Конспект уроку з ЯДС у 4 класі «Що таке екологічні проблеми».

Про матеріал
Конспект уроку «Що таке екологічні проблеми" допоможе сформувати поняття «екологія», розширить уявлення про екологічні проблеми та шляхи їх вирішення, взаємозв'язки між природою, господарською діяльністю людини та її здоров'ям; допоможе розвивати вміння аналізувати, мислити, порівнювати; розвивати вміння аналізувати свої дії; виховувати моральну відповідальність та бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

                                Конспект уроку з ЯДС у 4 класі

     Тема уроку: «Що таке екологічні проблеми».

     Мета уроку:

навчальна: формувати поняття «екологія», уявлення про екологічні проблеми та шляхи їх вирішення, взаємозв'язки між приро­дою, господарською діяльністю людини та її здоров'ям;

розвивальна: розвивати вміння аналізувати, мислити, порівнювати; розвивати вміння  аналізувати свої дії;

виховна: виховувати моральну відповідальність та бережливе ставлення до навколишнього середовища.

    Обладнання: підручник, ілюстрації, картки, презентація до уроку.

 

Хід уроку:

I.Організація класу

1.Створення емоційного настрою.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Психологічне налаштування. 

«Дерева  настрою»

 

-Діти, оберіть, будь ласка, дерево. На партах у Вас вони є. Оберіть собі те, яке вам до душі, а я розкажу вам, на скільки ви готові до сьогоднішнього уроку.

 

 

                  Осеннее дерево, апельсиновое дерево, лист, оранжевый, ветка png | PNGWing

ЖОВТИЙ

Ви готові працювати. Думаю, що труднощів не буде.

осеннее дерево, осень, красное дерево - завантажити безкоштовно рендер на  Artage.io

ЧЕРВОНИЙ

Ви не зовсім упевнені в своїх силах. Але думаю, що все буде добре.

                  Зеленое дерево PNG , зеленый, деревья, растение PNG картинки и пнг PSD  рисунок для бесплатной загрузки

ЗЕЛЕНИЙ

 

Ви відчуваєте в собі впевненість, бажання наполегливо працювати.

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

-          Що може зіпсувати красу природи, її стан?

-          Які зв'язки є між людиною і природою?

-          Як господарська діяльність впливає на повітря, водойми, ґрунти, живу природу?

(Людина є частиною живої природи. Вона не може існувати без сонячного світла й тепла, без повітря, води, ґрунту, рослинного і тваринного світу. Ми використовуємо природу, але часто завдаємо їй непоправної шкоди. Люди вирубують ліси, розорюють степи, викопують глибокі шахти та котловани, будують фабрики і заводи. Внаслідок таких дій погіршується стан природи: зникають рослини і тварини, забруднюється повітря, вода, ґрунт.)

IІІ. Оголошення теми уроку: Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що вивчає наука екологія, що таке екологічні проблеми, чому вони виникають та як їх подолати. Ми ознайомимося з екологічними проблемами нашої планети.  Тож, тема нашого уроку: «Екологічні проблеми планети».

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1.Гра «Асоціативний кущ».

 

-          Давайте поміркуємо, що таке «екологія» і складемо асоціативний кущ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усе, що оточує нас, є довкіллям. Людина, як і всі організми, невидимими ланцюжками тісно пов'язана з неживою та живою природою, з рукотворними тілами. Саме ці невидимі ланцюжки вивчає наука екологія. Екологія — це наука про зв'язки організмів з довкіллям. У перекладі з грецької слово «екологія» означає «наука про дім».

 

2.Розповідь учителя:

- Що таке екологічні проблеми?

(Екологічні проблеми – негативні зміни, що наступають у природі під впливом різних чинників.)

Життя людей залежить від стану довкілля — дому, у якому вони проживають. Проте в результаті господарської діяльності стан довкілля на нашій планеті значно погіршився. На Землі виникли екологічні проблеми. Екологічна проблема — це небезпечні зміни в довкіллі під впливом діяльності людини. Наслідки цих змін можуть бути катастрофічними. Над подоланням екологічних проблем працюють вчені з усього світу.

 

-Назвіть екологічні проблеми. Які з них характерні для вашого населеного пункту?

 

        

 

      

 

      

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Види екологічних проблем:

     Забруднення повітря (атмосфери)

     Забруднення води (гідросфери)

     Забруднення ґрунтів (літосфери)

     Забруднення довкілля

     Зменшення кількості видів рослини та тварин

 

-Які є джерела забруднення навколишнього середовища (забруднювачі):

  1.      Аварії на атомних електростанціях.
  2.      Промислові відходи.
  3.      Лісові та степові пожежі.
  4.      Сміттєзвалища.
  5.      Викиди газу транспорту.
  6.      Аварії нафто перевізного транспорту.

 

3.Робота з підручником(с.117)

- Назвіть чинники забруднення за схемою.

-Які характерні для вашої місцевості?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.Екологічна фізкультхвилинка «Ми з природою єдині».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   VІ.Закріплення матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Завдання  «Fish Bone» («Риб’ячий скелет»).

-Заповніть таблицю екологічних проблем та їх причини:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Завдання «Чому так кажуть?»:

- Справа кожної людини  -  вивчати основи захисту навколишнього середовища . Треба це починати робити із самого дитинства. І допомагають у цьому числі українські народні прислів’я про охорону природи, захист довкілля, про любов до природи.
- Поясни значення прислів`їв.

1. Що сьогодні збережеш, завтра стане в нагоді.

2. Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.

3. Земля – наша мати, усіх годує.
VІІ. Підведення підсумків уроку.

1. Бесіда:

- Дайте розгорнуту відповідь: що таке природа?

-Що таке «екологія»?

-Які є екологічні проблеми?

-Які ви знаєте види(групи) забруднення довкілля?

-Чому необхідно охороняти природу?

-До яких наслідків призводить забруднення навколишнього серевидовища?

 

2.Складання пам’ятки.

 

-Давайте складемо поради  для людей, щоб зменшити їх вплив на природу.

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Домашнє завдання: напиши есе «Технології, які не забруднюють навколиишнє середовище».

- Наша планета - це наша домівка у Всесвіті, яку ми маємо оберігати, охороняти та робити усе, щоб захистити її, а не псувати та знищувати.

Один із принципів екологічної свідомості ( принцип прав майбутніх поколінь) говорить:  «Ми повинні вберегти Землю в її первісному вигляді». Тож,  посади дерево, не зламай рослину, не зруйнуй гнізда, не забруднюй повітря, воду, ґрунти, не сміти, сортуй сміття, не вбий тваринку, почисти джерельце…)

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 травня
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку