Конспект уроку з всесвітньої історії для 8го класу на тему "Західноєвропейські держави в ХУІ- першій половині ХУІІ ст." Урок-практикум з використанням інтерактивних методів .

Про матеріал

Урок-практикум з використанням інтерактивних методів "Гроно", "Асоційований кросворд", а також робота з новими термінами з теми та історичними портретами.

Перегляд файлу

                                                                          Всесвітня історія ,8 клас.

УРОК  21

Тема: Урок - практикум з теми «Західноєвропейські держави в XVI — першій половині XVII століття»

Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до  програмових вимог: рівень теоретичних знань, дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.

Обладнання: карта Західної Європи ХУІ-ХУІІ ст., картки з термінами, портрети історичних осіб.

Тип уроку: урок - практикум.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Метод «Асоціативний кущ».

Визначаю тему, а учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цієї теми. Спочатку виникають найстійкіші асоціації, потім другорядні. Я, або учень фіксуємо відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово зростає.

ІІІ. Перевірка навчальних досягнень

1.Робота з термінами.

Вчитель називає визначення нових слів, які вивчили протягом теми                  ( «мануфактура», «капіталізм», «абсолютизм», «протекціонізм», «меркантилізм», «національно-визвольна боротьба», «Кортеси», «біржа», «реставрація», «огороджування»), а учні знаходять відповідний термін серед приготованих карток та прикріплюють його на дошці.

2. «Хто ця історична особа?»

За наведеною характеристикою, учні повинні відгадати, про яку історичну особу йдеться. На екрані демонструється портрет історичної особи.

1.Французький герцог, кардинал Католицької церкви, міністр Франції. Допоміг королю Людовику XIII зробити Францію могутньою державою. Його метою було зробити монархію абсолютною, він жорстоко розправився з опозицією знаті і придушив політичну владу гугенотів, проте зберіг релігійну свободу. 3а межами Франції прагнув установити верховенство в Європі, зруйнувавши владу Габсбургів. Упродовж 18 років фактично правив Францією за нерішучого Людовіка ХІІІ. Як влучно заважив один із сучасників кардинала, «Людовік ХІІІ лише носив корону, а він мав скіпетр».  Заснував Французьку академію. Його родич  був одним з розбудовників Одеси.    

    (Арма́н-Жан дю Плессі́ де Рішельє)

2.Французький король, який правив Францією з 1643 по 1715 роки. Отримав при народженні ім'я Людовик Богоданий відомий також як «король-дитя», а потім — «король-сонце». Батько — Людовик XIII. Його матір'ю була Анна Австрійська. До 1661 країною фактично керував кардинал Джуліо Мазаріні, але пізніше Людовик отримав абсолютну владу, дотримуючись кредо: «Держава — це я».

Був коронований 7 червня 1654 року в Реймсі. На престолі Франції король був протягом 72 років — довше за всіх інших європейських королів в історії (із монархів Європи довше при владі були тільки деякі правителі дрібних князівств Священної Римської імперії). За цей час він пережив трьох садкоємців — власного сина, внука та правнука. Помер 1 вересня 1715 року від рани, отриманої на полюванні. Наступником короля став його правнук Людовик XV Улюблений. 

  (Людо́вик XIV Король-Сонце)

3. За свідченням сучасників, вона вирізнялася чарівною красою та легковажністю, а справами державного управління не переймалася. Була ревною католичкою, Дитинство її було безхмарним. Корону Шотландії вона отримала з народженням, у шестирічному віці стала нареченою спадкоємця французького престолу, до 1561 р. виховувалась у Франції. У 16 років стала королевою Франції, а через рік — удовою.

Вона гадала, що будь-яка країна належить монарху, їй було байдуже, яку саме країну вона очолила.

  (Марія Стюарт).

4. Була непривабливою, жорстокою і хитрою, але компенсувала це природним розумом, доброю освітою та неабиякою здатністю до управління державою.  Була переконаною протестанткою. З дитячих років пізнала, що таке бути донькою людини, звинуваченої в державній зраді. Після страти матері — Анни Болейн — вона опинилася за жахливими мурами в’язниці Тауер.

Вона вважала, що належить Англії та її народу, що, керуючи державою, виконує волю Божу. Вона не вагалась у прийнятті рішень тоді, коли це мало принести користь Англії..  

 (Єлизавета І.).

5. Був одним із найуспішніших мореплавців, який неодноразово здійснював вдалі напади на іспанські колонії в Америці. Іспанці називали його «драконом», а король Філіпп II вимагав від Єлизавети І страти ненависного пірата. Проте королева не покарала його, а висвятила в рицарі та зробила віце-адміралом.

У 1577—1580 рр. за підтримки королеви він вирушив в експедицію. Він мав намір перетнути Атлантичний океан, обігнути Південну Америку й атакувати міста на її західному узбережжі, де іспанці накопичували величезні запаси золота для відправки до Європи. Офіційно було оголошено, що ескадра з п’яти кораблів пливе шукати вільні землі для колоній у Південній Америці. Переслідуваний іспанцями він проплив через Магелланову протоку і, хоча вцілів лише його флагман «Золота лань», рушив на Перу. Захопивши там величезну здобич, він перетнув Тихий океан, побував на Молуккських островах (де домовився з місцевим султаном  про торгівлю прянощами з Англією), обігнув мис Доброї Надії та 26 вересня 1580 р. повернувся до Англії. Це була друга в історії навколосвітня подорож.

(Френсіс Дрейк)

6. Був дрібнопомісним дворянином і належав до секти індепендентів (незалежних), що виступали за повну незалежність церкви від держави, а в політичному плані обстоювали республіканську форму правління.

Коли розпочалася громадянська війна, він за згодою парламентуи на власні кошти спорядив два кавалерійські полки, до яких добирав людей зі стійкими релігійними переконаннями (індепендентів). Зразково дисципліновані, хоробрі, віддані вождю, об’єднані спільними релігійними й політичними переконаннями його полки започаткували нову парламентську армію.

(Олівер Кромвель)

7. Він став правителем Іспанії у той час, коли вона була наймогутнішою державою Європи.

Столицею своєї держави він зробив невелике місто Мадрид у центрі країни. Він мав фантастичну працездатність і вважав, що  управляти величезною країною можна лише суворими розпорядженнями, тримаючи всіх у страху. Щоб піддані швидше дізнавалися про накази короля, будувалися дороги, була організована поштова служба. Багато уваги приділялося армії, яка в той час була наймогутнішою в Європі.

Важливим його досягненням стало приєднання у 1581 р. Португалії. Унаслідок цього майже на 60 років об’єдналися дві найбільші колоніальні імперії, і Піренейський півострів опинився під владою одного правителя.ою освітою та неабиякою здатністю до управління державою.

(Іспанський король Філіпп II)

8. 17 березня 1567 р. до Нідерландів було введено 60-тисячну іспанську армію , яку він очолив. Відразу ж почав «заспокоювати» Нідерланди мечем і вогнищем інквізиції. Було засновано Раду в справах про бунти, яка мала необмежені повноваження. Майно бунтівників конфісковувалося, збільшувалися  податки.  Багато  людей  через  переслідування  залишили  країну.

У  березні  1559  р.  він вирішив  запровадити  в  Нідерландах  алькабалу    10-відсотковий податок  із кожної  торговельної  операції  (як  було  поширено  в  Іспанії).  У  Нідерландах,  де  кожний товар  проходив  через  кілька  рук,  перш  ніж  потрапити  до  споживача,  це  вело  до  повної  дезорганізації  економічного  життя.  «Краще  зберегти  для  Бога й короля збіднілу  і зруйновану  державу, — казав він, —  ніж  мати  її  у  квітучому  стані  для  диявола  та  його  поплічників    єретиків».

Усю  країну  охопило  обурення.  Нідерландці зрозуміли,  що  їм  уже  нічого  втрачати.              (Герцог Альба).

3. Інтерактивний прийом «Асоціативний кросворд».

І варіант – на слово «протекціонізм»;

ІІ варіант – на слово «меркантилізм».

ІУ.Підсумки уроку

Учитель оцінює активність учнів на уроці, аналізує виконання завдань.

У. Домашнє завдання

Підготуватися до підсумкового оцінювання з теми.

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку