З досвіду роботи " Використання лепбуків на уроках природознавства"

Про матеріал

Лепбук-новий засіб навчання

Для формування природознавчої компетентності, крім традиційних засобів, вибрала, вивчаю і використовую нове, цікаве - Lapbook, або, як його ще називають, інтерактивна тематична папка з кишеньками, дверцятами та віконцями, що відкриваються, рухомими та цікавими деталями, які дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Це порівняно новий засіб навчання. Уперше їх почали створювати американці. Папки зацікавлюють дитину, привертають її увагу до себе своїм яскравим зовнішнім виглядом та подають наявну інформацію в компактній формі.

Перегляд файлу

А. Дістервег говорив : «…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу…». І ці слова для нас як учителів є орієнтиром у роботі. Для формування природознавчої компетентності, крім традиційних засобів,  вибрала,  вивчаю і використовую  нове, цікаве -  Lapbook,  або, як його ще називають, інтерактивна тематична папка з кишеньками, дверцятами та віконцями, що відкриваються, рухомими та цікавими деталями, які дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Це порівняно новий засіб навчання. Уперше їх почали створювати американці. Папки зацікавлюють дитину, привертають її увагу до себе своїм яскравим зовнішнім виглядом та подають наявну інформацію в компактній формі. Тому  розробила, адаптувала серію різноманітних лепбуків природознавчого спрямування.

При  комплектуванні папок за мету ставлю комплексно й гармонійно поєднувати інформаційну, виховну, розвивальну та мотиваційну функції для того, щоб збуджувати розум та емоції дітей. Установлюю міжпредметні зв’язки – включаю запитання й завдання з  інших навчальних предметів. Щоб  заповнити папку, школяреві потрібно буде виконати певні завдання, провести спостереження, вивчити запропонований матеріал. Так, створюючи лепбук  «Африка» в 4 класі, пропоную учням підібрати інформацію за рубриками: «Рекорди Африки», «Загадки та кросворди», «Поетична сторінка», а потім  попрацювати з картою. Сама ж готую кишеньку «Перевір себе», де діти виконають тестові завдання.  Це гарний спосіб закріпити певну тему зі школярами. А при створенні лепбука  «Як зберегти тепло і світло в нашому домі» учнями 3 класу було застосовано правила економного використання води, тепла, електроенергії в побуті. У фішбоуні, який  спрямований на розвиток критичного мислення учнів, установлено причинно-наслідкові взаємозв'язки та зроблено висновок.  Найголовніше - привчити дитину збирати матеріал не лише тоді, коли вивчається тема, а  поповнювати його безперервно. Це  крок до того, щоб школярі самостійно отримували знання, уміння, навички.

Лепбук - це заключний етап самостійної пошукової роботи, яку дитина виконує в процесі вивчення  теми. З’являється багата підбірка наочного матеріалу. Це і художнє слово, й ігри, і диференційовані завдання. А діти від нього просто у захваті.    За допомогою лепбука ми можемо розкрити будь-яку, навіть складну, тему! Тому що лепбук говорить з дитиною на зрозумілій у її віці мові – на мові здивування, гри. Так, працюючи над  завданнями лепбука «Птахи навесні»,  учні грають у лото «Птахи». Об’єднуючи пернатих друзів у відповідні  групи, складають пазли, упізнаючи гнізда пташок. Ще одна з причин використання лепбука – це необхідність сьогодення відмовитися від практики механічного заучування навчального матеріалу, а натомість використовувати способи поступового запам’ятовування в процесі роботи, гри. У папці  організовується робота з пам’ятками, опорними схемами, фішбоунами до того часу, доки не відбудеться практичне засвоєння їхнього змісту. Із цією ж метою  використовую багато дидактичних ігор, що ґрунтуються на активізації кінестетичного каналу сприймання інформації .У лепбукові збирається матеріал за різними технологіями: ігровими, пізнавально-експериментальними, проектними, мнемотехнікою.          Роботу з лепбуком організовую як індивідуально, так і в парі та групі. Папку можна використовувати як у школі,  так і вдома. Лепбук  роблять спільно: учитель, дорослі та діти. Він є ефективним засобом для співпраці з батьками.

           У результаті створення лепбуків у дітей формуються уміння планувати наступні дії, домовлятися з однолітками, шукати потрібну інформацію, систематизовувати її за своїм бажанням та краще  зрозуміти й запам'ятати, самостійно давати пояснення на запитання, що виникають,  приймати особисті рішення, спираючись на свої знання й уміння.

            Отже, лепбук учить  дитину самостійно збирати, структурувати складну інформацію. Він – один із  способів для повторення вивченого, один  із видів спільної діяльності дорослих  і дітей, що об'єднує всю сім'ю для захопливого й корисного заняття, прищеплює  дітям любов до навчання, розвиває   креативність і творче мислення.

 

docx
Додав(-ла)
Жмуд Валентина
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку