Конспект відкритого заняття
в старшій групі
«Зимовий ліс».
Нетрадиційне малювання
Мета: розвивати творчі здібності за допомогою нетрадиційних технік малювання.
Освітні завдання: ознайомити з новою технікою малювання - відбиток листом пекінської капусти; вчити малювати пейзаж, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і нетрадиційні техніки малювання (відбиток капустяним листом, малювання зім'ятим папером); закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими.
Розвиваючі завдання: розвивати самостійність, почуття ритму і композиції; розвивати сенсорні уміння - координацію руки і очі при малюванні, дрібну моторику пальців рук; розвивати естетичні та емоційні почуття при сприйнятті художнього слова.
Виховні завдання: виховувати в дітей почуття прекрасного, любов до природи через образотворче мистецтво, поезію; виховувати інтерес до відбиття своїх вражень в образотворчої діяльності; виховувати акуратність при роботі з фарбами.
Матеріали та обладнання: текст вірша: А. С. Пушкін «Зимовий ранок»; аудіозапис музичного твору Свиридова «Заметіль. Вальс »; картина «Зимовий ліс»; листи пекінської капусти, тоновані синім кольором альбомні листи, біла гуаш, стаканчики з водою, кисті, серветки, підставки для пензликів, ватяні палички, тарілочки.
Хід організованою освітньої діяльності:
Психогімнастика « Привітання»
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку садочку прекрасному!
Вліво – вправо подивіться
До гостей ви поверніться,
Привітайтесь й посміхніться!
Вихователь: Наше заняття я хочу почати з вірша «Зимовий ранок»:
Під блакитними небесами,
чудовими килимами
Виблискуючи на сонці сніг лежить,
Прозорий ліс один чорніє
І ялина крізь іній зеленіє,
І річка під льодом блищить.
Вихователь: Діти, скажіть, будь ласка, яку пору року описується в вірші?
Діти: Зима.
Вихователь: Дійсно, це зима. (Вивішується картина зимового лісу.)
Вихователь: Давайте згадаємо, яка буває зима? Якими словами можна про неї розповісти?
Відповіді дітей. (Зима буває біла, сніжна, білосніжна, холодна, красива, морозна, пухнаста, блискуча і т. Д.)
А як зиму можна назвати ласкаво? (Зимонька)
Вихователь: Зима у нас дуже різна. Вона і холодна, і з хуртовинами, і зі снігом хрустким.
Поети, художники люблять розповідати нам про зиму в своїх віршах, картинах.
Давайте помилуємося на картини на яких зображений зимовий ліс..
Вихователь: Діти, скажіть, а як називається картина на якій зображена природа?
Діти: Пейзаж
Вихователь: З чого нам зрозуміло, що на картині зображена зима?
- Що зобразив художник?
- Якого кольору фарби використав художник?
Вихователь: Діти, але ж ми з вами теж можемо передати характер і настрій зими. Давайте сьогодні ми теж будемо художниками і самі спробуємо намалювати зимовий ліс. Але ми будемо незвичайними художниками, і малювати ми будемо незвичайним способом.
Давайте пройдемо за свої робочі місця.
Вихователь: Подивіться, що незвичайного лежить у вас на столі?
Діти: капустяний лист (салатний).
Вихователь: І як він нам стане в нагоді? Давайте подивимося на лист, щоб знайти відповідь. На що він схожий? (На дерево стовбур, гілки, крона.)
Вихователь: Діти, сьогодні я хочу познайомити вас з новою технікою малювання, яка називається відбиток (відбиток) капустяним листом.
Вихователь: Нам необхідно пензликом нанести на лист капусти товстий шар білої фарби. Спочатку потрібно вибрати більш рельєфну, опуклу сторону капустяного листа. Вмочуємо пензлики в стаканчики з водою, акуратно віджимаємо ворс пензля на серветці, потім вмочимо пензлик у фарбу і нанесемо товстим шаром на лист пекінської капусти. Профарбовуємо гуашшю знизу - вверх стовбур, гілки. Пензлик нам більше не потрібен, поставимо його в стаканчик з водою. Тепер акуратно беремо лист капусти і прикладаємо його до альбомного листу, притискаємо його рукою, потім акуратно, двома руками знімаємо лист капусти. У нас вийшов відбиток, схожий на дерево, всипане снігом.
Вихователь: Діти, мені здається, що на наших роботах чогось не вистачає, адже ми малюємо зимовий пейзаж.
Відповіді дітей.
Вихователь: Вірно, на пейзажах немає снігу. Пропоную сніжинки намалювати ватною паличкою, тоді вони вийдуть маленькими і легкими. Візьмемо ватяні палички, опустимо їх у баночку з білою фарбою і намалюємо сніжинки.
Вихователь: Падають сніжинки на землю та виходять замети. Їх ми теж намалюємо незвичайним способом - за допомогою зім'ятого паперу. Давайте візьмемо шматочки паперу і зімнемо його. Вмочуємо пом'ятий папір в фарбу і «Друкуємо» замети.
Отже, всім зрозуміло, як ми будемо малювати пейзаж? Чи готові?
Але спочатку підготуємо наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика «Ми художники малі»
Ми художники малі – один, два, три, чотири, п’ять.
(Кулачок на кулачок)
Будем зараз малювати.
(Стискають і розтискають пальці)
Зараз пальці потремо,
(Труть палець об палець)
Пензлик в руки візьмемо –
Малювати почнемо.
(«Малюють» у повітрі).
Діти а композитори також люблять передавати характер зими в композиціях. Сьогодні ми з вами будемо малювати під композицію Георгія Свиридова «Заметіль. Вальс»
Вихователь: Ось тепер приступайте до роботи.
(Самостійна діяльність дітей. Вихователь проводить індивідуальну роботу, допомагає в міру необхідності).
Вихователь: Молодці, діти, ось які у нас вийшли чудові зимові пейзажі. Повісимо їх на виставку, і помилуємося.
Підсумок заняття.
- Отже, діти, про яку пору року ми з вами сьогодні говорили?
- Що ми малювали?
- Подивіться на свої картини. Як називаються такі картини?
- Чим ви їх малювали?
- Якою технікою вам найбільше сподобалося малювати?
- Дякую вам, діти, за ваші старання.