Недобійчук І.П.
Вчитель англійської мови,
класний керівник 7 класу
Виховнa година
« Людина і закон»
(7 клас)
Мета : ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків і молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед молоді, з метою їх попередження серед дітей школи ; розвивати інтереси учнів до читання літератури ,матеріалів періодичної преси , перегляду телепередач на правову тематику ; виховувати в учнів правову свідомість та шанобливе ставлення до власної особистості та інших.
Обладнання: проектор, презентація, конституція України,вислови, комп’ютер.
Місце проведення : Класна кімната
Тривалість : 45 хв.
Підготовчий етап : підготувала презентацію з теми, підібрала ситуації та питання для закріплення матеріалу.
Хід заходу
«Закони потрібні не для страху , а для допомоги громадянам »
Вольтер .
Вступ :
Діти , уявіть собі що ви опинилися на безлюдному острові . Чого вам буде не вистачати ?
Кожна людина має почуття, здібності,характер. Як же цих людей об’єднати і щоб вони жили з повагою один до одного ? Для цього існують правила , які визначають стосунки між людьми .
І є такі правила , які обов’язкові для всіх громадян країни - і для дорослих і для дітей. Ці правила встановлюють порядок у всій державі , обов’язки кожного громадянина та його права . Вони називаються - державні закони .
Головний закон нашої країни - це Конституція України .
Це невелика книжечка , що складається із вступної частини та 161 статті. В статтях Конституції сформульовано права та обов’язки громадян України . На основі КУ складаються всі інші закони , постанови, рішення . Розділ про права людини – один із найважливіших в Конституції.
Права людини - це певні необхідні для життя можливості, які, охороняються законом (на життя , на житло , харчування ,знання ). Тобто це те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.
10 грудня 1048 року різні народи світу проголосили , що всі люди мають рівні права. Так виникла Загальна Декларація прав людини
Але дорослі можуть захищати свої права , а діти ще не в змозі цього зробити . Тому у 1989 році представники урядів країн світу (ООН) підписали Конвенцію про права дитини . В цій конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу . Конвенція – це Міжнародний договір. Згідно цією угодою , Україна у квітні 2001 р . прийняла Закон України про охорону дитинства.
А зараз ми перевіримо чи були ви уважними і зробите тест :
«Що ти знаєш про права і обовязки ?»
1 . Який документ затвердила у 1989 р. ООН про права дітей?
а)Декларацію прав дитини
б)Конвенцію прав дитини
в)Закон України про охорону дитинства.
2. Який документ прийняла Україна про права дитини у 2001 році?
а)Декларацію прав дитини
б)Конвенцію прав дитини
в)Закон України про охорону дитинства
3 . Як називається основний закон України
а)Декларація прав дитини
б)Конвенція прав дитини
в)Конституція України
4.Це те ,що ти повинен робити:
а) обов’язок
б) право
5. Це те ,що ти можеш робити :
а) обов’язок
б) право
Далі ми з вами помандруємо країною Права , Закону і Моральних норм. Першу зупинку ми зробимо в країні :
« Я маю право »
Я маю право жити на землі
Творити , дихати , учитись
Примножувать багатства всі її
Своєю Україною гордитись.
Перед вами аркуші паперу зі статтями Конституції України, прогляньте їх. На інших аркушах у вас є опорні слова. Ваше завдання: відшукати статтю (дивлячись на слова) в якій говориться про ваше право(робота в парах).
1 .Людина..... 3 Діти...... Розвиток..... Насильство.....
Особистості......(ст.23) Експлуатація......
Законом........(ст.52)
2 Право..... 4.Право.....
Здоров,я... Повагу....
Допмога..... Гідності....(ст.28)
Страхувати.....(ст .49)
Наступна наша зупинка «Ситуація». Дати пояснення ситуації – опираючись на КУ. (робота в групах)
а) Оксана допомагала мамі розносити пошту. Вона цікавиться життям своїх друзів, а тому перечитувала листи . Яке право вона порушила? Знайдіть статтю (ст.. 31)
б)Дев’ятирічний Сергій написав вірші, хотів надіслати їх у дитячий журнал . Але старший брат сказав: «Даремно посилаєш. Ти ще неповнолітній , не можеш бути автором і тому твої вірші не надрукують. Чи правий старший брат? Знайдіть статтю (ст.. 34 .54)
в)Громадянин Кернос запідозрив свого сусіда Артенса у крадіжці магнітофона, виломав двері квартири і знайшов свою річ. Жоден з них не повідомив про ці події правоохоронні органи. Хто з них і як порушив Конституцію України ?(ст. 30)
г) Один канадський письменник сказав « Право бути здоровим у нашій дні - настільки дорога річ , що її може дозволити собі тільки багатий !» Що мав на увазі письменник? Знайдіть статтю (ст. 49)
д) В газеті була надрукована стаття про громадянина Соколова ,який лікується від алкогольної залежності. Після цього Соколова виключили з медінституту , від нього відмовилась наречена. Які права Соколова були порушені ? Знайдіть статтю (ст.. 32)
Далі ми зупинимось в країні казок зупинка «Улюблена казка ». Виберіть правильну відповідь .
1.Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної ?
а) канібалізм
б) викрадення
в) вбивство
2Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?
а)ні
б)так
в)це його особиста справа
3 . Казка «Колобок » . Чи порушували права Колобка Дід та Баба ?
а) ні
б) так
в) дорослі завжди праві
4 . Хто з тварин у казці «Колобок » учинив найнебезпечніший злочин ?
а) вовк
б) лисиця
в ) ведмідь
5. Мультфільм «Ну, постривай » . Хто зі звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів :
а) ведмеді
б) носороги
в) слони
6. Що необхідно Змію Гориничу ?
а) знати правила дорожнього руху
б) мати кулінарні рецепти
в)дотримання правил пожежної безпеки . Вогнегасник
д)знати правила польотів і мати посвідчення пілота
7 . Казка « Вовк і семеро козенят » Який злочин учинив Вовк :
а) хуліганство
б) шахрайство
в) викрадення
Ось і доходить наша подорож до кінця.Я сподіваюсь , що ви запам’ятали деякі права людини . І на закінчення зіграємо в гру « Скріпка» (3 учня )
Завдання : а) за командою , на швидкість розігнути скріпку
б) зігнути назад скріпку так як вона була на початку
Діти ,гляньте ,те що ми бачимо,назвати скріпкою важко. Пригадайте як швидко ви розігнули скріпки. Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок , але виправити їх нелегко,а іноді й неможливо.
Пам’ятайте « Не знання закону – не звільняє від відповідальності» Тому на уроках правознавства вивчайте закони , дивіться телепередачі на правову тематику , переглядайте пресу та читайте книги .І я гадаю ця інформація колись допоможе вам.