КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. 2Й клас.
Тема: ВЕЛИКА БУКВА В ІМЕНАХ, ПО БАТЬКОВІ ТА ПРІЗВИЩАХ. ЗВЕРТАННЯ.
Мета: Закріпити знання, набуті на попередніх уроках. Ознайомити з правилом написання імен, по батькові та прізвищ; розвивати мовлення учнів.
Обладнання: Зошит, книжка, картки із завданнями, телевізор, комп'ютер.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Привітання.
Придивіться- но на нас
Всі ми милі, щирі.
Аня, Таня, Устим, Тарас
І увесь наш дружний клас.
Радо ми вітаєм Вас.
Забувайте про клопоти,
Ви спостерігайте,
А ми - до роботи!
ІІ. Готовність до уроку.
Приготувались до роботи. Починаємо працювати!
Вступна бесіда.
- Який зараз місяць? (Грудень).
- Яке свято чекають діти у цьому місяці? ( Святого Миколая).
- Святий Миколай приходить щороку до кожної оселі. Йому радіють не тільки діти, а й дорослі.
- Чи хочете, діти, аби Миколай завітав цього року до нашого класу? ( Хочемо!!!)
- Дорога до нас непроста. Він зустрічається з різними перешкодами. Приблизно його дорога виглядає так: кучугури снігу, замерзлі водойми, ожеледь, мороз, хуртовина, іній. Якщо ми зможемо ці перешкоди прибрати, він обов'язково до нас завітає. Кожна перешкода має своє завдання. Починаємо їх прибирати? ( Так!)
- Тож до роботи!
Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні ми закріпимо знання, набуті на попередніх уроках, ознайомимося з правилом написання імен, по батькові та прізвищ людей, навчимося правильно звертатися один до одного.
Актуалізація опорних знань.
- Отож, перше завдання.
1. ДІАЛОГ. Пропоную підготувати коротенький діалог на тему: " Чого чекаєш від Святого Миколая?"
- Чого чекаєте від Миколая, Уляно і Ростику?
- А чого чекаєте ви, дівчатка?
- А ви, Алінко з Юрчиком?
- Перше завдання- перешкоду ми прибираємо, бо Миколай зрозумів, чого хочемо від нього найбільше.
ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ.
- Запишіть буквосполучення у зошит. Складіть з ним слово.
Ми ок ал лай Миколай.
Складіть речення із цим словом. ( Миколай приносить дітям щедрі дарунки).
- Другу перешкоду теж прибираємо.
ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛОВА.
Дітям =.=.- 5б., 5зв.
Звукова модель слова
(д'іт'ам)
Приголосні- д,т,м.
Голосні- і,а.
Дзвінкі- д'м.
Глухі- т'.
З третім завданням теж впоралися.
Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда.
- Усі предмети, що нас оточують мають свою назву, ім'я. Ось парта. А цей предмет має своє ім'я- зошит.
Як тільки народжується маленька дитина, їй одразу дають ім'я. Вас кличуть: Віка, Дарій, Аня, Марія.
А дорослих людей звуть не просто по імені, а й по батькові. Наприклад, вчительку 2- А класу звуть Тетяна Анатоліївна.
Кожна людина має прізвище. Зазвичай, дитині дають прізвище батька. А ще є прізвища, які походять від назв професій. Зверніть увагу на слайд.
Назва професій
Прізвище:
Гончар
Швець
Скляр
Що виготовляє
Вироби з глини
Шиє взуття
Виготовляє скло, вікна.
Відповідно прізвища: Гончар, Швець, Скляр.
Зверніть увагу: назви професій пишемо з малої літери, а прізвища, що від них походять, з великої.
Сьогодні ми навчимося писати імена, по батькові, прізвища людей.
2. Ознайомлення з правилом (с.75).
3. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Запишіть прізвище, ім'я та по батькові свого товариша. Прочитайте. Учні записують у зошит. З цим завданням ми теж впорались.
а) Робота з текстом. Прочитайте текст.
-Про яке місто у ньому розповідається? ( Про Київ).
- Що нового ви дізналися про Київ? ( Що це красиве і багате на культурні пам'ятки місто).
Увага на слайд. Розповідь про Київ.
- Кого називаємо славними українцями? ( Тараса Шевченка, Лесю Українку, Івана Франка).
Продовжіть речення, вписуючи імена та прізвища українських письменників та поетів.
Тарас Шевченко, ..... ......, ..... ..... - українські поети та письменники. ( Ми подолали п'яту перешкоду).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Черепашка - Костомашка
В хитрій хатці проживає... (показують).
Словникова робота.
( Вчитель пропонує піднятися дітям з однаковими іменами.)
Людей, які мають однакові імена називають тезками.
( На дошці надруковане слово " тезка"). Діти повторюють.
Узагальнення та систематизація вивченого.
1. Ознайомлення зі звертаннями.
Пригадаймо, як треба розмовляти з товаришем? ( Дивитися у вічі, посміхатися).
- Перед тим ви повинні звернутися до того, з ким говорите, по імені. Це означає поставити ім'я у форму звертання ( на дошці зразок, читають).
Оленка- Оленко Таня- Таню, Марічка- Марічко.
Діти отримують картки з іменами дітей, які стаалять у форму звертання).
1й ряд - Назар-
Степан-
Іван-
2йряд- Іринка-
Марічка-
Максим-
3й ряд Устим-
Уляна-
Таня-
Ми подолали усі перешкоди, які заважали Миколаєві до нас завітати. Отож, чекаймо на нього у переддень 6грудня у нашому класі. Я обіцяю, він неодмінно прийде.
ПІДСУМОК УРОКУ.
- Чого навчилися на уроці?
Завдання додому ( диференційоване).