Конспект уроку з української мови . 2 клас "Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах. Звертання.

Про матеріал
Узагальнення набутих знань. Ознайомлення з правилом написання імен, по батькові та прізвищ. Розділові знаки при звертанні.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. 2Й клас.

 

Тема: ВЕЛИКА БУКВА В ІМЕНАХ, ПО БАТЬКОВІ ТА ПРІЗВИЩАХ. ЗВЕРТАННЯ.

 

Мета: Закріпити знання, набуті на попередніх уроках. Ознайомити з правилом написання імен, по батькові та прізвищ; розвивати мовлення учнів.

 

Обладнання: Зошит, книжка, картки із завданнями, телевізор, комп'ютер.

 

                 ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

  Привітання.

Придивіться- но на нас

Всі ми милі, щирі.

Аня, Таня, Устим, Тарас

І увесь наш дружний клас.

Радо ми вітаєм Вас.

Забувайте про клопоти,

Ви спостерігайте,

А ми - до роботи!

 

   ІІ. Готовність до уроку.

Приготувались до роботи. Починаємо працювати!

 

Вступна бесіда.

- Який зараз місяць? (Грудень).

- Яке свято чекають діти у цьому місяці? ( Святого Миколая).

- Святий Миколай приходить щороку до кожної оселі. Йому радіють не тільки діти, а й дорослі.

- Чи хочете, діти, аби Миколай завітав цього року до нашого класу? ( Хочемо!!!)

- Дорога до нас непроста. Він зустрічається з різними перешкодами. Приблизно його дорога виглядає так: кучугури снігу, замерзлі водойми, ожеледь, мороз, хуртовина, іній. Якщо ми зможемо ці перешкоди прибрати, він обов'язково до нас завітає. Кожна перешкода має своє завдання. Починаємо їх прибирати? ( Так!)

- Тож  до роботи!

 

Повідомлення теми і завдань уроку.

 Сьогодні ми закріпимо знання, набуті на попередніх уроках, ознайомимося з правилом написання імен, по батькові та прізвищ людей, навчимося правильно звертатися один до одного.

 

Актуалізація опорних знань.

- Отож, перше завдання.

1. ДІАЛОГ. Пропоную підготувати коротенький діалог на тему: " Чого чекаєш від Святого Миколая?"

- Чого чекаєте від Миколая, Уляно і Ростику?

- А чого чекаєте ви, дівчатка?

- А ви, Алінко з Юрчиком?

- Перше завдання- перешкоду ми прибираємо, бо Миколай зрозумів, чого хочемо від нього найбільше.

 

ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ.

- Запишіть буквосполучення у зошит. Складіть з ним слово.

Ми ок ал лай     Миколай.

Складіть речення із цим словом. ( Миколай приносить дітям щедрі дарунки).

- Другу перешкоду теж прибираємо.

 

ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛОВА.

Дітям =.=.-  5б., 5зв.

Звукова модель слова

(д'іт'ам)

Приголосні- д,т,м.

Голосні- і,а.

Дзвінкі- д'м.

Глухі- т'.

З третім завданням теж впоралися.

 

 Мотивація навчальної діяльності.

 1. Бесіда.

- Усі предмети, що нас оточують  мають свою назву,  ім'я. Ось парта. А цей предмет має своє ім'я- зошит.

Як тільки народжується маленька дитина, їй одразу дають ім'я. Вас кличуть: Віка, Дарій, Аня, Марія.

А дорослих людей звуть не просто по імені, а й по батькові. Наприклад, вчительку 2- А класу звуть Тетяна Анатоліївна.

Кожна людина має прізвище. Зазвичай, дитині дають прізвище батька. А ще є прізвища, які походять від назв професій. Зверніть увагу на слайд.

Назва професій

Прізвище:

Гончар

Швець

Скляр

            Що виготовляє

Вироби з глини

Шиє взуття

Виготовляє скло, вікна.

Відповідно прізвища: Гончар, Швець, Скляр.

Зверніть увагу: назви професій пишемо з малої літери, а прізвища, що від них походять, з великої.

Сьогодні ми навчимося писати імена, по батькові, прізвища людей.

2. Ознайомлення з правилом (с.75).

3. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Запишіть прізвище, ім'я та по батькові свого товариша. Прочитайте. Учні записують у зошит. З цим завданням ми теж впорались.

а) Робота з текстом. Прочитайте текст.

-Про яке місто у ньому розповідається? ( Про Київ).

- Що нового ви дізналися про Київ? ( Що це красиве і багате на культурні пам'ятки місто).

Увага на слайд. Розповідь про Київ.

- Кого називаємо славними українцями? ( Тараса Шевченка, Лесю Українку, Івана Франка).

Продовжіть речення, вписуючи імена та прізвища українських письменників та поетів.

Тарас Шевченко, ..... ......, ..... ..... - українські поети та письменники. ( Ми подолали п'яту перешкоду).

 

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Черепашка - Костомашка

В хитрій хатці проживає... (показують).

Словникова робота.

 ( Вчитель пропонує піднятися дітям з однаковими іменами.)

Людей, які мають однакові імена називають тезками.

( На дошці надруковане слово " тезка"). Діти повторюють.

 Узагальнення та систематизація вивченого.

1. Ознайомлення зі звертаннями.

Пригадаймо, як треба розмовляти з товаришем? ( Дивитися у вічі, посміхатися).

- Перед тим ви повинні звернутися до того, з ким говорите, по імені. Це означає поставити ім'я у форму звертання ( на дошці зразок, читають).

Оленка- Оленко  Таня- Таню, Марічка- Марічко.

Діти отримують картки з іменами дітей, які стаалять у форму звертання).

1й ряд - Назар-

                Степан-

                 Іван-

2йряд-    Іринка-

                  Марічка-

                  Максим-

3й ряд      Устим-

                   Уляна-

                    Таня-

 Ми подолали усі перешкоди, які заважали Миколаєві до нас завітати. Отож, чекаймо на нього у переддень 6грудня у нашому класі. Я обіцяю, він неодмінно прийде.

 

ПІДСУМОК УРОКУ.

- Чого навчилися на уроці?

Завдання додому ( диференційоване).

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку