Конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему “Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч”.
Тема: Лінійні алгоритми. Реалізація лінійних алгоритмів в середовищі програмування Скретч.
Формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок: уявлення про побудову лінійних алгоритмів та їх реалізація в середовищі Скретч, сформувати вміння закріпити вміння і навички побудови лінійних алгоритмів та їх реалізації в середовищі програмування Скретч; навчитись відстоювати свою точку зору; закріпити вміння виокремлювати проблеми, залучити до активної діяльності; формувати гуманні якості особистості учнів; удосконалювати навички спілкування; удосконалювати вміння роботи з джерелами знань; удосконалювати навички аналізу, узагальнення; вміння виступати і захищати свою точку зору; розвивати творчі здібності; розвивати комунікативні навички роботи в групах.
Ключові компетентності:
*вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загальномовленнєві вміння і навички:
загально пізнавальні вміння:
контрольно-оцінювальні вміння:
*інформаційно-цифрова компетентність:
- готовність до вибору адекватних програмних засобі виконання лінійних алгоритмів для розв’язання навчальних, соціальних, особистісних завдань;
*культурна компетентність:
- обізнаність у різних сферах застосування лінійних алгоритмів в сучасному суспільстві;
- дотримуватися правил поведінки на уроці;
*інформаційно-комунікативна:
- впевнено і критично використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для навчання;
*громадські та соціальні компетентності:
- знання й усвідомлення необхідності дотримання авторського права та інтелектуальної власності
*екологічна компетентність (здоров’язбережувальна):
- свідоме дотримання правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютерною технікою, правильно сидіти за персональним комп’ютером;
*навчання впродовж життя:
- володіння алгоритмом вивчення нового програмного засобу; вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, самостійно приймати рішення щодо використання тих чи інших програмних засобів; самостійно ставити і розв’язувати завдання візуалізації лінійних алгоритмів в програмуванні Скретч.
Очікувані результати: учні повинні знати, що таке лінійний алгоритм,
вміти використовувати комп’ютерні програми для реалізації лінійних алгоритмів.
Основні поняття: алгоритм, лінійний алгоритм, програма, блок-схема, команда, рух, перо.
Тип уроку: комбінований - урок пояснення нового матеріалу, повторення пройденого матеріалу, закріплення отриманих раніше і придбаних на поточному уроці знань, умінь і навичок в ході практичної роботи.
Вид уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок.
Форми роботи на уроці: індивідуальна, колективна; усна, письмова, практична робота на комп'ютері.
Методи: словесні, наочні, практичні.
Обладнання уроку:
Програмне забезпечення: програма виконання лінійних алгоритмів - Скретч.
Дидактичний матеріал: практична робота.
Клас: 5 -А.
Програмне забезпечення: Скретч.
Структура уроку:
Етап |
Час |
Організаційний момент |
1 |
Мотивація учбової діяльності |
2 |
Повідомлення тема та цілей уроку |
2 |
Актуалізація опорних знань (1 група) |
7 |
Захист проектів |
|
2 група |
6 |
3 група |
6 |
Фізкультхвилинка 1 |
1 |
Застосування знань Фізкультхвилинка 2 |
13 1 |
Рефлексія |
2 |
Підсумки уроку |
3 |
Домашнє завдання |
1 |
Хід уроку
Організаційний момент
Привітання. (Доброго ранку. Рада бачити всіх вас сьогодні на уроці.)
Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
РОЖЕВІ ОКУЛЯРИ
Сонячні промені так щедро наповнили клас,що потрібно одягнути чарівні сонячні окуляри,через які видно лише добре. Передаючи окуляри один одному, кажіть компліменти.
Щоб урок пройшов результативно назвіть слова, які починаються на кожну букву і які забезпечать нам успішну роботу впродовж уроку:
У – увага
Р - розум
О – організованість
К - кмітливість
Молодці. Якщо ви будете такими, то я чекаю від вас:
Д - Думок швидких
І - Ініціативи від усіх
Я – Яскравих оригінальних відповідей.
Отже я чекаю від вас активної діяльності - тобто дії - отож починаємо діяти.
Питання на яке потрібно дати відповідь на початку уроку і в кінці – Чи потрібні алгоритми в нашому житті? (Діти відповідають на питання)
Повідомлення теми і цілей уроку
У кожного на парті лежить по цукерці, дітям надаються команди: візьми цукерку, розгорни, з’їж цукерку, викинь до смітника обгортку.
Задаю уточнюючі запитання. (Якби команди були по іншому, можна б було з’їсти цукерку? Хто Ви під час виконання даних команд?)
(Роздивляються слайди на презентації, виконують вправу https://learningapps.org/view1449678 на дошці по групам та визначають тему уроку, приходячи до висновку, що тема «Лінійні алгоритми. Реалізація лінійних алгоритмів в середовищі програмуванні Скретч»)
Щоденно людям доводиться виконувати безліч завдань, які нагадують виконання алгоритму. Деякі з них настільки увійшли в наше життя, що ми виконуємо їх, майже, не задумуючись.
Сьогодні на уроці ми знову зануримося в чудовий світ програмування, світ рудого котика. Я дам вам можливість представити своїм однокласникам міні-проекти, над якими ви працювали.
Актуалізація опорних знань
Почнемо з гри «Гаряча картопля».
Потрібно передавати «гарячу картоплю» однокласникам і при цьому говорити ключове слово з нашої теми та надавати відповідь на дане слово чи означення (Що це таке? Означення слова). Слова: Скретч, спрайт, рудий кіт, програмування, програма, алгоритм, лінійний алгоритм, план дій, інструкція, рух, перо, костюм, виконавець, система команд виконавця, команда, спонукання до дії та ін.
Зараз я надаю слово нашій першій групі учнів, які приготували нам кросворд. Наше завдання відгадати.
Виступає перша група
(Одна людина читає питання, друга пише відповіді в кросворд)
Захист проектів
А тепер завдання складніше. Творча група виступає з проектами. Вам слово.
Виступає друга група
Для нашої групи було завдання намалювати в Скретч правильний трикутник.
Виступає третя група
Завданням нашої групи було намалювати правильний чотирикутник в Скретч з різнокольоровими сторонами.
Фізкультхвилинка (Руханка «Іподром»)
Застосування знань
Повтор правил роботи за комп’ютером.
Учитель називає твердження. Якщо твердження істинне, то діти говорять «Так-так, і тільки так», якщо хибне — «Так-так, це не так».
Приблизні твердження вчителя
— У комп'ютерному кабінеті потрібно відразу швиденько сідати за комп'ютери, доки ніхто не випередив. (Ні)
— Під час роботи в комп'ютерному кабінеті не можна торкатися дротів, роз'ємів та розеток. (Так)
— Відстань від екрана до очей має становити не менше ніж 1 метр. (Ні)
— Працюючи за комп'ютером, можна співати від задоволення, особливо коли всі завдання виконані. (Ні)
— Під час роботи за комп'ютером не можна їсти. (Так)
— У класі потрібно ходити і дивитись, що напрацювали однокласники. (Ні)
— Сидіти потрібно так, щоб спина була рівною, а лікті лежали на столі. (Так)
— На урок інформатики бажано приносити улюблені іграшки, щоб не було сумно. (Ні)
— Працювати за комп'ютером за один раз можна не більше ніж 20 хвилин учневі п’ятого класу. (Так)
А тепер за комп’ютери. Нам потрібно побудувати в Скретч фігуру. Коли виконаєте, то Ви здогадаєтесь що це за фігура (діти отримають фігуру тризуб України).
Сідайте за комп’ютери. На столах листи із завданням (Додаток 1).
Фізкультхвилинка (Для очей)
Рефлексія.
Підсумки уроку.
Повертаємось до нашого питання поставленого на початку уроку «Чи потрібні алгоритми в повсякденному житті?» (Діти відповідають на дане питання)
Вправа «Пост в Іnstagram» (рефлексія)
У дітей на партах у кожного є листочок для створення Іnstagram посту, вчитель пропонує учням написати пост, що цікавого та нового вони сьогодні дізналися на уроці та, що їх найбільше зацікавило. (Учитель може розпочати цю вправу та показати власний пост.)
Учні оцінюють свою роботу на уроці, вчитель вербально оцінює учнів.
Домашнє завдання
Написати блок-схему побудови правильного п’ятикутника.
Додаток 1
Завдання на столи
Завдання 1. Побудова в Скретч фігуру
Завдання 2. Побудувати правильний п’ятикутник
1) Переміститися на 100 кроків
2) Повернутися на 72 градусів
3) Переміститися на 100 кроків
4) Повернутися на 72 градусів
5) Переміститися на 100 кроків
6) Повернутися на 72 градусів
7) Переміститися на 100 кроків
8) Повернутися на 72 градусів
9) Переміститися на 100 кроків