На уроці учні знайомляться з правилами користування побутовою технікою: електроприладами та газовою апаратурою, вчиться дітей правильно викликати службу газу; формують соціальні компетенції,засвоють правила користування газової плити, збагачують словниковий запас,розвивають уміння співпрацювати в групі.
Тема. Правила користування побутовою технікою. Моделювання ситуації «Я вдома сам».
Мета. Ознайомити учнів з правилами користування побутовою технікою: електроприладами та газовою апаратурою, вчити дітей правильно викликати службу газу; формувати соціальні компетенції,засвоювати правила користування газової плити, збагачувати словниковий запас,розвивати уміння співпрацювати в групі, парі, розвивати мислення учнів; виховувати почуття відповідальності.
Обладнання. Малюнки із зображенням сучасної побутової техніки, загадки,підручник, тематичний довідник школяра, «малюнковий план уроку»,
телефон.
Підготовка до уроку. Підготувати завдання для роботи в парі, в групі, індивідуальні завдання для перевірки знань, дати завдання учню (робота довідкового бюро), підготувати двох учнів для демонстрації повідомлення про витік газу по телефону.
Хід уроку
I Організація класу.
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
Щастя й здоров’я всім людям бажаємо!
З радістю в школу до знань поспішаємо!
- Доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.
- Які уміння і особисті якості візьмете з собою на урок? (уважність, старанність, активність і т.д.)
- Як будемо працювати на уроці, щоб співпраця була корисною, пізнавальною, творчою? (активно, дружно, старанно)
II Актуалізація опорних знань.
- Кажуть, «Мій дім – моя фортеця». Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різними приладами. Поверніться думками в рідну домівку, уявіть її, пригадайте та назвіть, які прилади є у вас вдома. Розпочати цю роботу допоможуть вам загадки:
1. Вітя вірші прочитав,
Я з Сергійком заспівав.
Слово в слово, тон у тон
Повторив (магнітофон).
2. Є у нас в квартирі робот
Має він великий хобот.
Любить робот чистоту
І гуде, як лайнер «ТУ» (Пилосос)
3. В нашій кухні кілька літ
Він воркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима. (Холодильник)
- Як назвати їх одним словом (побутова техніка)
III. Постановка теми і мети уроку
1)- Як ви думаєте, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці? ( про побутову техніку і правила використання нею)
Діти читають тему уроку.
2)- Давайте спробуємо передбачити мету уроку:
Пригадати – (правила безпечної поведінки вдома)
Дізнатися – (яку небезпеку містить побутова технхіка, правила користування побутовою технікою)
Вчитися – (безпечно користуватися приладами побутової техніки та діяти в разі небезпеки)
- Для чого ми це будемо робити?
Розвивати – (мислення, уміння працювати в парі, групі)
Виховувати – (почуття відповідальності)
(хором прочитують мету уроку)
3.Ознайомлення з планом уроку.
- Виходячи з вище сказанного я пропоную ознайомитися з планом уроку.
- Яку роботу будемо виконувати?
1.Джерело інформації (підручник, довідкове бюро)
2.Робота в группах (парах)
3.Фізкультхвилинки
4.Сюжетно –рольова гра
5.Перевірка знань
6.Підсумки
IV Осмислення роботи над новим матеріалом.
1)Робота з джерелом інформації.
а) Довідкове бюро
– Що таке побутова техніка?
б) Джерело інформації.
- Яке значення має побутова техніка для людини.
- Чи може бути вона небезпечною?
- Відповідь на це запитання ви отримаєте у підручнику.
- Читання статті у підручнику .
2)Робота в парах (метод евристичних запитань)
3) Фізхвилинка
4)Робота з підручником с.51.
- Розгляньте малюнки. Хто чинить правильно, а хто ні? Що ти порадиш людям (формулювання висновків за формулою Якщо…, то…)
5)Складання пам’яток користування електроприладами і газовою плитою (робота в парах)
Познач правила користування електроприладами зеленим кольором, а правила користування газовою апаратурою – синім кольором.
○ користуйся приладами тільки з дозволу батьків..
○ ніколи не користуйся плитою без дозволу батьків.
○ не тягни за електричний шнур.
○ не залишай поблизу легкозаймисті предмети і матеріали.
○ перш ніж увімкнути плиту , перевір, чи всі крани плити закриті.
○ вмикай і вимикай прилади тільки сухими руками за допомогою вимикача.
○ спочатку запалюй сірник, або спеціальну запальничку , а потім відкривай кран газової горілки;
○ регулярно провітрюй приміщення.
○ не грайся з електроприладами
○ не ремонтуй самостійно зламаний прилад
6)Робота з віршем Л.Коваль «Обережно з газом!»
а) Читання вірша.
- Чого навчає мама доньку?
- Назви застороги матері, доповни їх своїми.
- Коли може вибухнути газ?
- Як дізнатися, що є витік газу?
- Як треба діяти в тому випадку, якщо стався витік газу?
7)Завдання для роботи в групах. Скласти послідовність дій, якщо в будинку стався витік газу.
Встанови послідовність дій,
ЯКЩО ТИ ВІДЧУВ ЗАПАХ ГАЗУ
○ а) подзвони за аварійним телефоном служби газу 104 або іншої служби, якщо вдома нікого нема.
○ б) негайно відкрий вікна на кухні;
○ в) не вмикай світло та електроприлади;
○ г) закрий всі крани плити;
○д) поклич на допомогу дорослих;
8).Перевірка виконання завдань.
9)Розгляд малюнків у підручнику с.53 Хто правильно робить а хто ні?
10)Моделювання ситуації «Я вдома сам. Виклик служби газу.»
- Прослухайте повідомлення дітей. Хто з них правильно повідомив про небезпеку?
- Що треба знати, щоб правильно повідомити про небезпеку?
V. Перевірка знань
Самостійна робота.
Взаємоперевірка.
VІ. Підсумок уроку.
1.Бесіда.
- Давайте повернемося до мети уроку, проаналізуємо, чи досягли ми поставлених завдань.
- Що найбільше вам запам’яталося?
- Яких правил поведінки з побутовою технікою будете дотримуватися?
- А яких потрібно дотримуватися обов’язково?
- Чи зрозуміли ви для чого це потрібно?
- Чому ви навчилися на уроці?
2.Самооцінка.
- Якщо вам урок сподобався,якщо, на вашу думку, ви працювали старанно , на повну силу,вам було все зрозуміло і ви все запам’ятали – намалюйте «веселе сонечко»;
якщо , на вашу думку, ви працювали недостатньо старанно , не на повну силу,вам було не все зрозуміло – намалюйте « сонечко ,частина якого закрита хмаркою»;
якщо ,на вашу думку, було багато матеріалу, який ви не зрозуміли – намалюйте « сонечко ,частина якого закрита хмаркою, яка плаче».