21 травня о 18:00Вебінар: Психологічний супровід педагогів, дітей та батьків в умовах віддаленого спілкування та навчання

Урок казка "Найголовніша квітка"

Про матеріал
Урок казку "Найголовніша квітка" можна використовувати як на уроках "Я досліджую світ" так і на уроках позакласного читання. Діти отримають і запам'ятають багато цікавої інформацію про флору України.
Перегляд файлу

Урок-казка

«Найголовніша квітка»

Казка

Лісовик: Було це дуже давно, так давно, що я забув, коли воно було. Принесла якось до моєї хатини на узліссі листоноша-сорока листа. Розкрив я лисі і прочитав:
  «Шановний лісовик!

Громада рослин запрошує Вас до нас на збори, щоб Ви допомогли нам вирішити, яка ж рослина сама головніша , яка сама корисніша для людини. Дуже просимо завітати до нас на збори, бо велика смута зараз у рослинному світі. Ми довіряємо Вашій думці і досвіду». Зібрався я і пішов.

 

Звучить музика.

 

 Лісовик:   Добридень, любі рослини: квіти, овочі, дерева.

 Прийшов я на ваші збори, як ви і просили. Хочу допомогти розібратися у вашій проблемі, вирішити зараз хто самий головніший і кориснішій! серед вас.


 Пролісок -  1 учень:     

3  під снігу я пробився

Бо силу добру маю

Своїм біленьким цвітом

Я землю прикрашаю.

Лиш тільки сонечко з небес

Тепліше трошечки пригріло,

Лиш тільки білий сніжок щез,

Вони з під листя так несміло

Головки сині виставляють

Чи вже прийшла весна? - питають.

Про мене існує легенда. Одного разу мандрівники заблукали у хурделицю. Люди втомилися, почали                 втрачати силу. Тоді сніжинки пожаліли людей. Вони, падаючи на землю, перетворювалися на білі квіти. Відразу потепліло навкруги. Так і залишилися цвісти підсніжниками, провіщаючи надію на потепління і пробудження природи.

   Нарцис – 2  учень:  Що то рослина - підсніжник, от я, це квітка видна!  Росту на Закарпатті. Згідно з одним із міфів вінок білих нарцисів мала у волоссі Персефона, дочка Зевса і Деметри, коли її викрав у володіння підземного царства Лід. За той час, коли вона була в темряві,, білі квітки перетворювалися на жовті. Я сама головна квітка

 М’ята перцева – 3  учень: Хлопці, не сваріться ! У вас окрім запаху не мас нічого, а я ще і лікарська рослина. Я піднімаю настрій, від мого аромату людина почувається бадьорою, веселою. У медицині м'ята використо­вується для лікування шлунку, кишечнику, печінки, жовчного міхура. Використовують м'яту і в кондитерському виробництві. Назвали мене в честь німфи - покровительки лісів та річок на ім'я Мента.

 Конвалія звичайна –  4 учень: Розкричалися, одна лікує, інша пахне. Я - символ ніжності, радості і краси, вірності і чистоти кохання. В Україні невеликий букет ніжних конвалій несуть коханим, ідучи на побачення.

Сестра нарцисів, лілій ніжних,

і неповторна серед них,

Цвіте прекрасна Білосніжка,

Конвалія в лісах моїх.

Так писав про мене поет.

 Барвінок – 5 учень:   Я - символ краси, безсмерті я. Здавна вважалося, що рослина дарує дівчині вроду.  Колись умивалися наваром із барвінку. Не обходяться без барвінку купальські свята і весілля. Використовують мене також і в медицині.

Я пам'ятаю їх,

барвінків, навесні.

Цвіли вони,

синющі, навесні.

Такі блакитні,

буйні, небоокі.

   Галас на зборах - Я головний, я головна, я , я, я...

 Лісовик: Рослини, зупиніться. Тихіше, давайте по черзі. Ромашка, розкажи про себе.

  Ромашка лікарська – 6  учень : Я ромашка лікарська з родини складноцвітих. Я - символ доброти та ніжності. Я приношу не тільки спокій на душі, але й спокій у серці. Лікувальні властивості ромашки знають дуже давно.

 Обабіч стежини польової,

 Немов ровесниці-сестриці,

 Ведуть розмову між собою

Стрункі ромашки яснолиці.

Медово пахне тут повітря.

 Вітрець приносить запах кашки.

 Ми линемо на крилах літа

У царство білої ромашки.

 Латаття біле -  7 учень: Я просто дивовижна. Я володію таємничими силами, допомагаю мандрівникам переборювати усілякі труднощі в дорозі. Я - латаття - сніжне-біле. Існує легенда, що я виникла тоді, коли під час татарської неволі дівчата-українки від розпуки, щоб не йти у полон, втопилися у глибокій річці і на тому місці заявилися я. Моє кореневище, квітки і листки також використовують у медицині, але обережно - при передозуванні - я отруйна.

 Мак - 8  учень: А я мак. Існують різні легенди щодо мого походження. То я виник із крові убитої людини, то - з крові страшного дракона. Я - символ поєдинку любові та ненависті. Червоні пелюстки - любов, чорна середина - ненависть. Мої квітки - символ печалі і туги, надії на краще.

 Троянда –  9 учень : Дивлюсь оце я на вас і думаю, куди вам до мене. Ваша батьківщина - тут. А мене спеціально привезли зі східних країн і в Греції присвятили богині краси Афродіті. Змінювалися смаки, минали захоплення новими рослинами, швидко зникла мода на тюльпани, гіацинти, орхідеї, а я залишалася неперевершеною царицею квітів. Я - символ молодості, краси, любові, слави, гордості. Вінками з моїх квітів вшановували переможців. Навіть окремі мої частини і ті є симво­лами: зелень - радість, колючки - печаль, квітка -слава, бутон - безкінечність. Я сама головніша між вами !

Календула – 10 учень: Я календула з родини складноцвітих . Існує легенда, що я утворилася з насінини, яку ніс поранений голуб, вона випала і з неї виросла рослина. Впав поранений голуб, клюнув мене і від пахучого нектару видужав. Все це бачив пастух, який пас вівці. Із тих нір люди лікують мною і запальні хвороби горла, і захворювання очей, застосовують при хворобах серця, опіках, для загоювання ран та інших хвороб.

 

    Айстра альпійська – 11 учень: Я айстра альпійська,  сестра  календули.  Дуже рідкісна рослина і мене занесли до Червоної книги України. Я дуже важлива рослина. Сам батько ботаніки Теофраст писав: «Стверджують, що айстра допомагає в хорошій справі». Поет Олександр Олесь писав про мене :

Опівночі айстри в саду розцвіли

Умились росою, вінки одягли

І стали рожевого ранку чекати

І в райдугу барвів життя убирати.

 

 В мене багато сестер - садових айстр. Я, як зірочка, серед квітів. До речі моя наукова назва походить від грецького слова, що в перекладі означає «Зірочка».

Лісовик: Квіти, зупиніться, досить. Давайте надамо слово і  іншим рослинам. Овочі, де ви ?

Цибуля – 12 учень: Ви вже ознайомилися з моїми родичами - конвалією і нарцисом. Нехай в мене немає гарних квіток, але користь від мене дуже велика. В стародавньому Римі я вважався кращим засобом, який очищує шлунок і кров. В Індії - стимулюючим, сечогінним засобами. В Україні я використовуюсь при ката­рактах, хворобах вух. В мені багато фітонцидів, речовин, які мають знезаражуючу дію. Багато також вітамінів С, групи В, цукру, білків, каротину, мінеральних солей. Маю антисептичну, противірусну дію. Я - популярний косметичний засіб. Я приношу людям користь.

 Лісовик: Бачите рослини, яка непримітна рослина, а яка важлива. Хто наступний?

 

Часник –  13 учень: Я часник - близький родич цибулі. І у мене багато вітамінів В і С, маю йод, ефірну олію, мене використовують ще з часів Гіппократа. Маю бактеріальну, глистогінну, сечогінну, стимулюючу дії. Як і мій брат - цибуля, ми, родина цибулевих, стоїмо на варті проти такої хвороби як грип. Кажуть, що часник охороняє від злих духів. На Святий вечір кладуть зубки часнику під скатертину.

 Картопля – 14 учень : А я з родини пасльонових, звуть мене картопля. Саме я чужинець, Батьківщина моя - Південна Америка. В Україні мене вирощують як цінну продовольчу, технічну та кормову культуру. Існує легенда, що я спас мандрівників від голоду : знайшли вони мої бульби, стебло , де запасаю я поживні речовини, під землею, кинули у вогонь і вранці втамували голод. З тих пір картоплю їдять усі люди світу. З лікувальною метою викорис­товують бульби червоних сортів для лікування шлунково-кишкових хвороб.

 Хрін -  15  учень: Гарно казав мій сусіда картопля. Я - з хресто­цвітих, звуть мене - хрін. В давнину у кожній хаті стояло відро з питною водою і обов'язково плавали в ньому два корінця хрону. Така вода довго зберігалася свіжою, мала пришиті смак і сприяла виведенню з організму надлишків рідини та солей сечової кислоти. Маю також і фітонциди. Мене завжди запрошують до столу.

 Тюльпан – 16  учень: Я родич лілеї. Я гордий тюльпан, росту у Криму і в південних степах. Мені присвячено багато картин, віршів, легенд і казок, але найцікавішою є  історія введення моїх братів голландцями в культуру.

Краса Голландії, я молодий тюльпан,

Фламандець жадібний віддасть за цибулину

Земель заморських рідкісні перлини –

Всю Яву за мій гордий, свіжий стан.

  Лісовик:     А тепер я хочу почути голос дерев. Є серед вас дерева, чи ні ? Не соромтесь, ми хочемо вас почути.

 Калина – 17 учень: Я - символ рідної землі, батькової хати, символ любові, що пам'ять людська, береже, символ безсмертя. Я в цвіту - символ дівування. Ламати калину - шукати кохання. Калина, яка не розцвіла недобра прикмета. Мої червоні кетяги - це краплини крові хороброї дівчинки Маринки, яка завела турків у непрохідні нетрі, а білий цвіт - то її ніжна краса..

 Верба – 18 учень: Будьмо знайомі, я - верба. Я символізую повноту життя, довголіття, жіночу красу, м'якість, подат­ливість жіночої натури. Наші предки вважали, що верба мас магічну силу проти злих духів. Не випадково великий Кобзар, перебуваючи на засланні, знайшов у пустелі гілочку верби. Вона нагадувала йому Україну. Люди, згадайте мої котики - кращій подарунок дівчині. Зацвіла верба, кажуть у народі, прийшла весна. Християнська релігія вважає мене священним деревом. Люди у Вербну неділю, йдучи у церкву, несли з собою мої гілочки для освячений. Я єднаю людину з небом, єднаю оселі українців.

 Шевченкова верба.

Коли на чорний шлях ступав, Ішов на вигнання, в неволю, Гілочку вербову він підняв, Обчімхав і забрав з собою.

Поніс її і посадив

За фортом, в полі на пустині, Здалеку воду приносив

І пильно підливав щоднини Прийнялася, і на весні

Зелене листя розпустила.

            Ох, як же, як була йому,

Та деревина люба і мила !

Було, з казарми прибіжить .

 В зеленій тіні відпочити Приляже, а верба шумить

І шепче щось над ним, як мати.

Богдан Лепкий

 

Лісовик: От і добре, всі наче висловились, нікого не забули. Але я звернув увагу, що ніхто з рослин не пригадав жодної приказки, або прислів'я. А ну, пригадайте прислів'я або загадки.

 

 

Учні :

                      1. Дівчина, яку лузі калина.

  1. Вибери собі дівку, як калинову гілку.
  2. У кожній троянді є колючки.
  3. Чия голова не мас ніг ?
  4. Хто капусту щодня споживає, той себе добре
    почуває.
  5. Печуть мене, варять мене
    їдять мене, хвалять мене
    А як буде моя ласка,

То буде з мене і Пасха. 

  1. Де волошки, там хліба трошки.
  2. Скільки чорних хаток, стільки білих паї - маток.
  3. Сидить Мурашка в семи кожушках,
    Хто її роздягає, той сльози проливає.

10.Хто полю годить, тому жито родить.

       Бачите скільки загадок і прислів'я склав народ про рослини, кожній рослині він придав увагу. Так що немає однієї головної рослини в світі. Кожна рослина корисна по-своєму. Тому після наших зборів, я пропоную видати такий наказ /постанову/:

  1. Громада  рослинності  вважає,  що  кожна
    рослина , яка росте на планеті Земля, є
    важливою і неповторною.
  2. Всі рослини по-своєму приносять користь
    людині і народ їх за це шанує.
  3. Треба обов'язково зберігати рослини, які
    оточують тебе і збільшувані зелені

    насадження своєї Батьківщині! - рідної

    неньки-України


 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Сценарії
НУШ
Додано
15 квітня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку