Конспект виховної години для учнів 7 класу " Людина і закон"

Про матеріал
Виховнa година « Людина і закон» для учнів 7 класу Мета : ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків і молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед молоді, з метою їх попередження серед дітей школи ; виховувати в учнів правову свідомість та шанобливе ставлення до власної особистості та інших.
Перегляд файлу

 

 

 

Недобійчук І.П.

Вчитель англійської мови,

класний керівник 7 класу

Виховнa година

« Людина і закон»

(7 клас)

Мета : ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо          підлітків  і молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед  молоді,  з метою їх   попередження серед дітей школи ; розвивати інтереси учнів  до читання літератури ,матеріалів періодичної  преси , перегляду телепередач на правову тематику ; виховувати в учнів правову свідомість та шанобливе ставлення до власної особистості  та інших.

Обладнання: проектор, презентація, конституція  України,вислови,  комп’ютер.

Місце проведення : Класна кімната

Тривалість : 45 хв.

Підготовчий етап : підготувала  презентацію з  теми, підібрала ситуації та питання  для закріплення  матеріалу.

Хід заходу

«Закони потрібні не для страху , а для допомоги громадянам »

Вольтер .

Вступ :

       Діти , уявіть собі що ви опинилися на безлюдному острові . Чого вам буде не вистачати ?

  • Друзів , спілкування , тому що ми з вами люди. І робить нас людьми не народження, а те ,що ми живемо в людській спільноті .

Кожна людина має почуття, здібності,характер.  Як же цих людей об’єднати і щоб вони жили з повагою один до одного ? Для цього існують правила , які визначають стосунки між людьми .

   І є такі правила , які обов’язкові для всіх громадян країни  - і для дорослих і для дітей. Ці правила встановлюють порядок у всій державі  , обов’язки кожного  громадянина та його права . Вони називаються  - державні закони .

    Головний закон  нашої країни - це Конституція України .            

Це невелика книжечка , що складається із вступної  частини та 161 статті. В статтях Конституції сформульовано права та обов’язки громадян України . На основі  КУ складаються всі інші закони , постанови, рішення  . Розділ про права людини – один із найважливіших в Конституції.

     Права людини  - це певні необхідні для життя можливості, які, охороняються законом (на життя , на житло , харчування ,знання ). Тобто це те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.

     10 грудня 1048 року різні народи світу проголосили , що всі люди мають рівні права. Так виникла Загальна Декларація прав людини 

        Але  дорослі можуть захищати свої права , а діти ще не в змозі цього зробити . Тому у 1989 році представники урядів країн світу  (ООН) підписали    Конвенцію про права дитини .   В цій конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу . Конвенція – це Міжнародний договір. Згідно цією угодою , Україна у квітні 2001 р . прийняла  Закон України про охорону дитинства.

                                           

  А зараз ми перевіримо чи були ви уважними і зробите тест :

«Що ти знаєш про права і обовязки ?»

1 . Який документ затвердила у 1989 р. ООН про права дітей?

      а)Декларацію прав дитини

      б)Конвенцію прав дитини

       в)Закон України про охорону дитинства.

2. Який документ  прийняла Україна про права дитини у 2001 році?

       а)Декларацію прав дитини

      б)Конвенцію прав дитини

       в)Закон України про охорону дитинства

3 . Як називається основний закон України

    а)Декларація прав дитини

      б)Конвенція прав дитини

       в)Конституція   України

4.Це те ,що ти повинен робити:

        а) обов’язок

         б) право

5. Це те ,що ти можеш робити :

                 а) обов’язок

                  б) право

Далі ми з вами помандруємо країною Права , Закону і Моральних норм. Першу зупинку ми зробимо в країні  :              

                                                  « Я маю право »

Я маю право жити на землі

Творити , дихати , учитись

     Примножувать багатства всі її

  Своєю Україною гордитись.

Перед вами аркуші паперу зі статтями Конституції України, прогляньте їх. На інших аркушах у вас є опорні слова. Ваше завдання:  відшукати  статтю (дивлячись на слова) в якій говориться про ваше право(робота в парах).

1  .Людина.....                                                      3 Діти......                                                                                          Розвиток.....                                                            Насильство.....

  Особистості......(ст.23)                                        Експлуатація......

                                                                                 Законом........(ст.52)          

 

2 Право.....                                                       4.Право.....       

   Здоров,я...                                                         Повагу....

   Допмога.....                                                       Гідності....(ст.28)

        Страхувати.....(ст .49)

 

Наступна наша зупинка  «Ситуація».   Дати пояснення ситуації – опираючись на КУ. (робота в групах)

 а) Оксана допомагала мамі розносити пошту. Вона цікавиться життям своїх друзів, а тому перечитувала  листи . Яке право вона порушила? Знайдіть статтю (ст.. 31)

  б)Дев’ятирічний Сергій написав вірші, хотів надіслати їх у дитячий журнал . Але старший брат сказав:  «Даремно посилаєш. Ти ще неповнолітній , не можеш бути автором і тому твої вірші не надрукують. Чи правий старший брат? Знайдіть статтю (ст.. 34 .54)

 в)Громадянин Кернос запідозрив свого сусіда  Артенса у крадіжці магнітофона, виломав двері квартири і знайшов свою річ. Жоден з них не повідомив про ці події правоохоронні органи. Хто з них і як порушив Конституцію України ?(ст. 30)

 г) Один канадський письменник сказав « Право  бути здоровим у нашій дні  - настільки  дорога річ , що її  може  дозволити собі тільки багатий !»  Що мав на увазі письменник? Знайдіть статтю (ст. 49)

д) В газеті була надрукована стаття про  громадянина  Соколова ,який лікується від  алкогольної залежності. Після цього Соколова виключили з медінституту , від нього відмовилась  наречена.  Які  права Соколова були порушені  ?  Знайдіть статтю (ст.. 32)

 Далі ми зупинимось в країні казок зупинка  «Улюблена казка ».   Виберіть  правильну  відповідь .

1.Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної ?

   а) канібалізм

  б) викрадення

   в) вбивство

2Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?

     а)ні

      б)так

      в)це його особиста справа

3 . Казка «Колобок » . Чи порушували права Колобка  Дід та Баба ?

     а) ні

      б) так

     в) дорослі завжди праві

4 . Хто з тварин у казці «Колобок » учинив найнебезпечніший злочин ?

           а) вовк

           б) лисиця

           в ) ведмідь

5. Мультфільм «Ну, постривай » .  Хто зі звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів :

             а) ведмеді

             б) носороги

              в) слони

 6. Що необхідно Змію Гориничу ?

        а) знати правила дорожнього руху

        б) мати кулінарні рецепти

        в)дотримання правил пожежної  безпеки . Вогнегасник

       д)знати правила польотів і мати посвідчення пілота

7 . Казка « Вовк  і семеро козенят » Який злочин учинив Вовк :

          а)  хуліганство

          б) шахрайство

            в) викрадення

 Ось і доходить наша подорож до кінця.Я сподіваюсь , що ви запам’ятали деякі права людини . І на закінчення  зіграємо в гру « Скріпка»  (3 учня )

Завдання : а) за командою , на швидкість   розігнути скріпку

                 б) зігнути назад скріпку так  як вона була на початку

Діти ,гляньте ,те що ми бачимо,назвати скріпкою важко. Пригадайте як швидко ви розігнули скріпки. Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок , але виправити їх нелегко,а іноді й неможливо.

        Пам’ятайте  « Не знання закону – не звільняє від відповідальності»  Тому на уроках правознавства вивчайте закони , дивіться телепередачі на правову тематику , переглядайте пресу  та читайте  книги .І я гадаю ця інформація колись допоможе вам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку