Конспект відкритого заняття в старшій групі «Зимовий ліс». Нетрадиційне малювання

Про матеріал
Ознайомити дітей з новою технікою малювання - відбиток листом пекінської капусти; вчити малювати пейзаж, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і нетрадиційні техніки малювання (відбиток капустяним листом, малювання зім'ятим папером); закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими.
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття

в старшій групі

«Зимовий ліс». 

Нетрадиційне малювання

 

Мета: розвивати творчі здібності за допомогою   нетрадиційних технік малювання.

Освітні завдання: ознайомити з новою технікою   малювання   - відбиток листом пекінської капусти; вчити   малювати пейзаж, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і   нетрадиційні техніки малювання   (відбиток капустяним листом,  малювання зім'ятим папером); закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими.

Розвиваючі завдання: розвивати самостійність, почуття ритму і композиції; розвивати сенсорні уміння - координацію руки і очі при   малюванні, дрібну моторику пальців рук; розвивати естетичні та емоційні почуття при сприйнятті художнього слова.

Виховні завдання: виховувати в дітей почуття прекрасного, любов до природи через образотворче мистецтво, поезію; виховувати   інтерес   до відбиття своїх вражень в образотворчої діяльності; виховувати акуратність при роботі з фарбами.

Матеріали та обладнання: текст вірша: А. С. Пушкін   «Зимовий ранок»; аудіозапис музичного твору Свиридова   «Заметіль. Вальс »; картина «Зимовий ліс»; листи пекінської капусти, тоновані синім кольором альбомні листи, біла гуаш, стаканчики з водою, кисті, серветки, підставки для пензликів, ватяні палички, тарілочки.

Хід організованою освітньої   діяльності:

Психогімнастика « Привітання»

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво – вправо подивіться

До гостей ви поверніться,

Привітайтесь  й посміхніться!

Вихователь: Наше заняття я хочу почати з вірша  «Зимовий ранок»:

Під блакитними небесами,

чудовими килимами

Виблискуючи на сонці сніг лежить,

Прозорий ліс один чорніє

І ялина крізь іній зеленіє,

І річка під льодом блищить.

Вихователь: Діти, скажіть, будь ласка, яку пору року описується в вірші?

Діти: Зима.

Вихователь: Дійсно, це зима.   (Вивішується картина зимового лісу.)

Вихователь: Давайте згадаємо, яка буває зима? Якими словами можна про неї розповісти?

Відповіді дітей. (Зима буває біла, сніжна, білосніжна, холодна, красива, морозна, пухнаста, блискуча і т. Д.)

А як   зиму   можна назвати ласкаво?   (Зимонька)

Вихователь: Зима у нас дуже різна. Вона і холодна, і з хуртовинами, і зі снігом хрустким.

Поети, художники люблять розповідати нам про зиму в своїх  віршах, картинах.

  Давайте помилуємося на картини на яких зображений зимовий ліс..

Вихователь: Діти, скажіть, а як називається картина на якій зображена природа?

Діти: Пейзаж

Вихователь: З чого нам зрозуміло, що на картині зображена зима?

- Що зобразив художник?

- Якого кольору фарби використав художник?

Вихователь: Діти, але ж ми з вами теж можемо передати характер і настрій зими. Давайте сьогодні ми теж будемо художниками і самі спробуємо  намалювати зимовий ліс. Але ми будемо незвичайними художниками, і   малювати   ми будемо незвичайним способом.

Давайте пройдемо за свої робочі місця.

Вихователь: Подивіться, що незвичайного лежить у вас на столі?

Діти: капустяний лист   (салатний).

Вихователь: І як він нам стане в нагоді? Давайте подивимося на лист, щоб знайти відповідь. На що він схожий?   (На дерево стовбур, гілки, крона.)

Вихователь: Діти, сьогодні я хочу познайомити вас з новою технікою   малювання, яка називається відбиток   (відбиток)   капустяним листом.

Вихователь: Нам необхідно пензликом нанести на лист капусти товстий шар білої фарби. Спочатку потрібно вибрати більш рельєфну, опуклу сторону капустяного листа. Вмочуємо пензлики в стаканчики з водою, акуратно віджимаємо ворс пензля на серветці, потім вмочимо пензлик у фарбу і нанесемо товстим шаром на лист пекінської капусти. Профарбовуємо гуашшю знизу - вверх стовбур, гілки. Пензлик нам більше не потрібен, поставимо його в стаканчик з водою. Тепер акуратно беремо лист капусти і прикладаємо його до альбомного листу, притискаємо його рукою, потім акуратно, двома руками знімаємо лист капусти. У нас вийшов відбиток, схожий на дерево, всипане снігом.

Вихователь: Діти, мені здається, що на наших роботах чогось не вистачає, адже ми малюємо зимовий пейзаж.

Відповіді дітей.

Вихователь: Вірно, на пейзажах немає снігу.  Пропоную сніжинки   намалювати ватною паличкою, тоді вони вийдуть маленькими і легкими. Візьмемо ватяні палички, опустимо їх у баночку з білою фарбою і намалюємо сніжинки.

Вихователь: Падають сніжинки на землю та виходять замети. Їх ми теж намалюємо незвичайним способом - за допомогою зім'ятого паперу. Давайте візьмемо шматочки паперу і зімнемо його. Вмочуємо пом'ятий папір в фарбу і   «Друкуємо»   замети.

Отже, всім зрозуміло, як ми будемо   малювати пейзаж? Чи готові?

Але спочатку підготуємо наші пальчики до роботи.

 

 

 

 

Пальчикова гімнастика   «Ми художники малі»

Ми художники малі – один, два, три, чотири, п’ять.

(Кулачок на кулачок)

Будем зараз малювати.

(Стискають і розтискають пальці)

Зараз пальці потремо,

(Труть палець об палець)

Пензлик в руки візьмемо –

Малювати почнемо.

(«Малюють» у повітрі).

Діти  а композитори також люблять передавати характер зими в композиціях. Сьогодні ми з вами будемо малювати під композицію Георгія Свиридова «Заметіль. Вальс»

Вихователь: Ось тепер приступайте до роботи.

(Самостійна діяльність дітей. Вихователь проводить індивідуальну роботу, допомагає в міру необхідності).

Вихователь: Молодці, діти, ось які у нас вийшли чудові зимові пейзажі. Повісимо їх на виставку, і помилуємося.

Підсумок заняття.

- Отже, діти, про яку пору року ми з вами сьогодні говорили?

- Що ми   малювали?

- Подивіться на свої картини. Як називаються такі картини?

- Чим ви їх   малювали?

- Якою технікою вам найбільше сподобалося   малювати?

- Дякую вам, діти, за ваші   старання.

 

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
3977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку