УРОК № 2
Предмет: Я досліджую світ.
Тема: Яка їжа корисна, а яка — шкідлива?
Мета:
І. Організаційний момент.
1. Ранкове коло. Діти разом із вчителем розташовуються у колі. Учитель розповідає віршик,діти складають башточку асоціацій.
Зазирнуло у віконце
Жовтеньке привітне сонце
І з блакитного із неба
Нам послало промінці:
На зелену на травичку,
На червону полуничку,
І на синю стиглу сливу,
Й на солодкий апельсин.
Кольоровим став світанок
І сказав всім: «Добрий ранок!»
Учитель разом з дітьми розглядає отриману башту та пропонує пригадати, до чого добирали кольорові асоціації.
2. Обмін інформацією.
Вчитель пропонує дітям розповісти, що вони їли на сніданок .
Діти по черзі розповідають про свій сніданок та стукають цеглинкою об цеглинку якщо ця їжа їх улюблена.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель читає рядки.
Це ж чому завжди у Тані
Щічки свіжі та рум'яні.
( Діти повторюють за вчителем )
Як ви вважаєте, чому?
( Бо вона здорова)
– Що потрібно ,щоб бути здоровим? ( ... правильно харчуватися)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель повідомляє, що «група вчених» розпочинає проводити дослідження на тему : «Для чого людині їжа?»
Педагог пропонує кожному вченому висловити свою думку з приводу даного питання та підвести підсумки дослідження склавши діаграму «Для чого необхідна їжа ?» за такими критеріями :
IV. Повідомлення теми і завдань заняття.
– Усім живим істотам, щоб рости, розвиватися, навчатися та навіть гратися, потрібна їжа. Але не будь — яка. Смачна їжа приносить задоволення, однак вона не завжди корисна для здоров`я. Сьогодні на уроці ми будемо вивчати основні правила харчування, вчитися пізнавти корисні і шкідливі продукти.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Формування поняття «Шкідлива їжа»
– Є чимало смачної їжі, яка шкідлива для дитячого організму.
Діти називають:
* чіпси, * велика кількість солодощів,
* сухарики, * солодкі газовані напої,
* майонез, * гостра їжа.
1) Обговорення матеріалів стенду «Шкідливий цукор»
– Чи згодні з твердженням, що на малюнку зображені тільки
шкідливі продукти?
– В кожному ряду знайди «зайву» їжу (корисну).
– Доведіть, що не помиляєтесь.
2) Вправа «Поясни наслідки»
– Складіть пояснення наслідків нездорового харчування: до чого це може призвести? (Від них псуються зуби, болить живіт, з’являються зайві кілограми, порушується обмін речовин, знижується імунітет).
3) Дидактична гра «Ревізор»
– Так само дуже шкідливі продукти, в яких минув термін придатності. Тому
обов’язково, купуючи, слід дивитися на дату виготовлення і термін придатності.
Вчитель пропонує учням роздивитися на партах упаковки продуктів,
– Зверніть увагу на термін придатності продуктів.
– Визначте, які продукти не можна купляти? Чому?
– Після ретельної перевірки продуктів програма «Ревізор» … рекомендує
використовувати в їжу лише ті продукти, термін використання яких не вичерпано.
2. Формування поняття «корисна їжа»
1). Гра “ Кухар“
На дошці предметні малюнки із зображенням продуктів: Допоможіть кухарю вибрати корисні продукти для приготування їжі.
2)Вправа “ Фруктовий салат”. Діти називають фрукти, багаті на вітаміни. Потім учитель об`єднує дітей у групи за назвами фруктів.
3). Групове заняття. Вправа «Що сьогодні у меню?»
Учитель пропонує кожній групі «приготувати» свою страву для гостей. Учні «готують» із цеглинок LEGO System страву, інша команда приходить в гості та відгадує що сьогодні у меню. По закінченні команди по черзі розповідають чому саме такі страви обрали і наскільки вони корисні для людини.
4. Вправа «Де живуть вітаміни?»
Вчитель спілкується із дітьми про те що вони знають про вітаміни ,учні розповідають для чого вони потрібні та у яких продуктах містяться.
Діти розділяються на кілька груп та за допомогою цеглинок викладають продукти у яких містяться вітаміни – учасники інших команд відгадують.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
2. Робота з підручником. (с. 38-39)
Розгляньте малюнки. Подумайте, що скаже веселий здоровий зайчик своєму хворому другові. Розіграйте.
Виберіть на малюнку, що з корисної їжі вам подобається? Чого з шкідливого ви не любите?
2. Гра «Корисно-некорисно. Так чи ні?» ( Зелена цеглинка — правильна відповідь, червона — неправильна.
Вчитель обирає питання (зміст та кількість) на свій розсуд.
1. Корисно об’їдатися цукерками та тістечками.
2. Ви повинні їсти 20 разів на день.
3. Ви повинні вживати свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я.
4. Ви повинні їсти різноманітні продукти – м’ясо, рибу, моло-
ко.
5. Вам корисно їсти тільки вермішель.
6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів.
7. Корисно їсти багато солодкого.
8. Необхідно випивати щодня 2 л води.
9. Газовані напої добре втамовують спрагу.
10. Не їжте солодке перед їжею – втратите апетит.
11. Чорний хліб корисніший за білий.
12. Накопичивши за літо вітаміни, ми повністю готові до зустрі-
чі з холодами.
13. Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко чи апельсин.
14. Фруктові соки кращі за лимонад.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Оформлення вражень від роботи на уроці у щоденнику вражень.