Конспект: „Виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів, як найвищої соціальної цінності”.

Про матеріал

Налагоджувати тісний контакт і взаєморозуміння між батьками і вчителями; спільне вирішення проблем, пов'язаними з віковими особливостями психології підлітків; звертати увагу батьків на їх відповідальність за збереження здоров'я дітей та формування в них позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; попередження конфліктних ситуацій в сім'ї; сприяння педагогізації батьків

Перегляд файлу

Батьківські збори у 9 класі

Тема: „Виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів, як найвищої соціальної цінності”.

Мета: налагоджувати тісний контакт і взаєморозуміння між батьками і вчителями; спільне вирішення проблем, пов’язаними з віковими особливостями психології підлітків; звертати увагу батьків на їх відповідальність за збереження здоров’я дітей та формування в них позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; попередження конфліктних  ситуацій в сім’ї; сприяння педагогізації батьків.

Обладнання: вислови на дошці:

„Діти – живі квіти Землі”. М.Горький.

„Людина не може бути вихована безпосередньо впливом однієї особи, якими б якостями ця особа не володіла”. А Макаренко.

Місце проведення: класна кімната 9-го класу.

Дата проведення: 26.10. 2017р.

План проведення зборів:

  1.               Організаційний момент, знайомство з планом роботи.
  2.              Вступне слово класного керівника.
  3.              Обговорення питань:
    •    Сон – один з найважливіших чинників здоров’я.
    •    Виховання культури харчування підлітків.
    •    Фізичний розвиток – важлива умова всебічного розвитку дитини, ритми життя людини.
    •  Негативні фактори, які впливають на здоров’я дитини.
    •  Аналіз анкетування учнів „Своє відношення до шкідливих звичок”.

4.Вироблення спільних вимог до виховання дітей.

5. Підсумки.

              М.Горький назвав дітей «живими квітами Землі» і ми з вами повинні все зробити для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розцвісти, розпустити пелюстки. Тому сьогодні ми маємо обговорити з вами питання психологічних особливостей підлітків та про відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей. Я хочу підкреслити складність цього процесу, тому що він ставить перед нами набагато вище завдання – формування в кожної дитини особистості, а умови проживання в 4-й Чорнобильській зоні ставлять завдання виховання здорових дітей. Щоб цього досягти, кожна дитина повинна отримати потрібну їй частку нашої уваги, мудрості, доброти, ласки, вимогливості, поради й допомоги. Тому і потрібна наша спільна співпраця  в різних назрілих питаннях. Насамперед, ми маємо звернути увагу на дотримання учнями розпорядку дня, розпорядку праці, відпочинку, сну, їжі, занять фізичними вправами

Сон один з важливих елементів розпорядку дня. Під час сну весь організм відпочиває, а мозок продовжує працювати. Його кровопостачання збільшується і температура підвищується . Кажуть, що в цей час у мозку проходить обробка інформації, яка поступила за день, проводиться її аналіз і сортування , після чого” потрібна” організму інформація закладається в пам’ять. Тому головною умовою повноцінності сну є його тривалість. В 11 – 14 років сон має бути тривалістю 9 – 10 годин.

     Скорочення сну на 2- 3 години для наших дітей порушує кровообіг мозку, зменшує швидкість, силу нервових процесів. До речі, таке порушення сну знижує працездатність дітей на 30 – 40 %. Окрім цього, на наших дітей дуже впливає анемія, яка є в діагнозі майже всіх дітей. Тому, як би ми не сердилися на дітей, що вони не сприймають матеріалу, читають по кілька разів і не можуть переказати – не їх вина. Винен всього лиш ( а може і в першу чергу) телевізор, цікава розмова, стресовий стан через якесь непорозуміння в сім’ї…недоспані кілька годин. А якщо це постійно, хронічно, то слід уже питати не з дітей, а з їх близьких.

    Другим важливим чинником виховання здорової особистості є увага до харчування наших дітей. У бесіді з дітьми виявилось, що вони  або снідали бутерброд з чаєм, або зовсім не снідали, а дехто навіть починає голодування. А ось відмова від сніданку і нерегулярне харчування є причинами зростання шлунково – кишкових захворювань. Особливо турбує відмова окремих учнів від гарячих страв (Лисенко Саша, Гладченко Катя, Сокольський Михайло). Слід переконувати учнів в корисності і необхідності гарячого харчування, вживання кисломолочних продуктів.

      Третя умова всебічного розвитку дитини є її фізичний розвиток. Діти багато часу проводять сидячи, уроків фізкультури всього два. Чим же компенсувати гіподинамію? Саме  в силах батьків регламентувати час перебування дитини перед телевізором, пропонувати їй зміну трудової діяльності, закріпити за дитиною певні трудові обов’язки.

Давайте звернемо увагу на те, що велика кількість дітей мають надмірну вагу тіла. Відвідуючи уроки фізкультури, я звернула увагу на те, що частина учнів навіть не підходять до спортивних снарядів, не виконують вправ на канаті, їм важко даються рухливі ігри з м’ячем. Тому важливо саме вдома звертати увагу на ці моменти, запроваджувати фізичні вправи в різних формах: ранкова гімнастика, довгі прогулянки, рухливі ігри на повітрі. Отже, шановні батьки, здоров’я – це багатство про яке людина згадує, коли починає втрачати. Кожній людині характерні такі ритми життя:

2.00 – година сліпоти

3.00 – година помилок

4.00 – 5.00 – година апатії, коли найнижчий  кров’яний тиск

8.00 – 9.00 – година лікаря, шкіра найменш чутлива до ін’єкцій

9.00 – 10.00 – година контактів

11.00 – 13.00 – година творчості, висока активність головного мозку

13.00 – 14.00 – година травлення, утворюється найбільша кількість                                 

шлункового соку

15.00 – 16.00 – година рукоділля, найвища спритність пальців та рук

17.00 – 18.00 – година бігу, найінтенсивніше працюють легені

16.00 – 18.00 – година росту, найінтенсивніше ростуть волосся, нігті

17.00 – 19.00 – години відчуттів, загострені нюх, слух, смак

20.00 – 22.00 – година самотності

23.00 – година імунітету, підвищена здатність протистояти інфекціям

04.00 – година народження дітей.

Давайте поділимось досвідом про те, як здійснюється фізичне виховання в вашій сім’ї.

                                    Питання для бесіди:

  • Як фізичне виховання дітей  у вашій сім’ї впливає на формування особистості?
  • Розкажіть про організацію відпочинку у вашій сім’ї.
  • Яких заходів повинні вжити батьки, щоб попередити нещасні випадки з дітьми під час дозвілля?
  • Як спільними зусиллями школи і сім’ї боротися за здоровий спосіб життя?
  • Як ви реагуєте на прояви шкідливих звичок у своїх дітей?
  • Які заходи ви повинні вжити, щоб запобігти схильності дітей до шкідливих звичок?

 Наша розмова про здоров’я дітей була б неповною,  якщо не відмітити згубний вплив на нього шкідливих звичок. З метою виявлення ставлення учнів класу до шкідливих звичок і, зокрема до куріння, в класі було проведено тестування.

          Зміст анкети „Твоє відношення до шкідливих звичок”:

  • Чи вважаєш ти куріння шкідливим для здоров’я?
  • Коли ти почав курити, у скільки років?
  • Що вплинуло на твою першу затяжку?
  • Які твої перші відчуття?
  • Чи помітили цю подію твої батьки?
  • Коли ти став курити постійно?
  • Коли і під впливом чого ти кинув курити?
  • Чи одержуєш ти задоволення від куріння?
  • Якщо ти ще куриш, то які твої плани щодо цього?
  • Чи вживаєш ти спиртні напої?
  • Чи вживають спиртні напої  у твоїй сім’ї?
  • Чи може вживання спиртних напоїв створювати життєві проблеми?
  • На вашу думку, алкоголік – це…
  • Ваше ставлення до проблеми алкоголізму.

Аналізуючи причини, що призводять до куріння, виявилось, що

  • недостатня антинікотинова пропаганда;
  • найчастіше – це приклад дорослих і , в першу чергу, батьків;
  • доступність і реклама тютюнових виробів.  

 Про куріння написано багато, але дослідження тривають і зараз.

                                    Послухайте найновіші вражаючі дані.

Кожні 13 секунд  у світі помирає одна людина від куріння, а за рік ця цифра складає2500000 осіб. Кожна скурена сигарета коштує 15 хв. Життя.

Серед хворих на рак та різні його форми – курці становлять 95%. Курці в 10 разів частіше хворіють на виразку шлунку, в 13 разів – на стенокардію, у 12 разів частіше інфаркт міокарда. Особливо небезпечне куріння для хворих на туберкульоз.

          А давайте проаналізуємо економічну проблему куріння: якщо людина в день викурює одну пачку сигарет вартістю 2 грн., то за рік в дим перетвориться 730 грн.

 Дані про поширення куріння серед школярів: дослідження показують, що в 3 класі курить 0.3 % дітей, у 5 класі курять 8% хлопчиків та 27.7 % дівчаток, а в 10 класі курять 45ю6% хлопців та 16.7 % дівчат. 

            Запалена сигарета – це хімічна фабрика, що виробляю 1200 шкідливих речовин, у тому числі 40 канцерогенів і 12 кокацерогенів (речовини, що посилюють дії канцерогенів). Куріння порівнюють з укусом отруйної змії з уповільненою дією.

             Звичайна, найнебезпечніша речовина – це нікотин, який діє на судинно – руховий центр мозку, включаючи спазми кровоносних судин. Особливо шкідливо це проявляється на роботі серця. Кажуть, що краплина нікотину коня вбиває. Якщо ж говорити точно, то однієї краплі нікотину достатньо, щоб знищити троє дорослих коней вагою кожного до півтонни.

          У підлітка смерть може наступити відразу після того, як він викурить півпачки сигарет, оскільки  в цілій пачці якраз і міститься одна смертельна доза нікотину. Отож, чим більше ми будемо знати нашого ворога в обличчя, тим легше нам буде боротися з ним. Розумійте самі, розповідайте про це дітям і ваші діти будуть і здоровішими, і розумнішими.

Шановні батьки! Людина – досконалий витвір природи. Досконалість не дарована людині один раз і назавжди: її слід розвивати. Щоб глибше в цьому розібратися, давайте виробимо кілька правил – порад:

  •     Постійно звертати увагу на шкідливі звички підлітків і особистим прикладом показувати лише здоровий спосіб життя.
  •     Організовувати відпочинок підлітків на свіжому повітрі, прагнути, щоб дитина побільше займалася спортом.
  •     Велику увагу приділяти поставі підлітка.
  •     Більше уваги приділяти харчуванню дітей. Воно повинно бути регулярним. Обов’язково рекомендуйте вживати овочі і молочні продукти.
  •     Батькам слід постійно підтримувати зв’язок з шкільним медичним працівником, класним керівником; своєчасно і регулярно інформувати класного керівника про особливості характеру і стану здоров’я дитини.
  •     Слідкувати за дотриманням учнями режиму дня, перегляд телепередач - не більше 1 години в день.
  •     Допомагати і підтримувати дитину в кризові періоди підліткового дорослішання, в час гормонального становлення
  •     Не допускати надмірного розумового перевантаження, бо це може призвести до перевтоми і нервового зриву.

 

Підсумки.    Сьогодні ми говорили про особливості розвитку підлітків, умови збереження їх здоров’я, захист від негативних суспільних явищ. Відомий український хірург . Амосов говорив „ У більшості хвороб винна не природа , а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі та жадібність, але інколи й від нерозумності”. Тож, щоб уникнути цієї нерозумності, ми і з’ясовували сьогодні, що здоров’я – найбільший скарб людини. В народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш. За нього необхідно активно боротися. Тільки творча, духовно багата і здорова особистість зможе розв’язати як щоденні, так і масштабні завдання, які забезпечать не просто виживання, а прогрес нації.

 

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку