26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Конспект уроку з природознавства для 2-го класу на тему " Як змінюється життя комах і риб восени?"

Про матеріал

Цікавий, доступний, корисний матеріал для учнів та вчителів. Скориставшись планом конспектом вчитель розширить й уточнить знання учнів про зміни в житті комах і риб від сонячного тепла, рослин, інших тварин.Учні навчаться порівнювати, узагальнювати, а також виховується любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

Природознавство

2клас

Тема.  Як  змінюється  життя  комах  і риб  восени?

 Мета:  розширити  й  уточнити  знання  учнів  про  зміни  в  житті  комах і  риб  від             

             сонячного  тепла,  рослин, інших   тварин;  розвивати  вміння  спостерігати  за

             тваринами,  описувати  зовнішній  вигляд, формувати  вміння  порівнювати,

             групувати  за середовищем  існування,  способом  харчування; розвивати

             спостережливість,  уміння  порівнювати,  узагальнювати; виховувати  любов           

             до природи,  дбайливе  ставлення  до   тварин.

 

Обладнання:костюми  метелика,  бджоли, комара,  мурахи, малюнки  риб  прісної      

                        водойми, комах,  павука,  ілюстрація із зображенням осені, лугу  і річки.

 

                                                     Хід   уроку

I.Організація класу

                    Пролунав  уже  дзвінок,

                    Він  покликав  на урок.

                    То ж  часу  не  втрачаймо.

                    Працювати  починаймо.

ІІ.Мотивація  навчальної діяльності.

1.Хвилинка  синоптика.

Учень- синоптик  розповідає  про погоду  за  поданим  планом:

                                      1.Дата.

                                      2.Пора  року.

                                      3.Стан  неба.

                                      4.Температура  повітря.

                                      5.Опади.

                                      6.Вітер.

Діти  записують показники погоди у  зошити  з  друкованою  основою.

-  Діти,  які зміни  відбулися в природі  за  вашими  власними  спостереженнями?

- Чи  схожі  зміни  в  природі  на  ті, що зображені на  малюнку  на  дошці?

- Молодці!  Продовжуйте і  надалі  вести  спостереження за   природою.

 

                                                                   1

2.Відгадування  загадок.

1)Є  в лісі хата,

    В  ній  кімнат  багато.

 

    Тут  живе  отара

     Добрих  санітарів.

    Та  цю  хату  не  чіпай –

    Санітарам  спокій  дай.(Мурахи)

 

2)Ця  маленька  трудівниця

    Мед  збирає  як  годиться.

    Все  у  вулик, у  стільники,

     Не  цурається  роботи.(Бджола)

 

3)Що то за  гість:

    Ніжок  має  шість.

   Тільки  лялечка  проснеться-

   Враз  у  шати  одягнеться.

   Погляду  не  відірвати-

   Здатний  всіх  зачарувати.(Метелик)

 

4)Тонкі  ніжки,  два  крила

  І  за розміром  мала.

  У  кімнаті,  надворі

Рідна  нам,  як  комарі.(Муха)

 

5)Наче  пилка,  зуби  мала,

    У воді  проживала,

    Всіх  лякала,  всіх  ковтала.

    А  тепер  в  казан  попала.(Щука)

 

6)Під  водою  у  вирі  глибокім,

   Сріблячись  плямистим  боком,

    Спочиває  хижий …(окунь)

 

3.Гра «Видали  зайве».

а)- Скільки  ніжок  у  комах?

                                                                          2

- Чи  всі  істоти на  малюнках  комахи?

(Учні  роблять висновок,  що  зайвий  павук,  бо в  нього 8 ,  а  не 6 ніг.)

б)- Яка  риба  зайва? Чому?

(Камбала, бо це морська риба).

 

ІІІ.Повідомлення  теми  і завдань  уроку.

Ви,  мабуть,здогадалися, що сьогодні  на уроці йтиметься про комах і риб.  То  ж сьогодні урок незвичайний, а урок  - мандрівка на луг  і  річку, щоб дослідити,  як змінюється  життя цих тварин  восени, як вони готуються  до зими,  з’ясувати  істотні ознаки  будови комах  і риб.

 

ІV. Первинне сприйняття  й усвідомлення  нового матеріалу.

1. Уявна  мандрівка  на луг.

Ось ми  і на лузі. Тут на  нас  чекають друзі - комахи, які  повідають нам, як  вони готуються до зими.

Яблунева  плодожерка. Восени,  коли  приходить холод,  я  ховаюся  під кору дерев, утворюю кокон  і зимую  в ньому.  А  навесні  з настанням  теплих днів  я перетворююсь з красивої лялечки на чарівного метелика. До  побачення.  Зустрінемось весною.

Комар. А я  найчастіше  зимую  у старих, темних приміщеннях, підвалах, погребах.  Холодом віє,  час  мені  поспішати!

Мураха. Ми, мурахи, зимуємо  у мурашнику.  Восени  приносимо  листочки,  щоб  позакривати  на зиму  усі двері.  На  вулиці  холодно, а в нашій  оселі  тепло  і тихо.  Ой, побіжу,  бо  незабаром зачиняться  останні  двері  моєї оселі.

Бджола. З приходом осінніх холодів ми, бджоли,  затикаємо прополісом  щілини та щільно  скупчуємось  на стільниках (показує малюнок). Узимку ми  майже нерухомі.  Однак  продовжуємо живитися медом. Завдяки цьому в нас  виділяється тепло  і у вулику  втримується температура до  + 20 С. До нових  зустрічей.  Адже змушена готуватись до зими.

- Діти, де ж поділись  друзі – комахи?

2.Фізкультхвилинка.

3.Робота  з  підручником(с.56)                                                                                             Прочитати останній абзац і  допомогти Сонечку Семикрапочці  дізнатися: куди поділися  його родичі? Чому  вони зникають?

                                                                  3

4.Розповідь  з  елементами бесіди на  основі прочитаного.

У  зв’язку  зі змінами  в  неживій  природі  відбуваються  зміни  в  рослинному  і 

тваринному  світі.  Ранньої осені  ще цвіте  багато  рослин.  Згодом,  коли сонечко  опускається  нижче, посилає  на  землю менше  тепла,  кількість квітучих  рослин зменшується. Це  призводить  до зменшення комах. З кожним днем їх стає менше і менше.

- Куди  вони поділися?

-Як  довго  спатимуть?

-А чи знаєте  ви, що мурахи  не  замерзають  навіть тоді, воли мороз сягає -30С. Чому? Ще  з  осені  вони в своєму  тілі  накопичують гліцерин. Саме  ця  в’язка  речовина  рятує  мурах  від морозів.

-Серед  метеликів  є й такі, що,  як  перелітні  птахи,  відлітають  туди, де  тепліше. Це,  наприклад,  білан  капустяний,  деякі  види  кропив’янки. Великими  групами  ці метелики  відлітають на  південь,  аж до  Африки,  а  навесні  повертаються.

- А ще комахи – це  «бюро погоди».

5.Презентація  «Народних синоптиків».

-Великі мурашки  восени – на холодну  зиму.

- Мурашки  збираються біля  шпарки в  землі – на дощ.

-Якщо хмари  ще є,а метелики ще літають  - настане ясна  погода.

- Якщо дощ  закінчився, а комахи  не покидають  укриттів – погода повториться.

«Народознавці»

-Бджоли раді  цвіту,  а  люди – літу.

- Тихий, як  мурашка,  а  жалить,  як  оса.

6.Фізкультхвилинка.

7.Мандрівка  на  річку. «Мозковий штурм».

- З  якими  друзями  пропонує  познайомити  Карасик  Золотенко?

-Що  ви  знаєте  про життя цих риб?

- Який спосіб  їхнього харчування?

- Де мешкають  ці  риби?

-Як змінюється  життя мешканців  водойм  із настанням  осені?

 

8.Самостійна  групова  робота  на основі  тексту  підручника (с.57) і  додаткових  матеріалів.

(Діти об’єднуються у групи: хижі  риби,  рослинноїдні риби  і  інші мешканці  водойм

                                                                          4

( жаба, рак, комахи), складають  розповідь  про обрану  тварину  за  планом:

- назва тварини;

-  її розміри;

-  частини  тіла тварини;

- чим укрите  тіло;

 - чим  живиться, до якої  групи  належить за  способом  живлення;

-  цікавинки з життя тварин.

9.Захист самостійних творчих  робіт.

 

VІ. Закріплення й  осмислення матеріалу.

1.Робота в зошиті  з  друкованою основою,с.25.

- Поставте в кружечках  цифри,  що відповідають  назвам  риб.

2.Гра  «Сенкан».

  1. Щука
  2. хижа, довга;
  3. виглядає, хапає, їсть;
  4. поїдає різних менших риб;
  5. санітар.

 

  1. Мурашка
  2. маленька,працьовита;
  3. бігає, працює, будує;
  4. приносить велику  користь лісу;
  5. трудівниця.

VІІ. Підсумок  уроку.Рефлексія.

  - Якою новою  інформацією  ви  поповнили  свій  багаж  знань?

- Я дізнався…

- Я впевнений…

- Мене зацікавило…

- Мені  сподобалося…

- Я дякую  за  співпрацю…

VIII. Домашнє завдання.

Скласти  казкове  оповідання  до малюнків  підручника, с.57.

 

doc
Додано
6 березня 2018
Переглядів
3535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку