Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти – є виховання здорового покоління, свідомого ставлення особистості до свого здоров'я та здоров'я оточуючих, створення умов для формування компетентності зі збереження здоров'я учнів на основі засвоєння ними знань про здоров'я та безпеку, практичних навичок здорового способу життя і безпечної поведінки.
Урок «Правила безпечної поведінки в школі» має вагоме і актуальне значення. Адже навички життєвої компетентності, які формуються в дітей на уроці, забезпечують нам упевненість у їх завтрашньому дні.
При підготовці до уроку я поєднала традиційну та інтерактивну моделі навчання. Оскільки, живе програвання якихось позицій може дати очікуваний результат.Тема. Небезпечні ситуації в школі.
Дидактичні задачі уроку: вчити учнів аргументувати необхідність безпечної поведінки в школі для збереження життя й здоров’я, вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом; спонукати школярів до виконання правил безпечної поведінки в школі; виховувати відповідальність за свої вчинки.
Очікувальні результати для учнів.
Після проведення уроку учні знатимуть:
Умітимуть:
Обладнання:підручник «Основи здоров’я» (автор А.В.Гнатюк), робочі зошити, ілюстрації, картки для створення «Колажу», картки для роботи в групах, презентація, дитячі малюнки.
Тип уроку:комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
Повернемось обличчям до гостей
і лагідно промовим «Добрий день».
Слайд 1
Сьогодні, надіюсь, у нас буде цікавий урок.
До знань з основ здоров’я ми зробим ще крок.
Ми будемо вчитися не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Чітко і плідно будем працювати.
Слайд 2
Наш девіз: «Граючись - навчаємось!»
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Метод «Мікрофон».
- Які корисні справи для свого здоров’я ви робили протягом тижня?(щоденно робили зарядку, дотримувалися правил особистої гігієни, вживали в їжу овочі і фрукти, дотримувалися режиму дня)
- Для чого треба піклуватися про своє здоров'я?
2. Перегляд виставки малюнків.
- На попередньому уроці вам було завдання намалювати малюнки, щоб показати свої знання з правил безпечної поведінки під час перебування на льоду. Отже, сьогодні ми маємо можливість побувати на виставці малюнків «Ми за безпеку життя на льоду» і пригадати вивчений на минулому уроці матеріал (розгляд малюнків з метою з’ясування причин небезпечних ситуацій, можливих небезпек під час перебування на льоду. Встановлення причинно-наслідкових зв’язків.)
- Чи може становити небезпеку ставок поблизу нашої школи?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
- Діти, на протязі останніх уроків ми неодноразово згадували з вами слово безпека. Давайте пригадаймо, що воно означає (безпека – це стан, при якому ніщо кому - або чому-небудь не загрожує, коли немає небезпеки життю і здоров’ю).
- Як ви розумієте вислів «особиста безпека»? (яка стосується певної особи, конкретно кожного)
- Які безпечні місця ви вибираєте для відпочинку?
- В які безпечні ігри ви граєте?
ІУ. Мотивація, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Слайд 3
Вправа «Очікування»
Слайд4
У. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
- Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку. На жаль, не завжди учні дотримуються правил безпечної поведінки в школі.
Розглянемо уважно малюнки на дошці і скажемо, які місця у школі, на вашу думку, можуть бути небезпечними? (в коридорі, на уроках трудового навчання, у спортзалі, на шкільному подвір’ї, в їдальні, на перерві.)
Слайд 5
- Чому саме ці місця є небезпечні?
Ножиці Сашко узяв,
В папку бережно поклав.
Закрив її, оце мастак!
Чи правильно зробив він? (так)
Костя з другом розмовляє
Ножиці в руках тримає
Махає ними мов вітряк.
Це небезпечно, правда? (так)
- Чому?
В Люди ґудзик відірвався
Пришиває на собі.
А тепер скажіть мені,
Можна так робити? (ні)
Чому?
Взяв Валерій в руки шило.
Щоб себе не травмувати,
Кличе вчителя і просить
Розказати й показати, Як безпечно на уроці
З шилом треба працювати.
Передбачливий хлопчак!
Правильно він робить? ( Так)
Чому?
3. Творча хвилинка. «Колаж» (складання правил безпечної поведінки в школі.)
Ми будемо працювати створювати «Колаж» «Правила безпечної поведінки в школі». Кожному з вас роздаю блок малюнків на яких зображено місце підвищеної небезпеки в школі, написи з правилами безпечної поведінки в даному місці. Ви повинні розглянути, проаналізувати, наклеїти на ватман малюнки і підібрати до них напис з правилом безпечної поведінки в даному місці.
По закінченні ви повинні презентувати вашу роботу.
Для виконання цієї вправи вам дається п’ять хвилин. Починаємо працювати.
Фізкультхвилинка.
Слайд 6
УІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
Робота з підручником.
Слайд 7
а) Обговорення ситуації небезпеки за малюнками.
в) Вивчення і закріплення основних правил безпеки.
Узагальнені правила поведінки в школі.
- Недисциплінованих учнів, школярів, які не дотримуються правил поведінки, небезпека може підстерігати будь - де. Ви можете впасти, забитися, отримати струс мозку, або завдати шкоди оточуючим.
Щоб цього не трапилося, разом закріпимо правила поведінки в школі
Слайд 8
Слайд 9
Слухання вірша М.Пригари «Тихенька дівчинка».
Чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи.
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо.
Оце я сказала – така в мене звичка, -
Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.
Що в Каті спідничка – неначе з рогожі,
Та ще й черевички на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар’янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевно, бруднющими пише руками.
Я ж правду кажу їм… І що тут такого?
Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,
І чом вони сердяться всі - невідомо.
Нам потрібно вчитися жити за законами дружби, товариськості. Адже одержавши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник?Ви змусили його відчути вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?
Якщо ви хочете чогось досягти у житті ніколи не витрачайте часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб перемогти у суперечці – це уникнути її.
Давайте визначимо можливі способи розв’язання суперечки.У вас на партах є пелюстки. На них записані можливі способи уникнення суперечки, прочитаємо їх, наклеїмо на дошку і утворимо квітку добра
Робота в зошитах
Слайд10
Робота з приказками.
Слайд 11
Бійка до добра не доводить.
Слайд 12
Захищатися треба словами а не кулаками
Обговорення ситуацій
Олексій - Це я тобі зараз дам!
Швидко сіли за стіл і поспіхом почали їсти. Задзвенів дзвінок на урок. Хлопці залишили все на столі і побігли в клас. Яких правил не дотрималися хлопці?
Юля - А я вважаю, що Іра хороша дівчина
Марина- А вона сказала неправду про Олю.
Юля - А ти постарайся краще пізнати її і потоваришувати
з нею ніж збирати різні плітки.
УІІ. Підсумок уроку.
Слайд 13
1. Підсумкова бесіда. «Хвилинка мудрих запитань».
2. «Рефлексія»
Заняття закінчується. Але не закінчується дорога добра. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не згубили людяності, чесності, чуйності. Ви живете серед людей. Не забувайте, що кожен ваш вчинок відбивається на людях, які вас оточують. Робіть так, щоб людям було добре. Ставтеся до них так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас. Людина не може жити сама. Найбільше щастя - спілкування з іншими людьми.
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Хай в серці оживає істина проста:
Людина починається з добра.
3. Вручення дітям пам’яток з правилами на згадку про урок.
- Щоб ви не забували про наш урок я роздаю вам пам’ятки, які ви покладете до своєї скарбнички і запам’ятаєте їх.
На завершення я хочу пригостити вас цукерками в нагороду за вашу гарну роботу (роздаю кожному учневі пам’ятку з правилами і цукерку).
УІІІ. Домашнє завдання.
На прощання гостям щирим,
Щоб згадали добре нас,
Подаруєм власний віршик,
Що складав наш другий клас.
Всі: Шановні гості,
Спасибі, що знайшли час,
Прийшли до нас.
Якщо ваша ласка,
То приходьте до нас
Ще, будь ласка.
1