Майстер клас на тему:"Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології"
Номер слайду 2
Мета :- викликати пізнавальний інтерес до навчального матеріалу використовуючи різноманітні методичні прийоми - збуджувати допитливість, - розширювати можливості і сприйняття правильного визначення власних знань, умінь і здібностей. - виховувати вміння висловлювати власні думки, тримати чітку позицію щодо особистих переконань для продуктивного навчання
Номер слайду 3
Постановка і вирішення проблемних питань Завдання полягає у тому, щоб заперечити або довести всім відомі ознаки отруйності грибів. Кожне речення доцільно почати словами: «Чи правда, що….»„Личинки комах і равлики не їдять отруйних грибів „Якщо у каструлі є отруйний гриб, срібна ложка або монета, опущена у відвар, почорніє”.3. „Якщо голівка цибулі або часнику змінить колір під час приготування грибів, серед них є отруйний".4. "Отруйні гриби викликають скисання молока".5. "Отруйні гриби обов'язково мають неприємний запах, а їстівні –приємний".
Номер слайду 4
„Личинки комах і равлики не їдять отруйних грибів” Пояснення: личинки їдять, як їстівні, такі отруйні гриби. 2. „Якщо у каструлі є отруйний гриб, срібна ложка або монета, опущена у відвар, почорніє”. Пояснення: потемніння срібла залежить від наявності амінокислот, що містять сірку, внаслідок чого утворюється сірчане срібло чорного кольору. Такі амінокислоти є і в їстівних, і в отруйних грибах.3. „Якщо голівка цибулі або часнику змінить колір під час приготування грибів, серед них є отруйний". Пояснення: потемніння цибулі чи часнику можуть викликати як отруйний, так і їстівний гриби, залежно від наявності у них ферменту тирозиназу. 4. "Отруйні гриби викликають скисання молока". Пояснення: молоко скисає під впливом ферментів типу пепсину1 і органічних кислот, які можуть міститися як у їстівних, так і в отруйних грибах.5. "Отруйні гриби обов'язково мають неприємний запах,а їстівні –приємний". Пояснення: запах смертельно отруйного гриба – блідої поганки не відрізняється від запаху печериці.
Номер слайду 5
Біологічний диктант. За низкою ознак гриби подібні до………. . Тип живлення - …… . Деякі гриби живуть з водоростями у … . А співжиття грибів із коренями вищих рослин утворює ….. . Багатоклітинний гриб складається з ….. і …… . Безбарвні розгалужені нитка називаються ….. . Розмножуються гриби ……… способом за допомогою ….. .
Номер слайду 6
Гра «Вірю – не вірю»1. Гриби – представники царства Рослини.2. Гриби є одноклітинні та багатоклітинні.3. У клітинах грибів міститься хлорофіл.4. У грибів є корінь.5. Вегетативне тіло грибів називають грибницею.6. Грибами можна отруїтися.7. Мухомор – їстівний гриб.8. Підберезник і маслюк – їстівні гриби.9. Дріжджі – це багатоклітинні гриби.10. Плодове тіло грибів утворене ніжкою і шапкою.11. З грибів отримують антибіотики.
Номер слайду 7
Гра «Вірю – не вірю»відповіді1.не вірю2.вірю3.не вірю4.не вірю5.вірю6.вірю7.невірю8.вірю9. не вірю 10. вірю11. вірю
Номер слайду 8
КРОСВОРДВпишіть якомога більше грибів, назва яких закінчується на К {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1. К 2. К 3. К 4. К 5. К 6. К 7. К 8. К 9. К10. К Відповіді: боровик,березовик, гнойовик, дощовик, козляк, маслюк, моховик, опеньок, осиковик, підберезовик.