Мета. Вчити учнів розкривати позитивний образ «Я»; відрізняти здорові і шкідливі захоплення; показати різноманітність смаків і захоплень учнів класу; виховувати здоровий спосіб життя.
2 клас основи здоровя
Тема. Смаки і захоплення.
Мета. Вчити учнів розкривати позитивний образ «Я»; відрізняти здорові і шкідливі захоплення; показати різноманітність смаків і захоплень учнів класу; виховувати здоровий спосіб життя.
Обладнання. Малюнки, анкети, кольорові олівці, плакати.
Хід уроку
І. Організація класу
Привітання.
Енергізатор «Передай усмішку».
Учні беруться за руки і «передають усмішку по колу». Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і образно «передає усмішку» з долоньок у долоньки.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
* Прочитайте вірш.
Мама любить вишивати,
Ну а тато – майструвати.
Сестричка менша – танцювати,
А я люблю книжки читати.
* Запитання:
- Чи знаєте ви, чим люблять займатися у вільний час ваші мама і тато, братики чи сестрички?
Розкажіть.
- Як ви думаєте, чому у кожного з вас різні відповіді?
ІІІ. Слово вчителя. Повідомлення теми і завдань уроку
Кожна людина – це неповторна особистість, у якої свої погляди, смаки і захоплення. Одна людина любить те, що не подобається іншій. У вільний час кожен старається займатися тим, від чого одержує задоволення.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про ваші смаки і захоплення. Ви зможе розповісти про себе і дізнатися про захоплення своїх однокласників. Знання смаків і захоплень товариша дозволить краще пізнати один одного, стати більш толерантними, ввічливими.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Словничок.
* Прочитайте пояснення, що таке смаки і захоплення.
Твої смаки – це те, що тобі подобається, наприклад: музика, одяг, їжа.
* Твої захоплення – це те, чим любиш займатися у вільний від навчання час.
2. Вправа «Це мій герб»
* Розгляньте малюнок (додаток 1)
* Знайдіть предмети пов’язані з вашим улюбленим заняттям і розфарбуйте їх.
* Намалюйте всередині герба те, що ви любите робити.
* Презентуйте свою роботу перед класом.
3. Вправа «Моя анкета».
* Дайте письмову відповідь на запитання анкети, закінчивши речення.
Анкета
4. Вправа «Крісло автора»
(У «Крісло автора» учні сідають за бажанням.) Користуючись анкетою, розповісти про себе, про свої улюблені заняття.
5. Енергізатор «Я – зірка».
Звучить тихо легка музика.
* Сядьте зручніше і заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи і видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла і це світло іде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає у цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою і розплющіть очі.
6. Робота в групах.
Кожна група одержує великий аркуш паперу.
Завдання 1.
Намалювати кожному члену групи свою:
1 група – улюблену іграшку;
2 група – улюблену їжу;
3 група – улюблений вид спорту;
4 група – улюблену гру;
5 група – улюблену тварину;
6 група – улюблений навчальний предмет.
Завдання 2.
Вивісити свої плакати для загального огляду. Доповідачеві з кожної групі розповісти про смаки і захоплення її членів.
Запитання:
Висновок. Подібність зустрічається рідко. Це свідчить про те, що кожному подобаються різні речі і захоплення в учнів класу різні.
7. Гра «Мікрофон».
Учень – журналіст бере інтерв’ю в учнів класу, які відповідають на питання «Чи всі захоплення корисні для здоров’я».
8. Робота в парах.
Подумайте і скажіть, які з даних захоплень сприяють зміцненню здоров’я, а які шкодять. Чому?
Захоплення: спорт, прогулянки на свіжому повітрі, паління сигарет, рухливі ігри, фізична праця, вживання алкоголю, загартовування, гра в комп’ютер, перегляд телепередач.
Який можна зробити висновок?
Висновок. Здорові захоплення, переходячи у звички, зміцнюють організм людини, а шкідливі – руйнують його.
V. Підсумок уроку
Прочитайте висновки.
* Кожен учень має різні смаки і захоплення.
* Корисні захоплення зміцнюють здоров’я.
VІ. Оцінка уроку
Подивися на «пухнастиків» (додаток 2). У них різний настрій. Розфарбуй «пухнастика», у якого такий самий настрій, як тебе.
Додаток № 1
Додаток № 2