Тема. Поведінка учня
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про вплив поведінки на власне здоров'я і здоров'я оточуючих людей, виховувати почуття поваги до самого себе, до оточуючих, продовжити формувати навички культурного та ввічливого поводження
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
II. Перевірка д/з
На минулому уроці ми обговорювали стосунки між людьми.
- З якими людьми ви спілкуєтесь щодня?
- Пригадайте правила спілкування.
- Як розумієте прислів'я «Гостре словечко коле сердечко»?
- Як ви допомагаєте своїм близьким?
- Як хлопці піклуються про наших дівчат?
IIІ. Актуалізація знань
1. Розповідь вчителя про людей у яких все виходить гарно, про людину невдаху.
- В чому секрет успіху?
2. Правила етикету в підручнику «Юности честное зерцало», видоному в 1717 році при царі Петрі І («Юности честное зерцало, или Показание к житейскому обхождению, собранное от разных авторов»). Про правила поведінки для «молодих отроків» і дівчат дворянського стану. Фактично, це перший в Росії підручник етикету. Юному дворянину рекомендувалося вчитися в першу чергу іноземним мовам, верховій їзді, танцям і фехтування. Чеснотами дівчата зізнавалися смиренність, повага до батьків, працьовитість і мовчазність. В книзі регламентувалися практично всі аспекти суспільного життя: від правил поведінки за столом до державної служби. Книга формувала новий стереотип поведінки світської людини, який уникає поганих компаній, марнотратства, пияцтва, грубості, і дотримується європейських світських манер.
Проведені ним перетворення зробили Росію сильною, розвиненою, цивілізованою країною, ввели її в спільноту великих світових держав. Російський цар володів досконало 14 ремеслами, наприклад, був віртуозним токарем. Петро Олексійович був не тільки вмілим корабельним майстром, теслею, ковалем, а й чудовим інженером.
Мозговой штурм.
- Як ви вважаєте, для чого були вироблені правила етикету?
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми і задач уроку
2. Розповідь.
Нам вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка, любов до рідних і близьких людей, насолода від перегляду мультфільмів. Відомі також сум від розлуки з дорогими людьми, зневага до нечесних вчинків, навіть, на жаль, злість і страх. Від цих емоцій настрій наш погіршується.
3. Робота в зошиті. (стор. 14 завдання № 3)
Висновок. Настрій людини гарний, веселий – це здорова людина. Настрій поганий (страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість) і стан у людини пригнічений, їй нічого не хочеться робити, ні з ким спілкуватися.
4. Робота в зошиті. (стор. 14 завдання № 1)
Культурна людина – це …(ввічлива, правдива, уміє дотримувати дане слово, акуратна, може прийти на допомогу)
5. Робота з підручником. (стор. 45)
- Що таке ввічлива людина?
- Правила, якими характеризується ввічлива людина.
- Коли виробляється звичка ввічливої поведінки?
- Чому це корисна звичка?
- За що люди поважають ввічливу людину?
- Які корисні звички ти хочеш виробити в собі?
- В чому секрети спілкування ввічливої людини?
6. Бесіда.
- Яких же рис характеру треба позбутися, щоб тебе вважали ввічливою людиною. (егоїзм, самолюбство, заздрість, зазнайство, схильність говорити неправду …)
7. Гра «Хто перший закінчить фразу?»
- Слово до слова ... (зложиться мова).
- Шабля ранить тіло, а … (слово – душу).
- Треба знати, що … (кому, де казати).
- Холодним словом … (душу обпечеш).
- Держи хліб на обід, а … (слово на відповідь).
- Мова моя материнська, … (мова моя українська).
- Слово – зброя. А усяку зброю … (треба чистити і доглядати).
8. «Скринька народної мудрості» (Робота з прислів’ями, групова робота)
Завдання: з розсипаних слів скласти прислів’я. Перше прислів’я пояснити.
1 група.
Слова щирого вітання дорожчі за частування.
Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
Що хата має, тим і приймає.
2 група.
Ввічливих і лагідних скрізь шанують.
Аби руки та охота, буде зроблена робота.
Бджола мала, а й та працює.
3 група.
Землю прикрашає сонце, а людину - праця.
Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
Якщо ввічливо попросиш, завжди дадуть.
V. Підсумок уроку
- Про що дізналися?
- Чи корисним був урок? Чому?
- Яких рис характеру хотіли б позбутися ви?
ДОДАТОК
1 група
Тяжко тому жити, дорожчі за частування.
Що хата має, хто не хоче робити.
Слова щирого вітання тим і приймає.
2 група
Аби руки та охота, а й та працює.
Бджола мала, буде зроблена робота.
Ввічливих і лагідних скрізь шанують.
3 група
Шануй батька й неньку, а людину - праця.
Якщо ввічливо попросиш, буде тобі скрізь гладенько.
Землю прикрашає сонце, завжди дадуть.