Конспект уроку "Життєвий і творчий шлях Артюра Рембо. Jean Nicolas Arthur Rimbaud Жан Нікола́ Артю́р Рембо́"

Про матеріал

Даний конспект у формі подорожі:"Сьогодні Франція розкриє для нас ще дну сторінку свого поетичного збірника". Заняття має максимально активні і цікаві форми роботи саме для старшокласників.

Перегляд файлу

Тема: Життєвий і творчий шлях Артюра Рембо. Jean Nicolas Arthur Rimbaud Жан Нікола́ Артю́р Рембо́

Мета: ознайомити десятикласників із життям і творчістю поета; допомогти усвідомити особливості його художнього світу; розвивати навички аналізу ліричних творів, їх цілісного сприйняття; виховувати естетичні смаки, любов до поезії.

Обладнання: портрет А.Рембо, французька музика

Хід уроку:

Доброго ранку. Рада всіх вас вітати на уроці. Тож продовжимо наш тернистий шлях до знань.

Актуалізація почуттєвого досвіду й опорних знань учнів.

Підкажіть, будь ласка, у якій країні ми зараз здобуваємо мудрість світової літератури? (Франції)

Кого зустріли ми вже у цій чудовій державі? (Поль Верлен, Шарль Бодлер)

Поезії назвати

Мотивація навчальної діяльності школярів.

«Приходьте всі, навіть маленькі діти, щоб я зміг втішити вас, роздати вам своє серце, прекрасне серце! Прийдіть, бідаки, робітники! Я не хочу молитов, вистачить мені вашої довіри, вона дасть мені щастя».

Сьогодні Франція розкриє для нас ще дну сторінку свого поетичного збірника. І я пропоную вам озброїтися всіма гаджетами, які ви маєте, налаштувати з’єднання з інтернетом, підручником, зошитом, пеналом, сусідом по парті і зі мною для того, аби опрацювати цей розділ повністю і максимально продуктивно.

Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Отже, запишіть тему нашого уроку : «Артюр Рембо. Життєвий і творчий шлях» та епіграф «Я був проклятий райдугою!»

Нашими основними завданнями будуть зосередити свою увагу на етапах життя і біографічних данних,  познайомитися з особливостями його художнього світу. Роботу над епіграфом ми проведемо трішки пізніше, але якщо у процесі нашої діяльності у вас з’являться ідеї щодо його інтерпретації, то сигналізуйте, щоб ми могли вас вислухати.

Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

Той факт, що наша подорож відбувається у країні романтики та Єлисейських полів для нас є відомий, але я вам пропонує чітко визначити наступні географічні об’єкти, які ми мусимо відвідати, маючи на меті дізнатися біографію Артюра Рембо. Випишіть, будь ласка, назви міст, країн, природніх об’єктів і будьте готові аргументувати їх доречність у своєму списку

  1. Шарлевіль-Мезьєр-народився, школа, ліцей
  2. Париж- таємна подорож у шкільні роки
  3. Дуе-гостював у вчителя
  4. Шаплеур(Бельгія) журналіст
  5. Брюссель хотів зустрітися зі вчителем
  6. Лондон
  7. Ефіопія

Осмислення об'єктивних зв'язків і відносин у досліджуваному матеріалі й розкриття внутрішньої сутності досліджуваних явищ.

Чи є у когось ідеї щодо епіграфу? «Прокляття райдугою» позначилось на його житті раптовим спалахом поетичної зрілості, блискучим, але невдалим горінням і не менш стрімким згасанням його літературної зірки.

Що ж основна інформація про життя Артюра Рембо нами опрацьована. До якої частини доречно перейти? (творчої спадщини)

Творчий період Рембо складає рівно три роки. Але це був час високого творчого розвитку та натхнення. В 1869 році Артур отримує свою першу премію за поему «Югурта». В тому ж році його вперше друкують на сторінках журналу «Ревю пур тус» з віршем «Новорічні подарунки сиріт». В 1871 році Рембо пише «Листи ясновидця», в яких чітко виклав свою життєву та естетичну програму. Це був своєрідний бунт проти існуючої системи, моралі та встановлених правил суспільством і державою. Своїм вчителем, прикладом для наслідування і «Богом» він вважав Бодлера. Останні твори поета вірш «Бідняки в церкві», проза «Негритянська книга», поема «Прозріння». Він перестав писати в віці 20 років. В 1874 – 1879 він подорожував по Європі та вивчав різні мови, працюючи там, де тільки міг – вчителем, перекладачем, в бродячому циркові, будівельником і навіть записався в голландські колоніальні війська.

На дошці для вас є назви вішів та збірок Артюра Рембо. Ваше завдання назви збірок обвести в коло, і віднайти зайвий твір і його закреслити.

«Новорічні подарунки сиріт». «Бідняки в церкві» «Негритянська книга»  «Прозріння» «П’яний корабель» «Голосівки» «Париж заселяється знову», «Руки Жанни-Марі» «Вороння» «Моя циганерія» «Відчуття»  «Новорічні подарунки сиріт»  «Сенсація» «Офелія», «Бал повішених», «Зло», «Сплячий в долині»

поетичні збірки «Останні вірші» (1872-1873), вірші в прозі «Осяяння» (1872-1873) та «Сезон у пеклі» (1873).

Весь період творчості поділяють на 2 частини. Пропоную вам знайти імена 3 особистостей, під чиїм впливом сформувався перший етап активної літературної діяльності.  

Перший період творчості А. Рембо був позначений впливом лірики Ф. Війона, В. Гюго, Ш. Бодлера та поетів-«парнасців» і пов'язаний із романтизмом.

Парн́ас (фр. Parnasse) — поетичне угруповання. У Франції в 70-ті роки XIX ст. парнасцями почали називати поетів, що за мету собі ставили створення «чистого мистецтва», яке б оспівувало не щось з буденного життя, а тільки справжню красу: природу, кохання.

«...Я люблю всіх поетів, всіх парнасців, тому що поет - це парнасець, закоханий в ідеальну красу. Я буду парнасцем. Я присягаюся... завше обожнювати двох богинь: Музу й Свободу»,- писав Артюр Рембо про себе.

А тепер виясніть, яка теорія стала основою для другого періоду творчості.

Другий період, символістський, ознаменувався створенням і втіленням у практику «теорії ясновидіння». Згідно з нею митець, який прагне охопити у своїй творчості універсальне світове буття, мав розвинути в собі здатність до «ясновидіння» шляхом надзвичайного загострення почуттів та розвинення духовного зору. Для цього, на думку Рембо, прийнятні будь-які засоби, навіть заборонені.

«Митець... сам шукає, сам виснажує себе всілякою отрутою, проте всмоктує їх квінтесенцію... Він стає найбільш хворим з усіх, найбільш злочинним, найбільш ученим з усіх учених! Адже він досяг невідомого!.. І нехай він згорить під час злету від нечуваних і несказанних речей: прийдуть нові трудівники, вони почнуть від тих горизонтів, де знесилено впав поперед ник!»

Зараз пропоную вам опрацювати естетичні погляди Артюра Рембо, але спочатку треба розкодувати текст.

1. Поет стверджував волю духу людини, проголошував необхідність творити у "вільному злеті слів і асоціацій".

2. Роль поета на землі - бути пророком, ясновидцем. Поет мав пізнати велику таємницю Всесвіту і оповісти про неї людям.

3. Поет не мав права бути буденним, йому визначено побачити "вічне життя, тому його душа мала триматися якнайдалі від загалу".

4. Поезія - магічна сила, інтуїція, багата фантасмагорія.

Фантасмагорія (фр. fantasmagorie) — вид спектаклю, придуманий у 18 сторіччі у Франції, у якому з допомогою магічного ліхтаря показували образи привидів, мертвих, різних страховиськ.

5. "Поезія завжди мала йти вперед до незвіданих висот і невідкритих глибин..."

Узагальнення й систематизація знань.

«Чиста дошка»

Дитя Шекспіра

Символізм

Північний схід

6-7 років

37

2

3

Підведення підсумків уроку.

Давайте згадаємо алфавіт, продовжіть фразу сьогодні ми, або сьогодні я…

Повідомлення домашнього завдання.

1 в-аналіз віршу «П’яний корабель», 2-«Відчуття», 3- «Голосівки» По бажанню-намалювати малюнок до віршу або прозово виразити свої почуття(смакові,запах, форма)

«Я винайшов колір голосних!.. Я погодив форму і плин кожної приголосної та тішив себе надією за допомогою інстинктивних ритмів винайти таке поетичне слово, яке рано чи пізно буде доступне всім почуттям»,- говорив А. Рембо.

Джерела:

  1. https://www.ukrlib.com.ua/referats-zl/printit.php?tid=7812
  2. https://ru.calameo.com/books/00357601966a72d3d363f
  3. https://dovidka.biz.ua/artyur-rembo-tsikavi-fakti/
  4. https://osvita.ua/doc/files/news/559/55914/statija.docx
  5. http://www.zarlit.com/lesson/10klas_1/52.html
  6. https://pidruchniki.com/12851113/literatura/svoyeridnist_tvorchogo_rozvitku_artyura_rembo

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
5269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку