Конспект уроку з ЯДС у 4 класі
Тема уроку: «Що таке екологічні проблеми».
Мета уроку:
навчальна: формувати поняття «екологія», уявлення про екологічні проблеми та шляхи їх вирішення, взаємозв'язки між природою, господарською діяльністю людини та її здоров'ям;
розвивальна: розвивати вміння аналізувати, мислити, порівнювати; розвивати вміння аналізувати свої дії;
виховна: виховувати моральну відповідальність та бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: підручник, ілюстрації, картки, презентація до уроку.
Хід уроку:
I.Організація класу
1.Створення емоційного настрою.
2.Психологічне налаштування.
«Дерева настрою»
-Діти, оберіть, будь ласка, дерево. На партах у Вас вони є. Оберіть собі те, яке вам до душі, а я розкажу вам, на скільки ви готові до сьогоднішнього уроку.
|
ЖОВТИЙ Ви готові працювати. Думаю, що труднощів не буде. |
|
ЧЕРВОНИЙ Ви не зовсім упевнені в своїх силах. Але думаю, що все буде добре. |
|
ЗЕЛЕНИЙ
Ви відчуваєте в собі впевненість, бажання наполегливо працювати. |
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
- Що може зіпсувати красу природи, її стан?
- Які зв'язки є між людиною і природою?
- Як господарська діяльність впливає на повітря, водойми, ґрунти, живу природу?
(Людина є частиною живої природи. Вона не може існувати без сонячного світла й тепла, без повітря, води, ґрунту, рослинного і тваринного світу. Ми використовуємо природу, але часто завдаємо їй непоправної шкоди. Люди вирубують ліси, розорюють степи, викопують глибокі шахти та котловани, будують фабрики і заводи. Внаслідок таких дій погіршується стан природи: зникають рослини і тварини, забруднюється повітря, вода, ґрунт.)
IІІ. Оголошення теми уроку: Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що вивчає наука екологія, що таке екологічні проблеми, чому вони виникають та як їх подолати. Ми ознайомимося з екологічними проблемами нашої планети. Тож, тема нашого уроку: «Екологічні проблеми планети».
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Гра «Асоціативний кущ».
- Давайте поміркуємо, що таке «екологія» і складемо асоціативний кущ.
Усе, що оточує нас, є довкіллям. Людина, як і всі організми, невидимими ланцюжками тісно пов'язана з неживою та живою природою, з рукотворними тілами. Саме ці невидимі ланцюжки вивчає наука екологія. Екологія — це наука про зв'язки організмів з довкіллям. У перекладі з грецької слово «екологія» означає «наука про дім».
2.Розповідь учителя:
- Що таке екологічні проблеми?
(Екологічні проблеми – негативні зміни, що наступають у природі під впливом різних чинників.)
Життя людей залежить від стану довкілля — дому, у якому вони проживають. Проте в результаті господарської діяльності стан довкілля на нашій планеті значно погіршився. На Землі виникли екологічні проблеми. Екологічна проблема — це небезпечні зміни в довкіллі під впливом діяльності людини. Наслідки цих змін можуть бути катастрофічними. Над подоланням екологічних проблем працюють вчені з усього світу.
-Назвіть екологічні проблеми. Які з них характерні для вашого населеного пункту?
Види екологічних проблем:
Забруднення повітря (атмосфери)
Забруднення води (гідросфери)
Забруднення ґрунтів (літосфери)
Забруднення довкілля
Зменшення кількості видів рослини та тварин
-Які є джерела забруднення навколишнього середовища (забруднювачі):
3.Робота з підручником(с.117)
- Назвіть чинники забруднення за схемою.
-Які характерні для вашої місцевості?
V.Екологічна фізкультхвилинка «Ми з природою єдині».
VІ.Закріплення матеріалу.
2.Завдання «Fish Bone» («Риб’ячий скелет»).
-Заповніть таблицю екологічних проблем та їх причини:
3.Завдання «Чому так кажуть?»:
- Справа кожної людини - вивчати основи захисту навколишнього середовища . Треба це починати робити із самого дитинства. І допомагають у цьому числі українські народні прислів’я про охорону природи, захист довкілля, про любов до природи.
- Поясни значення прислів`їв.
1. Що сьогодні збережеш, завтра стане в нагоді.
2. Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.
3. Земля – наша мати, усіх годує.
VІІ. Підведення підсумків уроку.
1. Бесіда:
- Дайте розгорнуту відповідь: що таке природа?
-Що таке «екологія»?
-Які є екологічні проблеми?
-Які ви знаєте види(групи) забруднення довкілля?
-Чому необхідно охороняти природу?
-До яких наслідків призводить забруднення навколишнього серевидовища?
2.Складання пам’ятки.
-Давайте складемо поради для людей, щоб зменшити їх вплив на природу.
3.Домашнє завдання: напиши есе «Технології, які не забруднюють навколиишнє середовище».
- Наша планета - це наша домівка у Всесвіті, яку ми маємо оберігати, охороняти та робити усе, щоб захистити її, а не псувати та знищувати.
Один із принципів екологічної свідомості ( принцип прав майбутніх поколінь) говорить: «Ми повинні вберегти Землю в її первісному вигляді». Тож, посади дерево, не зламай рослину, не зруйнуй гнізда, не забруднюй повітря, воду, ґрунти, не сміти, сортуй сміття, не вбий тваринку, почисти джерельце…)