Конспект уроку з теми: "Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.", 8 клас, підручник "Інформатика", автор Ривкінд

Про матеріал
Конспект уроку з теми: "Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.", 8 клас, підручник "Інформатика", автор Ривкінд
Перегляд файлу

Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

Мета:

  • дати основні поняття: комірка, діапазон комірок, типи даних, абсолютні, відносні та мішані посилання;
  • розвивати знання учнів в області інформаційних технологій, мислительні процеси дітей;
  • показати важливість знань і вмінь у сфері інформаційних технологій, виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: MS Excel

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Завдання 1 Встановіть відповідність між функцією та дією, яку вона виконує у формулах

Назва функції

Відповідність

Дія

SUM

 

Обчислює середнє значення

AVERAGE

Визначає мінімальне значення

MAX

Визначає максимальне значення

MIN

Обчислює суму

Завдання 2 Укажіть, які з поданих нижче формул записані правильно, а які неправильно. Виправте помилки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На уроках, в сьомому класі, ми вже ознайомились з призначенням табличного процесора та навчились працювати з ним: вводити данні до комірок, редагувати їх, створювати діаграми, записувати формули. Також ви вже вмієте копіювати дані декількома способами. А як скопіювати формули в електронній таблиці? Які посилання потрібно використовувати? Про це сьогодні ми й дізнаємось на уроці. Занотуйте в зошиті тему заняття «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок»

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Діапазон комірок – це сукупність комірок, які можна опрацьовувати як єдине ціле.

Залежно від способу задання, розрізняють два види діапазонів: зв’язні і незв’язні.

Зв’язний діапазон позначається адресами лівої і верхньої і правої нижньої комірок або двома заголовками рядків (стовпців), відокремленими двокрапкою.

Наприклад,

  • А2:С5 – прямокутний діапазон;
  • А:В – діапазон з усіх комірок стовпців А та B;
  • 2:4 – діапазон з усіх комірок рядків 2, 3 та 4.

Розглянемо задачу: Нехай у клітинках діапазону С3:С7 міститься кількість відмінників у 8-10 класах школи, у комірці С8 порахована їх загальна кількість. У клітинках діапазону D3:D7 потрібно обчислювати відсоток відмінників у кожному класі.

Модифікація – це процес який відбувається при копіювання формули, яка містить посилання на інші комірки, в результаті чого може відбутись автоматична зміна посилань.

Типи посилань:

Іменування комірок

У ряді випадків, більш зручним є присвоєння коміркам імен. Імена комірок можна вибирати у відповідності зі змістом величин, що в них знаходяться. Наприклад, кількість, ціна, курс. І якщо у формулі використати посилання на такі комірки то, ми уже з вигляду формули можемо сказати, які величини в неї входять.

Змінення імені

На вкладці Формули у групі Визначені імена натисніть кнопку Диспетчер імен.

У діалоговому вікні Диспетчер імен клацніть ім’я, яке потрібно змінити, і натисніть кнопку Редагувати.

У діалоговому вікні Редагування імені введіть нове ім’я в полі Ім’я.

Змініть посилання в полі Посилання й натисніть кнопку OK.

У діалоговому вікні Диспетчер імен у полі Посилання змініть клітинку, формулу або константу, які представлено іменем.

Типи посилань

Посилання

Тип

Пояснення

C3

Відносне

Під час копіювання формули може змінюватися і номер стовпця,  і номер рядка

$A$1

Абсолютне

Під час копіювання формули номер стовпця і номер рядка незмінні

курс

Абсолютне

Під час копіювання формули номер стовпця і номер рядка незмінні

C$1

Мішане

Під час копіювання формули номер стовпця і може змінюватись, номер рядка не може

$A3

Мішане

Під час копіювання формули номер рядка може змінюватись, номер стовпця ні

V. Усвідомлення набутих знань. Ст.. 235 №1. (А, В, Г, Ж)

У комірці Е3 знаходиться формула: =$B$3+C4. Запишіть який вигляд матиме ця формула, якщо її скопіювати в комірки E7, C3, E11, A2


А) =$B$3+C8

Ж) =$B$3+#REF!

В) =$B$3+A4

Г) =$B$3+C12


VI. Формування вмінь та навичок. Робота за комп’ютером

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

3) Практична робота за комп’ютерами.

Ст.. 235 №3(а-в) виконати завдання

А)

Прибуток фірми за рік

 

І квартал

ІІ квартал

ІІІ квартал

ІV квартал

За рік

Схід

2478

346

1678

345

 =SUM(B3:E3)

Твікс

1232

367

2377

1345

 

Анаіс

348

3776

1996

2004

 

Меридіан

673

332

237

5221

 

Техно

3622

897

458

659

 

Юпітер

1945

1736

1578

822

 

Світ ІТ

223

712

466

905

 

Б)

Розрахунок ціни товару в гривні

Курс євро

28,88₴

Товар

Ціна в євро

Ціна в грн.

 

 

Праска

15,00 €

=$B$3*D4

 

 

Принтер

60,00 €

 

 

 

Сканер

50,00 €

 

 

 

Клавіатура

10,00 €

 

 

 

Миша

3,00 €

 

 

 

Модем

20,00 €

 

 

 

Електронна книга

140,00 €

 

 

 

Проектор

430,00 €

 

 

 

Bluetooth колонка

32,00 €

 

 

 

Фотоапарат

70,00 €

 

 

 

Точка доступу

47,00 €

 

 

 

Планшетний ПК

234,00 €

 

В)

Кількість учнів в 8 класах ЗОШ № 15

 

 

 

 

 

Клас

Кількість дівчат

Кількість хлопців

Кількість учнів в класі

Відсоток від загальної кількості учнів 8 класів

8-А

17

10

 =B6+C6

=D6/Учні_8 

8-Б

15

9

 

 

8-В

12

13

 

 

8-Г

16

12

 

 

 

 

Разом

 =SUM(D6:D9)

 

Додаткове завдання. У створеній таблиці на Аркуші 4 виконайте наступні завдання:

  • Введіть, актуальні на сьогодні курси валют.
  • Обчисліть ціну товару, використавши абсолютну адресу комірки.
  • Застосуйте відповідні грошові формати.
  • Оформіть таблицю на власний розсуд.

 

 

Назва товару

Ціна в гривнях

Ціна в доларах

Ціна в євро

Ціна в фунтах стерлінгів

Введіть курс долара

 

Міксер

856,5

 

 

 

Введіть курс євро

 

Торшер

1145

 

 

 

Введіть курс фунта стерлінга

 

Телевізор

8974

 

 

 

VII. Підбиття підсумків уроку (Коротке тестування, кожне запитання оцінюється в 1 бал, максимальна кількість балів – 6)

1. Посилання, яке не модифікується під час копіювання формули –

а) абсолютне

б) відносне

в) мішане

2. Якщо задано посилання  на комірку $A3 то воно –

а) абсолютне

б) відносне

в) мішане

3. Якого вигляду набуде формула =$B$3*C1+B1, якщо вона знаходиться в комірці D1 і скопійована до комірки D4

а) =$B$4*C1+B4

б) =$B$3*C4+B4

в) =$B$4*C4+B1

4. Виберіть серед перелічених абсолютні посилання на комірки

а) C3   б) $A$1

в) курс  г) $A3

5. Які з поданих нижче формул записані не правильно

а) =sum(a5:a12)

б) = $c$4*b5\a5

в) =sum(A12, A34)

г) =G$4*d4

6. Для зміни імені комірки потрібно перейти на вкладку

а) дані

б) формули

в) вставлення

Домашнє завдання п. 7.1 ст. 230-231, ст.. 235 № 2 (а-г) письмово.

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
4461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку