Конспект уроку з теми "Масштаб"

Про матеріал

Інтегрований урок математики та географії. Мета: навчити учнів застосовувати знання здобуті на уроках математики для визначення відстаней по карті та побудові діаграм на основі географічних даних. Форма уроку:практична робота



Перегляд файлу

Інтегрований урок математики та географії

6 клас

Учитель математики

Білозерського ЗПЗСО№2

Імені Б.Хмельницького

Придіус І.І

 Математика. Пропорції. Діаграми. Масштаб.

Географія. Масштаб. План. Карта.

Мета.  Навчитися застосовувати знання здобуті на уроках математики для визначення відстаней по карті та побудові діаграм на основі географічних даних.

Тип уроку. Застосування здобутих знань

Форма уроку. Практична робота.

Обладнання. Атлас „Загальна географія”  6 клас, комп’ютер.

 Хід уроку.

І Організаційний момент

Перевірка підготовленості учнів і класу до уроку.

 ІІ Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів

Учням пропонується вдома заповнити листок з пропусками і розв’язати задачу.  Три учні працюють біля дошки та  демонструють розв’язання задачі.

Задача. Світовий океан становить 71 % поверхні нашої планети(поверхня Землі –510 083 000 000 000 м2 ). Яка площа світового океану? Тихий океан займає 1/2, Атлантичний -1/4, Індійський -1/5, а Льодовитий 1/20 Світового Океану. Знайдіть площу океанів. Побудуйте кругову та стовпчасту діаграми. В цей час проводиться фронтальне опитування по запитанням.

Масштаб – це___________________________________________(відношення, яке показує у скільки разів  зменшенні відстані на глобусі, карті в порівнянні з дійсними відстанями).

Діаграма – це ______________________________________________________ (символічний малюнок, який ілюструє співвідношення між величинами). Глобус –це  _______________________________________________________ (модель Землі. Земна куля в зменшеному вигляді із застосуванням масштабу. Карта – це _______________________________________________________ (зображення Землі на площині в зменшеному вигляді із застосуванням масштабу).

Хто такий Ератосфен?____________________________________________

__________________________________________________________________ Який вклад Ератосфена в розвиток математики?_______________________

__________________________________________________________________  Який вклад Ератосфена в розвиток географії?_________________________

_____________________________________________________________

Що таке пропорція? ___________________________________________ (Рівність двох відношень)

Сформулюйте основну властивість пропорції__________________________  (Добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку середніх її членів).

Яка залежність між відстанню на карті  та на місцевості? _____________ (Прямо пропорційна).

 ІІІ Мотивація навчальної діяльності.  Чи зміг Ератосфен зробити свої відкриття в області географії, якщо б не знав математики? Мета нашого уроку навчитися знання отримані на уроках математики застосовувати при вивченні географії. Заходити відстані між пунктами по карті і за планом зручно з допомогою пропорції.

 ІV Практична робота. Учні працюють самостійно над завданнями. Учитель консультує, надає допомогу .

Обладнання. Атлас „Загальна географія”  6 клас.

Завдання №1  Виміряйте відстань між Херсоном і Києвом. Обчислити відстань між містами на місцевості. 

 

На карті (см)

На місцевості (см)

Масштаб

 

 

Виміри  

 

 

Розв’язання.________________________________________________________

__________________________________________________________________ Відповідь. ________________________________________________________

2) Відстань між Херсоном і Львовом 724, 5 км. Обчислити відстань між містами на карті та зробіть перевірку.

 

На карті (см)

На місцевості (см)

Масштаб

 

 

Виміри  

 

 

  Розв’язання._______________________________________________________

_______________________________________________________

Відповідь. ________________________________________________________ 3) Відстань між містами Херсон та Одеса на карті дорівнює 144 км, а на карті – 1,2 см. Знайти масштаб карти. 

 

На карті (см)

На місцевості (см)

Масштаб

 

 

Виміри  

 

 

Розв’язання._____________________________________________________

________________________________________________________________ Відповідь. ______________________________________________________ Завдання 2. Площа земельної ділянки квадратної форми складає 25 га. Накреслити план земельної ділянки та визначити, якою буде площа ділянки на плані, якщо масштаб плану становить 1: 10000? Розв’язання.

На карті сторона квадрата(см)

На місцевості сторона квадрата(см)

 

 

 

 

 

  ________________________________________________________ Відповідь._________________________________________________________  План земельної ділянки.__________________________________________

Завдання 3.  Користуючись „Атласом світу”(стор. 38) побудувати стовпчасту діаграму.

  1. Заповніть стовпчик таблиці про кількість населення.

2. Розрахуйте з допомогою пропорції висоту стовпчиків діаграми так, щоб 1 000 тис. особам відповідав прямокутник висотою 2 см.

 3. Розрахуйте з допомогою пропорції градусну міру сектора, що відповідає населенню кожної області

4. Побудуйте стовпчасту і кругову діаграму.

5. Побудуйте діаграму з допомогою комп’ютера.

Область

Населення  тис. осіб

 

Градусна міра сектора

 

Висота стовпчика см

 

Херсонська

 

 

 

    Одеська   

 

 

 

Київська

 

 

 

Донецька   

 

 

 

Львівська

 

 

 

   Розв’язання.______________________________________ Діаграма.______________________________________

Висновок. Чи потрібно географам і мореплавцям знати математику? ________________

Домашнє завдання  

1.Підібрати дані з підручника „Географія 6 клас” і побудувати стовпчасту та кругову діаграми 

2.Територія мішаного лісу на плані масштабу 1:5000 має форму прямокутника зі сторонами 4,5 см і 6 см. А хвойний ліс на плані масштабу 1 : 2 500 має форму квадрата зі сторонами 8 см. Який ліс - мішаний чи хвойний - має на місцевості більшу площу?

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
2339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку