Конспект уроку
Клас: 10.
Предмет: захист України.
Тема: Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї.
Мета:
навчальна: розповісти учням про можливості затримки під час стрільби; знайомити учнів з прийомами стрільби зі стрілецької зброї;
розвиваюча: розвивати навички в точності й одноманітності прицілювання;
виховна: виховувати почуття впевненості у власних силах, відповідальності за індивідуальну зброю, рішучість, бажання служити в лавах Збройних Сил України.
Тип уроку : комбінований.
Обладнання: підручник, зошит, автомат, зображення.
Хід уроку.
І. Організаційний момент уроку.
3. Стройове тренування: Повороти на місці.
ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань, умінь та навичок.
Опитування в формі бесіди:
1. Нагадайте коротко про історію виникнення і розвитку стрілецької зброї.
2. Винахід якої речовини став поштовхом для створення стрілецької вогнепальної зброї?
3. Яке значення мав унітарний патрон для розвитку зброї?
4. Які розрізняють основні етапи розвитку стрілецької зброї?
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Стрільба — ведення вогню з різних видів зброї. Терміном «стрільба» позначають також наукову дисципліну, яка розробляє теорію стрільби і предмет бойової підготовки.
Під час ведення вогню на полі бою дуже важливо вміти вести прицільний випереджальний вогонь по цілі, яка з’являється на дуже короткий термін. Солдат має пам’ятати, що для того, щоб виконати бойову задачу і не отримати поранення або не бути вбитим противником, потрібно якомога швидше виявити ціль, прикласти зброю, прицілитися і здійснити постріл. Для того, щоби ця задача була успішно виконана, потрібно багато тренуватися. Метою нашого уроку і є прищеплення цих первинних навичок.
ІV. Засвоєння нових знань і способів навчальної діяльності.
Записуємо дату, класна робота, тема уроку: Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї.
План:
1. Період стрільби.
2. Рух кулі в каналі ствола зброї.
3. Вибір і зайняття правильної позиції під час стрільби.
4. Підготовка до стрільби з положення лежачи.
5. Установка прицілу. Прикладка автомата.
1) Вчитель: Стрільбу поділяють на бойову, навчальну та спортивну. Стрільба з кожного виду зброї має свої особливості, які вивчають у теорії стрільби, а також у відповідних правилах стрільби та настановах. Загальною основою теорії стрільби різних видів зброї є балістика та теорія ймовірностей.
Постріл — це викидання кулі з каналу ствола енергією газів, які утворюються під час згорання порохового заряду. Від удару бойка по капсулю бойового патрона вибухає детонуюча речовина капсуля. Полум’я через отвори в дні гільзи проникає до порохового заряду й запалює його, унаслідок чого велика кількість дуже нагрітих газів утворюють у каналі ствола високий тиск на дно кулі, а також на дно та стінки гільзи і на стінки ствола та затвора.
Постріл відбувається в надзвичайно малий проміжок часу (0,001–0,06 с). Під час пострілу виокремлюють 4 послідовних періоди: • попередній; • перший, або основний; • другий; • третій, або період післядії газів.
Завдання: Перегляд та обговорення ілюстрації на ст. 64.
2) Завдання: Учні опрацьовують другий підпункт на ст. 64. та шукають відповіді на запитання:
1. Що відбувається з кулею у разі тиску газів?
2. Що таке початкова швидкість кулі?
3. Від чого залежить величина швидкості?
3) Важливе значення під час стрільби належить вибору правильного місця. Стрільбу з автомата можна вести з різних положень і з будь-якого місця, звідки видно ціль або ділянку місцевості, на якій передбачають появу супротивника. Ведучи вогонь з місця, автоматник приймає положення для стрільби стоячи, з коліна та лежачи — залежно від умов місцевості та вогню супротивника.
Під час руху автоматник може вести вогонь на ходу без зупинки та з короткою зупинкою. Для стрільби в бойових умовах слід вибирати таке місце, яке забезпечує найкращий огляд та обстріл, закриває автоматника від спостереження та обстрілу супротивника, дає змогу зручно виконувати прийоми стрільби.
Запитання: Як ви вважаєте як необхідно обрати правильне місце? (варіанти відповідей учнів, вчитель доповняє та корегує, виходить цільна відповідь).
4) Також слід звернути особливу увагу на підготовку до стрільби з положення лежачи. Як це відбувається переглянемо відеоматеріал:
відеоматеріал!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5) Вчитель на прикладі автомата показує, як необхідно вірно встановити приціл доповнюючи дію розповіддю. Учні мають можливість теж спробувати.
Розповідь вчителя про прикладку автомата, учні згідно розповіді повторюють правильність дій. Вчитель корегує, виправляє в кого є помилки.
V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань і способів дій.
Бесід за питаннями:
1. Що таке стрільба?
2. Що таке постріл?
3. Від чого залежить величина початкової швидкості кулі?
4. З яких прийомів складається стрільба з автомата?
VІ Підведення підсумків уроку.
Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.
VІІ. Постановка домашнього завдання та інструктаж щодо його виконання.
Опрацювати параграф 16.
Розкрийте послідовність приготувань до стрільби під час підготовки до ведення вогню по наземних цілях з коротких зупинок