Сценарій виховнного заходу "Здоровим бути здорово"

Про матеріал
Вчити учнів свідомо ставитися до свого здоров’я; дати корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я; вчити дотримуватись здорового способу життя; режиму дня; правильного харчування; правил гігієни.
Перегляд файлу

Здоровим бути здорово

Мета. Вчити  учнів свідомо ставитися до свого здоров’я; дати корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я; вчити дотримуватись здорового способу життя; режиму дня; правильного харчування; правил гігієни.

Обладнання. Малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я, повітряні кульки.

Хід заходу

 Здоров’я — основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти,

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

 

Себе гартувати водою і сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

 

Здоров’я — розкіш для людини,

Найбільша цінність у житті.

Як є здоров’я день при днині,

Можливість є йти до мети.

 

Тоді є радість, щастя, диво,

Краса у крапельці роси.

Тоді людина йде щасливо

Серед безмежної краси

 

 

Й чарівність світу відчуває.

Для неї в хмурість — дні ясні.

Вона всі труднощі долає

Й співає радісні пісні.

 

Вона — здорова! Це чудово,

Бо їй нічого не болить.

Вона добро творить готова.

І це прекрасно! Можна жить!

 

Вихователь: Здоров’я – це найвище благо, дароване людині природою. Без нього життя не може бути щасливим.

Гра ЩОБ БУТИ ЗДОРОВИМ, ТРЕБА ЩОДНЯ…

  • Робити зарядку;
  • Митися;
  • Цілий день грати на телефоні;
  • Загартовуватися;
  • Дотримуватися режиму дня;
  • Чистити зуби;
  • Смакувати цукерками, чіпсами;
  • Гуляти на свіжому повітрі;
  • Вживати корисні продукти;
  • Руки мити тільки тоді, коли мама нагадає;
  • Багато рухатися;
  • Мати гарний настрій;
  • Багато часу проводити біля комп’ютера;
  • Одягатися відповідно до погоди;
  • Берегти зір;
  • Пізно лягати спати;
  • Не перевтомлюватися;
  • Займатися спортом;

 

Вихователь: Напевно ви чули приказку: «Здоров’я – всьому голова».

Хвороба ходить за людиною, як тінь. Інколи зненацька нападає, викликаючи різні неприємні відчуття.

  • Діти, які ви знаєте ознаки хвороби?   ( Підвищена температура тіла, кашель, нежить, біль, відсутність апетиту, слабкість)

Причиною хвороби можуть бути мікроби, бактерії, віруси. Це маленькі живі організми, які можна побачити тільки під мікроскопом. Особливо часто діти хворіють на гострі респіраторні захворювання ( ГРЗ), що характеризуються ураженням дихальних шляхів, на грип та хворобу сьогодення- COVID-19. Передаються ці хвороби від хворих людей повітряно-крапельним шляхом у громадських місцях, у транспорті, на вулиці. Інфекційні хвороби передаються бактеріями, вірусами.

Сьогодні ми навчимося не хворіти та воювати з вірусами та мікробами. Дорогі друзі!  Вашій увазі пропонуємо гумористичну виставу «Здоровим бути здорово!»  Дія відбувається у звичайній школі. Можливо, деякі дійові особи схожі на вас або ваших друзів. Наша вистава розпочинається!

(Музика. Заходять два хлопчики)

1 хлопчик. Ех, сумно жити в школі! Ніяких тобї пригод, небезпек. Одні тільки перерви та уроки. Нудьга!

2 хлопчик. Та вже ж! Ні стрілянини, ні погоні… Така нудота! Мийте руки, чистіть зуби, стали в пари, вчіть уроки – тільки це й чуєш…

1 хлопчик. А ще: шкільна форма, спортивна форма… Режим дня цей іще.

Шкідниця (виходить під музику, чхає і пирхає). Апчхи! От життя пішло, у кишенях тільки хусточки та серветки. Ні насіння, ні бризкалки, ні рогатки немає. Та у школі  - не хлопчики, а суцільна радість для вчителів.

1 хлопчик. А ти що таке? І чого тобі у наших кишенях треба?

Шкідниця. По-перше, не у кишенях, а у себе  вдома. Я живу там, де брудно і не гаразд. Де причеплюся, там і живу.

По-друге: я  «не що таке», а «така». Я -  Шкідниця!

(Виконує «Танець Шкідниці»)

2 хлопчик. І чого ти до нас прийшла?

Шкідниця. Покликали, то й прийшла!

1 хлопчик. Ніхто тебе не кликав!

Шкідниця. А хто тут репетував, форму не хоче носити, уроки не хоче вчити, руки не хоче мити  і таке інше?!

Хлопці. Ой, здається, ми.

Шкідниця. Ото, ж! А взагалі я живу в країні Бруднульдії.

2 хлопчик. А хіба є така країна?

Шкідниця. Звісно є. Навіть у школі може з’явитися. Гаразд, ходімо. Запрошую. Може якоїсь гидоти навчитеся, іншим передасте. Ну, поїхали!

(Звучить музика. Шкідниця кружляє хлопців і вони потрапляють у  «Бруднульдію».)

Шкідниця. Приїхали!

1 хлопчик. Так ми наче не виїжджали! (Озирається.)

Шкідниця. Ех ти, неук! Адже і кіно дивишся, і книжки читаєш. Це ми до паралельного світу потрапили. Наче там, а насправді – ні. Ну, ходімо, та обережніше, не наступіть на кого- небудь.

2 хлопчик. Як це «не наступіть»? У вас тут що, хтось на підлозі валяється?

Шкідниця. У нас тут різного повно.

1 хлопчик. Дивись, хто це тут ще валяється?

(Музика. Виходить обережно Пил)

Пил. Ой, не стрясайте повітря! Бо я розпилюся! Ну, не дають поспати. Знову  ти, Шкіднице,  когось притягла?

Я на сонечку лежу!

І без сонечка лежу!

Все лежу і лежу,

Чи в повітрі я вишу!

Хто мене трохи вдихне,

Зразу кашляти почне.

Ну, а я- все лежу,

Всі легені  вам заб’ю!

1 хлопчик. Дивись, який він сірий, м’який, пухнастий, - так і клубочеться.

2 хлопчик. Так це ж пил! Закривай швидше рота, а то надихаєшся всілякої гидоти!

Пил. Так уже й гидота! Я пил – чистий, стерильний. Ну, подумаєш, по смітниках повалявся. Ви друзів моїх не бачили. Ось це - справжня гидота.

(Під музику заходять мікроби. )

1 мікроб Не мийте ваші, не мийте ваші ручки,

Не мийте ваші ручки-

І все буде «о’кей»!

2 мікроб Не мийте ваші, не мийте ваші ніжки,

Не чистіть ваші зубки, не чистіть ваші зубки-

І все буде «о’кей»!

1 мікроб Хворітимете, хворітимете довго,

Щоб не ходить до школи,

До школи не ходить!

2 мікроб Послухайте, послухайте мікробів,

Послухайте мікробів

І буде все «о’кей»!

1-й мікроб. Ми дихнемо раз.

2-мікроб. Ми дихнемо два.

1-й мікроб. На ваші чистії тіла.

2-й мікроб. На ваші чистії тіла.

1-й мікроб. І стукнемо так!

2-й мікроб.  Стукнемо так!

1-й мікроб. Щоб заболіла голова.

2-й мікроб. Голова!

1-й мікроб. Непомітні ми й маленькі, але дуже шкідливенькі!

2-й мікроб. Любимо ми руки, живемо усі без скуки!

1-й мікроб. Розболяться шлунки в вас– починається наш час– починається наш час!

(Під музику заходить Чистюлька.)

Чистюлька: Доброго дня, діти! Мене звуть Чистюлька. Я прийшла до вас, щоб    розповісти  як не хворіти і бути завжди здоровими.

Ого-го мікроби?!

Я знаю як їх можна подолати! А ви, діти знаєте? Кажіть, разом зі мною!

(Виймає пляшку з  дезінфектором та милом. Усі хором промовляють: «Чистота!»)

Мікроби ховаються за Шкідницю.  

    ( Заходить, танцюючи Короновірус.)

 Короновірус.     Я – Короновірус! Знайте дітлахи,-

               Небезпечний я! Апчхи!

               Епідемію організую

               З багатьох ускладнень,

               З високою температурою,

               Не подолати мікстурою!

               Краща подруга– пневмонія

               З’ явиться мені на зміну,

               Буде нам удвох потіха,

               Не втримаюся від сміху!

Чистюлька. Добре сміється той, хто сміється останнім. Чи не бажаєте скуштувати часничку, цибульки чи лимончика? Найголовніше – профілактика. 

Варто  дотримуватись простих правил захисту себе і людей навколо.

(Діти по черзі називають правила та демонструють наочно)

  • Часто і ретельно мийте руки водою і милом протягом щонайменше 20-30 секунд, адже від якості миття залежить ваша безпека, а також людей навколо.
  • Зміцнюйте імунітет та слідкуйте за самопочуттям. Повноцінне харчування, здоровий сон, фізичні вправи та водний баланс організму.
  • Уникайте дотиків до свого обличчя. Не торкайтеся брудними руками своїх очей, носа та рота.
  • Уникайте контакту з людьми із симптомами ГРВІ. Мінімальна дистанція — 1,5 метра
  • Залишайтеся вдома, якщо захворіли.
  • Регулярно провітрюйте приміщення та дезінфікуйте поверхні.
  • Будьте на зв’язку зі своїм сімейним лікарем.
  • Використовуйте захисну маску для обличчя (її слід регулярно заміняти/знезаражувати) у публічних місцях.
  • Під час кашлю та чхання прикрийте рот і ніс зігнутим ліктем чи одноразовою серветкою, після чого викиньте серветку та вимийте руки

 

Мікроб (до Пилу).   Давай ми цих хлопців схопимо, скрутимо…

Пил. Ага, схопиш! Вуха чисті, нігті підстрижені, волосся причесане! Неподобство!   

Мікроб. А може, залишитесь тут у нас у Бруднульдії?

1-й хлопчик. Та ні. Ми тут лише на екскурсії, можна сказати, потрапили сюди випадково. Нас Шкідниця привела.

Шкідниця. Ха-ха-ха! Випадково! А кому ліньки вчитися було, хто пароль назвав, мене викликав?! Нумо, мікробики, навалися!

1-й хлопчик. Відчиняймо квартирку, ми їх зараз провітримо!

(Під музику шкідниця та мікроби убігають.)

Чистюлька. А щоб з ними не зустрічатися знову і не хворіти,  пограємо в гру «Чого бояться мікроби» повторюйте за нами всі разом.

 

 Гра "Чого бояться мікроби"

Мікроби бояться, коли я вмиваюсь

(Імітують процес умивання)

Коли рушничком я чистеньким втираюсь

(Діти показують, як вони "втирають рушничком обличчя")

Коли мию руки - звичайно, із милом,

(Зображують старанне миття рук)

Коли тру у ванні мочалкою тіло.

(Показують, як користуються мочалкою під час купання)

Як тільки відкрию кватирку в кімнаті -

(Крок уперед - малята "відкривають уявне вікно")

Вони починають щодуху тікати,

(Швидкий біг із виразом остраху на обличчі)

Бо свіже повітря корисне для мене,

Інфекціям же, навпаки, - неприємне!

(Хитають головою, скривившись)

Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,

(Діти зображують миття фруктів під краном)

І якісні страви, і свіжі продукти,

(Імітують процес їжі ложкою.)

Зарядка і спорт, гартування й режим -

(Імпровізовані фізкультурні рухи)

все це аж до жаху огидливе їм!

(Малята присідають і закривають обличчя руками)

Вихователь: Як добре, що віруси та мікроби нас покинули! Отже ми будемо завжди здоровими та щасливими.     

Є таке  прислів’я «Бережи одежу знова, а здоров’я змолоду». Давайте перевіромо, що краще берегти здоров’я чи відновлювати його?

Гра «Допоможи ляльці». Картинку ляльки розірвати. Запропонувати дітям відновити її.

  • Чи змогли ви відтворити ляльку такою, якою вона була?
  • Чи має вона такий самий вигляд?
  • Що легше: Запобігти руйнуванню, чи відновлювати?

Отже: зруйнувати значно легше, ніж відтворити. Від нас самих залежить, що ми оберемо: Шлях до здоров’я чи від здоров’я. Поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров’я.

 

1 учень.  Всі ми

Бачили чимало бід…

Та нам важко уявити,

Щоб до школи не ходити!

Від весни, та ще й донині,

Люди всі на карантині!

 

2 учень. Це не байки, це не примус,

Це страшний коронавірус!

Що ж тоді нам всім робити?

Руки з милом добре мити!

 

3 учень. Рукавички, чиста маска,

Пропильнуйте все, будь ласка!

Якщо ми на це готові,

Будемо тоді здорові!

 

Вихователь. Є таке прислів’я «Весела думка- половина здоров’я», тому

 запрошуємо всіх приєднатися до нашого веселого флешмобу!

(музика флешмобу)

Вихователь. Наші хлопчики та дівчатка на повітряних кульках написали позитивне слово, що асоціюється зі здоров’ям та намалювали радісні смайлики. Наше здоров’я у наших руках! З’ єднаємо наші кульки у велику кулю- символ здоров’я.

Це свято закінчилося. До нових зустрічей! Будьте здорові!

Лунає пісня «Я малюю синє небо»

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Корж Ольга
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку