Конспект уроку з предмету «технології» у 7 класі "Блокнот"

Про матеріал
Ця розробка спростить Вашу підготовку до уроку при виборі проєкту «Блокнот». Презентація до уроку завантажена окремо. Додатковою технологією при виготовленні блокноту є «Айріс-фолдінг». Це та технологія, яку діти з легкістю зможуть засвоїти та виконати із задоволенням.
Перегляд файлу

Конспект уроку з предмету «технології» у 7 класі

 

Об’єкт: Блокнот(слайд № 1)

 

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним  

                                       способом.

Додаткова технологія: Техніка «Айріс фолдінг»

Тема. Блокнот. Історія виникнення блокнотів. Види блокнотів.

Мета уроку:

Навчальна: отримання знань з історії винекнення блокнотів; вдосконалювати навички роботи з тканиною та папером, дрібну моторику рук. Ознайомити з технікою «Айріс фолдінг». Повторити правила організації робочого місця, безпечної праці й санітарно-гігієнічних вимог.

Розвивальна: розвивати естетичний смак, уяву, увагу, фантазію, творчі здібності, координацію рухів, окомір та спритність.

Виховна:. виховувати любов до праці, старанність, акуратність, терпіння, любов до прекрасного.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Привітання ( слайд 2)

Ось дзвінок сигнал подав,

До роботи, час настав!

І ми всі часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

 

  1. Перевірка готовності учнів до уроку

- Перевірте, чи все готове до уроку, а саме: альбом, ножиці, кольоровий папір, картон, клей, олівець, тканина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

(слайд №  3-4)

Що таке «Проєкт»?

Які етапи проєктування ви знаєте?

З якими технологіями ми працювали з вами в цьому навчальному році?

Яка технологія вам найбільше сподобалася?

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Сьогодні ми розпочинаємо новий проєкт. Об’єкт якого ви дізнаєтеся, розгадавши ребус. (слайд №  5)

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Так, дійсно, це блокнот. А обкладинку його ми зробимо в цікавій техніці Айріс фолдінг

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 1. Інструктаж з техніки безпеки

Перш, ніж приступати до роботи, давайте з вами повторимо правила техніки безпеки на уроках трудового навчання.

- Починати роботу можна тільки з дозволу вчителя;

- Передавати ножиці можна тільки кільцями вперед;

- Під час робочого процесу не відволікайтеся на сторонні справи, не розмовляйте, будьте зосередженими;

- Охайно та обережно поводьтеся з клеєм, щоб не розлити його;

- У процесі роботи дотримуйтеся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно приберіть  його.

 

2.Бесіда. (слайд №  6)

Блокнот — невеличка книжка, іноді з відривними листками, призначена для запису різних подій, адрес, номерів телефонів, всього, що забажає людина. Також буває електронний тип блокнота. Ще їх називають : записник, нотатник, пам'ятниця, захалявна книжечка, пам'ятка, міта.

 

Історія виникнення блокнота. (слайд №  7-8)

      На сьогодні існує безліч видів блокнотів, різноманітних за формою та дизайном. Але дотепер достеменно не відомо, кому ж першому спала на думку ідея створення цього поліграфічного виробу, другого за популярністю після кулькової ручки. Історія появи блокноту неймовірно цікава, а її розповідь дозволить зануритись в глибоку давнину.

Першим прообразом сучасного блокноту заведено вважати виріб, який в давнину називали «зошитом». Його батьківщиною являється Стародавня Греція. Саме освічені мешканці міст мали можливість писати на дощечках, змащених воском. Для зручності дощечки скріплювали між собою по 4 штуки. Такого роду записні книжки, і стали називатись зошитами, від грецького слова «чотири».

Однак до появи сучасного блокноту залишалось ще чимало століть. Вважається, що перші спогади про виріб схожий на сучасний блокнот з’явились в Парижі в період правління Людовіка XIV.  Правління «короля-сонця» супроводжувалось величезною кількістю прийомів та балів, під час яких увійшла в моду манера непомітно передавати один одному маленькі записочки. Ці записочки були не просто шматочками паперу, їх намагалися оформлювати зі смаком. Для зручності користування та зберігання чистих листків, знатні люди почали замовляли собі мініатюрні книжечки-обкладинки, з яких листки могли вийматися буквально одним порухом руки. Так з’явився перший блокнот. На жаль, автор даного винаходу так і залишився невідомим, так само як і точна дата його появи. Виготовлення блокнотів в промислових масштабах відносять до початку XIX століття.

А от сучасні блокноти-це винахід практичних американців. Вони виявили, що блокнот може використовуватися не тільки для написання романтичних записок, але й, насамперед, для фіксування різноманітних коротких відомостей. Перфорацію листків, яка полегшує відривання листочків, доречі, винайшов в кінці ХIX століття автор відомої книги «Пригоди Тома Сойєра» Марк Твен.

(слайд № 9) Зараз блокнот дуже змінився і є невід’ємним атрибутом не тільки ділових людей чи торгівців, але й - поетів, художників та вчених.

Техніка «Айріс фолдінг»

Техніка «Айріс фолдінг» зародилась в Голандії.

(слайд № 10)

Назву цієї техніки - Айріс - фолдінг - можна перекласти як «райдужне складання ». Малюнок заповнюється тонкими паперовими смужками, які, накладаючись одна на одну під певним кутом, створюють цікавий ефект закрученої спіралі або як складаний екран об’єктива. А це, у свою чергу, пояснює, чому паперові смужки складаються специфічним чином. Однак, краще про все по порядку. «Райдужне складання» тільки здається складним, а на справді, вона вимагає уваги і охайності.

Зображення, виконані в техніці Айріс Фолдінг, є чудовою прикрасою для вітальних листівок, колажів, обкладинок для книг, закладок, записок і фотоальбомів.

(слайд № 11)

Спочатку для виготовлення робіт в техніці Айріс Фолдінг використовувалися смужки кольорового паперу, за допомогою яких можна отримати найнесподіваніші і оригінальні зображення. Сьогодні широке застосування при створенні робіт у цій техніці отримали атласні стрічки, оксамитовий папір, подарунковий папір, кольоровий картон

Для створення роботи необхідно мати під руками білий картон або вже готову основу для листівки у вигляді рамочки з круглим отвором на лицьовій частині. Але найголовнішим у цій роботі буде шаблон. . (слайд № 12)

 

А тепер – БЛОКНОТ.

Структура блокнота (слайд № 13)

Кожен блокнот складається з обкладинки та аркушів паперу

3.  Планування роботи на кожному етапі проєкту(слайд № 14)

Учні по черзі називають план роботи на кожному етапі проєктування

Тож запишімо у зошит: Блокно́т — невеличка книжка, іноді з відривними аркушами, призначена для нотування різних подій, адрес, номерів телефонів, усього, що забажає людина. Записник складається з обкладинки та чистих аркушів паперу, має свою особливу форму, тематику та оздоблення.

Робота з моделями-аналогами (слайд №15)

Пропоную розглянути та проаналізувати особливості зразків, що можуть послугувати нам для формування ідеї тематики та декорування.

 

Аналізуються обкладинки блокнота

  • Структура
  • Розмір
  • Колір
  • Техніка виконання
  • Матеріал виготовлення

Конструкторський етап. Розпочнемо ми його з виконання розмірного креслення основної деталі обкладинки виробу і переходимо до практичної роботи.

 Практична робота (слайд №16)

1.  Зміст завдання

На сьогоднішньому уроці ви створити ескіз обкладинки блокнота. Продумаєте необхідні матеріали, форму, структуру вашого записничка.

2. Вступний інструктаж

При виконанні завдання прошу бути охайними Звертаю увагу на технологічність і послідовність

3. Самостійна робота учнів.

Створення ескізу блокнота

3.1.  Поточний інструктаж

Оцінюється в першу чергу оригінальність ідей та складність композицій.
Контролюю якість, виконаними учнями робіт. Вказую на недоліки і шляхи їх виконання.
3.2.  Заключний інструктаж

Аналізую виконані роботи. Акцентую увагу учнів на робочі місця.

ІV. Підведення підсумків

 На сьогоднішньому уроці всі гарно потрудилися. Кожен створив цікавий ескіз.  (Аналізую роботи учнів).

На наступному уроці ми будемо створювати блокнот, тому візьміть необхідні матеріали, а через урок  – робитимемо обкладинку для нього.

Рефлексія (слайд №17)

  1. Чи дізналися ви про щось нове на уроці?
  2. Чому навчилися на сьогоднішньому уроці?
  3. Порівняйте реальні результати із завданнями, які були визначені на урок.
  4. Чому отримали саме такий результат?

VIІ. Виставлення оцінок за урок

Оцінюємо результати практичної роботи. Виставляємо оцінки у журнал, щоденники.

VIІІ. Завдання додому

На наступному уроці ми будемо створювати заготовки для блокнота

Домашнє завдання: взяти зошити, ескізи та матеріали для виконання практичної роботи.

 IX. Прибирання робочого місця

До побачення! Дякую за увагу!

 

docx
Додано
6 лютого
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку