Конспект уроку з української мови для 2 класу
Тема: Число іменників
Мета:
-
Ознайомити учнів із поняттям "число іменників" (однина і множина).
-
Навчити розпізнавати число іменників у тексті.
-
Розвивати мовлення, увагу і логічне мислення.
-
Виховувати любов до рідної мови.
І. Організаційний момент
-
Привітання.
-
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Хвилинка каліграфії
-
Зразок написання:
На дошці записано слово для каліграфії, наприклад: яблуко. Учитель пояснює, як правильно писати букви, звертаючи увагу на з'єднання.
-
Практика:
Учні в зошитах записують слово кілька разів, а потім складають із ним речення.
Додатково: До слова в однині учитель пропонує записати його форму в множині (яблуко — яблука).
III. Актуалізація опорних знань
Бесіда:
-
Що таке іменник?
-
Які слова є іменниками?
-
Наведіть приклади.
Мовна розминка:
-
Вправа "Знайди іменник": Учитель називає слова, учні плескають у долоні, якщо чують іменник (наприклад: сонце, гарний, школа, бігти).
IV. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми дізнаємося, як іменники можуть змінювати свою форму залежно від кількості предметів.
V. Пояснення нового матеріалу
-
Пояснення:
-
Іменники мають число: однина (один предмет) і множина (два і більше предметів).
-
Приклади:
-
Однина: книга, квітка, стілець.
-
Множина: книги, квіти, стільці.
-
Спостереження:
-
Порівняйте слова: яблуко — яблука, зошит — зошити. Як змінюється слово, якщо предметів багато?
VI. Закріплення матеріалу
1. Вправа "Розподіли за групами"
Учням даються слова (олівець, олівці, собака, собаки, м’яч, м’ячі), потрібно розподілити їх у дві колонки: однина та множина.
2. Вправа "Закінчи речення"
Учитель читає речення, учні доповнюють його потрібним словом у формі однини чи множини:
-
У мене є один (зошит), а у тебе — два (зошити).
-
На дереві сидить одна (пташка), а у клітці — три (пташки).
3. Вправа "Знайди помилку"
Учитель показує картки зі словами, де допущені помилки у вживанні числа іменників. Наприклад: "два книга", "п’ять яблуко". Учні виправляють.
4. Ігрова вправа "Ланцюжок"
Учні по черзі називають іменник у множині до слова, яке назвав попередній учень в однині. Наприклад: стіл — столи, яблуко — яблука.
VII. Творча робота
Робота в парах:
Придумати і записати 5 речень: у трьох використовувати іменники в однині, а в двох — у множині
VIII. Підсумок уроку
-
Що таке число іменників?
-
Як змінюється слово, коли ми говоримо про багато предметів?
-
Що нового ви сьогодні дізналися?
IX. Домашнє завдання
-
Знайти у своєму підручнику текст (за вибором) і виписати 5 іменників у формі однини та 5 у формі множини.
-
Намалювати малюнок, на якому будуть зображені предмети в однині та множині, і підписати їх.