість сформувати в учнів здоров’яжбережувальні компетентності, засвоїти знання з основ здоров’я: коментувати, аналізувати, робити висновки.
Перегляд файлу

Тема. Поведінка учня

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про вплив поведінки на власне здоров'я і здоров'я оточуючих людей, виховувати почуття поваги до самого себе, до оточуючих, продовжити формувати навички культурного та ввічливого поводження

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

II. Перевірка д/з

На минулому уроці ми обговорювали стосунки між людьми.

- З якими людьми ви спілкуєтесь щодня?

- Пригадайте правила спілкування.

- Як розумієте прислів'я «Гостре словечко коле сердечко»?

- Як ви допомагаєте своїм близьким?

- Як хлопці піклуються про наших дівчат?

IIІ. Актуалізація знань

1. Розповідь вчителя про людей у яких все виходить гарно, про людину невдаху.

- В чому секрет успіху?

2. Правила етикету в підручнику «Юности честное зерцало», видоному в 1717 році при царі Петрі І («Юности честное зерцало, или Показание к житейскому обхождению, собранное от разных авторов»). Про правила поведінки для «молодих отроків» і дівчат дворянського стану. Фактично, це перший в Росії підручник етикету. Юному дворянину рекомендувалося вчитися в першу чергу іноземним мовам, верховій їзді, танцям і фехтування. Чеснотами дівчата зізнавалися смиренність, повага до батьків, працьовитість і мовчазність. В книзі регламентувалися практично всі аспекти суспільного життя: від правил поведінки за столом до державної служби. Книга формувала новий стереотип поведінки світської людини, який уникає поганих компаній, марнотратства, пияцтва, грубості, і дотримується європейських світських манер.

Проведені ним перетворення зробили Росію сильною, розвиненою, цивілізованою країною, ввели її в спільноту великих світових держав. Російський цар володів досконало 14 ремеслами, наприклад, був віртуозним токарем. Петро Олексійович був не тільки вмілим корабельним майстром, теслею, ковалем, а й чудовим інженером.

Мозговой штурм.

- Як ви вважаєте, для чого були вироблені правила етикету?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми і задач уроку

2. Розповідь.

Нам вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка, любов до рідних і близьких людей, насолода від перегляду мультфільмів. Відомі також сум від розлуки з дорогими людьми, зневага до нечесних вчинків, навіть, на  жаль, злість і страх. Від цих емоцій настрій наш погіршується.

3. Робота в зошиті. (стор. 14 завдання № 3)

Висновок. Настрій людини гарний, веселий – це здорова людина. Настрій поганий (страх, злість, смуток, незадоволення,  недовірливість) і стан у людини пригнічений, їй нічого не хочеться робити, ні з ким спілкуватися.

4. Робота в зошиті. (стор. 14 завдання № 1)

Культурна людина – це …(ввічлива, правдива, уміє дотримувати дане слово, акуратна, може прийти на допомогу)

5. Робота з підручником. (стор. 45)

- Що таке ввічлива людина?

- Правила, якими характеризується ввічлива людина.

- Коли виробляється звичка ввічливої поведінки?

- Чому це корисна звичка?

- За що люди поважають ввічливу людину?

- Які корисні звички ти хочеш виробити в собі?

- В чому секрети спілкування ввічливої людини?

6. Бесіда.

- Яких же рис характеру треба позбутися, щоб тебе вважали ввічливою людиною. (егоїзм, самолюбство, заздрість, зазнайство, схильність говорити неправду …)

7. Гра «Хто перший закінчить фразу?»

- Слово до слова ... (зложиться мова).

- Шабля ранить тіло, а … (слово – душу).

- Треба знати, що … (кому, де казати).

- Холодним словом … (душу обпечеш).

- Держи хліб на обід, а … (слово на відповідь).

- Мова моя материнська, … (мова моя українська).

- Слово – зброя. А усяку зброю … (треба чистити і доглядати).

8. «Скринька народної мудрості» (Робота з прислівями, групова робота)

Завдання: з розсипаних слів скласти прислівя. Перше прислівя пояснити.

1 група.

Слова щирого вітання дорожчі за частування.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Що хата має, тим і приймає.

2 група.

Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

Аби руки та охота, буде зроблена робота.

Бджола мала, а й та працює.

3 група.

Землю прикрашає сонце, а людину - праця.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Якщо ввічливо попросиш, завжди дадуть.

V. Підсумок уроку

- Про що дізналися?

- Чи корисним був урок? Чому?

- Яких рис характеру хотіли б позбутися ви?

 

 

ДОДАТОК

1 група

Тяжко тому жити,                                 дорожчі за частування.

Що хата має,                                           хто не хоче робити.

Слова щирого вітання                              тим і приймає.

2 група

Аби руки та охота,                                  а й та працює.

Бджола мала,                                          буде зроблена робота.

Ввічливих і лагідних                                    скрізь шанують.

3 група

Шануй батька й неньку,                             а людину - праця.

Якщо ввічливо попросиш,                           буде тобі скрізь гладенько.

Землю прикрашає сонце,                           завжди дадуть.

 

 

План урока. 3. Правила этикета и хороших манер. Како младый отрок должен поступать, когда оный в беседе с другими сидит (отрывок из "Юности честное зерцало"). Императрица Екатерина II оставила «Наставление к воспитанию внуков» Это своего рода правила, которыми следует руководствоваться при воспитании наследников престола. Когда прилучится тебе с другими за столом сидеть, то содержи себя  порядке по сему правилу: в-первых, обрежь свои ногти, да не явятся якобы оные бархатом обшиты.

 

 

 

 

http://pedagogic.ru/books/item/f00/s00/z0000026/pic/000008.jpg

 

docx
Додав(-ла)
Уколова Тетяна
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
31 березня 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку