Урок з основ здоров’я Правила користування побутовою технікою. Моделювання ситуації «Я вдома сам».

Про матеріал

На уроці учні знайомляться з правилами користування побутовою технікою: електроприладами та газовою апаратурою, вчиться дітей правильно викликати службу газу; формують соціальні компетенції,засвоють правила користування газової плити, збагачують словниковий запас,розвивають уміння співпрацювати в групі.

Перегляд файлу

                                                                                    

 

Тема. Правила користування побутовою технікою. Моделювання ситуації  «Я вдома сам».

Мета. Ознайомити учнів з правилами користування побутовою технікою: електроприладами та газовою апаратурою, вчити дітей правильно викликати службу  газу; формувати  соціальні компетенції,засвоювати правила користування  газової плити, збагачувати словниковий запас,розвивати уміння співпрацювати в групі, парі, розвивати мислення учнів; виховувати почуття відповідальності.

Обладнання. Малюнки із зображенням сучасної побутової техніки, загадки,підручник, тематичний довідник школяра, «малюнковий план уроку»,

телефон.

Підготовка до уроку. Підготувати  завдання для роботи в парі, в групі, індивідуальні завдання для перевірки знань, дати завдання учню (робота довідкового бюро), підготувати двох учнів для демонстрації повідомлення про витік газу по телефону.

                                                      Хід уроку

I Організація класу. 

                     Доброго ранку, ліси і поля!

                     Доброго ранку, плането Земля!

                     Щастя й здоров’я всім людям бажаємо!

                     З радістю в школу до знань поспішаємо!

- Доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.

- Які уміння і особисті якості візьмете з собою на урок? (уважність, старанність, активність і т.д.)

- Як будемо працювати на уроці, щоб співпраця була корисною, пізнавальною, творчою? (активно, дружно, старанно)

 

II Актуалізація опорних знань.

 

- Кажуть, «Мій дім – моя фортеця». Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різними приладами. Поверніться думками в рідну домівку, уявіть її, пригадайте та назвіть, які прилади є у вас вдома. Розпочати цю роботу допоможуть вам загадки:

                                1. Вітя вірші прочитав,

                                    Я з Сергійком заспівав.

                                    Слово в слово, тон у тон

                                    Повторив (магнітофон).

   2. Є у нас в квартирі робот

        Має він великий хобот.

        Любить робот чистоту

        І гуде, як лайнер «ТУ»  (Пилосос)

                                 3. В нашій кухні кілька літ

                                     Він воркоче, наче кіт,

                                     І ховає справжню зиму

                                     За надійними дверима. (Холодильник)

  -  Як назвати їх одним словом (побутова техніка)

 

III. Постановка теми і мети уроку

 

1)- Як ви думаєте, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці? ( про побутову техніку і правила використання нею)

Діти читають тему уроку.

2)- Давайте спробуємо передбачити мету уроку:

Пригадати – (правила безпечної поведінки вдома)

Дізнатися – (яку небезпеку містить побутова технхіка, правила користування побутовою технікою)

Вчитися – (безпечно користуватися приладами  побутової техніки та діяти в разі небезпеки)

                    - Для чого ми це будемо робити?

Розвивати – (мислення, уміння працювати в парі, групі)

Виховувати – (почуття   відповідальності)

(хором прочитують мету уроку)

 

 3.Ознайомлення з планом уроку.

 

- Виходячи з вище сказанного я пропоную ознайомитися з планом уроку.

- Яку роботу будемо виконувати?

1.Джерело інформації  (підручник, довідкове бюро)

2.Робота в группах (парах)

3.Фізкультхвилинки

4.Сюжетно –рольова гра

5.Перевірка  знань

6.Підсумки

 

IV Осмислення роботи над новим матеріалом.

 

1)Робота з джерелом інформації.

   а) Довідкове бюро

 – Що таке побутова техніка?

   б) Джерело інформації.

- Яке  значення  має   побутова  техніка  для людини.

- Чи може бути вона  небезпечною?

- Відповідь на це запитання ви отримаєте у підручнику.

- Читання статті у підручнику .

 

2)Робота в парах (метод евристичних  запитань)

 

3) Фізхвилинка 

 

 

4)Робота з підручником с.51.

 - Розгляньте малюнки. Хто чинить правильно, а хто ні? Що ти порадиш людям (формулювання висновків за формулою   Якщо…, то…)

 

5)Складання  пам’яток  користування  електроприладами і газовою  плитою (робота в парах)

 

Познач правила користування електроприладами зеленим кольором, а    правила користування газовою апаратурою – синім кольором.

  користуйся  приладами  тільки з дозволу батьків..

  ніколи не користуйся плитою без дозволу батьків.

  не тягни за електричний шнур.

  не залишай поблизу легкозаймисті  предмети і матеріали.

  перш ніж увімкнути плиту , перевір, чи всі крани плити закриті.

  вмикай і вимикай прилади тільки сухими руками за допомогою вимикача.

  спочатку  запалюй сірник, або спеціальну запальничку , а потім відкривай кран газової горілки;

○ регулярно провітрюй приміщення.

○ не грайся з електроприладами

○ не ремонтуй самостійно зламаний прилад

 

6)Робота з віршем Л.Коваль «Обережно з газом!»

а) Читання вірша.

 -   Чого навчає мама доньку?

 -   Назви застороги матері, доповни їх своїми.

 -   Коли може вибухнути газ? 

 -   Як дізнатися, що є витік газу?

 -   Як треба діяти в тому випадку, якщо стався витік газу?

 

7)Завдання для роботи в групах. Скласти послідовність дій, якщо в будинку стався витік газу.

 

  Встанови послідовність дій,

 ЯКЩО ТИ ВІДЧУВ ЗАПАХ  ГАЗУ

   ○ а) подзвони за аварійним  телефоном служби газу 104 або  іншої служби, якщо вдома нікого нема.

   ○ б) негайно відкрий вікна на кухні;

   ○ в)  не вмикай світло та електроприлади;

   ○ г)  закрий всі  крани плити;

   ○д) поклич на допомогу дорослих;

 

8).Перевірка виконання завдань.

 

9)Розгляд малюнків у підручнику с.53 Хто правильно робить а хто ні?

 

10)Моделювання ситуації «Я вдома сам.  Виклик служби газу.»

- Прослухайте повідомлення дітей. Хто з них правильно повідомив про небезпеку?

 - Що треба знати, щоб правильно  повідомити про небезпеку?

 

V. Перевірка знань

Самостійна робота.

  1. На окремому аркуші визначити малюнки, на яких діти поводяться необережно .
  2.  Визначити правильні  твердження. 

Взаємоперевірка.

 

VІ. Підсумок уроку.

1.Бесіда.

- Давайте повернемося до мети уроку, проаналізуємо, чи досягли ми поставлених завдань.

 - Що найбільше вам запам’яталося?

 - Яких правил поведінки з побутовою технікою будете дотримуватися?

 - А яких потрібно дотримуватися обов’язково?

 - Чи зрозуміли ви для чого це потрібно?

 - Чому ви навчилися на уроці?

 

2.Самооцінка.

- Якщо вам урок сподобався,якщо, на вашу думку, ви працювали старанно , на повну силу,вам було все зрозуміло і ви все запам’ятали – намалюйте  «веселе  сонечко»;

якщо , на вашу думку, ви працювали  недостатньо старанно , не на повну силу,вам було  не все зрозуміло  – намалюйте  « сонечко ,частина  якого закрита  хмаркою»;

якщо ,на вашу думку, було багато матеріалу, який ви не  зрозуміли  – намалюйте  «  сонечко ,частина якого закрита  хмаркою, яка плаче».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 травня 2018
Переглядів
1669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку