Конспект уроку з української мови для 2 класу

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 2 класу Тема: Число іменників Мета: • Ознайомити учнів із поняттям "число іменників" (однина і множина). • Навчити розпізнавати число іменників у тексті. • Розвивати мовлення, увагу і логічне мислення. • Виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 2 класу

Тема: Число іменників

 

Мета:

  • Ознайомити учнів із поняттям "число іменників" (однина і множина).
  • Навчити розпізнавати число іменників у тексті.
  • Розвивати мовлення, увагу і логічне мислення.
  • Виховувати любов до рідної мови.

 

І. Організаційний момент

  1. Привітання.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Хвилинка каліграфії

  1. Зразок написання:
    На дошці записано слово для каліграфії, наприклад: яблуко. Учитель пояснює, як правильно писати букви, звертаючи увагу на з'єднання.
  2. Практика:
    Учні в зошитах записують слово кілька разів, а потім складають із ним речення.
    Додатково: До слова в однині учитель пропонує записати його форму в множині (яблуко — яблука).

III. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

  • Що таке іменник?
  • Які слова є іменниками?
  • Наведіть приклади.

Мовна розминка:

  • Вправа "Знайди іменник": Учитель називає слова, учні плескають у долоні, якщо чують іменник (наприклад: сонце, гарний, школа, бігти).

IV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми дізнаємося, як іменники можуть змінювати свою форму залежно від кількості предметів.

V. Пояснення нового матеріалу

  1. Пояснення:
  • Іменники мають число: однина (один предмет) і множина (два і більше предметів).
  • Приклади:
    • Однина: книга, квітка, стілець.
    • Множина: книги, квіти, стільці.
  1. Спостереження:
  • Порівняйте слова: яблуко — яблука, зошит — зошити. Як змінюється слово, якщо предметів багато?

VI. Закріплення матеріалу

1. Вправа "Розподіли за групами"
Учням даються слова (олівець, олівці, собака, собаки, м’яч, м’ячі), потрібно розподілити їх у дві колонки: однина та множина.

2. Вправа "Закінчи речення"
Учитель читає речення, учні доповнюють його потрібним словом у формі однини чи множини:

  • У мене є один (зошит), а у тебе — два (зошити).
  • На дереві сидить одна (пташка), а у клітці — три (пташки).

3. Вправа "Знайди помилку"
Учитель показує картки зі словами, де допущені помилки у вживанні числа іменників. Наприклад: "два книга", "п’ять яблуко". Учні виправляють.

4. Ігрова вправа "Ланцюжок"
Учні по черзі називають іменник у множині до слова, яке назвав попередній учень в однині. Наприклад: стіл — столи, яблуко — яблука.

VII. Творча робота

Робота в парах:
Придумати і записати 5 речень: у трьох використовувати іменники в однині, а в двох — у множині

VIII. Підсумок уроку

  • Що таке число іменників?
  • Як змінюється слово, коли ми говоримо про багато предметів?
  • Що нового ви сьогодні дізналися?

IX. Домашнє завдання

  1. Знайти у своєму підручнику текст (за вибором) і виписати 5 іменників у формі однини та 5 у формі множини.
  2. Намалювати малюнок, на якому будуть зображені предмети в однині та множині, і підписати їх.

 

docx
Додав(-ла)
Чугуй Людмила
Додано
7 січня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку