Конспект уроку з основ здоров"я для 2 класу на тему "Друзі за інтересами"

Про матеріал

Цим уроком я хотіла навчити учнів культури спілкування з друзями, однокласниками; правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; надавати допомогу товаришам; виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.

Перегляд файлу

Тема. Друзі за інтересами

Мета: навчальна - навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я. Вчити порівнювати власні захоплення з інтересами однолітків, знаходити спільні інтереси з іншими людьми.

розвивальна - розвивати в учнів усне мовлення, навички будувати власні висловлювання.

корекційна - розвивати пізнавальний інтерес та спостережливість;

виховна - виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.

Обладнання: мультимедійна презентація, листи із завданнями, скриня, підручник «Основи здоров’я», зошити, завдання для груп, групи смайликів, «Кубик Блума»

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі. Посміхніться до себе, посміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем, з нашими гостями.

ІІ. Логопедична розминка.

Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.

Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.

Л'є-л'є-л'є: Чаю Аллочка нал'є.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Ви, напевно здогадались, що сьогодні ми будемо говорити  про дружбу, друзів.

Ми дізнаємось :

Кого ми називаємо «другом»? Що означає вислів «вміти дружити»? Що захоплення приносять більше користі і задоволення, якщо займатися улюбленою справою разом із друзями.

 

- Якщо хтось не має друга, після уроку зможе зробити свій вибір. Хочеться, щоб після уроку ви стали уважнішими у спілкуванні в класі і в сім'ї.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Допоможе у цьому нам ця скриня. В ній знаходяться листи. Саме сьогодні настав час їх відкрити.

Ви повинні пройти всі випробування, які зазначені в листах. Пам’ятайте, що всі завдання потрібно виконувати, підтримуючи один одного. Сподіваюся, що ви зможете їх виконати.

Завдання 1 листа. (Поясніть значення слів дружба, дружелюбність).

- Для цього ми звернемось у довідкове бюро.

1. Довідкове бюро.

Дружелюбність - дружня прихильність, доброзичливе ставлення, приязнь.

Дружба - близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільних інтересах, смаках, поглядах.

Товаришування, дружба — взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань.

Товаришувати можна з багатьма, а дружити — лише з одним чи кількома.

Дружба — це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність.

- В усі часи вважалось великою цінністю мати друга. Ще первісні люди, наші пращури разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділилися здобиччю.

Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає.

Завдання 2 листа. (Доведіть, яким має бути справжній друг. Пограйте у гру «Незавершене речення»)

2. Технологія «Незавершене речення».

Людину можна назвати другом, якщо…(вона тебе розуміє, підтримує, допомагає)

Я переживаю, коли мій друг…...(щось робить не так)

Я радію, коли мій друг …..( має гарні оцінки)

Мені приємно, коли мій друг …..(усміхається)

Якщо мій друг захворів, я ...( провідаю його)

 

3. Словесний портрет друга.

- А тепер уявимо яким має бути справжній друг. Зачитайте на кожну букву назви рис, які повинні бути у вашого друга.

Д – добрий, дорогий, довірливий, доброзичливий, дбайливий, допитливий, дотепний, дружелюбний, добропорядний, добродушний, добросовісний,…

Р – радісний, розумний, рідний, рішучий, рухливий, розважливий, романтичний, розсудливий,…

У – уважний, урівноважений, усміхнений, унікальний, упевнений у собі, удачливий, усезнаючий, успішний, ….

Г – гарний, геніальний, грамотний….

- А ще він повинен бути чуйним, турботливим, чесним, відкритим, щирим, надійним, люб’язним, красивим…

Отже, перед нами постав портрет найкращого друга. А як, на вашу думку, хто з цих казкових чи мультиплікаційних героїв є прикладом справжнього друга. А з ким би ви хотіли дружити?

Завдання 3 листа. (Обери та познач риси, які ти хотів би бачити у своїх друзях і виховувати в собі).

4. Пальчикова гімнастика. Робота в зошиті с. 54, №1

(Зачитування позначених рис учнями).

5. Опрацювання оповідання «До першого дощу».

Завдання 4 листа.(Послухайте оповідання Валентини Осєєвої «До першого дощу» і дайте відповіді на питання. Читає учениця.)

ДО ПЕРШОГО ДОЩУ

Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи разом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Марійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.

- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.

- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Марійка.

У школі вчителька сказала:

- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?

- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.

- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчителька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!

Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.

- Чому Тетянка змокла?

- Чому Марійка відмовила подрузі?

- Як ви розумієте слова вчительки?

- Як би ви вчинили у такій ситуації?

V. Фізкультхвилинка «Бедрик» (Завдання 5 листа)

6. Робота у групах.

Завдання 6 листа. (Об’єднайтеся у групи і виконайте завдання на картках. З’єднайте прислів’я про дружбу.)

  1. Друга шукай,            а друг — старий .

Одяг кращий новий,          а знайдеш — тримай .

  1. Нових друзів наживай,        і я скажу, хто ти.

Скажи мені, хто твій друг,         старих — не забувай.

  1. Друзі пізнаються             а друга нема .

Приятелів тьма,               в біді.

  1. Скарб не друг ,              а людину – у дружбі.

Коня пізнаєш у біді,                    зате друг – скарб.

     5) Не той друг, що медом маже,        у дружби – кордонів.

У знань немає краю,         а той, що правду каже.

6) Ненадійний друг               як дерево без коріння.

Людина без друзів,           гірше відвертого ворога.

Зачитування поправлених прислів’їв.

- Яке прислів’я підходить до прочитаного оповідання?

7. Робота з малюнками.

Завдання 7 листа. (Робота з малюнками)

- Буває так, що тобі нудно, не знаєш чим розважитись. Озирнись довкола і ти побачиш, що існує безліч цікавих занять. Розгляньте малюнки і розкажіть, що роблять діти, які у них захоплення.

(Розповіді дітей)

Розкажіть про свої захоплення.

8. Завдання 8 листа. (Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті і зачитайте).

Робота в зошиті с. 54 №2

Так, захоплення приносять більше користі і задоволення, якщо займатися улюбленою справою разом із друзями. Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті  і зачитайте.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Завдання 9 листа. (Доведіть, що ви вмієте товаришувати. Складіть закони дружби)

1.Гра «Вибери правильне твердження».

Дітям пропонуються різні твердження про дружбу. Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.

Дружба залежить від довіри. ( +)

Дружба залежить від одягу.

Дружба залежить від списування домашніх завдань.

Дружба залежить від вихованості.(+)

Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)

Дружба залежить від підказок на уроці.

Дружба залежить від зачіски.

VIII. Підсумок уроку.

  1. Завдання 10 листа. Метод «Кубик Блума».

Блок питань

ЧОМУ - Чому дружба залежить від довіри.

ЗАПРОПОНУЙ - Запропонуй свої закони дружби. (Ділити радість і смуток, казати правду)

ПРИДУМАЙ - Придумай як розшифрувати слово друг.

НАЗВИ - Назви своє улюблене захоплення.

ПОДІЛИСЬ - Поділись своїми думками щодо вислову «Друзі пізнаються в біді».

ПОЯСНИ - Кого ми називаємо «другом» ?

2. Завдання 11 листа. Гра “Ти молодець!”

А тепер пограємо у гру, яка називається “Ти молодець!” Ви по одному будете називати слова яким має бути друг, решта відповідатимуть “Ти молодець!”

Почнемо з мене – Друг-добропорядний.

3. Бесіда.

- Вам сподобався наш урок?

- А що саме?

- Що нового для себе ви дізналися на уроці?

Всі листи прочитані, всі завдання виконані - дякую вам - ви всі – МОЛОДЦІ

 

 

Використано інтернет – ресурси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 лист. Поясніть значення слів дружба, дружелюбність

 

2 лист. Доведіть, яким має бути справжній друг. Пограйте у гру «Незавершене речення»

3 лист. Обери та познач риси, які ти хотів би бачити у своїх друзях і виховувати в собі. Робота в зошиті с. 54, №1

4 лист. Послухайте оповідання Валентини Осєєвої «До першого дощу» і дайте відповіді на питання. Читає учениця.

5 лист. Відпочити на фізкультхвилинці «Бедрик»

 

6 лист. Об’єднайтеся у групи і виконайте завдання на картках. З’єднайте прислів’я про дружбу

7 лист. Робота з малюнками. Розкажіть про свої захоплення.

8 лист. Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті  і зачитайте. Робота в зошиті с. 54 № 2.

9 лист. Доведіть, що ви вмієте товаришувати. Складіть закони дружби. Пограйте у гру «Вибери правильне твердження»

10 лист. Пограти у нову гру «Кубик Блума».

 

11 лист. Пограти у гру “Ти молодець!”

 

 

 

 

 

 

 

Друга шукай,                    а друг — старий.

 

 

Одяг кращий новий,              а знайдеш — тримай.

 

 

Нових друзів наживай,            і я скажу, хто ти.

 

 

Скажи мені, хто твій друг,            старих — не забувай.

 

 

Друзі пізнаються                а друга нема.

 

 

Приятелів тьма,                  в біді.

 

 

Скарб не друг ,                 а людину – у дружбі.

 

 

Коня пізнаєш у біді,                       зате друг – скарб.

 

 

Не той друг, що медом маже,           у дружби – кордонів.

 

 

У знань немає краю,             а той, що правду каже.

 

 

Ненадійний друг                  як дерево без коріння.

 

Людина без друзів,              гірше відвертого ворога.

 

ДО ПЕРШОГО ДОЩУ

Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи разом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Марійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.

- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.

- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Марійка.

У школі вчителька сказала:

- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?

- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.

- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчителька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!

Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ситнік Маріна Валеріївна
    Цікавий та грунтовний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савоник Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Каращук Фаїна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Здрок Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
3136
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку