Конспект уроку з всесвітньої історії 7 клас "Архітектура та мистецтво середньовіччя"

Про матеріал
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі вивчення тем культури ( Нестерук Н.Р.,вчитель історії ЗЗСО І-ІІІ ст. Сокальського ліцею.№3 ) Адреса педагогічного блогу: http://historycokal3.blogspot.com
Перегляд файлу

 

 Конспект уроку всесвітньої історії  у 7 класі

Тема: Архітектура та мистецтво середньовіччя.

Мета: формувати уявлення про архітектуру та мистецтво Середньовічної Європи.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

Знати:

  • Особливості готичного та романського стилю

Розуміти:

  • поняття «вітраж», «романський стиль», «готичний стиль».

Уміти:

- розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів. 

- розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, поширення романського і готичного мистецьких стилів, книгодрукування,

- усвідомлювати необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства

 

Обладнання: Пометун О.І.Всесвітня історія : підруч.для 7кл.

загальноосвіт.навч.закладів/  О.І.Пометун,Ю.Б.Малінко.-К.:Видавничий дім «Освіта»,2015.-224с.:іл.;  відеоматеріали (фрагменти фільмів: Слайд-шоу. Готичний стиль в архітектурі, https://www.youtube.com/watch?v=I1rYfy8kP5w, романський стиль https://www.youtube.com/watch?v=d8mM9Jh2b1s),Собор Паризької Богоматері https://www.youtube.com/watch?v=FyBfXbPRm3Y

Архітектура та мистецтво https://www.youtube.com/watch?v=eebNSs3FcZ8,

« Органна музика. Бах. Toccata and Fugue in D Minor (Best Version Ever)» https://www.youtube.com/watch?v=ho9rZjlsyYY,

Дидактична гра « Готичний та романський архітектурні стилі» https://learningapps.org/display?v=ppweyia3j17, 

комплект  ілюстрацій «Архітектура середньовічної  Європи»,

Тип уроку : вивчення нового матеріалу,формування знань і навичок учнів.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних  знань учнів.

Варіант1.Бесіда за запитаннями:

- Що таке храм ? 

- Який вигляд мали храми Стародавньої Греції та Риму?

– Які види мистецтва переважали в античну добу?

– Що таке базиліка?

– Який зовнішній вигляд вони мала?

– Кого і як зображували античні майстри у творах мистецтва ?

Варіант 2:  За допомогою картини опишіть середньовічне місто на основі таких запитань:

- Який вигляд мало місто?

- Які будівлі прикрашали його?

– Яка споруда знаходилася в центрі міста?

– Чим відрізняється середньовічний собор від античного храму?

   ІІ. Оголошення теми, завдань та очікуваних результатів  уроку.

Учні ознайомлюються з наведеними в підручнику положеннями та вибравши одне з  них повинні пояснити на цьому прикладі,яку роль відігравали храми в житті людини.

Учні об’єднуються в три групи та читають уривки з роману Віктора Гюго «Собор Паризької Богоматері».

І група виписує особливості романської архітектури.

ІІ група з допомогою словника пояснює терміни з тексту.

ІІІ група знаходить архітектурні деталі в зображеннях картин та демонструє їх учням.

Учні переглядають фільм «Романський стиль» складають схему «Риси романського стилю»

Випереджувальне завдання для учнів,які підготували повідомлення

про найвідомішими зразки романської архітектури. В процесі повідомлень

заповнення  таблиці 1 „ Найвідоміші споруди романського стилю”.

 

                                                                                                            Таб 1.

 

 Назва споруди

(романський стиль)

 Час спорудження

 Країна та місце

 знаходження

  

 

         

 

  

 

 

 

 

В процесі демонстрація «Слайд-шоу. Готичний стиль в архітектурі » учні визначають основні риси готичного стилю і записують їх у схемі.

Випереджувальне завдання для учнів,які підготували повідомлення

про найвідомішими зразки готичної  архітектури.

В процесі повідомлень учнів здійснюють

заповнення  таблиці 2 „ Найвідоміші споруди готичного  стилю”.

                                                                                                             Таб. 2

 

 Назва споруди

(готичний стиль)

 Час спорудження

 Країна та місце

 знаходження

  

 

         

 

  

 

 

 

 

Учні переглядають фільм «Собор Паризької Богоматері» та

відповідають на питання:

  - Як називається ця споруда?

  - Де і коли її було збудовано?

   - Хто збудував?

  -  Яка особливість її архітектурної композиції?

  - Який зовнішній вигляд?

  - Які має внутрішні оздоблення?

Учні записують особисті враження про собор в зошит під музичний супровід запису органної музики Й. Баха.

 Учнів об’єднують в три групи.

1 група  розглянувши зображення двох середньовічних соборів зясовує, який із них романський, а який готичний. За якими ознаками ви це визначили?

 2 група роздивляється внутрішній вигляд двох соборів – романського та готичного. Визначає, де романський храм і де готичний. Поясніть як розрізняєте архітектуру цих соборів.

 3 група із даного ряду ілюстрацій вибирає у дві частини: романські та готичні собори. Обґрунтуйте свій вибір

Виконавши самостійне завдання, учні обговорюють результати роботи та роблять загальні висновки.

 Потім група оголошує порівняльну характеристику соборів.

та оформляє характеристику у вигляді таблиці 3.

 

Романський стиль

Питання для  порівняння

Готичний стиль

                

Час побудови

 

 

Особливості   архітектури

 

 

 

Внутрішнє   оздоблення

собору

 

 

 

Пам’ятки  архітектури

 

 

 

 ІІІ.  Рефлексія

 Варіант 1.Бесіда.

- Яке враження і почуття у вас викликав урок?

 – Що найбільше вас вразило і здивувало?

 – Який твір мистецтва найбільше сподобався і чому?

– Як би ви зустріли людину часів Раннього Відродження, про що йшла б ваша розмова?

– Чи зміниться ваше ставлення людей після цього уроку. Як і чому?

Варіант 2. Інтерактивна дидактична гра «Готичний та романський архітектурні стилі».

   

 IV. Домашнє завдання:

- опрацювати  параграф 24 підручника;

- на основі довідкової та додаткової літератури скласти опис Реймського собору та визначити його роль в історії Франції;

- підготувати ілюстровану віртуальну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Молнар Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 червня 2020
Переглядів
3863
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку