Тема: “Наше здоров’я в наших руках!”
Мета уроку: ● ознайомити з новими правилами поведінки в умовах карантину та
пояснити їх;
● встановити нові правила поведінки під час навчального процесу у
зв’язку з умовами карантину;
● встановити правила респіраторної гігієни;
● надати інформацію щодо психологічної допомоги за умови
тривожного стану через пандемію та ознайомити з алгоритмом дій.
Результати уроку:
● учні знають нові правила поведінки під час навчального процесу та користуються
ними;
● учні знають та користуються правилами респіраторної гігієни;
● учні знають до кого звернутися, якщо вони переживають тривожність.
Обладнання: засоби захисту, презентація “СOVID – 19 що це таке? Профілактика,
інфікування та поширення”, таблиці “Як мити руки”,
“Правила поводження дітей у школі”, матеріали для дослідів,
відео дослід “Чи бояться бактерії мила?”.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
-Нарешті ми з вами зустрілися. Я напевно знаю, що від початку карантину, ви відчували радість і полегшення, що школи закриті. А це значить свобода від уроків та завдань. Але дома нам довелося побути не очікувано довго. В мережі ми бачили фото і відео, як ми проводили час на карантині.
-А чим ви займалися влітку? Може у когось з’явилося нове захоплення, побачили щось цікаве?
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-Ми продовжуємо урок. Я хочу дізнатися,як ви зараз себе почуваєте?
Який настрій у вас? Яке самопочуття.
– Про що ж ми сьогодні будемо з вами розмовляти?
Звичайно, про початок нового навчального року і збереження здоров’я під час навчального процесу.
Сьогодні впродовж уроку ми будемо створювати пам’ятку про коронавірус.
ІІІ. Основна частина.
1.Бесіда про коронавірус.
- Для початку, давайте розберемось чому ми так довго не бачились і що ж таке, цей наш новий знайомий, коронавірус?
● Хто це такий? Чому його так називають?
Це COVID-19 або коронавірус - в перекладі з англійської мови.
Таку назву він отримав через схожість із сонячною короною.
● Чи він багато подорожує? Якщо так, то як?
Так, він дійсно багато подорожує – це він полюбляє найбільше.
Він перестрибує з рук на руки або подорожує повітрям.
● Що він разом з собою приносить?
Підвищену температуру тіла, кашель, втому та ін.
● Чи залишається він у гостях надовго?
Ні, не залишається. І більшість людей, які занедужали, одужують.
Відео” СOVID – 19 - що це таке?”
2. Відео “Види вітань”.
3. Як вірус впливає на людей?
- Найпоширеніші симптоми COVID – 19: лихоманка, втома і сухий кашель.
У хворого можуть з’явитися кволість, біль, нежить, біль у горлі або діарея.
Дехто ж заражається, при цьому не має жодних симптомів і не відчуває себе кепсько.
Відео “Як вірус впливає на людей?”
4. Гра “Правда – брехня»” ( плескаємо в долоні )
Наразі немає офіційних підтверджень, що домашні тварини, наприклад, собаки або коти, можуть бути переносниками нового корона вірусу. Проте після контакту з домашніми тваринами рекомендуємо мити руки водою з милом. Це захистить вас від ризику поширень низки бактерій, якими людина може заразитися від домашніх тварин.
Фрукти – непридатне середовище для тривалого виживання вірусу. Немає жодних даних про передачу вірусу через фрукти. Нагадуємо, що фрукти необхідно ретельно мити, але це стандартна рекомендація.
Вірус може зберігати життєздатність на поверхнях від 3-х годин до декількох днів.
Так, вірус можна вбити з рук, чи поверхонь милом, антисептиком, етиловим спиртом.
Заразитись можуть люди будь-якого віку, тому всі мають дотримуватись заходів захисту від вірусу. Літні люди та хворі на хронічні захворювання перебувають в зоні підвищеного ризику.
5. Відео “Що ми дізналися про COVID?”
- COVID – 19 – це форма корона вірусу, і вона настільки мала, що ми можемо бачити її лише дуже потужними мікроскопами, а не очима.
Вірус може потрапити в організм людини та заразити легені. Це може давати людям лихоманку( висока температура ) та/ або кашель, який не згасає.
Вірус може потрапляти в організм людини через повітря та може жити на поверхнях і руках людей.
6. Відео - бесіда “Як захиститися від COVID”?
Спосіб зупинити розповсюдження вірусу – обмежити кількість людей, які мають близький контакт у приміщенні або на вулиці. Це причина, чому школи та дитячі садочки закривалися, чому багато батьків працювали з дому і чому нас усіх попросили залашитися вдома, якщо це можливо.
Під час самоізоляції всі ви навчалися у дистанційному режимі. В основному це було по Вайберу.Уроки можливо було подивитися на телебаченні.
7.Основні правила збереження здоровя. Практична робота.
7.1.Маска.
Давайте навчимося правильно користуватися захисними масками.
Дослід “Для чого нам маска?”
Мета: показати необхідність носіння маски в громадських місцях.
Обладнання: дві баночки від спрею, вода, захисні маски.
На демонстраційному столику стоїть дві баночки від будь якого спрею. Бажано, щоб у баночках була проста вода.
- Ці дві баночки будуть уособлювати двох людей, які можуть в будь який момент пчихнути або закашляти. Якщо людина без маски на неї легко потрапляють частинки слини. (Демонстрація. Пшикаємо спреєм з однієї баночки на іншу)
- Бачите, баночки стали мокрі. Ми можемо заразитися.
(Ретельно витираємо баночки)
- Тепер “надягнемо” на баночки маски і спробуємо ще раз.
- Бачите, вода залишилась на масці і ніхто заразитися не може.
- Але, якщо ці дві баночки відсунути одна від одної на певну відстань, то вода не зможе потрапити на них навіть і без масок. То звідси випливає ще одна умова захисту.
7.2.Дистанція.
Відстань – це гарантія безпеки. Це фактор переривання епідемічного ланцюга. Тому заразитись неможливо навіть від інфікованої людини, якщо ви знаходитесь на відстані понад 1,5 м.
7.3.Миття рук.
- Давайте навчимося правильно мити руки. У вас на парті є гумові рукавички і в стаканчиках рідка гуаш. Одягніть рукавички і повторюйте за мною і за відео.
8.Відео”Що треба пам’ятати?”
1.Маска має затуляти рот і ніс, а її края – щільно прилягати до обличчя.
2.Не торкайся зовнішньої поверхні маски під час використання.
3.Заміняйте маску кожні 2 – 4 години або коли вона стала вогкою.
4.Не використовуйте одноразові маски повторно.
5.Знімайте маску за гумки і не торкайтеся її передньої частини.
6.Одразу після використання маски, викиньте маску в закритий контейнер для
відходів.
7.Після зняття або, якщо ви доторкнулися до використаної маски, вимийте руки з
милом чи обробіть засобом із вмістом спирту більше 60%.
9.Відео дослід “Чи бояться бактерії мила?”
10. Створення маніфесту здоров’я свого классу. ( Таблиці )
- Це будуть загальні правила, які ми будемо пам’ятати та дотримуватися для того, щоб бути здоровими та захистити себе.
ІV.Перевірка знань з теми.
1.Бесіда про вірусу і його симптоми.
А) - Напевно, кожен з вас хоча б щось знає про COVID-19.
Розкажіть, що це за захворювання, що ви знаєте про нього, які у нього симптоми?
Б) - Висловіть свою думку, чому в назві цього захворювання саме число 19.
Цей вірус виник тільки в минулому 2019 році.
Тому я його й назвала новим знайомим.
2.Вікторина” Що ви знаєте про коронавірус?”
●Чи обов’язково вдягати маску під час уроків?
●Чи обов’язково учням вимірювати температуру?
●Чи можуть батьки заходити в школу?
●Чим потрібно обробляти руки?
●Що робити, якщо відчуваєш тривогу через нові умови навчання ?
●Чи обов’язково вдягати маску, коли ходиш по школі?
●Чи обов’язково вимірювати температуру вчителям?
●Чи можуть у школу заходити бабусі, дідусі, няні?
●Чи потрібно дотримувати дистанцію?
●До кого звертатися, якщо відчуваєш тривогу?
●Чи обов’язково вдягати маску на вході до школи?
●Чи обов’язково міряти температуру персоналу школи (прибиральницям, кухарям)? ●Чи можуть заходити в школу люди, які допомагають учням та ученицям з інвалідністю?
●Чи потрібно повідомити вчителю, якщо погано себе почуваєш?
●Що робити, якщо твій друг чи подруга розповіли, що вони відчувають тривогу?
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Перегляд відео “Про корона вірус для дітей”
2. Перегляд відео “10 кроків по профілактиці коронавірусу”.
3. Створення колажу “Дякую нашим лікарям”.
- Є люди, які допомагають боротися з цією хворобою. Вони наражають на небезпеку себе та своїх рідних, щоб врятувати інших. Так, звісно, це наші лікарі. Давайте зараз подякуємо їм, за їх нелегку працю. Відбийте на кольоровому папері свою долоньку, виріжте, напишіть на ній велике слово ДЯКУЮ і клейте на ватман
VІ. Підсумок уроку.
- Я дуже рада бачити усіх вас на свої робочих місцях, за своїми партами у гарному настрої. Я дякую за співпрацю і за ту енергію, якою ви поділилися.
Ми з вами одна шкільна родина,
Я піклуюся про кожного, як про доньку та сина.
Хочу щоб все в нас склалося гаразд,
І ніякі лиха не заходили в клас.
Бо цей карантин дав нам всім зрозуміти,
Що краще до школи дітям ходити!!!
Тож, будьте здорові, будьте щасливі,
Нехай вистачає бажання та сили:
Учитися, гратися та дружити,
Мріяти, діяти і здорово жити!!!