Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу " Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування." Учні знайомляться з правилами здорового харчування, традиційними та сучасними системами харчування.
Основи здоров’я. Урок №9 Клас 8 Дата ___________
Тема: Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.
Мета: ознайомити учнів з правилами вибору харчових продуктів; дати поняття про безпеку харчування, традиційні та сучасні системи харчування.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Пригадайте види спорту, котрі найбільше розвивають гнучкість.
2. Якими спортивними іграми можна займатися влітку (взимку)?
3. Як фізичний розвиток школяра впливає на його навчання?
4. Як можна покращити свій фізичний розвиток?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Щоб правильно обрати продукт, необхідно знати деякі важливі правила.
2.Як потрібно харчуватися.
Співвідношення між білками, жирами та вуглеводами має становити 1:1:4. У разі підвищення фізичних навантажень це співвідношення становить 1:1:6. Окрім цього людині для нормально життя потрібні мінеральні речовини та вітаміни.
3. Дієтичне харчування.
Один мудрець недарма сказав, що ми є те, що ми їмо. На жаль, далеко не кожен з нас замислюється про те, яким саме продуктам в нашому щоденному раціоні слід віддавати перевагу. А адже саме з-за неправильного і незбалансованого харчування найчастіше виникають серйозні проблеми: надмірна вага, захворювання шлунково-кишкового тракту, а також інші неприємності. Бачачи такі сумні наслідки, ми часто намагаємося в найкоротші терміни виправити становище шляхом дуже жорстких дієт. І даремно, адже за короткий термін наш організм просто не встигає перебудуватися і досягти хорошого результату в рекордно низькі терміни! А адже до дієти слід ставитися як до явища комплексного і тривалому, адже не даремно саме слово «дієта» в перекладі з грецького означає «спосіб життя». Тому щоб привести тіло і душу в гармонію, при цьому, не виснажуючи себе жорсткими дієтами, раціональніше просто дотримуватися принципів здорового дієтичного харчування.
Дієтичне харчування - це лікувальне та профілактичне харчування, що поєднує в собі комплекс збалансованих вітамінів, мінералів, білків, жирів і вуглеводів. Якщо ви зберетеся дотримуватися принципів дієтичного харчування, то вам слід заздалегідь знати, що це процес тривалий і дуже трудомісткий. Головне - домогтися у своєму раціоні повної гармонії і збалансованості. Будьте готові, що вживання певних продуктів харчування доведеться повністю виключити зі свого раціону, інших - істотно обмежити. Головне при коригуванні раціону не виключити життєво необхідні продукти, відсутність яких може привести вас не до хорошого результату, а прямо до лікаря.
Формуючи раціон дієтичного харчування, слід враховувати, що всі продукти різні за своїм хімічним складом, а отже, і за характером впливу на наш організм. Всі продукти харчування характеризуються харчовою та біологічною цінністю. Харчова цінність включає калорійність продукту, вміст у ньому харчових речовин і ступінь їх засвоєння організмом і органолептичні властивості. Ці показники значно вищі у продуктів, хімічний склад яких більшою мірою відповідає принципам правильного збалансованого харчування, продуктів - джерел незамінних харчових речовин. Біологічна цінність відображає якість білків в продукті, їх амінокислотний склад, перетравність і здатність до засвоєнню організмом.
За матеріалами сайту: http://cikavi-faktu.pp.ua/1319-dyetichne-harchuvannya.html
4. Традиційні та сучасні системи харчування.
У деяких спільнотах склалися певні традиції харчування, які мають ті чи інші обмеження. У таблиці наведені типові варіанти заборон або обмежень на різні продукти.
Тип харчування |
||||||
|
||||||
М'ясо птиці |
|
|
||||
Риба (яка має луску) |
|
|
||||
Морепродукти (окрім риби) |
|
|
|
|||
|
|
|||||
|
|
|
|
|||
|
За матеріалами сайту: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%96%D1%94%D1%82%D0%B0
V. Рефлексія.
1. Як правильно вибрати продукти харчування?
VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 9 стор 46-51.