Урок "Захист проектів"

Про матеріал
Конспект уроку "Захист проектів" у 6 класі. Сприятиме поглибленню знань учнів про рослини як живий організм.
Перегляд файлу

Автор  уроку:  Самсевич О.В.

Предмет:  біологія.                                                                                       

Клас:  6-А

Тема: Захист проектів

Мета:

  •            поглиблювати знання учнів про рослини  як живий організм,  сприяти усвідомленню ними природи як універсальної, унікальної цінності; продовжити  формування ключових компетентностей:
  •       уміння вчитися впродовж життя організовувати свою навчально-пізнавальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію;
  •       основних компетентностей у природничих науках і технологіях  пояснювати явища в живій природі, використовуючи наукове мислення;
  •       спілкування державною мовою набуття досвіду публічного виступу, доречного та коректного вживання в мовленні термінології з предмета;
  •       інформаційно-цифрової компетентності використовувати сучасні цифрові технології та пристрої для презентації власної діяльності;
  •       ініціативність і підприємливість – формування навичок роботи в команді,

уміння приймати виважені рішення, які сприятимуть виконанню  завдання;

  •            створити умови для розвитку мовлення, мислення, пізнавальної активності учнів;
  •            виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги, толерантності, поваги до результатів чужої праці та іншої думки, інтересу до вивчення біології.

Тип уроку: урок-захист учнівських проектів з використанням мультимедійних технологій.

Обладнання та матеріали: комп`ютер, презентації до уроку, лепбук, колаж, буклети, картка оцінювання презентації проекту, картка-пам’ятка.

Місце проведення: кабінет біології.

Оформлення дошки:

По центру: запис теми уроку.

Справа: епіграф уроку «Самостійні думки виникають тільки  із самостійно здобутих знань» К. Ушинський

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотиваційний етап.

  1.        Створення емоційно-позитивної атмосфери уроку.  Вправа «Усмішка».

(Слайд 2)

  •              Доброго дня, діти! Я рада нашій зустрічі! Щоб створити гарний настрій собі та іншим інколи достатньо лише усміхнутись. Подаруйте щиру, доброзичливу, теплу і відкриту усмішку один одному, нашим гостям, мені. Сподіваюся, що позитивні  відчуття і гарний настрій будуть супутниками нашого уроку!
  1.        Робота з епіграфом.
  •              К. Д. Ушинський сказав такі слова: «Самостійні думки виникають тільки  із самостійно здобутих знань». Як ви розумієте цей вислів?

ІІ. Етап цілевизначення і планування діяльності.

  1.        Оголошення теми  уроку. (Слайд 3)

Сьогодні, діти, ви маєте нагоду поділитися зі своїми товаришами своїми думками, самостійно здобутими знаннями, презентувати свої дослідження, адже тема уроку «Захист проектів».

  1.        Визначення цілей уроку. (Слайд 4)

Після ознайомлення із проектами сподіваюсь ви:

  •              поглибите свої знання про рослинний та тваринний світ;
  •              набудете досвіду публічного виступу;
  •              переконаєтеся в унікальності  природи.
  1.        Узгодження плану навчально-пізнавальної діяльності. (слайд 5)
  •              Отже, враховуючи  цілі нашого уроку,  я пропоную побудувати нашу діяльність таким чином:
    1.        Захист проектів кожною групою.
    2.        Гра «Біологічне лото».
    3.        Оцінювання презентації проекту експертами.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1.          Інструктаж щодо презентації проектів. (Слайд 6)
  • Пригадайте критерії оцінювання презентації проекту (додаток 1).
  • Пам’ятайте про правила успішного виступу (додаток 2).
  • Дотримуйтесь регламенту  – до 10 хв.
  • Переконана, що ваші виступи будуть змістовними, послідовними, оригінальними  і повністю розкриють тему проекту.

Після кожного виступу учасникам груп-слухачів потрібно дати відповідь на запитання: «Що вас зацікавило?» або «Що найбільше вразило?»  Прошу всіх бути дуже уважними. Після захисту проекту на вас чекає гра «Біологічне лото», під час якої ви матимете змогу використати ту інформацію, яку почуєте під час виступів.

  1. Захист проектів. (Слайди 7,8,9)
  2. Гра «Біологічне лото» (слайд 10)
  • А зараз запрошую до гри, яка визначить найуважніших серед вас.
  • На партах лежить картка-лото, яку потрібно заповнити. Це ви зможете зробити лише тоді, коли будете давати правильні відповіді. Гра буде тривати доти, доки не будуть закриті усі клітинки  і ви не прочитаєте зашифроване слово.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1. Експертна оцінка захисту проектів.
  • Оцінку за роботу над проектом ви отримаєте, коли ми підсумуємо бали за карткою самооцінювання, за карткою взаємооцінювання та за захист проекту. Сподіваюсь, діти, шо внесок кожного із вас у командну справу,  буде гідно оцінений.
    1. Вправа «Мікрофон». (Слайд 11)

- Завжди корисно озирнутися на зроблене, виявити свої утруднення і знайти шляхи їх подолання. У думках відтворіть наш урок спочатку.

  • Пригадайте свої відчуття.
  • Чи все вдалося?
  • Що викликало утруднення?
  • Які шляхи їх подолання ви обрали?
  • Якби ви готували цей урок, що б ви запропонували змінити?

3. Домашнє завдання. (Слайд 12)

Обов’язкове: повторити § 33

За бажанням: підготувати повідомлення про незвичайні квіти.

  •    Чим глибше ви вивчаєте предмет, тим більше питань у вас виникає. І на сьогоднішньому уроці  ми постаралися відповісти на частину з них. Ставте питання, шукайте відповіді. І тоді ваші імена теж стоятимуть поряд з іменами відомих учених.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Картка оцінювання презентації проекту

 

(група)

№з/п

Критерії оцінювання

Кількість балів

Експертна оцінка

1

Глибина розуміння теми проекту (робота  відзначається глибокими роздумами й аналізом, власним творчим підходом авторів проекту до реалізації ключового питання тощо)

1-3

 

2

 Якість виступу (логіка, послідовність, аргументованість, чіткість, оригінальність тощо)

1-3

 

3

Культура мовлення, використання біологічної термінології, відчуття часу, утримання уваги аудиторії, артистизм тощо

1-3

 

4

Якість оформлення результатів проекту, оригінальність матеріального втілення.

1-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Картка-пам’ятка

Правила успішного виступу

 

  1. Знайди зручне положення тіла і місце для рук.
  2. Спокійно дивися на слухачів.
  3. Назви тему.
  4. Зацікав слухачів виступом.
  5. Говори вільно. Слідкуй за жестами та мімікою.
  6. Підкреслюй важливі думки у своїй роботі, змінюючи тон голосу. Тон створює музику виступу.
  7. Роби паузи, щоб слухачі могли усвідомити те, що почули.
  8. Логічно закінчи свій виступ.

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
6388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку