14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Конспект уроку з теми "Вітер"

Про матеріал
Мета: формування знань про вітер і причини його утворення, постійні та змінні вітри; розвивати навички визначення напрямку та сили вітру, побудови та аналізу рози вітрів; сприяти розумінню учнями важливості спостереження та вивчення вітрів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема  Вітер        6 КЛАС

КРИЛ НЕ МАЄ, СКРІЗЬ ЛІТАЄ ТА ЩЕ Й КУРЯВУ ЗДІЙМАЄ

Мета: формування знань про вітер і причини його утворення, постійні та змінні вітри; розвивати навички визначення напрямку та сили вітру, побудови та аналізу рози вітрів; сприяти розумінню учнями важливості спостереження та вивчення вітрів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: атласи, підручники, модель флюгера.

Опорні поняття: атмосферний тиск, температура повітря, пояси атмосферного тиску, флюгер.

Базові поняття: вітер, роза вітрів, бриз, мусон.

ХІД УРОКУ

і. Організаційний момент

  1.                Актуалізація опорних знань

Прийом «Інтелектуальна розминка» — «Світлофор»

  1.                Що таке атмосферний тиск?
  2.                Де тиск буде вищим — на вершині гори чи біля її підніжжя? Чому?
  3.                Якими приладами вимірюється атмосферний тиск?
  4.                Який принцип роботи барометра-анероида?
  5.                Як за змінами тиску можна визначити зміну погоди?
  1.             Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Проблемне питання»

Пам’ятаєте мультфільм про Вінні- Пуха та П’ятачка та їх бесіду про причини вітру? Вінні-Пух стверджував, що вітер піднімається тому, що дерева махають своїми гілками. Ні, скажете ви, якраз навпаки!

Який же тоді вічний двигун приводить у рух повітря? Та як пояснити, що таке вітер?

  1.   Вивчення нового матеріалу
  1.   Що таке вітер?

Прийом «Мозковий штурм»

Найкращий варіант записують у зошити.

  1.   Причини утворення вітру
  1.   Аналіз таблиці «Денний та нічний бриз».
  2.    Побудова ланцюжка причинно- наслідкових зв’язків:

  1. Прилад для вимірювання сили та напрямку вітру
  2.    Характеристика вітру
  1.   Швидкість вітру — м/с, кг/год.
  2.    Сила вітру — кг/м2, визначається за тиском повітря на предмети.

Демонстрація таблиці «Визначення сили і швидкості вітру».

Учням пропонуються уривки прози для того, щоб визначити силу і швидкість вітру в балах.

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилі підійма.

* * *

Віють вітри, віють буйні,

Аж дерева гнуться...

* * *

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють...

  1.                Напрям вітру визначають за тією стороною, звідки дме вітер.
  1. Побудова «рози вітрів»

 

                   Пд

Пд


             Пд

а) намалювати сторони горизонту;

б) відкласти в масштабі відрізки, що відповідають кількості днів з вітром цього напрямку;

в) кількість днів із штилем позначаємо в центрі в кружечку;

г) кінці відрізків сполучаємо між собою;

2) Аналіз «рози вітрів».

6. Постійні та змінні вітри

Прийом «Творча лабораторія»

Учні працюють у групах. Ті учні, які отримали випереджальні завдання і готувалися самостійно вдома, є консультантами. Вони надають допомогу учням, але не беруть участі у виступах.

Група 1

  1.              Використовуючи текст і малюнки підручника, зобразіть схему розподілу поясів атмосферного тиску на Землі та покажіть на ній напрямки пасатів.

2. Складіть стислу характеристику пасатів.

Група 2

  1.                Використовуючи текст і малюнки підручника, зобразіть схему розподілу поясів атмосферного тиску на Землі та покажіть на ній напрямки західних вітрів.
  2.                Складіть стислу характеристику західних вітрів.

Група З

Використовуючи текст і малюнки підручника, зобразіть на схематичних малюнках механізм утворення літнього та зимового мусону; підготуйте пояснення до них.

Група 4

Використовуючи текст і малюнки підручника, зобразіть механізм утворення денного та нічного бризу; підготуйте пояснення до них

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Прийом «За і проти»

(робота в парах)

Вивішуємо таблиці «Робота вітру», «Використання сили вітру». Один учень доказує, яку користь приносить вітер, а другий учень — яку шкоду.

  1. Використовуючи роздавальний матеріал, показати стрілочками, в якому напрямку буде дути вітер.

 

Учень скотчем приклеює на дошці прямокутники із значеннями тиску і стрілочками, які вказують напрям вітру.

  1. Скласти «сенкени» про пасати, мусони

ПАСАТИ

Сухий, жаркий.

Насувається, зігріває, осушує.

Постійні вітри на Землі.

Вітри. 

МУСОНИ

Вологі, рясні.

Рухаються, зливають, затоплюють.

Змінні вітри на Землі.

Злива.

  1.     Підсумок уроку

Підсумком уроку є відповіді на запитання:

  •   Що таке вітер?
  •    Назвіть головну причину утворення вітру.
  •    Чому необхідно спостерігати та вивчати вітри?
  •    Як «жартують» вітри?
  1.     Домашнє завдання
  •    Опрацювати текст параграфа.
  •    Деяким учням підготуватися з питання «Циклони та антициклони».
  •    Принести аркуші паперу формату АЗ, маркери.
  •    Підготувати додатковий матеріал до уроку.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку