Конспект уроку з інформатики для 4 класу на тему «Створення та виконання алгоритмів із циклами для виконавців у середовищі Скретч»
Мета:
- навчальна: продовжувати вивчення процесів створення, запису та виконання алгоритмів з циклами;
- розвивальна: розвивати уважність, пам'ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;
- виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Урок містить презентацію, три інтерактивні вправи, створені в learningapps.org, заготовку та інструкцію до практичного завдання, розв'язок проєкту в Scratch.
Учитель знайомить з сайтом Мова ДНК нації та головними героями, родиною Лепетунів, яка допомагає вдосконалити знання української мови. Також на цьому уроці учні дізналися про існування спеціальних мнемонічних фраз, що полегшують запам'ятовування шляхом утворення штучних асоціацій. Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій.
Практична робота
Робота з програмою Скретч
Вправа. Веселка
Вивчення кольорів веселки англійською.
Герой має підходити до кольору веселки та називати його англійською.
Виконання
Отже отримаємо наступний блок команд:
Завдяки цьому наш герой, коли доторкатиметься до кольору 1, буде називати його англійською.
Підказка.
Red - червоний; Orange – помаранчевий (оранжевий); Yellow - жовтий; Green - зелений; Light Blue - блакитний; Blue - синій; Purple - фіолетовий.
Конспект уроку інформатики у 4 класі
Тема: Створення та виконання алгоритмів із циклами для виконавців у середовищі Скретч
Мета:
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, презентація, інструктивна картка для виконання практичного завдання.
Програмне забезпечення: браузер, програма Scratch.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго ранку, діти! Давайте пригадаємо правила техніки безпеки та поведінки в комп’ютерному класі.
Вправа «Так чи ні».
Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте повторимо вивчений матеріал попередніх уроків. Оберемо категорію та виконаємо завдання.
Завдання 1. Дайте відповіді на питання:
Завдання 2. Інтерактивна вправа «Базові алгоритмічні структури».
http://learningapps.org/watch?v=pwxtpr6oa01
Завдання 3. Інтерактивна вправа «Вікно програми Скретч».
https://learningapps.org/watch?v=pg332v9oj19
Які види алгоритмів ви знаєте?
Завдання 4. Інтерактивна вправа «Блоки повторення у Скретч».
http://learningapps.org/watch?v=pt9s7ngz101
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Тема уроку «Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців». Його метою буде: продовжувати вивчення процесів створення, запису та виконання алгоритмів з циклами у середовищі Скретч.
Який проект ви будете створювати на уроці дізнаєтеся відгадавши загадки?
Вправа «Загадки»
Дощ пройшов, через ставок Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім! (Веселка)
У веселки аж сім кольорів -Засвітилась вона угорі,
Мов коромисло, висить ця дуга.
Друга назва її – …(Райдуга)
Бесіда
ІV. формування вмінь та навичок
Існують спеціальні мнемонічні фрази, що полегшують запам’ятовування шляхом утворення штучних асоціацій.
Кожна людина, як дитина так і доросла, чула або знає вислови, які допомагають правильно запам’ятати кольори веселки. Один з них «Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати». В українській мові таких висловів багато.
Якщо забули, то на сайті Мова ДНК нації у розділі Бібліотека – Для дітей можна переглянути послідовність кольорів веселки: https://ukr-mova.in.ua/library/dlya-ditej/veselka
Головні герої - родина Лепетунів, яка допомагає вдосконалити знання української мови. (переглянути сайт)
На цьому сайті понад 50 мнемонічних фраз, з яких можна вибрати ту, що запам’ятається вам найбільше.
Розглянемо деякі з них: (учні читають по черзі 5-7 фраз)
Для створення та виконання алгоритму ви вже знаєте послідовність кольорів веселки на українській мові. З першого класу ви вивчаєте англійську мову. Зараз ми з вами пригадаємо назви цих кольорів англійською.
Red - червоний; Orange – помаранчевий (оранжевий); Yellow - жовтий; Green - зелений; Light Blue - блакитний; Blue - синій; Purple - фіолетовий.
Повторення правил безпечної поведінки під час роботи за комп’ютером. Інструктаж учителя.
Практична робота
Вправа. Веселка
Вивчення кольорів веселки англійською.
Герой має підходити до кольору веселки та називати його англійською.
Перед тим, як розпочати роботу, давайте переглянемо готовий проєкт (вчитель демонструє проєкт-розв'язок).
Виконання:
Вправи для очей
V. Закріплення нових знань
Рвправа «Ребус»
Відповідь: алгоритм.
Обговорення
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Рефлексія
VІ. Домашнє завдання (коментоване)
В зошиті записати свої приклади циклічних процесів в природі, побуті.
1