Виховний захід "Подорож в чарівну країну Здоров'я"
Цілі:
• познайомити дітей в ігровій формі з інфекційними хворобами, методами їх лікування; розвивати увагу;
• виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Оформлення:
кросворди на дошці, картини лісу,дерева, гриби, квіти, малюнки учнів на тему «Здоровий спосіб життя», прислів'я та приказки про здоров'я.
Обладнання: аудіомагнітофон з касетою, костюми.
Дійові особи:
Ведучий, Ворона, Зайка, Жабеня, Мікроб.
Хід заняття
Вчитель:
- Доброго дня, діти! Ми сьогодні з вами поговоримо про здоров'я.
– Як ви думаєте, яку людину називають здоровою? (Сильну, міцну, яка не хворіє.)
– Щоб бути здоровим, потрібно вести здоровий спосіб життя.
– За якими ознаками ми дізнаємося, що людина веде здоровий спосіб життя? (Людина займається спортом, не має шкідливих звичок, дотримується режиму дня, не хворіє, правильно харчується.)
- Дуже довго люди не знали, що існують маленькі істоти – мікроби.
Деякі хвороби виникають від того, що мікроби потрапляють в організм людини. Якщо організм ослаблений, він не може боротися з мікробами і починає хворіти. Є хвороба брудних рук. Мікроби потрапляють в організм з їжею, водою, через немиті руки. Тому, необхідно боротися з мікробами: мити руки перед їжею, фрукти, овочі.
- Сьогодні ми поговоримо про те, як уникнути хвороби і здійснимо подорож у країну здоров'я.
Ведучий: Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні ми з вами зможемо потрапити в Чарівну країну, де дізнаємося багато нового і цікавого про хвороби, про їх ознаки та способи лікування, але щоб потрапити в цю країну, спочатку необхідно розгадати кросворд і дістати ключ (тобто відгадати слово, зашифроване у виділених клітинах)
( додаток1). Ключове слово до подорожі - хвороби.
Я хочу потрапити в казку, раз, два, три.
Я вже лечу в казку,
Раз, два, три.
Я вже в казці,
Раз, два, три.
Відкриваю оченята,
Раз, два, три.
Звучить музика " Одну просту казку." На сцену виходить Ворона. Бачить на підлозі книгу.
Ворона. (Піднімає книгу). Такс, такс, почитаємо. Кар, кар! "Медична енциклопедія". Про що ж тут пишуть? (Відкриває книгу і читає). "Хвороби - це:" а, про хвороби, значить, навіщо нам це? Ми тут не хворіємо. І хвороб у нас ніяких немає, вони нам не потрібні.
Вбігає Зайчик.
Зайка: Допоможіть, допоможіть! За мною женеться…Вмираю, допоможіть!
Ворона: Хто? Кар! Що? Так зупинись ти, милок! Поясни, що сталося.
Зайчик: За мною женеться чудовисько. Ось таке маленьке, але таке страшне - престрашне!
Звучить музика розбійників з мультфільму "Бременські музиканти"
Мікроб (вбігає). А, не чекали мене! Я збудник усіх хвороб. Ви всі в моїй владі. Я проникну зараз у вас, і ви захворієте. Нас мікробів багато, і всі ми різні: ті, що побільше, - бактерії, а ті, що трохи менше,- віруси. Я-то, як бачите, маленький, значить, я:
Зайчик. Ві - ві - вірус!
Мікроб. Точно, вірус! Який гарненький (до Зайчика, який ховається за Ворону), зараз я проникну в тебе.
Ворона. Постій-ка, вірус! Зараз розберемося, як це ти в нас проникаєш.
Мікроб. Та ви й не помітите як! Я все можу! Потраплю в організм, почну швидко розмножуватися і виділяти отрути. Від цих отрут виникають інфекційні, або заразні хвороби. Ось який я всемогутній! Я все можу!
Ворона. Так вже і все? Бач, який вишукався! Он Кощій Безсмертний, який герой, а і у нього є слабке місце.
Зайчик. Знаю, знаю! Я знаю! На кінці голки, а голка в яйці, яйце в скриньці, а все на високому дубу!
Мікроб. Що Кощій?! Я ось у хворому організмі був, а тепер зібрався перейти на нове місце. Іду, бачу, сидить Зайка і зібрався їсти, а руки перед їжею не помив. А я тут як тут. Я люблю таких, які не миють руки, не чистять зуби, одягаються не по погоді, на холоді морозиво їдять.
Зараз я знайду собі друзів. Давайте всі разом пограємо в гру. Відповідайте дружно хором "Це я, це я, це всі мої друзі", якщо ви зі мною згодні. Якщо це не про вас, мовчіть, не шуміть.(При відповідях мікроб намагається заплутати дітей)
Питання для учнів:
Ворона. А ми зараз дізнаємося, як з тобою боротися. Я тут книжку придбала, "Медична енциклопедія" називається. Подивимося, як боротися з мікробами (читає). "Для того щоб мікроби не потрапили у ваш організм або для їх знищення: потрібно робити щеплення".
Мікроб. Не можу цього чути. Ще слово, і я тікаю від вас!!!
Зайчик. Прогнали, прогнали!
Ворона. Потрібно робити щеплення, приймати ліки, виписані лікарем.
Ворона. І чим все закінчилося?
Зайчик. Захворів, потрапив до лікарні. Довго там лежав. А ті, хто зробили щеплення, не хворіли взагалі.
Заходить Жабеня, голосно чхає, кашляє.
Ворона. А що це ти сьогодні тихо квакаешь? Зазвичай кричиш на весь ліс, хоч вуха затикай.
Жабеня. Горло болить, температура піднялася.
Зайчик. А яка у тебе температура?
Жабеня. 38,2 С. Ой, я горю, мені жарко! (чхає, кашляє). А тепер мені холодно, я мерзну! Допоможіть! У мене кашель і нежить, я нічого не хочу їсти, не хочу грати, нічого не хочу.
Ворона. Подивимося, подивимося в нашій книзі. У тебе:
- підвищена температура, кашель, нежить, зіпсувався настрій, пропав апетит, тобі не хочеться грати.
У тебе ознаки застуди. Це може бути грип чи ангіна. А де ти міг переохолодитися?
Жабеня. Так ось пірнав вчора.
Зайчик. Це в квітні-то?
Жабеня. Ну так, купатися дуже хотілося. Мама скільки разів казала: не пірнай, а я все одно пірнав. Тепер хворію.
Ворона. Що ж, будемо лікувати. У нас в лісі всі повинні бути здорові. Знайдемо-ка (читає). "Якщо хворого морозить, його потрібно тепло укутати, надіти йому вовняні шкарпетки."
Зайчик. На, своїми жертвую. Одужуй тільки.
Ворона. " Напоїти чаєм з малиною". А взагалі-то, Жабеня, йди додому та лягай у ліжко, то тут пишуть: "Кожному хворому потрібен спокій". Йдемо, ми тебе проводимо.
Герої йдуть.
Ведучий. Поки наші герої лікують Жабеня, давайте послухаємо частушки про те, як берегти здоров'я.
Частівки (додаток 2)
Звучить весела музика. Вбігає Жабеня, слідом йдуть Ворона і Зайчик.
Жабеня. Ура, ура! Я одужав! Діти, давайте пограємо. Мені так хочеться пограти!
Ведучий. Давайте пограємо в гру-кричалку "Корисно-шкідливо".
- Читати лежачи:(шкідливо)
- Дивитися на яскраве світло:(шкідливо)
- Промивати очі вранці:(корисно)
- Дивитися близько телевізор:(шкідливо)
- Оберігати очі від ударів:(корисно)
- Вживати в їжу моркву, петрушку:(корисно)
- Терти очі брудними руками:(шкідливо)
- Займатися фізкультурою:(корисно)
Молодці! Вам, хлопчики та дівчатка, приготувала вірші. Якщо моя порада хороша дружньо плескайте в долоні. На неправильну пораду кажіть просто ні.
• Постійно потрібно їсти для зубів ваших
Фрукти, овочі, омлет, сир, кисле молоко.
Якщо моя порада хороша, ви поплескайте в долоні.
• Не гризіть лист капустяний, Він зовсім, зовсім не смачний,
Краще їжте шоколад, вафлі, цукор, мармелад.
Це правильна порада? (Ні.)
* Говорила мамі Люба: -Я не буду чистити зуби.
І тепер у нашій Люби
Дірка в кожному, кожному зубі.
Якою буде ваша відповідь? Молодчина Люба? (Ні.)
* Назавжди запам'ятайте, Любі друзі, Не почистив зуби,
Спати йти не можна. Якщо моя порада хороша Ви поплескайте в долоні.
- Молодці! Ви все знаєте, а тепер нам пора повертатися з казки. А допоможе нам у цьому знову кросворд. (додаток 3) Ключове слово- здоров'я.
Вчитель:
- Діти, про що ви сьогодні дізналися?
- Станьмо всі в коло, покладемо праву руку на плече сусіда і по черзі побажаємо, щось приємне ( гарного настрою, здоров'я, гарного навчання і т. д.)
-Будьте завжди здорові!
Література.
Методична розробка виховного заходу
для початкової школи на тему:
"Подорож в чарівну країну Здоров'я"
Вчитель основ здоров’я
Верхньосірогозької ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Безгінова Н.А.
Виховний захід "Подорож в чарівну країну Здоров'я"
Цілі:
• познайомити дітей в ігровій формі з інфекційними хворобами, методами їх лікування; розвивати увагу;
• виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Оформлення:
кросворди на дошці, картини лісу,дерева, гриби, квіти, малюнки учнів на тему «Здоровий спосіб життя», прислів'я та приказки про здоров'я.
Обладнання: аудіомагнітофон з касетою, костюми.
Дійові особи:
Ведучий, Ворона, Зайка, Жабеня, Мікроб.
Хід заняття
Вчитель:
- Доброго дня, діти! Ми сьогодні з вами поговоримо про здоров'я.
– Як ви думаєте, яку людину називають здоровою? (Сильну, міцну, яка не хворіє.)
– Щоб бути здоровим, потрібно вести здоровий спосіб життя.
– За якими ознаками ми дізнаємося, що людина веде здоровий спосіб життя? (Людина займається спортом, не має шкідливих звичок, дотримується режиму дня, не хворіє, правильно харчується.)
- Дуже довго люди не знали, що існують маленькі істоти – мікроби.
Деякі хвороби виникають від того, що мікроби потрапляють в організм людини. Якщо організм ослаблений, він не може боротися з мікробами і починає хворіти. Є хвороба брудних рук. Мікроби потрапляють в організм з їжею, водою, через немиті руки. Тому, необхідно боротися з мікробами: мити руки перед їжею, фрукти, овочі.
- Сьогодні ми поговоримо про те, як уникнути хвороби і здійснимо подорож у країну здоров'я.
Ведучий: Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні ми з вами зможемо потрапити в Чарівну країну, де дізнаємося багато нового і цікавого про хвороби, про їх ознаки та способи лікування, але щоб потрапити в цю країну, спочатку необхідно розгадати кросворд і дістати ключ (тобто відгадати слово, зашифроване у виділених клітинах)
( додаток1). Ключове слово до подорожі - хвороби.
Ведучий: Ключ до подорожі у нас вже є, залишилося вимовити заклинання, і ми опинимося в Чарівній країні. Але заклинання не просте. Його потрібно вимовити тільки з закритими очима, інакше не подіє. Приготувалися, закрили очі і повторюємо за мною:
Я хочу потрапити в казку, раз, два, три.
Я вже лечу в казку,
Раз, два, три.
Я вже в казці,
Раз, два, три.
Відкриваю оченята,
Раз, два, три.
Звучить музика " Одну просту казку." На сцену виходить Ворона. Бачить на підлозі книгу.
Ворона. (Піднімає книгу). Такс, такс, почитаємо. Кар, кар! "Медична енциклопедія". Про що ж тут пишуть? (Відкриває книгу і читає). "Хвороби - це:" а, про хвороби, значить, навіщо нам це? Ми тут не хворіємо. І хвороб у нас ніяких немає, вони нам не потрібні.
Вбігає Зайчик.
Зайка: Допоможіть, допоможіть! За мною женеться…Вмираю, допоможіть!
Ворона: Хто? Кар! Що? Так зупинись ти, милок! Поясни, що сталося.
Зайчик: За мною женеться чудовисько. Ось таке маленьке, але таке страшне - престрашне!
Звучить музика розбійників з мультфільму "Бременські музиканти"
Мікроб (вбігає). А, не чекали мене! Я збудник усіх хвороб. Ви всі в моїй владі. Я проникну зараз у вас, і ви захворієте. Нас мікробів багато, і всі ми різні: ті, що побільше, - бактерії, а ті, що трохи менше,- віруси. Я-то, як бачите, маленький, значить, я:
Зайчик. Ві - ві - вірус!
Мікроб. Точно, вірус! Який гарненький (до Зайчика, який ховається за Ворону), зараз я проникну в тебе.
Ворона. Постій-ка, вірус! Зараз розберемося, як це ти в нас проникаєш.
Мікроб. Та ви й не помітите як! Я все можу! Потраплю в організм, почну швидко розмножуватися і виділяти отрути. Від цих отрут виникають інфекційні, або заразні хвороби. Ось який я всемогутній! Я все можу!
Ворона. Так вже і все? Бач, який вишукався! Он Кощій Безсмертний, який герой, а і у нього є слабке місце.
Зайчик. Знаю, знаю! Я знаю! На кінці голки, а голка в яйці, яйце в скриньці, а все на високому дубу!
Мікроб. Що Кощій?! Я ось у хворому організмі був, а тепер зібрався перейти на нове місце. Іду, бачу, сидить Зайка і зібрався їсти, а руки перед їжею не помив. А я тут як тут. Я люблю таких, які не миють руки, не чистять зуби, одягаються не по погоді, на холоді морозиво їдять.
Зараз я знайду собі друзів. Давайте всі разом пограємо в гру. Відповідайте дружно хором "Це я, це я, це всі мої друзі", якщо ви зі мною згодні. Якщо це не про вас, мовчіть, не шуміть.(При відповідях мікроб намагається заплутати дітей)
Питання для учнів:
Ворона. А ми зараз дізнаємося, як з тобою боротися. Я тут книжку придбала, "Медична енциклопедія" називається. Подивимося, як боротися з мікробами (читає). "Для того щоб мікроби не потрапили у ваш організм або для їх знищення: потрібно робити щеплення".
Мікроб. Не можу цього чути. Ще слово, і я тікаю від вас!!!
Зайчик. Прогнали, прогнали!
Ворона. Потрібно робити щеплення, приймати ліки, виписані лікарем.
Зайчик. Щеплення! Та це ж страшно! Я знаю одного бегемота, який страшенно боявся щеплень, він їх не робив.
Ворона. І чим все закінчилося?
Зайчик. Захворів, потрапив до лікарні. Довго там лежав. А ті, хто зробили щеплення, не хворіли взагалі.
Заходить Жабеня, голосно чхає, кашляє.
Ворона. А що це ти сьогодні тихо квакаешь? Зазвичай кричиш на весь ліс, хоч вуха затикай.
Жабеня. Горло болить, температура піднялася.
Зайчик. А яка у тебе температура?
Жабеня. 38,2 С. Ой, я горю, мені жарко! (чхає, кашляє). А тепер мені холодно, я мерзну! Допоможіть! У мене кашель і нежить, я нічого не хочу їсти, не хочу грати, нічого не хочу.
Ворона. Подивимося, подивимося в нашій книзі. У тебе:
- підвищена температура, кашель, нежить, зіпсувався настрій, пропав апетит, тобі не хочеться грати.
У тебе ознаки застуди. Це може бути грип чи ангіна. А де ти міг переохолодитися?
Жабеня. Так ось пірнав вчора.
Зайчик. Це в квітні-то?
Жабеня. Ну так, купатися дуже хотілося. Мама скільки разів казала: не пірнай, а я все одно пірнав. Тепер хворію.
Ворона. Що ж, будемо лікувати. У нас в лісі всі повинні бути здорові. Знайдемо-ка (читає). "Якщо хворого морозить, його потрібно тепло укутати, надіти йому вовняні шкарпетки."
Зайчик. На, своїми жертвую. Одужуй тільки.
Ворона. " Напоїти чаєм з малиною". А взагалі-то, Жабеня, йди додому та лягай у ліжко, то тут пишуть: "Кожному хворому потрібен спокій". Йдемо, ми тебе проводимо.
Герої йдуть.
Ведучий. Поки наші герої лікують Жабеня, давайте послухаємо частушки про те, як берегти здоров'я.
Частівки (додаток 2)
Звучить весела музика. Вбігає Жабеня, слідом йдуть Ворона і Зайчик.
Жабеня. Ура, ура! Я одужав! Діти, давайте пограємо. Мені так хочеться пограти!
Ведучий. Давайте пограємо в гру-кричалку "Корисно-шкідливо".
- Читати лежачи:(шкідливо)
- Дивитися на яскраве світло:(шкідливо)
- Промивати очі вранці:(корисно)
- Дивитися близько телевізор:(шкідливо)
- Оберігати очі від ударів:(корисно)
- Вживати в їжу моркву, петрушку:(корисно)
- Терти очі брудними руками:(шкідливо)
- Займатися фізкультурою:(корисно)
Молодці! Вам, хлопчики та дівчатка, приготувала вірші. Якщо моя порада хороша дружньо плескайте в долоні. На неправильну пораду кажіть просто ні.
• Постійно потрібно їсти для зубів ваших
Фрукти, овочі, омлет, сир, кисле молоко.
Якщо моя порада хороша, ви поплескайте в долоні.
• Не гризіть лист капустяний, Він зовсім, зовсім не смачний,
Краще їжте шоколад, вафлі, цукор, мармелад.
Це правильна порада? (Ні.)
* Говорила мамі Люба: -Я не буду чистити зуби.
І тепер у нашій Люби
Дірка в кожному, кожному зубі.
Якою буде ваша відповідь? Молодчина Люба? (Ні.)
* Назавжди запам'ятайте, Любі друзі, Не почистив зуби,
Спати йти не можна. Якщо моя порада хороша Ви поплескайте в долоні.
- Молодці! Ви все знаєте, а тепер нам пора повертатися з казки. А допоможе нам у цьому знову кросворд. (додаток 3) Ключове слово- здоров'я.
Вчитель:
- Діти, про що ви сьогодні дізналися?
- Станьмо всі в коло, покладемо праву руку на плече сусіда і по черзі побажаємо, щось приємне ( гарного настрою, здоров'я, гарного навчання і т. д.)
-Будьте завжди здорові!
Література.
Вид-во «Основа»,-2008.- 271 с.
Додаток 1
1 кросворд « Хвороби»
1. Як називається лікар,що лікує зуби? (Стоматолог)
2. Корисні плоди, що зростають на городі. (Овочі.)
3. Хто робить операцію? (Хірург)
4. Що воно за штука, що день і ніч стука? (Серце)
5. Два брати через гору живуть і ніколи один одного не бачать (Очі)
6. Що дістане зубами потилицю? (Гребінець)
7. Пузирі пускало, піну піднімало,
Вмить його не стало, як і не бувало. (Мило)
|
х |
і |
р |
у |
р |
г |
|
|||
|
о |
в |
о |
ч |
і |
|
||||
|
с |
т |
о |
м |
а |
т |
о |
л |
о |
г |
с |
е |
р |
ц |
е |
|
|||||
|
о |
ч |
і |
|||||||
г |
р |
е |
б |
і |
н |
е |
ц |
ь |
||
|
м |
и |
л |
о |
||||||
Додаток 2
Частівки про здоров'я
1. Чистота - запорука здоров'я, 4. Ти зарядкою займайся,
Чистота потрібна скрізь: Якщо хочеш бути здоровим.
Вдома, у школі, на роботі, Водою холодною обливайся-
І на суші, і у воді. Позабудеш докторів.
2. Руки з милом треба мити, 5. Всякий раз, коли їмо,
Щоб здоровенькими бути. Про здоров'я думаємо:
Щоб мікробам життя не дати, Мені не потрібен жирний крем,
Руки в рот не треба брати. Краще я морквину з'їм.
3. Фізкультурою займайся, 6. Щоб здоров’я берегти –
Щоб здоров'я зберегти, Ми усім бажаєм
І від ліні постарайся До здорового життя
Швидесенько втекти. Усіх закликаєм!
Додаток 3
2 кросворд «Здоров’я».
1) Лікарська рослина?
2) Плоди якого дерева схожі на гриби?
3) Оздоровчо –лікувальний заклад?
4) Плоди садових дерев?
5) Чим треба займатися, щоб менше хворіти?
6) Що містять в собі овочі, фрукти, ягоди?
7) Духмяна лікарська рослина?
8) Полунуця, суниця, ожина, малина –це?
|
з |
в |
е |
р |
о |
б |
і |
й |
||||
д |
у |
б |
|
|||||||||
с |
а |
н |
а |
т |
о |
р |
і |
й |
|
|||
|
ф |
р |
у |
к |
т |
и |
|
|||||
|
с |
п |
о |
р |
т |
|
||||||
|
|
в |
і |
т |
а |
м |
і |
н |
и |
|||
м |
' |
я |
т |
а |
|
|||||||
|
я |
г |
о |
д |
и |
|
||||||