Конспект уроку з теми "Створення та виконання алгоритмів із циклами для виконавців у середовищі Скретч". 4 клас

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 4 класу на тему «Створення та виконання алгоритмів із циклами для виконавців у середовищі Скретч»


Мета:

- навчальна: продовжувати вивчення процесів створення, запису та виконання алгоритмів з циклами;

- розвивальна: розвивати уважність, пам'ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;

- виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Урок містить презентацію, три інтерактивні вправи, створені в learningapps.org, заготовку та інструкцію до практичного завдання, розв'язок проєкту в Scratch.

Учитель знайомить з сайтом Мова ДНК нації та головними героями, родиною Лепетунів, яка допомагає вдосконалити знання української мови. Також на цьому уроці учні дізналися про існування спеціальних мнемонічних фраз, що полегшують запам'ятовування шляхом утворення штучних асоціацій. Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій.

Перегляд файлу

Практична робота

Робота з програмою Скретч

Вправа. Веселка

Вивчення кольорів веселки англійською.

Герой має підходити до кольору веселки та називати його  англійською.

Виконання

  1.               Відкрий на Робочому столі папку 4 клас та заготовку «Веселка».
  2.               Розташуй кольори веселки послідовно за годинниковою стрілкою. Допоможе фраза «Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій».
  3.               Перейменуй об’єкти цифрами від 1 до 7.
  4.               Додай до героя наступні команди:
    1. В поле «Умова» встав та обираємо «1».
    2. В поле Команда додай

Отже отримаємо наступний блок команд:

Завдяки цьому наш герой, коли доторкатиметься до кольору 1, буде називати його англійською.

  1.               Аналогічним чином запрограмуй героя називати наступні кольори, для цього потрібно повторити пункти a-d.
  2.               Зміни фон сцени за смаком.
  3.               Покажи створений проєкт вчителю.

Підказка.

Red - червоний; Orange – помаранчевий (оранжевий); Yellow - жовтий; Green  - зелений; Light Blue  - блакитний; Blue  - синій; Purple - фіолетовий.

Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики у 4 класі

 

Тема: Створення та виконання алгоритмів із циклами для виконавців у середовищі Скретч

 

Мета:

  • навчальна: продовжувати вивчення процесів створення, запису та виконання алгоритмів з циклами;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, презентація, інструктивна картка для виконання практичного завдання.

Програмне забезпечення: браузер, програма Scratch.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                 привітання;
  •                 перевірка готовності учнів до уроку;
  •                 перевірка присутніх.

Доброго ранку, діти! Давайте пригадаємо правила техніки безпеки та поведінки в комп’ютерному класі.

Вправа «Так чи ні».

  • На уроці потрібно уважно  слухати учителя і виконувати його вказівки.
  • Можна доторкатися до проводів живлення і пристроїв заземлення.
  • Можна вмикати і вимикати пристрої комп’ютера без дозволу вчителя.
  • Можна класти книги, зошити, особисті речі на монітор і клавіатуру.

Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте повторимо вивчений матеріал попередніх уроків. Оберемо категорію та виконаємо завдання.

Завдання 1. Дайте відповіді на питання:

  1. Що таке скрипт у середовищі Scratch?
  2. Що таке спрайт у середовищі Scratch?

Завдання 2.  Інтерактивна вправа «Базові алгоритмічні структури».

http://learningapps.org/watch?v=pwxtpr6oa01

Завдання 3. Інтерактивна вправа «Вікно програми Скретч».

https://learningapps.org/watch?v=pg332v9oj19

Які види алгоритмів ви знаєте?

Завдання 4. Інтерактивна вправа «Блоки повторення у Скретч».

http://learningapps.org/watch?v=pt9s7ngz101

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Тема уроку «Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців». Його метою буде: продовжувати вивчення процесів створення, запису та виконання алгоритмів з циклами у середовищі Скретч.

Який проект ви будете створювати на уроці дізнаєтеся відгадавши загадки?

Вправа «Загадки»


Дощ пройшов, через ставок Перекинувся місток.

Кольорів у ньому сім,

Він подобається всім!  (Веселка)

У веселки аж сім кольорів -Засвітилась вона угорі,

Мов коромисло, висить ця дуга.

Друга назва її – …(Райдуга)


Бесіда

  • Скільки кольорів у веселки?  (7)
  • А чи кожен з вас знає, в якій послідовності розташовані кольори веселки?
  • Як краще їх запам’ятати?

ІV. формування вмінь та навичок

  1. Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Існують спеціальні мнемонічні фрази, що полегшують запам’ятовування шляхом утворення штучних асоціацій.

Кожна людина, як дитина так і доросла, чула або знає вислови, які допомагають правильно запам’ятати кольори веселки. Один з них «Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати». В українській мові таких висловів багато.

Якщо забули, то на сайті Мова ДНК нації  у розділі Бібліотека – Для дітей можна переглянути послідовність кольорів веселки: https://ukr-mova.in.ua/library/dlya-ditej/veselka

Головні герої - родина Лепетунів, яка допомагає вдосконалити знання української мови. (переглянути сайт)

  • Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій
  • Чапля Осінь Жде Завзято, Буде Сани Фарбувати

На цьому сайті понад 50 мнемонічних фраз, з яких можна вибрати ту, що запам’ятається вам найбільше.

Розглянемо деякі з них:   (учні читають по черзі 5-7 фраз)

  • Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати
  • Чарівна Пташка Життя Звеселяє, Бо Співає Файно
  • Чарівна Оленка Живе у Заростях Біля Старого Фонтану
  • Чудове Прекрасне Життя Завжди Буде Сонячним Файним
  • Частіше Посміхайтеся, Жартуйте – Зробіть Безхмарною Свою Фортуну!
  • Часто Охоче Жабка Зелена Сидить в Болоті Біля Ферми
  • Чемна Пані Жозефіна Заспівала Бельканто Слухаючи Флейту
  • Чарівний Пес Жваво Зловив Барвисту Стрічку Феї
  • Чому Папузі Жаль Золотого Браслета Старого Фермера
  • Чабан Отару Жваво Заганяє, Бо Скоро Фільм
  • Чарівна Посмішка Життя Зробила Бачення Світу Фантастичним
  • ЧорноОкий Журавель З’їв Без Солі Форель

Для створення та виконання алгоритму ви вже знаєте послідовність  кольорів веселки на українській мові. З першого класу ви вивчаєте англійську мову. Зараз ми з вами пригадаємо назви цих кольорів англійською.

 

Red - червоний; Orange – помаранчевий (оранжевий); Yellow - жовтий; Green - зелений; Light Blue - блакитний; Blue - синій; Purple - фіолетовий.

  1. Фізкультхвилинка «райдуга»

  1. Робота за комп’ютером

Повторення правил безпечної поведінки під час роботи за комп’ютером. Інструктаж учителя.

Практична робота

Вправа. Веселка

Вивчення кольорів веселки  англійською.

Герой має підходити до кольору веселки та називати його  англійською.

Перед тим, як розпочати роботу, давайте переглянемо готовий проєкт (вчитель демонструє проєкт-розв'язок).

Виконання:

  1.               Відкрити на Робочому столі папку 4 клас, файл-заготовку «Веселка».
  2.               Розташувати кольори веселки послідовно за годинниковою стрілкою. Допоможе фраза «Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій».
  3.               Перейменувати  об’єкти цифрами від 1 до 7.
  4.               Додати до героя     команди за зразком.

  1.               Змінити фон сцени за смаком.
  2.               Показати створений проєкт вчителю.

Вправи для очей

  • Закрити очі, міцно стиснути повіки, відкрити очі. Повторити 5 разів.
  • Швидко кліпати очима 10 разів.
  • Подивитися прямо перед собою 2-3 секунди, перевести погляд на кінчик носа на 3-5 секунд. Повторити 6 разів.

 

V. Закріплення нових знань

Рвправа «Ребус»

Відповідь: алгоритм.

Обговорення

  • Що таке алгоритм?
  • Який алгоритм називається циклічним?

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

  • Чи сподобалось вам на уроці?
  • Що нового ви дізнались на уроці?

 

VІ. Домашнє завдання (коментоване)

В зошиті записати свої приклади циклічних процесів в природі, побуті.

1

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гра «Так чи ні»На уроці потрібно уважно слухати учителя і виконувати його вказівки?Чи можна доторкатися до проводів живлення і пристроїв заземлення?Чи можна включати і відключати пристрої комп’ютера без дозволу вчителя?Класти книги, зошити, особисті речі на монітор і клавіатуру можна?

Номер слайду 2

Даліоберіть категорію та виконайте завданняstyle.opacitystyle.opacitystyle.opacitystyle.opacity

Номер слайду 3

Що таке скрипт у середовищі Scratch?Що таке спрайт у середовищі Scratch?Дайте відповіді на питання:

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа «Базові алгоритмічні структури»

Номер слайду 5

Інтерактивна вправа «Вікно програми Скретч»

Номер слайду 6

«Блоки повторення у Скретч» Завдання: З'єднати блоки з кількістю разів їх виконання Виконується постійно. Повторюється 10 разів. Повторюється, поки не буде введено 10 Повторюється стільки разів, як введено користувачем

Номер слайду 7

Тема уроку: Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі Скретч

Номер слайду 8

Відгадайте загадкивеселкарайдуга. Дощ пройшов, через ставок. Перекинувся місток. Кольорів у ньому сім,Він подобається всім!У веселки аж сім кольорів -Засвітилась вона угорі,Мов коромисло, висить ця дуга. Друга назва її – …

Номер слайду 9

Чарівниця Осінь Жар-птаху Зазиває Бабин Сад Фарбувати

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Colors of rainbow Blue Light

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка «РАЙДУГА»

Номер слайду 13

Робота за комп’ютером

Номер слайду 14

Вивчення кольорів веселки на англійській мові. Виконання: Відкрити на Робочому столі папку 4 клас, файл-заготовку «Веселка». Розташувати кольори веселки по порядку за годинниковою стрілкою. Перейменувати об’єкти цифрами від 1 до 7. Додати до героя команди за зразком. Змінити фон сцени. Показати створений проект вчителю. Вправа. Веселка

Номер слайду 15

Розгадайте ребусалгоритм

Номер слайду 16

Що таке алгоритм? Який алгоритм називається циклічним?Чи сподобалось вам на уроці?Що нового ви дізнались на уроці?

Номер слайду 17

Домашнє завдання В зошиті записати свої приклади циклічних процесів в природі, побуті.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  іманка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коваленко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 січня 2021
Переглядів
3599
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку