21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Конспект уроку з ЯДС у 1 класі з теми "За допомогою чого ми досліджуємо".

Про матеріал
Мета уроку: Розширити знання учнів про прилади, за допомогою яких досліджують природу. Вчити розрізняти методи вивчення природи: спостереження, вимірювання та досліди (експеримент). На основі пошуково-дослідницької діяльності познайомити дітей з властивостями води. Формувати вміння аналізувати явища та робити висновки з результатів спостережень. Розвивати дослідницькі навички та вміння працювати в групах, парах, спостережливість. Узагальнити знання дітей про органи чуття. Виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Тема.  За допомогою чого ми досліджуємо.

 

Мета: Розширити знання учнів про прилади, за допомогою яких досліджують  природу. Вчити розрізняти методи вивчення природи:  спостереження, вимірювання та досліди (експеримент). На основі пошуково-дослідницької діяльності познайомити дітей з властивостями води. Формувати вміння аналізувати явища та робити висновки з результатів спостережень. Розвивати дослідницькі навички та вміння працювати в групах, парах, спостережливість. Узагальнити знання дітей про органи чуття. Виховувати бережливе ставлення до води.

 

Методично-дидактичне забезпечення уроку:  ілюстрації до теми, посуд для досліджень, лупа, Лего, мультимедійна презентація уроку, навчальний мультфільм "Корисні підказки", фізкультхвилинка "Вгору, вниз", ноутбук, картки для  парної роботи, підручник Т. Г. Гільберг. Я досліджую світ. 1 клас – К.: «Генеза», 2018; зошит І.Жаркова. Я досліджую світ. 1 клас – Тернопіль: «Підручники і посібники», 2018.

 

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-дослідження.

 

І. Організація класу.                                                                             

    1. Привітання

 Сьогодні урок – відкритий для всіх.

 Багато гостей! То ж вітаємо їх!

Діти: Доброго ранку! Здрастуйте всі!

           Добра і здоров'я бажаємо всім.

 

    2. Емоційний настрій.

 Нам настрою гарного  й розумних думок,

 Щоб вдалим й веселим в нас вийшов урок.

    3. Девіз нашого уроку:                                                                        

 Серце і душу 

 в роботу вклади,

 кожну хвилину

 на уроці бережи.

 

II. Актуалізація опорних знань.

    1. Хвилинка  фенологічних спостережень                                      

      Вправа "Мозкова атака"

Яка зараз пора року?

Який місяць розпочався?

Яке число?

Який день тижня?

– Як змінилася погода за цей тиждень? (Заповнюється віконечко погоди)

– Як ви про це дізналися? (Спостерігали за явищами природи)

– За допомогою чого ви спостерігали? (За допомогою органів чуття)

 

   2. Дидактична гра "Знайди пару" робота в парах

– Поєднайте за допомогою  стрілок предмет та ознаку, яка йому відповідає.

– Які органи чуття вам допомогли?

   

   3. Дидактична гра "Впізнай тварину".                                   

– Впізнайте за звуком тварину. Який орган чуття допоміг?

– Що змінилося? Який орган чуття допоміг?

– Який метод вивчення природи застосували? (Спостереження)

– За чим ми можемо спостерігати?   (За зміною погоди, за розвитком рослин, за поведінкою тварин, за спілкуванням людей)                                  

 

   4. Метод "Броунівський рух"  робота в групах.               

– А який ще метод вивчили раніше? (Вимірювання)

– Що можна вимірювати? (Розмір, час, масу, температуру)

 

Група А (Представник від групи)

– Виберіть картки на яких зображено прилади для вимірювання:

 1 група - розміру

 2 група - часу

 3 група - маси

 4 група - температури

 

Група Б (Картки для парної роботи)                                           

– З'єднайте  орган чуття і предмет.

– Що можна розпізнати лише людським оком?                                   

– Які прилади збільшують зображення, що сприймаються оком?     

– Хто з дітей спостерігає, а хто вимірює?                                             

У побуті люди щодня використовують вимірювальні прилади: газові лічильники, електролічильники, лічильники для вимірювання води та інші. Ці прилади спонукають людей заощаджувати природні багатства та власні гроші.                                                                                                          

Фізкультхвилинка 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку                                        

Сьогодні у нас незвичайний урок. Наш клас перетвориться на дослідницьку лабораторію, а ми з вами станемо дослідниками, використовуючи новий метод вивчення природи – дослід або експеримент.

– До нашої  лабораторії потрапила одна речовина, яку нам треба буде дослідити. А визначити, що це за речовина, нам допоможе відео.

         

 Перегляд фрагменту мультфільму "Корисні підказки"              

 

  Отже, речовина, яку ми будемо досліджувати в нашій лабораторії – вода.

Які має властивості? Яке її значення? Над цими питаннями працювали дослідники багато років. А ви готові дати відповідь на ці запитання? 

– Допомагатимуть нам у пошуку відповідей будуть краплинки.  

– Як ви гадаєте чому? (Вода  складається з краплинок)

 

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

   1. Ознайомлення з   приладами  для дослідження. 

– Для того щоб дізнатися якомога більше про певні предмети чи явища, треба провести багато різних дослідів.

– Для проведення дослідів використовують різні прилади. Розгляньте і назвіть, які вам вже відомі (лупа, мікроскоп).

      Демонстрація набору "Юний дослідник"

Запам’ятайте! Зі скляними приладами потрібно поводитися дуже обережно!

  2 . Дослідницька діяльність (робота в групах).                               

– Перед тим як приступити давайте повторимо правила роботи у групах.

 В групах ми усі ...(працюєм)

          Учнів всіх ми добре...(чуєм)

          Руку вчасно...(підіймаєм)

          З висновками... (поспішаєм)

 

Дослід 1 (демонструє вчитель). Воду по черзі наливаю у вузьку склянку, у широку.                                                                                                     

– Чи можемо ми взяти до рук воду?  Чому? (Рідка)

– Яка її форма? (Не має власної форми. Набуває форму посуду, куди її наливають).

Які ще рідини ви знаєте? (Сік, молоко, чай,кава )

 

Дослід 2. Учитель наливає невелику кількість води на гладеньку поверхню і нахиляє її.                                                                                                  

Яка вода? (Текуча)                                                                                  

 

Дослід 3.                                                                                                    

Понюхайте воду. Чи має вода запах? (Не має запаху)

 

Дослід 4.

Покуштуйте воду. Який смак у води? (Не має смаку)

Як надати воді смаку?

 

Дослід 5.                                                                                                    

Опустіть ложку у воду. Що ви бачите?

– Чому видно ложку? (Вода прозора)

А якщо опустили б ложку у склянку з молоком?

– Порівняйте колір молока і води.

– Чи має вода колір? (Безбарвна)

 

Дослід 6.  Насипати у воду цукор, сіль,  камінці, пакетик з чаєм та розмішати.

Висновок: вода розчиняє  не всі речовини.                                  

 

 

V.  Узагальнення та систематизація знань

      1.  Робота в зошитах (ст. 49)

– Які прилади зображено?  Для чого вони призначені?

        Збільшувальні прилади: лупа, бінокль, підзорна труба.

        Вимірювальні прилади:  лінійка, рулетка, ваги, годинник, термометр, секундомір, терези.

      

    2 . Дидактична гра "Склади вежу" природничий диктант. 

  • Збільшувальний прилад, за допомогою якого можна досліджувати дрібні предмети.
  • Прилад для вимірювання температури  повітря.
  • Прилад для спостереження за небесними тілами.
  • Допомагає визначати час.
  • Дає змогу побачити невидимі для ока організми.
  • Прилад для спостереження за віддаленими об'єктами.

  Лупа, термометр, телескоп, годинник, мікроскоп, бінокль. 

     3. Тест  « Так чи ні» (відповіді показують цеглинками Лего)       

  • Розчиняє всі речовини. (–)
  • Вода блакитна. (–)
  • Не має запаху. (–)
  • Прозора. (+)
  • Розчиняє сіль і цукор. (+)
  • Має смак.  (+)
  • Не має кольору. (+)
  • Тече. (+) 

VІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія.

 Закінчився наш урок.

 Піднялись ще на один крок.

 Стали трішки ми мудріші.

 Про водичку взнали більше.

 Цукор, сіль розчинить вмить,

  а  каміння, навпаки,

 Не розчинить, хоч проси.

  Дуже нам вона потрібна

 Тож давайте берегти,

  адже всі у світі знають,

 Що без чистої води - 

 НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ!

— Як добре, що у нас є чиста, прозора, питна вода. Для того, щоб вона завжди була, її необхідно берегти. Без неї не може існувати жодна рослина, жодна тварина та людина.                                                                     

  Самооцінювання роботи (за допомогою Лего)                               

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку