Конспект уроку з теми: «Ознаки подільності на 9 і 3»
Мета уроку: доповнити знання учнів ознаками подільності на 9 і на 3, навчити користуватися цими ознаками під час розв’язування вправ; формувати математичні комунікативні та загальноосвітні компетентності, культуру усних і письмових обчислень; розвивати вміння зосередитися на головному.
Очікувані результати: учні повинні вміти наводити приклади чисел, які діляться націло на 9 і на 3, формулювати ознаки подільності на 2, 3, 5, 9 і 10 та розв’язувати вправи, що передбачають використання ознак подільності на 2, 3, 5, 9, 10.
Обладнання та наочність:підручник, роздавальний матеріал,
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Організаційний етап
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
II. Перевірка домашнього завдання
▪ Взаємоперевірка в парах
Запропонувати учням перевірити один в одного знання ознак подільності на 2, 5, 10 та означення парних і непарних чисел.
III. Актуалізація опорних знань
▪ Математичний диктант
1. Які числа називають парними?
2. Запишіть найменше трицифрове непарне число.
3. Допишіть до числа 127 праворуч таку цифру, щоб одержане число ділилося і на 2, і на 5.
4. Встановіть без обчислень, чи ділиться на 5 сума
.
5. Чи ділиться на 10 добуток чисел 3733 і 45?
6. Запишіть найбільше чотирицифрове число, яке ділиться на 5 і сума цифр якого дорівнює 11.
Здійснити перевірку шляхом коментування з місця.
IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Запишіть будь-яке велике число і дайте відповідь, чи ділиться воно на 9 і на 3. Чи можна за останньою цифрою числа визначити, чи ділиться воно на 9 або на 3? Сьогодні ви зможете цього навчитися, не виконуючи самого ділення. Погодьтеся, це зручно.
V. Засвоєння нових знань
План викладання нового матеріалу
1. Ознаки подільності на 9.
2. Ознаки подільності на 3.
▪ Самостійна робота з підручником
Підручник § 1, п. 3.
▪ Бесіда за запитаннями для опрацювання
1. Як за записом натурального числа дізнатися, чи воно ділиться на 9;3?
2. Визначте, чи є правильним твердження:
а) якщо число ділиться на 9, то воно ділиться й на 3;
б) якщо число ділиться на 3, то воно ділиться й на 9.
VI. Первинне закріплення знань
▪ Виконання усних вправ
Підручник § 1, п. 3 № 4-6
▪ Робота учнів біля дошки
Підручник - § 1, п. 3
• Середній рівень - №75; №77.
• Достатній рівень - №79; №81; №82; №85.
• Високий рівень - №89; №93.
▪ Індивідуальна робота за картками
Картка № 1
1. Поставте замість зірочки таку цифру, щоб отримане число ділилося на 9: а) 235*; б) 47*2; в) *711.
2. Дано числа: а) 35*; б) 1*2; в) *71.
Відновіть цифри, якщо відомо, що вони діляться на 3. Зазначте всі можливі варіанти.
Картка № 2
1. Запишіть п’ять двоцифрових чисел, які діляться і на 2, і на 3. На яке ще число діляться всі ці числа?
2. Дано цифри 3, 4, 5 і 6. Складіть із них усі трицифрові числа, що діляться і на 3, і на 5.
Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.
VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Запитання до класу
1. Як швидко дізнатися, чи ділиться на 2 сума: а) 37843+54321;
б) 48345+75634; в) 37244+52486 ?
2. Як швидко дізнатися, чи ділиться на 2 різниця: а) 87338-56893;
б) 153847-112353; в) 84537-26237 ?
• Чи є правильним твердження, що число 25 410 ділиться:
а) на 2; б) 9; в) 10; г) 5; д) 45?
VІII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Підручник § 1, п. 3
Середній рівень - №76; №78.
Достатній рівень - №80; №84; №88.
Високий рівень - №90; №92.
• Індивідуальне завдання:
Знайдіть трицифрове число, запис якого починається з цифри 2 і яке ділиться на 2, 5 і 9.