Конспект уроку з теми « Води суходолу. Річки. Живлення, водний режим і робота річок» .

Про матеріал
Урок розроблено з використанням сучасних інтерактивних методів навчання на уроках географії у 6 кл. Матеріал допоможе поглибити і розширити знання про будову річки та елементи, значення річок тощо; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати, робити висновки, а також сприяє прагненню досліджувати навколишній світ. Матеріал доцільно використовувати як на офлайн-уроках, так і на онлайн-уроках.
Перегляд файлу

Розробка уроку з теми « Води суходолу. Річки. Живлення, водний режим і робота річок» ( 2 уроки). Дистанційно.

Тема. Води суходолу. Річки. Живлення, водний режим. (географія 6 клас)

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, картографічна, логічна, краєзнавча, інформаційна та уміння вчитися впродовж життя,

 Тип уроку: вивчення нового матеріалу;
ХІД УРОКУ
 

  На Землі вода є символом руху:

Вона тече вічно, не зупиняючись,

І не знаючи втоми.

                                                                                                                    Елізе Реклю

І. Актуалізація опорних знань.

1. Згадайте матеріал попереднього уроку, за топомогою прийому «Доповни речення»  (усно)

Вода в океані перебуває  у __________  ____ (постійному русі) внаслідок поширення вітрових хвиль, цунамі, припливів і відпливів. Крім того, в океані часто виникають цунамі – велетенські хвилі, спричинені __________  ___________ (підводними землетрусами). Внаслідок тяжіння Місяця і, меншою мірою, Сонця виникають ________ і ________ (припливи і відпливи). У Світовому океані внаслідок постійних вітрів відбуваються горизонтальні переміщення води, які називають ___________  _______ (океанічними течіями). Вони бувають _________ і _______ (холодними і теплими). Найбільша тепла течія - _________ (Гольфстрім), а холодна – течія ________  ______ (Західних Вітрів).

ІІ.Вивчення нового матеріалу

  1. Прийом «Асоціативний кущ»

Які асоціації виникають у вас зі словом річка? (Записуємо в зошиті Аналізуємо та формулюємо поняття ).

 

 

                                                         РІЧКА

 

 

 

Річка – це природний водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні руслі.

Головні частини річки:

Витік – це місце де вона бере свій початок: може бути озеро, болото, джерело, льодовики.

Гирло – місце, де річка впадає в океан, в іншу річку. Так, Амазонка впадає в Атлантичний океан, Ніл – у Середземне море.

 

  1. Опрацюйте параграф 47 (В. М. Бойко, С.В. Міхелі).

Подивіться відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=LHn2RCUskX0

  1. Прийом «Хвилинка карти?»

Відкрийте атлас з географії ст.22-23 знайдіть наступні річки  та вірно визначіть куди вони впадають.(усно)

Інд (Аравійське море), Дніпро (Чорне море), Амур (Охотське море), Конго (Атлантичний океан), Парана (Атлантичний океан), Хуанхе (Жовте море), Об (Карське море).

Запам’ятайте основне правило показу річки на карті: річка завжди показується від витоку до гирла.

ІІІ Закріплення вивченого матеріалу

  1. Прийом «Склади схему» «Чим живляться річки»

 

Види живлення рячок

 

 

 

 

  1. Намалюй в зошиті та підпиши частини річки.

 

  1. Намалюй в зошиті схему будови річки та підпиши основні її елементи.

4. Прийом «Заповни речення»

Терміни і поняття які потрібно засвоїти

Річка – природний …  потік, що протікає в  … рельєфу, створених її рухом.

Витік – місце де ….  річка.

Гирло – місце, де річка …  в іншу водойму (річку, озеро, море, океан).

Річкова долина – звивисте …  від витоку до гирла, по якому тече річка.

Річище – частина долини, що зайнята водним потоком … .

Заплава – частина річкової долини, що …  водою під час … .

Тераси – виступи (сходинки) річкової долини, наслідки діяльності води в річці в доісторичні часи, коли річкова долина була менш глибока.

Пороги – кам’янисті ділянки в річищі, що утворені … твердих гірських порід або валунами.

Водоспад – падіння води в річці з … , утвореного в її річищі, складеного твердими породами.

Річкова система – головна річка з усіма її … .

Річковий басейн – … , з якої річка збирає усі свої води.

Вододіл – …  між річковими басейнами.

ІV Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф 47 (В. М. Бойко, С.В. Міхелі).
  2. За нижче поданим планом схарактеризуйте одну з річок України.

План характеристики річки

 

 1.Назва річки

 2.В якій частині якого материка протікає

 3.До басейну якого океану належить

 4.Місце витоку

 5.Куди впадає

 6.Напрямок течії

 7.Основні притоки (праві і ліві)

 8.Живлення

 9.Режим

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку