Урок "Інтернет – всесвітня павутина. Робота з інтернетом"

Про матеріал
конспект уроку з інформатики на тему "Інтернет – всесвітня павутина. Робота з інтернетом", для 4 класу
Перегляд файлу

 

 

Тема:  Інтернет – всесвітня павутина. Робота з інтернетом.

 

Мета:  Ознайомити дітей з інтернетом, навчити користуватись               мережею інтернет, розвивати їх знання про інтернет, виховувати інтерес до інформатики, бережливого ставлення до комп’ютерної техніки.

 

Обладнання: комп’ютер Pentium, Opera, лист від Ельзіка.

 

                                    План

  1. Організаційна частина

а)зустріч дітей

б)розсаджування дітей за робочі місця

в)представлення

г)перевірка присутності учнів

     2. Актуалізація опорних знань

         а)правила поведінки в кабінеті інформатики

         б)правила техніки безпеки

         в)правила користування мережею інтернет

    3.  Виклад нового матеріалу

         а)основні терміни інтернету

         б)демонстрація можливостей пошукового сайту

    4.  Практична частина

         а)пошук зображення грибів

         б)пошук фото Тараса Шевченка

         в)пошук фото Баскова

         г)пошук зображення вовка

         д)пошук зображення тюльпанів

   5.  Закріплення нового матеріалу

   6.  Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

 

 

 Хід уроку:

  1. Організаційна частина.

 

- Діти, заходьте тихенько, акуратно в клас і сідайте за парти. Всі вже посідали за свої місця і заспокоїлись, слухаємо мене уважно.

Мене звати Наталія Василівна і урок інформатики проведу сьогодні у вас я.

  • Всі запам’ятали як мене звати?

Так.

  • То як мене звати?

Молодці, а зараз скажіть, будь-ласка, хто сьогодні відсутній?

 Відповіді дітей

  • А хто знає чому їх сьогодні нема?

 Відповіді дітей

  • Що вам було задано на домашнє завдання?

 Відповіді дітей

  • Хто не виконав домашнє завдання?

 Відповіді дітей

  • А зараз перевіримо домашнє завдання. Отже, дістали всі зошити і відкрили їх на тій сторінці де ви виконували домашнє завдання.

Ходжу і перевіряю домашнє завдання.

  • Діти, вам подобається предмет інформатика?
  • А чим саме?
  1. Актуалізація опорних знань.
  • Що ви робили на першому уроці інформатики?

Відповіді учнів.

  • А зараз ще раз перевіримо, як ви засвоїли правила поведінки в кабінеті інформатики. Слухаємо мене уважно, не викрикуємо, а піднімаємо руку, даємо повну, змістовну відповідь на моє запитання.
  • Що таке робоче місце учня?

Стіл, стілець, комп’ютер.

  • А як правильно сидіти за робочим місцем? Покажіть.

Викликаю одного учня і він демонструє як правильно сидіти.

  • А яка відстань повинна бути від очей до комп’ютера?

50-60 сантиметрів

- Діти, а які речі ми називаємо зайвими в кабінеті інформатики?

Відповіді дітей.

  • Уявіть собі ситуацію: на вулиці дуже жарко, і ви часто хочете пити. І про всяк випадок взяли з собою пляшечку води та поставили її на стіл біля комп’ютера. А в цей час ваш сусід розмахував руками і випадково розлив її на клавіатуру.

 

 

 

  • Що ви повинні зробити у цій ситуації?

 

Самому ні в якому разі нічого не робити, а негайно повідомити вчителя .

  • А хто нагадає мені золоте правило інформатики?

Все робити лише з дозволу вчителя.

  • Діти, коли я ішла до вас на урок то зустріла Ельзіка. Чи пам’ятаєте ви його?

Так.

  • Він доручив мені перевірити наскільки добре ви запам’ятали попередній матеріал. На минулому уроці Ельзік допомагав вам працювати в мережі Інтернет. Він передав мені лист, зараз ми його зачитаємо.

Читаю лист.

 

Привіт, дорогі діти! Мені запам’ятався минулий урок, який я провів разом з вами. На тому уроці ви всі були активними. Але я ще хочу переконатись чи були ви уважними. Тож якщо ви дасте правильні відповіді на мої запитання, я в цьому переконаюсь

Читаю запитання.

  • Що таке Інтернет?
  • Що таке сайт?
  • Що таке адресний рядок?
  • Яку функцію виконує кнопка «назад»?
  • А що відбудеться на моніторі, коли ми натиснемо кнопку у вигляді будиночка, яка знаходиться зліва?

Молодці я думаю, що Ельзіку ваші відповіді сподобаються і він ще раз завітає до вас на урок.

 

  1. Виклад нового матеріалу.
  • Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних куточках земної кулі, поєднаних між собою.

 

 

 

 

     Завдяки мережі Інтернет інформація з одного комп’ютера може потрапити на інший, розташований в будь-якому місці. Кожен комп’ютер у такій мережі має свою адресу, яка дозволяє знаходити його.

   Всі комп’ютери, які підключені до Інтернету поєднані в єдину мережу. Тому ми часто вживаємо вислів «всесвітня павутина».

Показую зображення на моніторі комп’ютера.

  • Отже, Інтернет – це мережа.
  • Як ви думаєте, корисна вона чи ні?

Відповіді дітей.

  • Діти, але зайти в Інтернет не так уже й просто. Для цього нам потрібна спеціальна програма «браузер», за допомогою якої ми відкриваємо доступ до Інтернету.

Запитую кількох учнів, що таке Інтернет.

  • Відкрию вам невеличкий секрет. Браузерів є багато, але вони мають різну назву і відповідно різні позначення. Але ми будемо користуватись сьогодні однією програмою Opera.

На комп’ютері показую учням її позначення

  • Для того щоб запустити цю програму потрібно два рази клацнути по значку лівою кнопкою миші.
  • То як нам запустити програму?

Відповіді дітей.

  • Покажи … де розміщений адресний рядок , для чого він призначений?

Відповіді дітей.

- Адресний рядок існує для того, щоб вводити назву сайту, а так як назва сайту пишеться англійськими літерами то і нам доведеться писати назву англійськими. Давайте введемо адресу пошукового сайту яндекс, в якому ми можемо знайти потрібну нам інформацію.

Після того як ввели назву натискаємо клавішу Enter.

    Пишу назву сайту на дошці. Показую , як вводити адресу, даю декільком учням самим спробувати ввести адресу.

 

 

 

 

 

 

  • На цій сторінці ми розпочнемо пошук потрібної нам інформації. Зверніть увагу на цей рядок він називається пошуковий.
  • Можливо ви знаєте чому?

Саме в цей рядок ми вводимо назву того, що будемо шукати. Давайте введемо «собака зображення», після того, як ми ввели інформацію в пошуковий рядок потрібно натиснути клавішу Enter.

Ми знайшли потрібну нам інформацію, але зараз треба повернутися назад.

  • Що для цього потрібно зробити?

Натиснути кнопку «назад».

 

  1. Практична частина.
  • Зараз ми будемо працювати за демонстраційним комп’ютером по черзі. Першим піде працювати … тому, що він сьогодні був активним і правильно виконав домашнє завдання.
  • Покажи як нам знайти зображення грибів?

Учень здійснює пошук одночасно коментуючи свою роботу.

  • ми спочатку в адресний рядок вводимо назву сайту, потім в пошуковий рядок вводимо назву «гриби зображення», і натискаємо клавішу Enter, перед нами з’явилося зображення грибів.
  • Молодець, ти гарно засвоїв новий матеріал. А ви любите ходити по гриби?
  • А які гриби ви знаєте?

Відповіді дітей.

  • А зараз піде до комп’ютера … і знайде фото відомого українського письменника Тараса Шевченка.

Учень шукає і одночасно коментує. І так двох, трьох учнів викликаю, які будуть шукати зображення тюльпана, вовка, Баскова.

 

  1. Закріплення нового матеріалу.
  • Сподобався вам урок? Чому?
  • Що нового ви дізнались на уроці?

 

 

 

 

 

  • Що таке браузер?
  • То як нам зайти на потрібний сайт?
  • Який рядок називається пошуковим?

 

  1. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Молодці ви сьогодні були активними.

На домашнє завдання вам буде написати міні-твір про свою улюблену тварину на 7-9 речень. Будете писати у зошиті з інформатики пропустивши 4 клітинки після останньої роботи.

 На цьому наш урок закінчений.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Наталія Савчак
Додано
22 січня 2021
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку