ЗНАЧЕННЯ ВИЩИХ СПОРОВИХ РОСЛИН У ПРИРОДІ ТА ЖИТТІ ЛЮДИНИ
Мета: - навчальна – розкрити роль вищих спорових рослин у природі та практичній діяльності людини; розширити знання про основні місця зростання спорових рослин в Україні;
розвивальна - розвивати вміння спостерігати, порівнювати, аналізувати;
виховна – формувати ціннісне ставлення до себе, до оточуючих, до природи, виховувати бережливе ставлення до неї.
Обладнання:
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: урок скайп-конференція.
Міжпредметні зв’язки: географія, медицина, екологія, інформаційні технології.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Створення емоційного настрою
Учитель. Доброго дня, діти! Наш сьогоднішній урок незвичайний, але я сподіваюся, що для вас він буде цікавим. Ви не дарма розділені на групи. Кожна з груп сьогодні буде представляти окреме князівство Мохоподібних, Плауноподібних, Хвощеподібних і Папоротеподібних.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Щоб розкрити роль вищих спорових рослин у природі та практичній діяльності людини, а саме такою є сьогоднішня тема (на дошці записано тему та мету уроку), ми повинні пригадати матеріали попереднього уроку.
Кожна група отримує аркуш паперу і пазли певних відділів вищих спорових рослин. Їхнім завданням є відтворити цикли розмноження даних видів. Після складання пазлів, один представник з групи характеризує роботу своєї команди.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Як ви гадаєте, викопні спорові рослини на сьогодні мають більше значення, ніж сучасні? Для того щоб дати відповідь на це запитання, ми розпочнемо нашу скап-конференцію.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
На домашнє завдання вам було підготувати повідомлення, відповідно до князівства, яке ви сьогодні представляєте про значення вищих спорових рослин у природі та житті людини, використовуючи довідкову літературу, інтернет-джерела та підручник, а також ви мали заготувати запитання своїм колегам по конференції.
Учитель. Отже чекаємо на перший дзвінок команди Папоротеподібних до князівства Мохоподібнх. (лунає дзвінок).
- Доброго дня, шановні колеги! Раді вас вітати на конференції. І наше перше до вас запитання.
Учитель. Отже, ми почули що мохоподібні є досить поширеними і значущими рослинами у природі і житті людини. А зараз давайте подивимося відео про представників мохоподібних. (ВІДЕО ПРО МОХИ)
Наступний дзвінок лунає команди Мохоподібних до князівства Плауноподібних.
Учитель. Ось ми і розглянули роль плауноподібних у природі і житті людини. Давайте ж розглянемо відеоролик про ці рослини. (ВІДЕО ПЛАУНИ)
Тепер настала черга вступити в конференцію команди Хвощів. Отже, команда Плауноподібних задавайте свої запитання.
Учитель. Отже ми розглянули ще один відділ вищих спорових рослин і змогли знову переконатися наскільки ж важливими є ці рослини. Давайте ж поди мовимося відеоматеріал про хвощів. (ВІДЕО ХВОЩІ)
І на заварешальному етапі нашої конференції ми чуємо дзвінок від команди Хвощеподібних до князівства Папоротеподібних.
Отже переглядаємо відео-ролик. ( ВІДЕО ПАПОРОТЕПОДІБНІ)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Вправа «Дешифратор»
Робота із сигнальними карткам
(Сигнальні картки: квадрат – правильне твердження; трикутник – хибне твердження)
Учитель. Наші команди молодці, гарно розповіли нам про значення вищи спорових рослин. Ми ще раз переконалися, що ці рослини є надзвичайно важливими для людини. А хто ж таки дасть відповідь на питання, що звучало на початку уроку? Як ви гадаєте, викопні спорові рослини на сьогодні мають більше значення, ніж сучасні? Відповідає один з учнів. Отже, ми не можемо дати однозначної відповіді на дане запитання, адже і сучасні і викопні організми є важливими для природи і людини.
Використання людиною вищих спорових рослин не могло не позначитися на зменшенні їхніх запасів у природі. В Україні охороняються такі спорові рослини:сальвінія плаваюча, плаун булавовидний, баранець звичайний, папороть страусове перо, плаун річний та ін. (демонстрування слайдів). Тож запам’ятайте їх і не забувайте, що наше завдання: зробити так, щоб Червона книга не поповнювалася назвами вищих спорових рослин. Хочу нагадати вам слова Бородіна: «Природа – такий же унікум, як і картина Рафаеля. Знищити її легко, відтворити неможливо».
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Я вважаю, що сьогодні ми плідно попрацювали, досягли поставленої мети, тож настав час підбити підсумки нашої конференції. Виставлення і аргументація оцінок.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати повідомлення про Карпатський, Ялтинський та Поліський заповідники.