Цим уроком я хотіла навчити учнів культури спілкування з друзями, однокласниками; правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; надавати допомогу товаришам; виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.
Тема. Друзі за інтересами
Мета: навчальна - навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я. Вчити порівнювати власні захоплення з інтересами однолітків, знаходити спільні інтереси з іншими людьми.
розвивальна - розвивати в учнів усне мовлення, навички будувати власні висловлювання.
корекційна - розвивати пізнавальний інтерес та спостережливість;
виховна - виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості, бажання бути справжнім другом.
Обладнання: мультимедійна презентація, листи із завданнями, скриня, підручник «Основи здоров’я», зошити, завдання для груп, групи смайликів, «Кубик Блума»
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі. Посміхніться до себе, посміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем, з нашими гостями.
ІІ. Логопедична розминка.
Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.
Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.
Л'є-л'є-л'є: Чаю Аллочка нал'є.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Ви, напевно здогадались, що сьогодні ми будемо говорити про дружбу, друзів.
Ми дізнаємось :
Кого ми називаємо «другом»? Що означає вислів «вміти дружити»? Що захоплення приносять більше користі і задоволення, якщо займатися улюбленою справою разом із друзями.
- Якщо хтось не має друга, після уроку зможе зробити свій вибір. Хочеться, щоб після уроку ви стали уважнішими у спілкуванні в класі і в сім'ї.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Допоможе у цьому нам ця скриня. В ній знаходяться листи. Саме сьогодні настав час їх відкрити.
Ви повинні пройти всі випробування, які зазначені в листах. Пам’ятайте, що всі завдання потрібно виконувати, підтримуючи один одного. Сподіваюся, що ви зможете їх виконати.
Завдання 1 листа. (Поясніть значення слів дружба, дружелюбність).
- Для цього ми звернемось у довідкове бюро.
1. Довідкове бюро.
Дружелюбність - дружня прихильність, доброзичливе ставлення, приязнь.
Дружба - близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільних інтересах, смаках, поглядах.
Товаришування, дружба — взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань.
Товаришувати можна з багатьма, а дружити — лише з одним чи кількома.
Дружба — це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність.
- В усі часи вважалось великою цінністю мати друга. Ще первісні люди, наші пращури разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділилися здобиччю.
Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає.
Завдання 2 листа. (Доведіть, яким має бути справжній друг. Пограйте у гру «Незавершене речення»)
2. Технологія «Незавершене речення».
Людину можна назвати другом, якщо…(вона тебе розуміє, підтримує, допомагає)
Я переживаю, коли мій друг…...(щось робить не так)
Я радію, коли мій друг …..( має гарні оцінки)
Мені приємно, коли мій друг …..(усміхається)
Якщо мій друг захворів, я ...( провідаю його)
3. Словесний портрет друга.
- А тепер уявимо яким має бути справжній друг. Зачитайте на кожну букву назви рис, які повинні бути у вашого друга.
Д – добрий, дорогий, довірливий, доброзичливий, дбайливий, допитливий, дотепний, дружелюбний, добропорядний, добродушний, добросовісний,…
Р – радісний, розумний, рідний, рішучий, рухливий, розважливий, романтичний, розсудливий,…
У – уважний, урівноважений, усміхнений, унікальний, упевнений у собі, удачливий, усезнаючий, успішний, ….
Г – гарний, геніальний, грамотний….
- А ще він повинен бути чуйним, турботливим, чесним, відкритим, щирим, надійним, люб’язним, красивим…
Отже, перед нами постав портрет найкращого друга. А як, на вашу думку, хто з цих казкових чи мультиплікаційних героїв є прикладом справжнього друга. А з ким би ви хотіли дружити?
Завдання 3 листа. (Обери та познач риси, які ти хотів би бачити у своїх друзях і виховувати в собі).
4. Пальчикова гімнастика. Робота в зошиті с. 54, №1
(Зачитування позначених рис учнями).
5. Опрацювання оповідання «До першого дощу».
Завдання 4 листа.(Послухайте оповідання Валентини Осєєвої «До першого дощу» і дайте відповіді на питання. Читає учениця.)
ДО ПЕРШОГО ДОЩУ
Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи разом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Марійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.
- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.
- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Марійка.
У школі вчителька сказала:
- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?
- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.
- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчителька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!
Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.
- Чому Тетянка змокла?
- Чому Марійка відмовила подрузі?
- Як ви розумієте слова вчительки?
- Як би ви вчинили у такій ситуації?
V. Фізкультхвилинка «Бедрик» (Завдання 5 листа)
6. Робота у групах.
Завдання 6 листа. (Об’єднайтеся у групи і виконайте завдання на картках. З’єднайте прислів’я про дружбу.)
Одяг кращий новий, а знайдеш — тримай .
Скажи мені, хто твій друг, старих — не забувай.
Приятелів тьма, в біді.
Коня пізнаєш у біді, зате друг – скарб.
5) Не той друг, що медом маже, у дружби – кордонів.
У знань немає краю, а той, що правду каже.
6) Ненадійний друг як дерево без коріння.
Людина без друзів, гірше відвертого ворога.
Зачитування поправлених прислів’їв.
- Яке прислів’я підходить до прочитаного оповідання?
7. Робота з малюнками.
Завдання 7 листа. (Робота з малюнками)
- Буває так, що тобі нудно, не знаєш чим розважитись. Озирнись довкола і ти побачиш, що існує безліч цікавих занять. Розгляньте малюнки і розкажіть, що роблять діти, які у них захоплення.
(Розповіді дітей)
Розкажіть про свої захоплення.
8. Завдання 8 листа. (Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті і зачитайте).
Робота в зошиті с. 54 №2
Так, захоплення приносять більше користі і задоволення, якщо займатися улюбленою справою разом із друзями. Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті і зачитайте.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Завдання 9 листа. (Доведіть, що ви вмієте товаришувати. Складіть закони дружби)
1.Гра «Вибери правильне твердження».
Дітям пропонуються різні твердження про дружбу. Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.
Дружба залежить від довіри. ( +)
Дружба залежить від одягу.
Дружба залежить від списування домашніх завдань.
Дружба залежить від вихованості.(+)
Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)
Дружба залежить від підказок на уроці.
Дружба залежить від зачіски.
VIII. Підсумок уроку.
Блок питань
ЧОМУ - Чому дружба залежить від довіри.
ЗАПРОПОНУЙ - Запропонуй свої закони дружби. (Ділити радість і смуток, казати правду)
ПРИДУМАЙ - Придумай як розшифрувати слово друг.
НАЗВИ - Назви своє улюблене захоплення.
ПОДІЛИСЬ - Поділись своїми думками щодо вислову «Друзі пізнаються в біді».
ПОЯСНИ - Кого ми називаємо «другом» ?
2. Завдання 11 листа. Гра “Ти молодець!”
А тепер пограємо у гру, яка називається “Ти молодець!” Ви по одному будете називати слова яким має бути друг, решта відповідатимуть “Ти молодець!”
Почнемо з мене – Друг-добропорядний.
3. Бесіда.
- Вам сподобався наш урок?
- А що саме?
- Що нового для себе ви дізналися на уроці?
Всі листи прочитані, всі завдання виконані - дякую вам - ви всі – МОЛОДЦІ
Використано інтернет – ресурси.
1 лист. Поясніть значення слів дружба, дружелюбність
|
2 лист. Доведіть, яким має бути справжній друг. Пограйте у гру «Незавершене речення» |
3 лист. Обери та познач риси, які ти хотів би бачити у своїх друзях і виховувати в собі. Робота в зошиті с. 54, №1 |
4 лист. Послухайте оповідання Валентини Осєєвої «До першого дощу» і дайте відповіді на питання. Читає учениця. |
5 лист. Відпочити на фізкультхвилинці «Бедрик»
|
6 лист. Об’єднайтеся у групи і виконайте завдання на картках. З’єднайте прислів’я про дружбу |
7 лист. Робота з малюнками. Розкажіть про свої захоплення. |
8 лист. Які спільні інтереси та захоплення здружили тебе з твоїми друзями. Підкресліть їх у зошиті і зачитайте. Робота в зошиті с. 54 № 2. |
9 лист. Доведіть, що ви вмієте товаришувати. Складіть закони дружби. Пограйте у гру «Вибери правильне твердження» |
10 лист. Пограти у нову гру «Кубик Блума».
|
11 лист. Пограти у гру “Ти молодець!”
|
Друга шукай, а друг — старий.
Одяг кращий новий, а знайдеш — тримай.
|
Нових друзів наживай, і я скажу, хто ти.
Скажи мені, хто твій друг, старих — не забувай.
|
Друзі пізнаються а друга нема.
Приятелів тьма, в біді.
|
Скарб не друг , а людину – у дружбі.
Коня пізнаєш у біді, зате друг – скарб.
|
Не той друг, що медом маже, у дружби – кордонів.
У знань немає краю, а той, що правду каже.
|
Ненадійний друг як дерево без коріння.
Людина без друзів, гірше відвертого ворога.
|
ДО ПЕРШОГО ДОЩУ
Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи разом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Марійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.
- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.
- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Марійка.
У школі вчителька сказала:
- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?
- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказала Тетянка.
- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчителька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!
Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.