Урок «Безпека в школі. Правила безпечної поведінки в школі».

Про матеріал

Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти – є виховання здорового покоління, свідомого ставлення особистості до свого здоров'я та здоров'я оточуючих, створення умов для формування компетентності зі збереження здоров'я учнів на основі засвоєння ними знань про здоров'я та безпеку, практичних навичок здорового способу життя і безпечної поведінки.

Урок «Правила безпечної поведінки в школі» має вагоме і актуальне значення. Адже навички життєвої компетентності, які формуються в дітей на уроці, забезпечують нам упевненість у їх завтрашньому дні.

При підготовці до уроку я поєднала традиційну та інтерактивну моделі навчання. Оскільки, живе програвання якихось позицій може дати очікуваний результат.
Перегляд файлу

Тема. Небезпечні ситуації в школі.

Дидактичні задачі уроку: вчити учнів аргументувати необхідність безпечної поведінки в школі для збереження життя й здоров’я, вирішувати конфліктні ситуації мирним   шляхом; спонукати школярів до виконання правил безпечної поведінки  в школі; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Очікувальні результати для учнів.

Після проведення уроку учні знатимуть:

  1. Правила безпечної поведінки в школі.
  2. Що таке конфлікт, коли він виникає, як його вирішувати.

Умітимуть:

  1. Вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом.
  2. Правильно поводитись в місцях з підвищеною небезпекою.

Обладнання:підручник «Основи здоров’я» (автор А.В.Гнатюк), робочі зошити, ілюстрації, картки для створення «Колажу», картки для роботи в групах, презентація, дитячі малюнки.

Тип уроку:комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Повернемось обличчям до гостей

і лагідно промовим «Добрий день».

Слайд 1

Сьогодні, надіюсь,  у  нас  буде  цікавий  урок.

До  знань  з  основ  здоров’я  ми  зробим ще крок.

Ми  будемо вчитися  не  просто  слухати,  а чути,

Не  просто дивитися,  а  бачити,

Не  просто  відповідати,  а міркувати,

Чітко  і  плідно  будем  працювати.

Слайд 2

Наш девіз: «Граючись - навчаємось!»

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Метод «Мікрофон».

   - Які корисні справи для свого здоров’я ви робили протягом тижня?(щоденно робили зарядку, дотримувалися правил особистої гігієни, вживали в їжу овочі і фрукти, дотримувалися режиму дня)

   - Для чого треба піклуватися про своє здоров'я?

2. Перегляд виставки малюнків.

- На попередньому уроці вам було завдання намалювати малюнки, щоб показати свої знання з правил безпечної поведінки під час перебування на льоду. Отже, сьогодні ми маємо можливість побувати на виставці малюнків «Ми за безпеку життя на льоду» і пригадати вивчений на минулому уроці матеріал (розгляд малюнків з метою з’ясування причин небезпечних ситуацій, можливих небезпек під час  перебування на льоду. Встановлення  причинно-наслідкових зв’язків.)

- Чи може становити небезпеку ставок поблизу нашої школи?

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

- Діти, на протязі останніх уроків ми неодноразово згадували з вами слово безпека. Давайте пригадаймо, що   воно означає (безпека – це стан, при якому ніщо кому - або чому-небудь не загрожує, коли немає небезпеки життю і здоров’ю).

- Як ви розумієте вислів «особиста безпека»? (яка стосується певної особи, конкретно кожного)

- Які безпечні місця ви вибираєте для відпочинку?

- В які безпечні ігри ви граєте?

ІУ. Мотивація, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  • Ми  продовжимо  сьогодні  говорити  про  безпеку  поведінки.  Будь  ласка  погляньте  на  дошку  і  прочитайте  тему  нашого  уроку.

Слайд 3

Вправа   «Очікування»

  • Чого б ви хотіли  навчитися на нашому уроці?

Слайд4

  •  На  цьому  уроці  я  хочу навчитися:
  • дотримуватися  правил  безпечної поведінки в школі;
  • вирішувати конфліктні ситуації мирним  шляхом;
  • відповідати  за  свої вчинки.

У.  Вивчення нового матеріалу

       1. Розповідь учителя.

         -  Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні  в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку. На жаль, не завжди учні дотримуються правил безпечної поведінки в школі.

  • А чи додержуєтесь ви правил поведінки в школі?

Розглянемо   уважно малюнки  на  дошці  і  скажемо, які місця у школі, на вашу думку, можуть бути небезпечними? (в коридорі, на уроках трудового навчання, у спортзалі, на шкільному подвірї, в їдальні, на перерві.)

Слайд 5

- Чому  саме  ці  місця  є  небезпечні?

  •  Чи знають учні нашого класу правила безпечної поведінки на уроках трудового навчання   ми  зможемо  дізнатися,  погравши  в  гру «Так  чи  ні?

Ножиці  Сашко  узяв, 

В  папку  бережно  поклав.

Закрив її,  оце  мастак!

Чи  правильно  зробив  він? (так)

  • Чому?

Костя  з  другом  розмовляє

Ножиці  в  руках  тримає

Махає  ними  мов вітряк.

Це небезпечно,  правда?   (так)

- Чому? 

В  Люди  ґудзик відірвався

Пришиває  на  собі.

А  тепер скажіть мені, 

Можна  так  робити?    (ні)

Чому?

 

Взяв  Валерій  в  руки  шило.

Щоб  себе  не  травмувати, 

Кличе вчителя  і  просить

Розказати  й  показати,  Як  безпечно  на  уроці

З  шилом  треба  працювати.

Передбачливий  хлопчак!

Правильно  він  робить?     ( Так)

Чому?

3. Творча хвилинка. «Колаж» (складання правил безпечної поведінки в школі.)

Ми  будемо  працювати  створювати  «Колаж» «Правила  безпечної   поведінки  в  школі». Кожному з вас  роздаю  блок  малюнків на яких зображено місце підвищеної небезпеки в школі, написи з правилами безпечної поведінки в даному місці. Ви повинні розглянути, проаналізувати, наклеїти на ватман малюнки і підібрати до них напис з правилом безпечної поведінки в даному місці.

По закінченні ви повинні презентувати вашу роботу.

Для  виконання  цієї  вправи  вам  дається  пять  хвилин.  Починаємо  працювати.

  • Презентація творчої роботи  « Правила поведінки на перерві».
  • На перервах не бешкетуй, не кричи,розмовляй напівголосно.
  • У коридорах школи рухайся спокійним кроком, без шуму.
  • Акуратно й уважно користуйся дверима, не став руки у дверні отвори, не бешкетуй,  не гримай дверима, пропускай дівчат.
  • Не   смикай дітей за рюкзаки, не став підніжки, не зупиняйся у дверях і проходах, не сміти.
  • Підготуй шкільне приладдя до наступного уроку.
  • Не ображай однокласників і не сварися з ними.
  • Грайся з друзями у цікаві ігри, не порушуючи правил безпечної поведінки.
  • Презентація творчої роботи «Правил поведінки на шкільному подвірї»
  • Коли ідеш зі школи додому, іди через ворота.  Через огорожу не лазь.
  • Під час перерви можна відпочити у дворі школи, але на дерева не лазь.
  • Грай у м’яч тільки в місцях для гри. Не грай біля вікон.
  • Не ходи по газонах, не кидай недогризків,не лузай насіння.
  • Не бийся,не бешкетуй.
  • Не вилізай на дах чи дерева.
  • Не кричи.
  • Не ображай менших, слабших.
  • Грайся з друзями в різні ігри.        
  • Презентація творчої роботи «Правил поведінки у спортивному залі»
  • На уроки фізкультури приходь у спортивній формі.
  • Без дозволу вчителя не вилазь на спортивні знаряддя.
  • Будь уважним, чітко виконуй вказівки вчителя.
  • На уроках фізкультури не користуйся спортивним обладнанням без дозволу вчителя. Виконуй правила техніки безпеки.
  • Презентація творчої роботи  « Правил поведінки у їдальні»
  • У їдальню не забігай, а заходь спокійно.
  • Сядь за стіл і побажай друзям: « Смачного!»
  • За столом сиди прямо, не клади лікті на стіл, ногу на ногу.
  • Не їж поспіхом,пережовуй ретельно їжу, не плямкай.
  • Не  розмовляй,не смійся.
  • Не грайся хлібом,не розкидай його.
  • Подякуй кухарям і черговим за смачний обід.
  • Презентація творчої роботи  «Правил поведінки в  коридорі».
  • По коридору не бігай.
  • Не штовхай присутніх.
  • Не сміти.
  • Розмовляй спокійним голосом,не кричи.
  • Не кидайся сторонніми предметами.
  • Не грайся біля вікон.

Фізкультхвилинка.

Слайд 6

УІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

Робота з підручником.

Слайд  7

а) Обговорення ситуації небезпеки за малюнками.

в) Вивчення і закріплення основних правил безпеки.

Узагальнені  правила  поведінки  в  школі.

   - Недисциплінованих учнів, школярів, які не дотримуються правил поведінки, небезпека може підстерігати будь - де. Ви можете впасти, забитися, отримати струс мозку, або завдати шкоди оточуючим.

         Щоб цього не трапилося, разом закріпимо  правила поведінки  в  школі

Слайд 8

  • дотримуйся  правил  поведінки  на  перерві, в  їдальні, на  шкільному подвір’ї;
  • дотримуйся  правил  техніки безпеки  на  уроках  трудового  навчання;
  • дотрмуйся  правил  техніки безпеки  на  уроках  фізичної культури.

Слайд 9

  • Чи дотримуються правил безпечної поведінки в школі хлопчики?
  • Як називається  суперечка,  яка  може  призвести  і  до  бійки (конфлікт)  
  • З яких причин між дітьми виникають конфлікти?
  • Як треба діяти, щоб уникнути конфлікту?
  • Зараз ми  переходимо  до поетичної  хвилинки.

Слухання вірша М.Пригари «Тихенька дівчинка».

Чого це на мене так сердяться в школі?

Та ж я не чіпаю нікого ніколи.

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо.

Оце я сказала – така в мене звичка, -

Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.

Що в Каті  спідничка – неначе з рогожі,

Та ще й черевички на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі в Марянки маленькі та косі,

Що в зошиті Лесі самі тільки плями:

Напевно, бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм… І що тут такого?

Та ж я не чіпаю ніколи нікого.

Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,

І чом вони сердяться всі - невідомо.

  • От  бачите,  які  можуть  бути  наслідки  при  конфліктних  ситуаціях.

Нам  потрібно  вчитися   жити за законами дружби, товариськості.  Адже  одержавши  перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник?Ви змусили його відчути вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?

Якщо  ви  хочете  чогось  досягти  у  житті  ніколи  не  витрачайте  часу на сварки, які  псують настрій. Єдиний спосіб перемогти  у суперечці – це уникнути  її.

       Давайте визначимо можливі способи  розв’язання суперечки.У вас на партах є пелюстки. На них записані  можливі  способи  уникнення  суперечки,  прочитаємо  їх, наклеїмо   на  дошку  і  утворимо  квітку добра

  • Чарівні слова
  • Поступливість
  • Прояв турботи ніжності
  • Визнання власної провини
  • Визнання добрих рис суперника
  • Жарт, гумор
  • Уміння поставити себе на місце суперника

Робота в зошитах 

Слайд10

Робота з приказками. 

Слайд 11

  Бійка  до  добра  не  доводить.

  •   Як  ви  розумієте  зміст  цього   прислів’я?

Слайд  12

Захищатися  треба  словами а  не  кулаками

  •   Як  ви  розумієте  зміст  цього   прислів’я?

Обговорення ситуацій

  1. Брати Андрійко і Миколка посварилися за книжку. Андрійко хотів її читати тоді, коли й Миколка.
  • Як можна було братикам уникнути сварки?
  1. Іван                   -  Чого  тут  стоїш,  зараз  як  дам.

Олексій             -  Це  я  тобі  зараз  дам! 

  •    Не  погрожуй  мені.  Я  можу  себе  і  захистити.
  • Чи  правильно   відповів  Олексій?
  1. Іванко  з  Петриком  вирішили  поїсти…  Вони  забігли  в  їдальню.

 Швидко  сіли   за  стіл   і  поспіхом  почали  їсти.  Задзвенів  дзвінок  на  урок.  Хлопці  залишили  все  на  столі  і  побігли  в  клас. Яких  правил  не  дотрималися  хлопці?

  1. Марина-   Іра  пліткарка.

Юля              -   А  я вважаю,  що  Іра  хороша  дівчина

Марина-    А  вона  сказала  неправду  про  Олю.

Юля -     А  ти  постарайся  краще  пізнати  її  і  потоваришувати

з  нею    ніж  збирати  різні  плітки.

  • Поведінка  якої   із  дівчат   вам  більше  сподобалася?

 

УІІ.  Підсумок   уроку. 

Слайд 13

1. Підсумкова бесіда.  «Хвилинка мудрих запитань».

  • Діти, як видумаєте, чи справдилися ваші очікування?
  • Чи дізналися ви, яких правил безпечної поведінки треба дотримуватися в школі?
  • Чи зрозуміли ви, як вирішити конфліктні ситуації мирним шляхом?

2. «Рефлексія»

Заняття закінчується. Але не закінчується дорога добра. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не згубили людяності, чесності, чуйності. Ви живете серед людей. Не забувайте, що кожен ваш вчинок відбивається на людях, які вас оточують. Робіть так, щоб людям було добре. Ставтеся до них так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас. Людина не може жити сама. Найбільше щастя - спілкування з іншими людьми.

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Хай в серці оживає істина проста:

Людина починається з добра.

3. Вручення дітям пам’яток з правилами на згадку про урок.

  - Щоб ви не забували про наш урок я роздаю вам пам’ятки, які ви покладете до своєї скарбнички і запам’ятаєте їх.

На завершення я хочу пригостити вас цукерками в нагороду за вашу гарну роботу (роздаю кожному учневі пам’ятку з правилами і цукерку).

УІІІ. Домашнє завдання.

  •                   На поданих фотографіях обведіть червоним кольором небезпечні місця у школі.

На прощання гостям щирим,

Щоб згадали добре нас,

Подаруєм  власний віршик,

Що складав наш другий клас.

 

 Всі: Шановні гості,                             

        Спасибі, що знайшли час,         

        Прийшли до нас.                         

        Якщо ваша ласка,

        То приходьте до нас

        Ще, будь ласка.

1

 

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
6974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку