Конспект уроку з природознавства на тему "Океани,материки та частини світу"

Про матеріал

Конспект уроку з використанням музико-терапевтичної технології "ПіснеЗнайка".Мета технології: безстресове комфортне засвоєння знань і одночасний гармонійний розвиток дитини. Забезпечити дитині належний мінімальний рівень життєвих компетенцій, що зробить її особистість адаптованою і адекватно-зорієнтованою в навколишньому середовищі, підготовленою до навчання в школі.

Перегляд файлу

Тема: Океани,материки і частини світу

Мета. Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної -  дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел,  користуватися різноманітною довідковою літературою; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи.

Предметні компетентності: поглибити знання учнів про океани,материки,острови й півострови,частини світу,познайомити зрозміщенням їх на карті,формувати вміння практичнопозначати їх на контурній карті;розвивати вміння порівнювати,аналізувати й узагальнювати отриману інформацію,просторові уявлення,кругозір;підтримувати інтерес до вивчення природознавства;виховувати взаємоповагу,бажання охороняти нашу планету.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладання: предметні таблиці, мультимедійні презентації,контурні карти,глобус.

Хід уроку

І.Організаційний момент

-Закрийте очі!Уявіть таку картину,яку б ви хотіли побачити за вікном.Який у вас настрій?Отак,з гарним настроєм розпочнемо наше спілкування.

-Доброго дня,діти!Мене звуть Вікторія Сергіївна.Як звуть вас я вже бачу на байджеках.Сьогодні я проведу у вас урок природознавства.Та прийшла я не сама.Зі мною завітали мої вірні друзі Тітонька Сова-Мудра голова та ПіснеЗнайко.З Тітонькою Совою ви вже знайомі,адже не одноразово бачили її веселі уроки,а з ПіснеЗнайкою я вас сьогодні познайомлю.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- З ПіснеЗнайкою знання легко вам дадуться,

Відповіді на уроці,піснею проллються.

(співаю)

 

Пісне знайко друг мій вірний,

Все на світі знає.

Він на кожному уроці мені допомагає.

Я крокуєм з ПіснеЗнайкою,

По уроках як завжди

І сьогодні познайомлю з моїм другом залюбки!

 

III. Підсумок фенологічних спостережень

-Сьогодні ми здійснемо круглосвітню подорож по нашій прекрасній планеті Земля. А щоб подорож була результативною і корисною візьмемо в дорогу з собою увагу і кмітливість, старанність і активність,віру в себе і, звичайно багаж зі знаннями.

А чи сприяє погода нашій подорожі розкаже Тітонька Сова.

 (Перегляд мультфільму «Листопад»)

ІІІ. Активізація опорних знань учнів

-ПіснеЗнайко вірний друг,

Нам завжди допомагає.

Основні свої завдання він не забуває.

І завжди у нас із вами всі знання перевіряє.

-Щоб перевірити ваші знання ПіснеЗнайко склав для вас кросворд.

1.Кросворд (презентація)

- Яке слово утворилося? (Екватор)

- Діти,пригадайте,що таке екватор? (Екватор-уявнв лінія,яка поділяє Землю на дві півкулі: Північну та Південну.На поверхні планети ні полюси,ні лінія екватора ніяк не позначені.Вони існують лише уявною лінією і зображуються тільки на глобусі і картах.)

2.Топографічний диктант.

- З першим завданням ви справилися на «відмінно». Але ПіснеЗнайко приготував ще одне.

(на дошці план місцевості)

Дивлюсь на це я, що казати

Тут можна голову зламати.

Якісь значки та заморочки.

Кружечки,рисочки та точки

Зелені плями та блакитні.

Слова на них іще помітні

Коричневі  якісь кривулі

Маленькі з шпичками кулі.

Хто може з ва мені сказати

Як нам мистецтво це назвати?

                                                                      (План місцевості)

  • Молодці,діти. Бачу ви швидко та вправно виконаєте всі завдання мого друга. Прочитайте топографічний диктант.

(Презентація)

IV. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на вас чекає втіха

Навколо Землі ми зможем об'їхать

І зробимо це не за довгі роки

А за 40 хв. уроку.

-Побачемо океани,материки,поговоримо про частини світу. Подорожувати будемо різним транспортом. Спочатку сідаємо у наш уявний корабель.

Вітер весело вітрила надуває

Корабель швидкість набирає.

  • Попереду Світовий океан.
  • Пригадайте,що таке Світовий океан? (Світовий океан-водна оболонка Землі,яка омиває всі материки та і займає близько 70,8 % поверхні земної кулі. )
  • Які частини Світового океану ви знаєте? (Тихий,Індійський,Атлантичний та Північно-Льодовитий океани.)
  • Ось пряме включення з космосу.Космонавт Ден.

(Відео №1)

  • Підключемося до космічногокорабля,який зараз літає навколо нашої планети.

(Відео №2)

Коментар до відео:

-Тихий океан займає   всієї поверхні Земної кулі. Він найбільший.

-Другий за розмірами Атлантичний океан. Виділяється серед усих океанів тим, що він з'єднує обидві полярні області Землі у вигляді широкого проливу.

-Індійський океан найтепліший.

-Найменший і найхолодніший океан на Землі Північно-Льодовитий.Майже завжди покритий льодом.В деяких місцях товщина льоду досягає 1,5 км.

-Тож,скільки океанів ви налічили?

-Який найбільший?А найхолодніший?

V. Фізкультхвилинка для очей

VІ. Робота над темою уроку

1.Вправа «Дишифрувальник»

-Продовжуємо подорож. Ох і ПіснеЗнайко знову хочете перевірити ваші знання. Передав мені якийсь шифр в який сховав слово.Треба його скоріше відгадати,щоб знаки куди прямувати далі.

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6

МАТЕРИКИ

 

-Отже,мандруємо по материках. Пересідаємо з корабля на повітряну  кулю.

-Цікаво,а хто придумав повітряну кулю?!

-Ви часом незнаєте,діти?

-А от сучасні мультиплікаційні герої Фіксики знають і радо поділяться своїми знаннями.

(мультик про кулю)

 

2. Зупинка «Картографічна»

-Тітонька Сова,

Мудра голова.

Хоч вночі літає

Все на світі знає.

А от що таке материк іще незнає.

-Допоможемо.Подивіться на схему і спробуйте сказати,що таке материки?

 

(Материки-велика ділянка суші,оточена з усіх сторін водою)

3.Фізкультхвилинка

-Уже затерпла в діток спинка

Стука в двері фізкультхвилинка.

4.Історія виникнення материків.

-Вчені припускають,що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик,який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин,які почали дрейфувати в різних напрямках.Так утворилися Північна та Південна Америки,Австралія,Африка та Євразія.(показую на карті)

VІІ. Первинне закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником.

-Відкрийте будь-ласка свої підручники на ст.52.Розгляньте мал.36,давайте визначимо,скільки материків і який найбільший?

-- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

2. Метод « Займи позицію»

(У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис  і зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово « острів» без попереднього ознайомлення)

Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3

3. Робота з картою

- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія)

- Що ж тоді, на вашу думку буде називатися  напис під номером 1? ( це півострови)

- Знайдіть півострови на карті

( Кримський, Аравійський)

-Пропоную детальніше познайомитися з материками.Перегляньте уважно відео,приготуйтесявідповідати на запитання.

-Скільки материків на Землі?

-Який найменший?

-ПіснеЗнайко і пісеньку про материки приготував.Заспіваймо її разом.

VІІІ. Закріплення та узагальнення матеріалу.

1.Пісня «Материки»

-На якому материку живемо ми?

2.Відео «Частини світу»

3.Робота з контурною картою.

-Нанесемо на контурну карту назви материків.

ІХ. Підсумок уроку.

1.Гра «Ерудит»

1.Який найменший з материків?(Австралія)

2.Який материк називають полюсом спеки?(Африку)

3.Який острів найбільший?(Гренландія)

4.Який материк ви б назвали «полюсом холоду»?(Антарктида)

5.В якій частині Євразії знаходиться Україна?(в Європі)

2. «Екологічна хвилинка»

-Скажіть,чого ви бажаєте людям усієї Землі?(передаємо глобус)

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

-Діти,де б ви не були,по яких країнах не мандрували памятайте,що найкраще ніж удома в мами більш нема ніде-ніде.

Пісня «Найкраще вдома»

І лечу у мріях я крилатих

Крізь туман минулих тих віків

У часи піратів-моряків

У добу визначних відкриттів

І зміняться курси

І зміняться румби

І заносять знов уяву цю мою

Ось я особисто із самим Колумбом

Разом з капітаном

На містку стою

Ось матросом я у Магеллана

Ось на полюсі чі бозна-де

Та тепліше ніж удома в мами

Так і знай нема ніде-ніде

На півночі й півдні

На заході й сході

Багато країн є різних і нових

Рідний ти мій краю,рідний ти мій доме

На світі великім лиш один.

 Заключне слово вчителя

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож, і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.Спасибі за співпрвцю.

Х. Домашнє завдання

Здійсніть уявну подорож по одному з материків.Складіть усну розповідь.

 

 

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку